Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨¨¨~~~ KESÄNUPUT-08 ma-ke ~~~~¨¨¨

19.05.2008 |

Nyt avaan meille uuden pinon jos vaikka onnistuisi!!! Näkyy vaan sivt 1,3,4 jne. eli ÄLKÄÄ TIPUTTAKO 2.SIVULLE!!!!!

NNiiin ja mun näppis onnTAAS sökö!!!!!!!!!!!

ärsyyntynyt art rv38+0

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä näiden sivujen kanssa saa taas tahkota! Valitin jo ylläpidollekin ja sain vastauksen, että korjaavat vikaa parasta aikaa...näkisi vaan... :(

Oma napa: Alapäätä vihloo, lonkat napsuu ja olo on kaikin puolin epämukava. Enää muutama viikko ja sitten helpottaa. Tyttelin tavoin, viimeistä viedään, joten eiköhän tämän kestä...

Huomenna on neuvolakin aamusta heti yhdeksältä. Olisipa vauva jo kiinnittynyt, sen verran päätään tuolla alaosastossa ruuvailee, että näin on pakko olla. Kamalia vihlaisuja tuntuu kohdunkaulalla. Kävellessä tuntuu erittäin inhottavalle.

Sain tänään vihdosta viimein pestyä vauvanvaatteet ja raivasin niille tilaakin kuopuksen lipastosta. Ressukka on koko päivän ihmetellyt niitä pikkuisia vaatteita ja käynyt välillä epäuskoisen näköisenä makkarin ovella katsomassa, onko muutoksia tullut vielä lisääkin... :)

Huomenna haen lisää vauvanvaatteita vintiltä ja laitan ne lipastoon. Pikkuhiljaa pakkailen kassinkin valmiiksi. Alkaa jo jänskättää ja miljoona vauvaa koskevaa asiaa pyörii ajatuksissa koko ajan. Aina kun avaan suuni, huomaan puhuvani vauvasta, synnytyksestä tai näistä vaivoistani. Voi miesparkaa...

Viime yönä sain kivasti nukuttua. Nuorimmainen nukkui puoli seitsemään saakka ja kiljahti sitten ensimmäisen kerran. Nousin sitten ylös samoihin aikoihin ja lyllersin vessaan. Meinasin haljeta matkalla kun en ollut koko yönä käynyt pissalla ja tuntui todella kuin rakko olisi haljennut joka askelella. Jalatkin olivat taas aamusella turvoksissa, tuntui kuin olisi kävellyt valtavilla tyynyillä.

Nyt kuopusta suihkuun ja unille :) Toivon sydämestäni, että tänne pääsee taas huomenna jutustelemaan...

Kanelisokeri 37+3

Vierailija
2/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hieman ärsyttää sivusto...

Me käytiin tänään katsomassa yhtä asuntoa. Huomenna meen pankkiin sopimaan lainasta. En tiedä onkohan normaalia kun mie epäröin toisaalta kauheasti sitä kämppää, toisaalta tekis mieli ostaa se heti. Ihan kauhean vaikeaa kyllä... Huonoin puoli siinä on, että se on kahdessa kerroksessa. Ei kauhean kätevä lapsiperheellä. Eteinen oli ihan onneton, toisin sanoen sellaista ei ollut. Pitäis kulkea melkein olkkariin, että löytyis lähin kaappi ulkovaatteille. Se tarkoittaisi ainaista kurakasaa ja miun hermojen kiristymistä.

Makkarit ois yläkerrassa, mutta eihän ne lapset nyt siellä leikkisi, koska minä olisin alakerrassa tekemässä ruokaa ym. Eli toisin sanoen kaikki lelut ois kuitenkin olohuoneessa, mikä ois taas aikamoinen kaaos. Takapihakaan ei oikein vastannut miun kuvitelmia, sinne ei pääse ulkokautta vaunujen kanssa. Taloyhtiö ei oikein herättänyt luottamusta. Ehkä tässä taitaa olla tarpeeksi, ettei me sitä asuntoa osteta.

Nyt pitää lähteä nukkumaan...

Tytteli-83 rv 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hormonihirviö! Eilen vedin herneen nenään, kun joku idiootti kiilas mun edellä parkkipaikalla MUN paikalle. Se ostosreissu loppu siihen ja kiukuttelin miehelle koko illan, kun se ei puolustanut mua ;) Mies vaan ihmetteli, että oliskos pitänyt hypätä mun ajamasta liikkuvasta autosta sen kuskin kimppuun... Äsken sitten hermostuin mein kuopukselle, kun hirmuista kiukkuamista koko päivän ollu. Mitään ei voi sanoa normaaliäänellä, kaikki huudetaan tai kitistään, siskoa kiusataan ja mikään ei sovi. Korotin sitten ääntäni ja voi että kun säälittävänä nyyhki riidan jälkeen sängyssään :( Sovittiin kyllä ja pyysin anteeksi suuttumustani, mutta kyllä jäi paha mieli. Hormonit vie mua ihan miten sattuu.

Me oltiin viikonloppuna kaveripariskunnan luona ja lauantai-iltana jopa viihteelläkin isommalla porukalla. Keilaukseen en ihan enää taipunut, mutta syömässä ja jopa kahteen saakka jatkoilla. Meikäläiselle aika saavutus;)

Mutta oma napa pyörii mielessä mullakin, unettomat yöt jatkuu ja raskas olo. Supistuksia ei näy eikä kuulu. Mutta kai se tästä.

