¨¨¨~~~ KESÄNUPUT-08 ma-ke ~~~~¨¨¨
Nyt avaan meille uuden pinon jos vaikka onnistuisi!!! Näkyy vaan sivt 1,3,4 jne. eli ÄLKÄÄ TIPUTTAKO 2.SIVULLE!!!!!
NNiiin ja mun näppis onnTAAS sökö!!!!!!!!!!!
ärsyyntynyt art rv38+0
Kommentit (86)
Olenpa täällä taas pitkästä aikaa, nyt kun äitiysloma alkoi, on ollut joka päivä jotain ohjelmaa. Sitten kun maanantaina en taas edes päässyt tänne, olikin hurjasti luettavaa, enkä muista, mitä piti kommentoida. Aika vaivaiselta täällä jo kaiken kaikkiaan kuulostaa ja myös siltä, että kohta voisi jo olla ensimmäisen kesänupun aika, monella kun tuntuu supistavan ja ties mitä limatulppaa jo tulevan.
Täällä on edelleen aika hyvä olo, hiukan jo taas sentään saattaa saada aikaan supistuksia jos paljon touhuaa: eilen esimerkiksi pesin kylpyhuoneen ja kävin lenkillä, ja sitten illalla tulikin muutama suppari. Pieniä kuitenkin.
Raskausarvista kysyisin, että onko muilla kuinka paljon tullut? Miulla on koko alavatsa täynnä pystysuoria punaisia viivoja, vähän niin kuin olisi joku tiikerikuvio, miehen mielestä kuin tulen liekkejä. Masu on siis joutunut tosiaan kunnolla venymään,toivottavasti ei enää kamalasti tulisi kuitenkaan!
Paremmalla ajalla tulen sitten uudelleen, nyt taidan vetäytyä lueskelemaan kirjaa. Vauvanvaatteitakin pitäisi silittää, mutta kun ei nyt jaksaisi millään...
Niina 37+5
Mikähän näitä sivuja NYT TÄLLÄ KERTAA vaivaa kun monella oli viesti moneen kartaan ?!?
Joo-o. Mulla oli siis aamulla neuvola ja tällaisia kuulumisia täältä:
rv 38+2
painoa +230g
rr 115/62
sf 32cm
rt
syke +133
liikkeet ++
Vauveli piti tuossa äsken oikein kunnon mökiäiset. Venytteli itseään oikein kunnolla x-asentoon. Imakkaasti ruuvvasi myös tunne nivusen hermoon, sitten lopuksia sain hikan ja nyt taitaa nukkua : )
Ja arvatkaapas mitä?!? Enää KAKSI yötä täällä kerrostalossa : )))))))))))))
Nyt käyn nukkumaan kun viimeyö meni siis reisille, munille, harakoille ja kaikinpuolin poskelleen. Palaan huomenna, jos vaikka jaksaisin avata suuren kommentaattoriarkkuni riesaksenne ; )
art rv38+2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6723ce6e-2766-11dd-9d7b-…!
Alkaa suurimmalla osalla vissiin olemaan aika tuskastunut olo mahan kanssa. Sama täällä. Öisin ei tahdo voida nukkua ku kylet puutuu ja kusettaa. Parina yönä esikoinen 3v tullut väliin itkemään ja se on sit aamu yön valvottanut, hänellä on ollut kolmatta viikkoa yskää, jokohan kota pitäs käydä näyttään lääkärillä ettei vaan oo mennyt korviin ku vasta oli korvatulehdus joka uusiutui...
Mies aloittaa uudessa työ paikassa samalla viikolla kun mulla on la. eli ei halua tai kehtaa pitää montaa päivää isyyslomaa siihen väliin, eli saan pärjätä sit lasten kanssa yksin. Pitää vain toivoa että kaikki menee hyvin ja ei tulis repeämiä yms.. Huoh täällä on kuuma, kuten aina (tai siis musta tuntuu siltä) Rasittavaa yölläkin kun herää niin rinta vako on ihan hiestä märkänä vaikka muu kroppa saattaa olla ihosta ihan jäässä!
Ihme ku kukaan ei ole vielä synnyttänyt kesäkuisista, kohtahan on ekat lasketut ajat käsillä..
Täällä supistelut on vähentynyt ja olen uskaltanut ruveta taas siivoilemaan.. (olin siivous kiellossa supistelujen takia aikaisemmin kuukauden) Nyt ei olis niin vakavaa jos vauva jo syntyiskin. Jos tänään koittas pestä noita ikkunoita..
Onko teillä ollut 35viikon jälkeen kerran viikossa neuvola? Mulla ei ole ens viikolla ollenkaan ja sen jälkeenkin vasta loppuviikosta, mutta se onkin sitten lääkäri jase synnytystapa-arvio (vai mikä nyt viralliselta nimeltä onkaan).
Voi teitä jotka olette saaneet peräpukamat vaivoiksenne, koittakaa jaksaa!
Nyt pitää ruveta laittaan pojalle aamupalaa... olis kyllä mahtavaa mennä nukkumaan takaisin, pää, selkä,kurkku, lonkka kipeenä... vali vali..
Mariatar84 rv 35+5
Ihmeellisiä nuo illat, kun aina supistelee niin että irvistyttää, mutta lopahtavat sitten viimeistään tunnin kuluttua.. Jospa nää sitten kypsyttelee sitä kohdunsuuta ja muuta alapäässä. Huomenna aamulla olis neuvola, saas nähän raaskiiko ne nyt kurkata sinne, kun tähän asti ovat vaan puhuneet, että lääkäri vois kattoo tilanteen.
Hitto kun tuo vakuutusyhtiökin sekoilee, pari kuukautta sitten lähetti suoraveloitusilmoituksen, jota ei oltu sitten veloitettukaan mun tililtä. Viimekuussa napsahti sitten samasta asiasta ihan perinteinen lasku, kahdessa erässä. Toisen maksoin, toisen eräpv on vasta enskuun alussa. Eilen sitten Posti-Pate toi taas kirjeen, jossa ilmoitettiin suoraveloituksesta!!!!! Soitin sitten samantien tuonne Pohjolaan ja sotku näyttäs selvinneen, eli suoraveloituksella PITÄISI lähteä seuraava suoritus...huoh. Palaa hihat kohta tuon asian kanssa. Aivan kuin ei olis tarpeeksi tässä synnyttämään lähdössä!
JA eilen soittelin terveys(arvaus)keskukseen, kun pojalla TAAS nosti kuumetta ja oli tosi kiukkunen. "Ei sillä mikään oo" tyyliin, "lapsille tulee ja menee noita flunssaviiruksia". PAH sanon minä. Viimeviikolla oli kuumeessa, viikonlopuksi laski ja eilen taas nousi menlkeen 39 asteeseen. Mieleen tuli nuo perinteiset KORVAT. Yksityiselle sain ajan samalle illalle ja kappas mitä siletä löytyi: KORVATULEHDUS! ...niin että kyllä ne äidin vaistot tietää ;)
juu, valitus päättyy nyt tähän.
Rouva 38+2
Täällä yksi tuskastunut...
Yöt ovat ihan yhtä kidutusta, pienikin liikahus vaatii huolellista suunnittelua ja vessassa käynti yöllä on aivan mahdotonta :( Pakko silti lyllertää sinne, ettei halkea.
Peräpäässä on nyt sitten joku haavauma, johon olen läntännyt Bepanthenia, muttei se tunnu juurikaan auttavan. Rasittavaa kirvelyä ja koko alapää ihan arkana.
Kaiken lisäksi tein eilen etusormeeni mahtavan viillon puukolla ihan vain leikatessani omenaa. Sain vuodon onneksi tyrehtymään, vaikka mielessä käväisi jo tikkaus terveyskeskuksessa kun ei meinannut loppua millään. Se nyt tästä vielä puuttuikin ettei kädellä voi tehdä juuri mitään suojaamatta sitä ensin vedeltä. Haava on noin sentin pituinen ja melko syvä. Sain sen aikaan sellaisella pienellä sahanteräpuukolla.
