Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse exästä yli ikinä

Vierailija
02.12.2023 |

Olen 32-vuotias nainen, nykyisessä suhteessa olen ollut kaksi vuotta. Suhde on hyvä ja tasapainoinen, kumppani on rakastava ja paras ystäväni. Tiedän että tulevaisuuteni on hänen kanssaan.

Ongelma on kuitenkin entinen kumppani, josta en vaan tunnu pääsevän yli. Entisen kanssa oli kolme vuotta sitten hyvin nopea, puolen vuoden tapailu joka oli lähinnä seksiä ja pitkiä puheluita. Hänen kanssaan minulla oli uskomaton fyysinen ja henkinen yhteys, tunsin hänen seurassaan kuin olisimme liimattuja toisiimme. Suhde päättyi vähän likaisesti, minun sydän särkyi enkä koskaan ole sellaista sydänsurua ennen tuntenut, laihduin 10 kiloa itkiessäni kuukausitolkulla ja jouduin todella tekemään töitä päästäkseni eteenpäin. Lopulta tapasin nykyisen kumppanini, ja vuosi seurustelua sujui hyvin enkä exää edes oikein ehtinyt miettimään. Kuitenkin vuoden jälkeen exä alkoi palaamaan jatkuvasti mieleeni, ja aloin salassa itkemään hänen perään. Olemme nähneet muutaman kerran ohimennen yhteisissä juhlissa ja vaihtaneet ystävällisesti kuulumisia, ja aina tämän jälkeen olen ollut murtunut. Tunnen ihan fyysistä kipua, kun ikävöin häntä. 

Tiedän että exän kanssa ei olisi ollut mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen, juttu päättyi syystä. Elämämme ei olisi kohdanneet, ja oli paljon muitakin seikkoja. Siitä huolimatta en pysty lopettamaan kaipaamista, vaikka olen onnellinen ja tyytyväinen nykyisessä suhteessa. Mikä tähän on neuvoksi, alkaa tuntumaan ihan epätoivoiselta. Ja mitään saarnaa en kaipaa, en ole koskaan kumppania pettänyt enkä edes harkitsisi. Olen vaan jostakin syystä tämän ikävän vanki, vaikka kuinka yritän päästä eteenpäin. En tiedä mitä tällä edes haen, jotain vertaistukea tai helpotusta purkamalla asiaa, kun ei tästä oikein kenellekään kehtaa edes puhua

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin onnekas.

Vierailija
2/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt läpi ton ihan saman ja se on todella raastavaa 😪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihminen jonka on paettava johonkin fantasiamaailmaan tavallista elämää kestääkseen, ei siinä sen kummempaa. Hanki joku uusi harrastus vaikka.

Vierailija
4/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että aika auttaa tässäkin.

Vierailija
5/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5, kuten tarinoihisi yleensä.

Vierailija
6/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nusastaan niin kyllä se unohtuu

Vierailija
7/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sä ole tyytyväinen jos exän perään itket, lopeta itsesi huijaaminen. Nykyinen on ihan ookoo mutta exä oli parempi.

Vierailija
8/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet pohjimmiltasi poly, eli kaipaat toista kumppania.

Vierailija
9/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väittäisin että on jatkettava matkaa. Se kolmas voi saada unohtamaan entiset. Itse en tyytyisi tuohon tilanteeseen.

Vierailija
10/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen itsekin, juttu päättyi syystä. Miksi haikailet ja romantisoit asiaa, joka ei toimi? Mitä oikeastaan kaipaat hänessä?

Vierailija
11/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et kaipaa exää. Kaipaat jotain tunnetta, jota hän sai sinussa aikaan. Jotain tunnetta, jota sinulle ei tule nykyisen kumppanisi kanssa.

Vierailija
12/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans parisuhde päättymässä, enkä tiedä mitä sitten edes tekisin ja miten olisin. Koska mulla on kokemuksia miehistä riittävästi ja tämä oli oikea helmi miesten joukossa. Mieletön yhteys. Ei mitään miehisiä stereotypioita. Kaikki niin täydellistä, täydellinen ystävyys ja syvä rauha suhteessa ja luottamus. Kaikki täydellisesti ja sitten tämä maailman ihanin mies tiputti pommin, ettei hän ole tyytyväinen. Ja asioihin, joille en oikeastaan mitään edes voi, koska kaiken voitavani kyllä tein. Minulle rakkaus on kaikki kaikessa. Miten voi löytää enää koskaan mitään, jota ei aina vertaisi tuohon täydellisyyteen? Miten ei hajoisi siihen, ettei uusi kunppani kosketa samalla tavalla, saa minua nauramaan samalla tavalla, huolehdi minusta samalla tavalla, näytä samalta, tunnu samalta, puhu samoista asioista, kuuntele samaa musiikkia, tee samoja asioita, halaa minua samalla tavalla..

Vierailija
13/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kestotrolli jonka kirjoitustyylistä ei voi erehtyä, tuuttaa näitä ihmissuhdesepustuksiaan jatkuvasti.