Kuka se puhuikaan asunnon ostamisesta, tohkeissani unohdin. Kuulostaa tosiaan siltä, ettei ehkä ole teidän asunto. Me muuten saatiin mein asunto myytyä! Allekirjotettiin paperit tänään! Ihanaa! Se stressi pois mielestä! Mukavaa illanjatkoa, taidan mennä pehkuihin huonon omantuntoni ja Harry Potterin kanssa.

Selma

Vierailija
5/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää sivut on p...stä!! miks se on aina odotus sivut mitkä on tiltissä!?? ja muut toimii!!??! ei tullut siihenkään mitään vastausta vaik kysäisin..kirjotettiin vaan..sivuja korjaillaan parhaillaa!! taitaa lähettää saman vastauksen kaikille!!??

tyttelille..ei kannata sitä asuntoa ostaa, jos noin paljon vikoja jo löysit :)

olin tänään tekemässä kasvimaata äidin kanssa..tuli vähän liika kyykittyä!! nyt hyvä et pääse sohvalta ylös!! ku alaselkään sattuu..kai täs on muutama supistuskin tullut, mut ei sit sen enempää!!

ette ikinä arvaa mitä sieltä maaasta löyty!?? pari polkupyörän pyörää, muivimattoja, isohko muoviallas ja kaiken huipuksi yksi vanha vesivaraaja tai joku vastaava!! perk........ huomenna sit tulee traktori vetäämään sen pois!!

olis vaan kannattanut siirtää kasvimaan paikkaa..olis päässyt helpommalla!

ihan jännittää mitä sieltä huomenna löytyy!?? xD

nyt suihkuun ja nukkuun..tintti ja tiitiäinen rv37+1

Vierailija
6/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä viikkoja viedään, mutta olo on vielä ihan hyvä. Maha tuntuu kohtuullisen kokoiselta, vaikka ulkopuolisten mukaan se on valtava. Painoa on kyllä tullut melkein kilo viikossa viime viikkojen aikana, mutta lähinnä kilot ovat kertyneet reisiin :D

Liitos- tai muita kipuja ei pahemmin ole ollut ja harjoitussupistuksetkin ovat vähentyneet. Vauveli ei taida siis ihan heti olla tulossa maailmaan :) Täällä alkaisi kaikki kuitenkin olla valmista pikkuista varten, mutta hän tulee sitten kun on tullakseen.

Mieskin on vihdoin rauhoittunut ja lopettanut kuppiloissa käynnit kokonaan. Kyllä siitä keskusteltiin (lue: raivottiin) moneen otteeseen ja lopulta päästiin yhteisymmärrykseen. On se vaan jännä, miten jotkut miehet kokee etuoikeudekseen lähteä ulos tuulettumaan vielä viime hetkellä, koska kohtahan siihen tulee pitkä tauko. Entäs me odottajat, joiden tauko on kestänyt jo ainakin kahdeksan kuukautta? Minä en edes kaipaa baareja ja olen pikkuhiljaa sopeutunut elämänmenon rauhoittumiseen, mutta miehelle se on ollut kovempi paikka. Varmaan ihan yleistä, vai? ;)

Muuten, onko teillä kellään kokemusta imetysteestä? Olisiko joku Vauvanilo/Mammatee parempaa kuin fenkolitee/vadelmanlehtitee? Eihän sitä tietenkään ensikertalaisena tiedä, miten oma maidontuotanto lähtee käyntiin, mutta voisihan sitä varmuuden vuoksi kokeilla.

Haissa 36+5

Vierailija
7/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Ensinnäkin te, joilla on jo pieni lapsi/ pieniä lapsia, miten te jaksatte touhuta päivät? Mulla on niin tukala olo, vatsa kipee, väsyttää... ja lapsella virtaa vaikka muille jakaa itse en pysty tekeen paljoa ja oikein huono omatunto kun pitää koko ajan sanoa, että ei pysty, ei jaksa... no tänään jopa leivottiin ja tietty käydään leikkimässä (tarhapaikkakin on vielä kesäkuun (muutin äloman alusta puolipäiväseks kaiken varalta ja siellä on käynyt aina silloin tällöin onneks mielellään). Onneks sitten illalla on mies touhuamassa... En pääse tosiaan käveleen juuri ollenkaan enää, ensin on ollut se lihasrevähtymä ja nyt luulen, et vauva on laskeutunut, koska se vaiva on vähän helpottunut, mutta nyt vihloo häpyluuta niin paljon, että tekis mieli vaan maata... viime raskaudessa kävelin vielä 38 viikolla 6 km päähän kauppaan ja kassien kans takas. Nyt olen raihnainen vanha kaakki.

Onko muilla irronnut limatulppa? Taisin lukea viime ketjussa, että jollain olis? Mulla tuli eilen ja tänään... saapa nähdä meneekö viikko vai kaks. Neuvolan täti meinaan tuumasi, että YLEENSÄ menee se viikko kaks, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Eli voihan tässä vielä mennä vaikka se kuukausi, mutta toivossa on hyvä elää...

Haissa: Imetystee?? empäs ole moista kuulutkaan.. Joissain maissa, esim Englannissa, tuota vadelmanlehtiteetä ei sais käyttää kuin ihan raskauden lopussa, koska siinä olis kuulemma jotain synnytystä käynnistävää ainetta...

Sanottakoon, että mua pelottaa enemmän imetys kuin synnytys, meni viimeks se imettäminen niin poskelleen, että lopetin ennen kuin vauva oli 3kk.

Kixnix 36+6 (tai jotain)

Vierailija
8/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten fiilikset vaihtelee. Viikko sitten olin ihan että tää EI VOI syntyä niin pian kuin laskettu aika on, ja nyt on ihan jo semmoinen olo että voi kun mukavaa. Fiilis parani kummasti kun "tekemällä tein" vauva-aiheisia asioita. Shoppailin vaatetta, laitoin varastosta vauvanvaatteet kaappiin, ostin vaippoja ja liivinsuojuksia ja vauvaöljyjä ja niin edelleen... Sekä vaaleanpunaiset imetysliivit, ne ne on kornit mutta suloiset - vai voiko E-kupillisia ylipäätään sanoa suloisiksi... Mutta kun kokemuksesta tiedän että niinkin yliampuva koko tarvitaan ensi alkuun

Imetysfiilistelyjä juu hieman aloittelen, olen imettänyt molempia lapsia pitkään (täys 5,5 /6kk; osittais 1v9kk/2v asti) ja eiköhän tämä kolmonenkin saa maidotusta pitkään, ehkä ei ihan kahta vuotta tällä kertaa mutta kuitenkin. Pienen vauvan imettäminen on kuulkaas ensikertalaiset siskot aivan ihanaa, siinä saa kokea ihania läheisyyden hetkiä. Näin viime metreillä raskautta olisi varmaan hyvä kaivaa aivosolujen naftaliinista imetystietous esiin jälleen, jotta muistaa sitten ongelmien tullen, miten toimia.

Onnea asuntokaupoista sille, jonka jo unohdin että kuka se olikaan. Meillä tehtiin autokauppoja ja saamme uuden auton huomenna käyttöön. Se on hienompi ja uudempi kuin mitä alunperin olimme ajatelleet, ja koko porukka tietty vähän täpinöissään siitä. Ei vähiten pojat 3v, 6v ja 37v . Mullekin kyllä kelpaa, ainakin on hyvä ajella loppuraskaus semmoisella tila-autolla johon ei tarvitse pujottautua niin matalalle istumaan kuin tavan henkilöautoon. Ja onhan sekin tietynlainen plussapuoli, että vauvan synnyttyä mahtuu koko katras yhden auton kyytiin...

Tällä viikolla lähden äitini kanssa kaupungille ostoksille ja viettämään laatuaikaa naisten kesken, tässä menee taas piiiiitkä aika ennen kuin kahden kesken on mahdollista äitin kanssa mitään tehdä. Joitakin puuttuvia v auva-juttuja vielä keksin pinotessani vaatteita kaappiin, esim. 50&56-senttisiä vaatteita olikin vähemmään kuin muistin joten niitä ehkä jokunen, ja petauspatjaa ja sitten joku puku viileitä kesäiltoja varten.

Minkälaisia lämpimiä varustuksia te olette vauvoille hankkineet? Tämä on meitsin ensimmäinen kesävauva joten vähän olen h-moilasena että pitäisikö ihan joku fleecepuku hankkia, tai kevytvanupuku kirpparilta (en ottanut äp:ta ja vanha vanupuku on jo jossakin hukassa eli sitä mulla ei nyt juuri ole). Se äp:n puku on kyllä aika iso vastasyntyneelle. Makuupussia ei pienelle vielä ole, mutta lähetän miehen ostamaan kaupasta sitten sen mukaan minkä merkkinen tulokas on. OzBabyssa on nimittäin Lennen makuupusseja (semmoisia kuin äp:n pussit eli taitavat nekin olla Virosta kotoisin) väreissä vaal.pun. ja vaal. sin. joten en nyt sitten uskalla etukäteen arvailla.

Voi että kun olisi ihanaa saada tyttö... siinä kyllä menisi yksi jos toinenkin sekaisin aivan täysin!! Toisaalta poika tuntuisi tutulta ja turvalliselta tämän katraan jatkoksi, ja säästyisi kymppitonneja vaatteissa, leluissa ja tarvikkeissa kun ei tarvitsisi sitten erikseen ostaa tyttöjuttuja poikajuttujen lisäksi. Enkä edes oikein osaa kuvitella itseäni tytön äitinä. Nooh, pianhan tuo nähdään.

Pinnasänky on jo mökille laitettu odottamaan nukkujaa, kotiin varmaan tällä tai ensi viikolla joku ilta virittelemme. Vaunut pitäisi pikku hiljaa myös hakea varastosta ja laittaa kuntoon odottamaan vauvaa, mulla on Brion kuomarit joihin olen ostanut nyt tätä tulokasta varten erikseen kovan kopan (ajattelin että kesävauvan on kivampi ja vilpoisampi kovassa kopassa) mutta enpä ole koppaa edes kokeillut vaunuun vielä.

Maarmeladi 37+2

Vierailija
9/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni valitusvirsi täältä ja pinon nosto, jottei karkaa seuraaville sivuille.

Ensinnäkin ärsyttää ihan sikana näiden sivujen heikko toiminta. Ylläpito vastaa ilmeisesti kaikille samalla tavalla, turhauttavaa.

Täällä supistellut muutaman kerran kipeästi tänää, ja nyt parin tunnin ajan koko ajan fiilis et menkat alkaa. Alaselkä särkee, ja kipu säteilee pitkin reisiä. Kuuluuko tämä "jo" näille viikoille?? Mies reissussa vielä kaksi yötä, ahdistaa olla yksin kotona. plaah. Tänää heräsin neljältä aamuyöstä kun ei nukuta, ja sitä rataa. Tosin kolmen tunnin päikkärit vetäsin päivällä.

Meillä asunnon etsiminen myös kesken. Ei vaan oo löytynyt kolmeen kuukauteen sopivaa. Ja oon päättänyt, että kun ostetaan, sen täytyy kolahtaa kunnolla, jotta myös viihdytään.

Nyt pyykkejä ottamaan koneesta,

Mariia ja pieni 35+0

Vierailija
10/86 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onkin koko päivä odotettu, että tänne pääsis edes juttuja lukemaan. Kun nyt kerran onnisti, niin kirjotetaankin jotain :)

Tänään tuossa innostuin vähän silittämään pienimpiä vauvan vaatteita. Ensin aattelin silittää vaan kotiintulovaatteet, mutta samalla siinä meni muutama muukin vaatekappale. Kaikkia pestyjä vaatteita en jaksanut silittää, kun jalat on ollu tänään vähän kovilla ja on tuo pikkasen supistellutkin.

Käytiin nimittäin eilen taas vähän ostoksilla. Ja vihdoin saatiin ostettua parvekkeelle kesäkukat. Niitä sitten tänään kyykin laittamassa paikoilleen ja johan tuntui. Onneks loppupäivän onkin saanut vaan olla :)

Eilen saatiin se turvakaukalokin. Siskolla on kissa, niin sai kyllä vetää sen teippiharjalla läpi. Me kun ollaan miehen kanssa molemmat vähän herkkiä kissoille - mies varsinkin astmaatikkona. Ja ihan kiva vauvallekin, kun ei oo kissankarvat heti nenää kutittamassa :)

Nyt alkaa olla olo sellanen, että oisin aika valmis vauvan tuloon. Mutta vauvan olis varmaan hyvä vielä pikkasen kasvaa. Ens viikolla se on kuitenkin jo täysiaikanen. Huh.

Tänään alkoi sitten nää loppuraskauden synnytysvalmennukset. Olikin ihan kiva valmennussessio. Mukana oli ihan mukavasti mammoja ja mikä musta oli varsin hauskaa, kahdella muulla oli sama laskettu aika kuin mulla. Sanoisinko, että aika hyvin :) Valmennuksessa käytiin siis läpi synnytystä ennakoivia merkkejä, sairaalaan lähtöä, synnytyksen kulkua... Oli aika ruusuiset synnytysvideot, mutta eivätpähän ainakaan likaa pelotelleet :)

Joku täällä pohdiskeli kesävauvan lämpimämpiä vaatteita. Mä oon miettiny ihan samaa. Mulla on pari sellasta velourpukua (takki ja housut) ja ne ainakin tuntuu ihan lämpösiltä, kun niissä on erillinen vuorikangaskin. Aattelin, että saavat nyt ainakin aluks riittää.

Juupajuu. Alkaa olla jo valmista tavaraa nukkumaan. Kai se pitää sen verran kuunnella itteensä ja kömpiä peiton alle.

makri 35+5

Vierailija
11/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kumma jos ei lähiaikoina lähtö tule. Toki itse yritän asennoitua että neljäkin viikkoa saattaa vielä mennä, toisaalta toivon että menisikin kun en ole valmis vielä mahastani luopumaan, mutta olo alkaa käydä tooooodella tukalaksi. Aiemmissa raskauksissa synnytys on alkanut kuin salama kirkkaalta taivaalta, nyt on kipuillut pahaenteisesti jo toista päivää. Paniikkia pukkaa, oikeasti ekaa kertaa alkaa pelottamaan tuleva koitos.

tänään on kyllä tullut huhkittuakin siihen malliin että ei ihme kun näin kipeästi supisteleekin, mies on ihan varma että lähtö on nyt ensi yönä. Toivottavasti ei, jos itse saisin valita niin päiväsaikaan kiitos lastenhoidon takia. Ja mieluummin viikonloppuna. Onhan tässä kaksi viikkoa vielä laskettuun aikaan mutta lääkäri ja neuvolan th epäilivät etten enää montaa päivää räjähtämättä hengaile kun nuo aiemmatkin on viimeistään näillä viikoilla syntyneet. Vaan mistäs sitä ikinä tietää.

Imetysteestä joku kyseli...

Itsellä kokemusta vain Weledan mammateestä mitä ahkerasti synnytyssairaalassakin mulle tarjoiltiin. Monet haukkuvat kamalan makuiseksi mutta itse tykkäsin kyllä. Sairaalassa varoittelivat ettei kannata keitellä kuten tavallista teetä, on niin tujun makuista tavaraa muuten että yksi teepussi tuollaisen vajaan litran termariin on ihan riittävä. Niinpä niillä ohjeilla minäkin sitä aina kotona keittelin. En kyllä kupillistakaan joisi jos sen laittaisi pussi per kuppi, mutta tuollatavalla termariin keitettynä oli ihan sopivan laimeaa juotavaksi.

Kaipa se on nukkumaan mentävä vaikka millään ei huvittaisi, jotenkin vaan kauhistuttaa ajatus että lähtö voi tosiaan tulla hetkellä minä hyvänsä.

Peukkuja kaikille meille loppumetreillä liihotteleville, jännä nähdä kuka saa nyyttinsä missäkin järjestyksessä!

Nappula ja Urpo-Ulla 37+6

Vierailija
12/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivut on kyl surkeat!!!! Eilen en päässyt koko päivänä tänne!! =(

Jep, eipä riittänyt peräpään vaivaksi pelkät pukamat, nimittäin viime yönä sitten kramppas oikea pakara ja nyt sitten joudun melkein kirjaimellisesti vetämään persietä perässäni kun niin kipee toi pakara kävellessä!!=( Ja liitokset ne vasta kipeet onkin, miehelle jo eilen illalla sanoin et palkkaa mulle tänne lähihoitajan joka öisin kääntää mut aina kyljeltä toiselle kun itse ei kohta siihen pysty.....että vali vali täältä!!

Perjantaina neuvola ja sitä tässä odotellaan. Närästyskin paheni sillain että nyt se kamala polte tuntuu tuossa ylämahassa eikä enää pelkästään kurkunpäässä.

Juu, ei kai tässä kummempia, jotai aamupalan tynkää pitäis suuhun mennä laittaan vaikka viimepäivinä olen huomannut että olen kadottanut miltei tyystin ruokahaluni..Niin ja eilen ja tänä aamuna suoli on tyhjentynyt melko reippaalla tahdilla, toivottavasti ei ainakaan mahatautia pukkaa!

Kauris ja pulla rv35+4

Vierailija
13/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis lähteä esikoisen kanssa tänään hakemaan lainalupaus pankista. Voi sit tarjota jos sopiva asunto sattuu kohdalle. Neiti vaan tuli kipeäksi, onneks ei vielä kauhean pahasti. Yskii ja lämpöä oli 37,3. Nuhaa on myös ihan reilusti. Meillä kun ei sitä autoa ole, niin pitää lähteä vaunupelillä liikenteeseen. Mennään kyllä keskustasta bussilla, mutta sinne pitää kävellä (en saanut aikaa keskustan konttoriin, vaan 7km:n päähän).

No tässä muutamien päivien aikana alapää on kutissut hieman, lähinnä tuosta ulkopuolelta. Valkovuoto on jokseenkin erittäin hapanta, se oikein polttelee häpyhuulia. Mietin tietysti, että onko hiiva. Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut, joten en osaa tunnistaa sitä. Vuoto ei ole mitenkään kokkareista eikä haise pahalle. Se on vaan erittäin runsasta ja hapanta. Soitin neuvolaan ja laittoi mulle lähetteen labraan. Saapi ainakin varmuuden, onko hiivaa vai heitteleekö vaan ph-arvot. On ikävää kun hapan valkovuoto sitten rikkoo limakalvot, ei edes öljy tartu kun sitä valkovuotoa tulee niin paljon.

Että sinne labraankin pitäisi vielä lähteä pankkireissun jälkeen, ja tietenkin tämä kaikki sattuu neidin päiväunien aikaan. Jääkaappi on tyhjä, jossain välissä pitäisi ehtiä kauppaan. Pah, ärsyttävä päivä! Loppuviikko oli jo buukattu täyteen menoja, mutta peruin kaikki kun tuo neiti sairastui. Että jospa tän päivän jaksais ja huomenna saa sitten levätä.

Mulla supisteli eilen ihan tosin paljon ja kipeästi. Mietin vaan, ettei kerkiä lähteä synnyttämään kun on nämä lainaneuvottelut ym. Kiva hoitaa ne pois alta. Ei me sitä kämppää nyt osteta, odotetaan että tulee sopiva kohdalle. Tosiaan onhan se hirmu iso päätös, joten ei sitä voi hätiköiden tehdä. Tää kun tulee olemaan meidän eka oma kämppä, niin mie olin liian innoissani. Pitää pistää jäitä hattuun. Kyllä se asunto varmasti vielä löytyy.

Mulla ei ole vielä limatulppaa tullut. Esikoiselta se tuli tasan rv 39, katsotaan tuleeko tällä kertaa. Onhan se sellainen "lupaus" synnytyksestä, nostaa kummasti fiiliksiä. Toisaalta viikko on sit taas pitkä aika odotella, että milloin tulee lähtö. On se silti niin jännää tää loppuaika, minä hetkenä vaan elämä voi muuttua.

Vauva on onneks taas ollut hieman vilkkaampi. Oli päiviä kun se ei paljoa potkiskellut.

Pikkaisen väsyttää. Neiti rupes itkemään puolen yön aikaan ja tuli sitten meidän viereen nukkumaan. Enpä minä saanut kunnolla unta kun hän rohisi ja yski + koko ajan kääntyili. Milloin oli varpaat kenenkin suussa. Viideltä hän sitten päätti herätä, nukahti tosin uudestaan, mutta minäpä en. Eli ei ole montaa tuntia tullut nukuttua.

Lapsien kanssa jaksamisesta: En miekään jaksa touhuta, enkä kyllä ota siitä mitään huonoa omaatuntoa. Hitto tässä ollaan viimeisillään raskaana, ei miun tarvitse tällä hetkellä olla mikään superäiti. Kunhan neiti saa ruokaa ja unta, niin leikkipuolen saa hoitaa itse. Tai sitten muumit pyörimään. Mie yritän mahdollisimman paljon levätä.