Mariatar: Minä olen ainakin juossut viikoittain neuvolassa nyt kun viikkoja alkaa olla plakkarissa enemmän...vitsit kun tämä nyt loppuisi pian. Alan olla tosissaan kypsä tähän olotilaan. Huomenna on taas viikko plakkarissa, josko ensi viikolla pääsisin sinne synnytystapa-arvioon.
Ensi viikko on muutenkin täynnä kaikenlaista kun on lasten kevätjuhlat koulussa ja samaan syssyyn vielä yhdet ristiäiset...sinnekin pitäisi vielä jotakin lahjaa katsella...
Kanelisokeri 37+6
Heippa!
Kyllä nämä sivut ovat onnettomat. Yritin aikaisemmin päästä tänne, viesit näkyi, mutta kirjoittamaan ei pystynyt... Palautetta yritin äsken antaa, mutta eihän sekään onnisttu.
Tänään kävin kokoarviossa. Vauva painaa tällä hetkellä 3 kiloa. Iso kaveri, mutta kasvaa siellä normaalikäyrien yläpäässä. Haluavat vielä kokoarvion raskausviikolla 38. Samalla minulta poistettiin mahasta tikit. Hirveästi en kuulemma saisi päästää supistelemaan. Haluavat, että vauva pysyy sisällä laskettuunaikaan, että umpparihaava ehtii parantua.
Samalla reissulla kävin synnytyssunnittelussa. Minulle jäi koko suunnittelun hyöty vähän hämärään. Kai nuo asiat olisi muutenkin voinut hoitaa. Siellä lähinnä kysyttiin miltä sairaalaan tulo tuntuu, haluaako peräruiskeen ja miten on kivunlievitksen laita. Itseäni kun ei tuo synnytys millän tavoin pelota, niin tuntui vähän turhalta haaskata tunti kätilön aikaa.
Kotiin tullessa odotti "iloinen" kirje. Kela muisti minua. Olen siis opiskelija joka on samalla tehnyt töitä. Supistelujen vuoksi jouduin sairaslomalle jo maaliskuun puolivälissä. Työnantaja on tietysti hakenut sairaspäivärahaa ja minulle ilmoitettiin, että sitä ei voi maksaa koska olen saanut opintotukea. Pillahdin itkemään, ihan kuin en olisi riittävästi menettänyt rahaa sillä palkka oli maksettu keskimääräisten työtuntien mukaan ja menetin kaikki kilometrikorvaukset ja päivärahat. Nyt sitten ilmeisesti joudun maksamaan maalis- ja huhtikuun opintotuet ja asumislisät takaisin, jotta työnantaja saa sairauspäivärahat. Minulle maksettu palkka kun ei kuitenkaan ollut mitään päätä huimavaa , taisin saada noilta sairaskuukausilta 700 euroa. Lisäksi mieskin on opiskelija jolta oli tukikuukaudet loppunut... Olin siis vielä hetki sitten perhee "pääelättäjä". Onneksi nyt tällä hetkellä mies tekee aika paljon töitä, että tulevat kuukaudet ovat varmaan hyvin turvattuja. No huomenna soitti Kelaan, toiviottavasti niitä tukia pystyy maksamaan pienissä erissä takaisin.
Joku kyseli Haikaranpesän valmennuksista. Vapaaehtoiset valmennukset ovat minusta olleet hyviä, aiheina on siis ollut ; Mielialat ja Seksuaalisuus raskauden aikana ja sen jälkeen. Rentoutusryhmään jossa on siis erilaisia rentoutusmenetelmiä kivunlievityksen apuna meinasin vielä mennä. Haikaranpesän molemmille vanhemmille pakolliset valmennukset olivat mielestäni aika samanlaiset kuin kaupungin perhevalmennukset, niistä en oikeastaan saanut mitään uutta irti.
Huomenna mies tulee kotiin työkeikalta. Perjantaina sillä on työhaastattelu. Voi olla, että joutuu lähtemään samantien uudestaan työreissuun. Vaihtoehtoina on sitten yksinäinen viikonloppu tai lähteä samalla miehen mukana Etelä-Pohanmaalla anoppilaan.
Taidan aloittaa vauvan pöksyjen neulomisen.
Mapemaukka 34+4