Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämänilo hukassa- raha-asiat sekaisin

Vierailija
16.03.2012 |

Hei!

Yleensä tilipäivä on ns. "ilon päivä", mutta nyt siitä on tullut yhtä painajaista. Tilini ei riitä kaikkien laskujen maksuun ja olen aivan hajalla.

Maksuajan pyytäminen ei auta, kun ovat seuraavassa kuussa joka tapauksessa maksussa ja rahaa ei vaan jää.

Muutimme uuden mieheni kanssa yhteen asumaan ja talon kustannukset olivatkin odotettua suuremmat. Sähkölasku mm. talviaikana 500 €. Mies maksaa tästä puolet toki. Omat asumiskuluni entisestä ovat nousseet 250 €/kk ja kaikki tämä on maksukyvystäni sitten pois. Olen kokoajan ahdistunut ja apea. Olen sanonut miehelleni, että tämä talo ajaa minut konkurssiin, mutta hän ei ole ottanut asiaa tosissaan.

Meillä on vuoden soppari, että tästä sähkösyöpöstä ei pääse edes pois ennen kuin vuosi on kulunut.

MITÄ MÄ TEEN??? Vinkkejä? Olen miettinyt toista duunia, mutta se ei onnistu, koska on lapset ja mies paljon työmatkoilla.

Ja älkää sanonko mitäs et selvittänyt asioita. Ei tullut mieleenikään, että sähkö voi maksaa noin paljon....

Eli ennen minulla jäi laskujen jälkeen kuukaudessa käyttöön 450 €, nyt 200 €.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksei lähtenyt summia sanomaan. Vuokra on sinällään pieni, mutta kulujen kanssa siitä tulee iso :C.

ap

Vierailija
22/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaihtoon kyllä. Pitäisi sitä nyt auttaa kun olet vaikeuksissa. Yhteinenhän se teidän elämä ja talouskin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ajattelet ettei miehes ole velvollinen elättämään sun lapsia, eikä hän tarkkaan ottaen olekaan. Mutta mies on valinnut sut lapsineen kaikkineen ja jos hänellä on paljon isommat tulot, musta ei ole ollenkaan reilua ettei hän tossa tilanteessa voi maksaa isompaa osaa siitä sähköstä.

Ei yhdessä taloudessa voi olla kahta eri elintasoa. Tai jos sun miehen mielestä voi, niin sitten tosta ei varmaankaan tule mitään.

Ei kannata elää niin että joutuu ajattelemaan toisen vuokranmaksun (puolet) olevan jotenkin armollista kun sulla on lapsia. Se heijastuu moneen muuhunkin asiaan elämässä.

Vierailija
24/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan ajatellut, että koska maksaa puolet niin on minulle ok. Nyt kuitenkin kun rupesi tarjoamaan minulle sitä toista duunia jäin miettimään, että eihän tämä VOI OLLA totta. Miehen vuokrakulut eivät kasvaneet, kun muutimme yhteen, itse asiassa hänellä ne laskivat, sen sijaan itse valun koko ajan syvempään ahdinkoon ja toinen senkun kasvattaa tilinsä saldoa.

Eihän tämä tosiaan ole mikään parisuhde. Onpa hyvä, että tuli tämä tänne kirjoitettua...näin sai ajatuksia vähän kasaan.

Vierailija
25/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on lattialämmitys, se syö sähköä aivan julmetusti. kääntäkää huomattavasti pienemmälle tai laittakaa kokonaan pois päältä. säästyy monta sataa, kokemusta on.

Vierailija
26/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun oikein kaivelen, niin asunto oli sellainen minkä mies halusi. Itse olisin tyytynyt kt-asuntoon, juuri siksi, että kulut ovat aika pienet. Miten ihmeessä olen tämmöisessä kusessa tämmöisen miehen kanssa?

ap

Vierailija
27/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee näköjään ajateltua asioita ihan uudelta kantilta, kuten ap nyt tekee! Nosta illalla kissa pöydälle ja puhutte näistä asioista miehen kanssa nokittain. Onhan tuo aika kurja tilanne.