Tytteli-83 rv 38+1

Vierailija
14/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsyneenä hörpin aamukahvia. Jotenkin kun valvoo järjestään kaikki yöt, on aina koko päivän ihan zombie olo, eikä sitten saa tehtyä oikeastaan mitään. Nyt pitäisi ryhtyä jotenkin tuota meidän muuttoa valmistelemaan. KÄymään kellaria ja kaappeja läpi, että mitä heitetään pois, ja mitä muutetaan mukana. Muuttofirma tulee onneksi pakkaamaan, mutta kun ei viitsisi ihan turhia juttuja mukaan ottaa. Motiavaatio vain on nolla, tai ehkä se on tämä väsymys. Mies on työreissulla, lähti maanantaiaamuna ja tulee ke-to-yönä. Lapset ovat onneksi vielä tämän ja ensi viikon päiväkodissa, siihen asti on aikaa vain itselle. Aamulla kun olen saanut heidät vietyä, on ihana syödä rauhassa aamupalaa!!!

Korvikkeista sen verran, että meillä on ollut aina käytössä NAN-maito, kun kuulin asiantuntevalta taholta, että on lähempänä äidinmaitoa kuin tutteli. Ostan sitä varmaankin varuiksi myös nyt muutaman purkin. Esikoisen kanssa ainakin maidon nouseminen rintoihin kesti, ja kun olin imettänyt muutaman vuorokauden putkeen ja vauva vain itki, annoin lopulta Nannia ja ihanaa, pienoinen nukkui kuin enkeli ;) Toisen kanssa menikin helpommin, eikä korviketta tarvinnutkaan.

Mistä olette ostaneet kauratyynyn? Mä olen etsinyt joka paikasta, eikä mistään löydy. Antakaapa pari vinkkiä.

Nappula, mua rupes hirmusesti jännittämään sun puolesta, samoin mujiden, ketkä jo kertoivat ennakoivista synnytysmerkeistä! IHan kateellisena täällä odotan viestiä ensimmäisestä synnyttämään lähtijästä!!! Tsemppiä teille ja tulkaa heti kertomaan uutiset! Mitä enemmän supistelee etukäteen, sitä vauhdikkaammin voi tuo synnytys mennä, eikös se niin ole?! Täällä ei vielä minkäänlaisia merkkejä, tosin viikkojakin on vielä vähän. Toivoisin vain, että syntyisi mieluummin etuajassa kuin yliaikaisena, ihan ton meidän muutonkin takia! KAuheeta ajatella niin, mutta tässä elämäntilanteessa pakko. Onko huono a onnea, kun meidän on pitänyt kastepäiväkin jo määrätä!!!

Mutta mukavaa tiistaita! Selma 35+0

Vierailija
15/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa kyseli, että mistä niitä kauratyynyjä saa. Itse olen nähnyt esimerkiksi Prismassa, Euromarketissa...Kyllä siis ihan tavan kaupoista pitäis löytyä. Ja varmaan löytyy jostain Tokmannilta, Minimanista, Löytötexistä tai jostain muustakin vastaavasta halpiskaupasta. Yleensä niitä kauratyynyjä on ollu niillä saunatarvike-osastoilla.

Vierailija
16/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita vieroitusoireita, kun ei eilen päässyt ollenkaan tälle palstalle :-/

Täällä maha on pinkeä ja sitä särkee, jo useamman kerran on ollut sellaisia kipuja, jotka tuntuvat kovalta vessahädältä. Hätää ei kuitenkaan ole, joten mitä lienee sitten...

Mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ei ole, mutta toisaalta en ole ehkä vielä ihan valmiskaan. Täysaikaisuuteen olisi vielä muutama päivä, ja muutenkin, paljon on vielä tekemättä. Pitäisi vääntää niitä ruokia pakkaseen, järjestellä kämppää, vauvan peittokin on ihan kesken vielä... Sain eilen kauhean masennuskohtauksen, kun meidän olkkarin matto ei sopinutkaan uusiin kalusteisiin ja nyt joudutaan metsästämään uutta mattoa. Ja kauhea ahdistus iski siitä, sopiiko verhojen väri mattoon.... Joo, ei sitä ihan täyspäinen enää ole.

Synnytyksestä on nyt tullut vähän jännittyneitä ja pelokkaita ajatuksia, olen tainnut miettiä asiaa liikaa. Tänään, synnytysvalmennuksen jälkeen, täytynee aktiivisesti lopettaa koko asiasta vohkaaminen ja keskittyä viimeisiin odotusviikkoihin.

Miehen juomisesta sen verran, että meillä isäntä ei yleensäkään ota kauheasti, pari kaljaa silloin tällöin. Kesäkuussa saisi kyllä pysytellä selvänä kokonaan, vaikka suostuin kyllä siihen, että menee firman kesäjuhliin viikkoa ennen la:ta. Niihin juhliin kuuluu kylläkin risteily, mutta siihen se ei lähde, kun mereltä ei pääse pois niin helposti. Kovastihan ukko odottaa pikkukaverin syntymää, joten ei tarvinne kauheasti houkutella mukaan synnyttämään :)

Täällä on kyllä tahti hidastunut melkoisesti ja tuntuu siltä, että tekisi mieli vaan istua kotona mukavissa, löysissä vaatteissa vilttiin kääriytyneenä. Ehkäpä se on luonnon tapa rauhoittaa äiti tulevaa koitosta silmälläpitäen.

Poltsi 36+2

Vierailija
17/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työreissussa ja olo on kyllä todella yksinäinen. Sunnuntai oli jotenkin aivan kamala ja mahdoton, ei yhtään ihmiskontaktia. Eilen kaveri kävi kylässä ja viihtyi reilut neljätuntia, oli tosi mukavaa.

Peräpään ongelmat ovat alkaneet vaivaamaan minuakin. Eilen ja tänään on pyyhkiessä tullut kirkasta verta. Olen sitä mieltä, että ei tule emättimestä kun pikkuhousunsuojaan ei tule mitään. Onkohan joku sisäinen peräpukama puhjennut? Pukamia kun en ole huomannut ja mitään kipeitä pukamia ei ainakaan ole. Ei tässä varmaan mihinkään huoleen ole aihetta?

Tämän päivän ainoa ohjelma olisi postiin laahustaminen. Kiva, että on jotakin ohjelmaa.

Viimeisimmät yöt olen saanut nukuttua uskomattoman hyvin, ihanaa. Pelkäsin jo, että loppuraskaus menee alle kahden tunnin pätkissä ja olen vauvan syntyessä ihan puhki.

Huomenna on vauvan kokoarvio. Samalla poistavat minulta nuo tikit. Iltapäivällä on vielä synnytyssuunnitelu jos nyt vauvan koko on sellainen, että huolivat meidät Haikaranpesään synnyttämään.

mapemaukka 34 +3

Vierailija
18/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan ollaan yhä..

Tosi ärsyttävää kun ei eilen päässyt tänne ollenkaan! :(

Mä taisinkin kirjotella ja kertoa että lauantai aamusta bongailin sitä limatulpan limaa ekan kerran. Samaten la päivälläkin.

La illan supisteli ihan hyvin mutta ei silti tarpeeksi potkua ei.

Koko sunnuntain supisteli myös menkkamaisesti ja vihloi ja kolotti ihan joka puolelta, tukalaa oli ja on edelleen..

Su iltana lorahti myös hieman lapsivettä. Se ei ollut pissiä eikä valkovuotoa. Asiaan tuli vielä selvennys kun eilen olin neuvolassa aamusta.

Se oli täysin kirkasta ja hajutonta VETTÄ, neuvolan terkka sanoi että juuri sellaista se onkin, joskus voi olla myös vaaleanpunertavaa.

Menkkamaiset supistukset jatkui vielä eiliseen päiväänkin asti. On ne välillä ollut kipeempiä, sitten taas paljon miedompia.

Mulla tulee täystyhjennyksiä monta joka päivä ja oksettaa myös päivittäin. Eilenkin monta tuntia päivällä oksetti, sai tosissaan pidätellä ettei laatta lentänyt, ällöä :o

Eilen aamuna tuli myös sitä limatulppaa, oikein ihana venyvää limaa.. :DD

Eilen nukuin päikkärit iltapäivästä ja siihen loppui kaikki oireet :(

Turhauttavaa. Ite ois jo niin valmis itse koitokseen mutta ei niin ei. Ja tiedän, vauva tulee kun on valmis..... mutta silti, huoh...

Illalla saunan jälkeen hieman supisteli mutta nekin loppui nukkumaanmennessä sitten.

Viime yö oli surkea. Nukuin hyvin 22.30-2. Sitten valvoin 2-3.30. Kunhan vaan MIETIN ja MIETIN ja pyörin. Sitten taas valvoin 5.30-yli kuuteen.. Ja sitten taas 7-8. Onneks nukahdin 8 uusiks ja heräsin vasta 9.15.

Mies lähti ajeleen e-suomeen työreissulle. Jotenkin sekin tympii nyt ihan satasella että piti sinne lähteä.

Tänään on siis oikein vali-vali päivä, sori :D

Päätäkin muuten taas särkee ihan tuskalla tänään :( alko sillon yöllä särkeen kun valvoin ja mietin. Ja edelleen jomottaa.

Niin joo. Eilen kävin neuvolassa tosiaan.

Painoa tullut yhteensä 10,1kg nyt, edelliskerralta 420g, sf mitta 35cm, ei se enää kasva kun vauva niin alhaalla. Hb:tä ei nyt mitattu, se mitataan vaan joka toinen kerta. Vauvan syke 154 koko ajan. Paineet oli hieman koholla, tai yläpaine ei mutta alapaine joo. Terkka sanoikin että ei haittaa, synnytyksen lähestyessä paineet yleensä on kohommalla. Pissa oli kuitenkin puhdas joten ei merkkejä raskausmyrkytyksestä. Eikä mulla tässä oo yli viikkoon päätä särkenytkään.

Terkka sanoi että hyviä synnytyksen merkkejähän nuo limatulpat ja lapsiveden lorahtelut on mutta voi silti mennä yli viikko, kaksi viikkoa, tai sitten vaan päiviä. Kun ei tiedä niin ei tiedä. Ja se vauvan pää toimii todennäköisesti tulppana ettei sitä vettä pääsekään tihkumaan niin sieltä nyt.

Tuntuu kyllä että pitää käsin kannatella tuota alavatsaa, on se niin alhaalla.

Tsemppiä kaikille kaikkien vaivojenne kanssa!!

Ja innolla odottelen että kuka ilmoittaa ekana vauvauutisia.. :))

a_j + pötkis 37+5

Vierailija
19/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän eilen yritin mutta en päässy sivuille ennen kuin illalla. Silloin sain vain ekalta sivulta 10 otsikkoa näkyviin ja sitten sivun 3. Oon miettinyt että oliskohan osasyynä toimimattomuuteen käyttäjien suuri määrä. Musta tuntuu että tämä odotuspalsta on kaikkein suosituin. Tiedä häntä...

Meidän äiti yritti eilen illalla kysellä että pitääkö hänen varautua jo ottamalla turvaistuin ja tuliaiset mukaan kun on lähdössä yhdeksi yöksi siskolleen, siltä varalta että hälytän hänet lapsen vahdiksi ens yönä. Mä sanoin ettei kyselis niin vaikeita ;) Meinasin kyllä että pärjätään, kun muitakin lapsenhoitajia on tiedossa. Veljelleni eilen sanoin että hänet oon jättänyt hoitajalistalta suosiolla pois. Hän totes että hyvä niin. Kun esikoinen syntyi veli sanoi että hän voi olla hoitajana aikasintaan sitten kun vaippoja ei enää käytetä, mutta luulen että kylmiltään en häntä hoitajaksi pyydä, vaikka vaipat ei oo enää käytössä. Kulkemiset olis kans aika hankalia, kun hänellä ei ole omaa kyytipeliä ja bussit ei kulje.

vauvan pää on varsin alaalla ja tähän asti osunut oikealla puolella johonkin hermoon niin että oikea jalka on meinannut mennä alta. Eilen illalla osu vasemman puolen hermoon. Oliskohan menny taas vähän alemmas. Supisteluita ei taas ole ollut... Miehellä on töissä kiireitä tämä ja ensi viikko, joten vaikka ite haluaisin että vauva syntyis pian niin kai tässä on toivottava että synnytys menis ens viikon loppupuolelle lähemmäs laskettua aikaa.

Tänä aamuna oon yllättänyt itseni sillä että oon saanut jotain jo aikaseksi. Sunnuntaina saatiin jotain päätöksiä aikaseksi tulevan suhteen, niin se ehkä helpotti vähän. Lisäksi flunssa on helpottamaassa, kun kurkku ei enää ole niin kipeä.

Haluaisin jo nähdä naapurin vastasyntyneen. En oo ihan varma ovatko vielä kotiutuneet. Lisäksi tämä nuha estää lähemmät tutustelut.

Oli muuten sunnuntaina kiva nähdä kavereita, meitä oli kolme pariskuntaa ja lapsia yhteensä viisi ja kaksi mahassa. Ikähaarukka lapsilla noin 3v:stä 1v:hen, niin vilinää riitti. Kavereilla on 1,5 v kaksospojat (3v pojan lisäksi), joiden aktiivisuus kyllä herätti kunnioitusta vanhempien jaksamiselle. Onkos meissä kesäkuisissa kaksosten odottojia?

tällanen vuodatus tällä kertaa

t. SannaNu ja tiuhti rv 38+1

Vierailija
20/86 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin äsken pitkät stoorit, mutta just oli tietysti joku katko, eikä se mun kirjoitus tullut tänne asti :(

Tämä siis mun ensivisiitti Odotus-palstalla, synnytys puolelle olen pari juttua laittanut.

Kolmatta odotellaan RV 37+5, isommat lapset on jo 10 ja 6v. Luulisi että tämän raskauden ottaisi kaikista rauhallisimmin, mutta on käynytkin päinvastoin. Mieskään ei jaksa enää kuunnella vikinöitä jatkuvista supisteluista, murisi vain jotakin "kun lähdetään niin lähdetään"... Jouduin aika aikasessa vaiheessa saikulle liitoskipujen, supistelujen ja väsymyksen takia. Tähän saakka aika on kulunut ihan mukavasti, mutta nyt on pari-kolme viikkoa ollut "vähän" vouhkaamista. Olo on milloin levoton ja milloin kuoleman väsynyt. Supistelee ja viileksii, pyörryttää ja tekee pahaa... Mihinkään ei jaksa keskittyä. Liikaa tulee kuunneltua ja tarkasteltua omia tuntemuksia. Toivon kovasti ettei menisi yli LA:n tämä odottelu ja nyt kun tuo täysiaikaisuuden rajapyykkikin on ylitetty niin välillä tulee hetkiä että toivoo, että tulispa piakkoin / tänään / heti! lähtö synnyttämään...

Vauvalle alkaa olla jokseenkin kaikki rekvisiitta valmiina. Sängystä vaan puuttuu pohja, kun vanerin "karvapuoli" oli imaissut kostetutta. Perjantaina ostelin pienempää sälää vauvan ja itseni hoitoon (rintapumpun ja -kumit, liivinsuojuksia, terveyssiteitä, kylpyöljyä, tutin jne.jne.)

Toivotan meille kaikille kärsivällisyyttä masujemme ja erinäisten vaivojemme kanssa. Eikös se niin kuitenkin ole, että vauva antaa sen signaalin, joka synnytyksen lopulta käynnistää, kun on valmis??? Vaikka mutsi oliskin jo ihan kypsää kamaa ;)