Vierailija
14/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans parisuhde päättymässä, enkä tiedä mitä sitten edes tekisin ja miten olisin. Koska mulla on kokemuksia miehistä riittävästi ja tämä oli oikea helmi miesten joukossa. Mieletön yhteys. Ei mitään miehisiä stereotypioita. Kaikki niin täydellistä, täydellinen ystävyys ja syvä rauha suhteessa ja luottamus. Kaikki täydellisesti ja sitten tämä maailman ihanin mies tiputti pommin, ettei hän ole tyytyväinen. Ja asioihin, joille en oikeastaan mitään edes voi, koska kaiken voitavani kyllä tein. Minulle rakkaus on kaikki kaikessa. Miten voi löytää enää koskaan mitään, jota ei aina vertaisi tuohon täydellisyyteen? Miten ei hajoisi siihen, ettei uusi kunppani kosketa samalla tavalla, saa minua nauramaan samalla tavalla, huolehdi minusta samalla tavalla, näytä samalta, tunnu samalta, puhu samoista asioista, kuuntele samaa musiikkia, tee samoja asioita, halaa minua samalla tavalla..

Miksi mies siis halusi erota, mihin asioihin hän ei ole tyytyväinen?

Vierailija
15/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain kolahtavat kovempaa kuin kukaan muu. Kun on kerran sitä aitoa, elämää suurempaa rakkautta kohdannut ja kokenut, on vaikea tyytyä tavalliseen rakkauteen. Kaikki eivät sitä koe eivätkä näin pysty tunnetta ymmärtämään. Jotkut runoilijat ja kirjailijat ovat sen kokeneet. Tarinat rakkaudesta, jolla voisi tuoda toiselle kuun taivaalta, eivät ole pelkkää ylidramatisoitua runoutta. Jos et pysty sitä ymmärtämään, et ole kokenut tällaista suurta rakkautta. Ja se on ihan okei, useimmiten tämä on vain kirous. 

Mun neuvoni on että sun pitää katkaista kaikki välit. Kaikki. Ei enää satunnaisia tapaamisia. Myös ystäväsi tulee tämä ymmärtää, ja jos eivät, myös heidät pitää poistaa. Ei mitään kuvia, ei mitään someja missään. Kukaan ei saa mainita hänestä sinulle. Aivan kaikki häneen liittyvä pois elämästä ja myös kaikki se missä riski olisi. Jos huomaat ajattelevasi häntä, niin vaihda ajatusta. Älä pakota itseäsi olemaan ajattelematta, koska sitten ainakin ajattelet. Mutta lempeästi opeta ajatuksesi poistumaan hänestä jonnekin muualle. Mitä enemmän häntä ajattelet, sitä helpommin hän tulee mieleen. Myös nykyinen suhde pitää päättää, jos hän tulee siitä mieleen. Ajan kanssa helpottaa. Tunne ei ikinä lopu, mutta vuosien aikana kehosi unohtaa eikä tuo enää tunnetta ja muistoja esiin. Yksikin pieni satunnainen tapaaminen, ja kaikki palautuu. 

Vierailija
16/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä veikkaan, että olet kiintynyt oman mielikuvituksesi luomaan, idealisoituun malliin tuosta miehestä. Ja vaikka jotkut seikat välillänne natsasivat, niin kaikki ei kuitenkaan toiminut, ja kerrot että erositte hyvästä syystä. Nyt vasen aivopuoliskosi on hoitanut hommansa, ja rakentanut mielikuvituksessa nou puttuvat palat exääsi. Mutta sellaista elävää ihmistä ei oikeasti ole. On vain virtuaali-eksä mielessäsi.

Mutta kyllä se siitä. Voin luvata omasta kokemuksestani. Tuon suruvaiheen jälkeen tulee realismi: Yhtenä päivänä olet helvetin iloinen, että kaikki välillänne loppui.

Vierailija
17/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään täysin tajua, mitä hän haluaa. En pysty osallistumaan yhteen hänen liikuntaharrastukseen (polvi ei kestä) eikä mikään muu ilmeisesti kelpaa. Ehkä siinä on muutakin, mitä hän ei vain ole osannut minulle sanoittaa. Ehkä olen liian rauhallinen hänelle. Ja vaikka hän on vielä rauhallisempi kuin minä, niin varmaan kaipaa sitten jotain, mikä toisi menoa ja meininkiä ja räiskimistä. En tiedä.

Vierailija
18/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 15 ja 16 todella hyvistä ja ystävällisisrä vastauksista :) Olette ihan oikeassa, olen varmasti romantisoinut miehen mielessäni ja en jotenkaan osaa enää muistaa niitä seikkoja miksi homma loppui. Ja kun syy todellakin oli hyvä. 

Vierailija
19/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeet helpottaa oloa.

Vierailija
20/24 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huumeet helpottaa oloa.

Sitten otetaan lisää huumetta jotta huumeen aiheuttama huono olo katoaa.