Vierailija
28/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tätä asiaa ajattelen sitä enemmän mua oksettaa toi ukkeli. Olen sanonut hänelle asiasta pari kertaa ja hän ehdottaa oikein ilmoituksen kera kakkosduunia. Eikös se kerro jo aika paljon?

ap

Vierailija
29/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla ei ole varaa asua tuossa talossa ja joudut muuttamaan siitä pois, jos mies ei maksa enempää? Mies saattaa olettaa, että sinulle on kunniakysymys elättää itse itsesi ja lapsesi ja sen takia mieluummin ehdottaa toisen työn hankkimista (josta sinäkin ehkä olet jo puhunut ääneen) kuin rahan antamista.

Itselläni on yksi yh-ystävä, jonka jääräpäisyyttä raha- ja lapsenhoitoasioissa on joskus vaikea ymmärtää. Hänelle on aivan ehdotonta, että miesystävän ei tarvitse osallistua millään tavalla hänen lapsiensa hoitamiseen tai maksaa senttiäkään hänen lapsiensa kuluista, vaikka asuvat nyt jo yhdessä. Itse en ymmärrä, mitä järkeä on elää parisuhteessa, jos ei saa tai voi ottaa vastaan yhtään apua arkipäivän asioissa. Ydinperheessä tilanne tuntuisi aivan hullulta ja jos nyt jostain syystä ero tulisi ja uuden miehen löytäisin ja hynttyyt yhteen laittaisin, niin olettaisin hänen ilman muuta osallistuvan minun ja minun lapseni elämään vähintään arkisisissa harrastuksiin viemisissä yms. asioissa.

Vierailija
30/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmettelen, mihin sitä menee? Ja mistä sitä voisi karsia? Itsellä kun on mummonmökki ja talvella siellä ylläpitolämpö +10 astetta. Laskut tyyliä 140 euroa/2 kk.

Vierailija
31/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ole edes kaikki patterit päällä tms. Lasku on aivan hirveä :C. Huonelämpötila ihan normaali. Ei siitä voi karsia mitenkään, muuta kuin muuttamalla pois. ap

Vierailija
32/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksei lähtenyt summia sanomaan. Vuokra on sinällään pieni, mutta kulujen kanssa siitä tulee iso :C.

ap

vesimaksut sun muut kulut? Kyllä meilläkim menee talviaikaan joku 220 e kk sähköön. Mies lämmittää puuhellaa kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
33/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heitä tarvitse ns. hoitaa. Siis pärjäävät kauppareissun, jumpan ajan oikein hyvin keskenään.

ap

Vierailija
34/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätaurinko lämmittää joo.

Ne laskut on varmaankin arviolaskuja, joten heti ei vaukuta summaan. Oletko tarkistanut meneekö arvio suurinpiirtein oikean kulutuksen tahtiin?

Vierailija
35/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tunnu pahalta kun on näin iso asunto. Mutta sähkön kanssa on ihan törkeä. Meillä on avotakka eli sama kuin polttaisit rahaa taivaan tuuliin. Varaavasta olisikin hyötyä.

ap

Vierailija
36/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni kylmä tälläkin hetkellä eli lämpötilaa ei voi enää laskea.

ap

Vierailija
37/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siinä tapauksessa että se on aluperinkin väliaikainen ratkaisu, mutta jos haluaa pysyvän kodin, niin tylsää on jos ei voi tehdä tarvittavia remppoja (kuten eristys, varaava takka)

Vierailija
38/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa keittiöön ja muut huoneet kylmilleen kessään asti

Vierailija
39/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nuukan miehen kanssa en omaa ala ostamaan. Pitää tapahtua "ihmeitä", jos meidän määräaikainen suhde ei pääty samaan aikaa määräaikaisen vuokrasopimuksen päättyessä. ap

Vierailija
40/62 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko taloon asentaa hänen toimestaan ilmalämpöpumppua, koska talviset sähkölaskut ovat niin valtavia. Onhan se hänenkin etunsa, että vuokralainen pysyy ja talon ollessa vailla vuokralaista sillä voi hoitaa lämmitystäkin.

Onko talossa olemassa alkuperäistä piippua (ja missähän kunnossa), voisiko sinne laittaa vetää haponkestävät putket ja asentaa kevyttakan/kaminan vuokraisännän luvalla?

Talossa ei liene juuri minkäänlaisia eristeitä, jos sähköön menee noin järkysti rahaa. Normaali kulutus lämminvesivaraajineen lienee jotain 300 euroa/kk sähkölämmitteisessä talossa. Miten vanhat kodinkoneet siellä on, entä lämminvesivaraaja? Vuotaako putket jossain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme