Myöntääkö kukaan, että ostaa huonekalunsa
Ja Maskusta jotakin, mut sekin luetaan halpisliikkeeksi?
Kommentit (76)
ostaa mistään noista. Ostamme lähes kaiken käytettynä, saamme sukulaisilta, vaihtelemme ystävien kanssa jne. Uudesta sohvasta haaveilemme, käyn itseni kanssa taistelua miten tuon sohvan hankimme. Eli metsästämmekö kunnes löydämme mieluisan käytettynä jostain, vai ostammeko kaupasta uuden, kotimaisen sohvan. Jotenkin vain omatunto soimaa jo valmiiksi uuden ostamisesta. Sama pätee vaatteisiinkin. Ostin ensimmäiset uudet talvihaalarit lapsille tänä vuonna. Lapset 3.5 ja 6vuotiaat..
Sen sijaan jätelavoilta, kaatopaikalta, kirppikseltä, osto-ja myyntiliikkeistä, huutokaupoista, Vepsäläiseltä ja Artekista on. Joko ilmaista tai hyvin halpaa tai sitten meille aivan ylimitoitetun kallista.
Sohva taitaa olla Askosta, ja osa huonekaluista on ostettu käytettynä, mutta meillä ei ole tarvetta brassailla merkeillä (mutta ei myöskään halua uusia sisustusta muutaman vuoden välein)
Esim. Ikealla on halpoja muodikkaita tuotteita, kun taas Sotkalla on halpoja epämuodikkaita.
Meiltä löytyy noista merkeistä ikävänkin paljon Ikeaa (olisi kiva satsata laatuun, mutta usein silloin kun jotain tarvitaan on olevinaan liian kiire lähteä kunnolla selvittelemään asiaa) ja yksi Maskun nojatuoli.
huonekaluja maskusta ja sotkasta. Syy on oikeastaan siinä, että en halua mennä "naimisiin" huonekalujeni kanssa. Vaan haluan hyvällä omallatunnolla vaihtaa ne vähintään kolmen vuoden välein. minä ainakin kyllästyn väriin ja malliin niin kovin äkkiä ja koko koti näyttää uudelta aina kun vähän uusii mööpeleitä. Mua aina kotona ahdisti kun äiti osti tosi kalliita huonelakuja ja ne samat on olemassa edelleenkin siellä. Sohvat kestävät 10 vuotta ja kirjahyllyt 20. Mutta kukin tyylillään
kodin ykköstä ja vaikka sotkaa ei voi verrata. Ei musta kodin ykkönen mitenkään halpa puoti ole... No meillä on tällä hetkellä tv-taso sotkasta, Keittiön pöytä Maskusta (nämä ostettu vuosia sitten, pöytä kestänyt loistavasti mutta tv-taso alkaa olemaan jo... no nyt ei kumminkaan rahaa ole ostaa sellaista kun haluaisin) Sohvat on sukulaisen vanhat ja ilmasiksi saatu (uusia on turha ostaa kun lapset on pieniä, joten sit kun lapset on isompia niin harkitsen uutta sohvaa). Ja muutenkin aika paljon jonkun vanhaa. Mutta ehkä sit joskus kun rahaa on enemmän niin voin ajatella uusia huonekaluja=)
itse kysymykseen niin voin kyllä myöntää mistä kalusteet on hankittu. Näkyyhän se päällepäinkin onko esim. tv-taso Sotkasta vai Kruunukalusteesta=)
39
kaikki huonekalut töröttää siellä meidän kotona niin että jokainen meillä vieraileva voi omin silmin todeta että ei, ei taida olla Vepsäläiseltä nämä mööpelit.
onko siinä jotain "pahaa" jos ostaa kyseisistä kaupoista?
meillä melkein kaikki huonekalut ikeasta.
on käytännöllisiä,kohtuu hintaisia,kauniita ja nuorekkaita.
en ymmärrä kysyjän pointtia,tarviiko kauniissa kodissa olla
100 000e:n huonekalut?
ja jälleen menkää hyvät ihmiset itseenne jos ei ole muuta
ongelmaa kun miettiä että voi ei meidän sohva on sotkasta...
Eli kalusteita löytyy moneen lähtöön. Eilen juuri ostettiin lastenhuoneeseen tv-taso Jyskistä kympillä (tosin vähän tuunasin sitä paremmin meille sopivaksi...), Ikeaa löytyy paljon varsinkin lapsilta. Maskusta ja Sotkasta ei ole koskaan vielä löytynyt mitään meille sopivaa (jälkimmäisessä liikkeessä voin fyysisti pahoin, niin karsea on tarjonta....). Halpiskalusteiden joukosta löytyy myös Boknäsiä, teetettyä Kaania ja puusepän tekemiä kalusteita. Vanhoja "perintökaluja" on myös. Kaikki harkittuja ja sulassa sovussa keskenään. =o)
Jotain pientä meillä on Ikeasta ja Askosta, mutta ei huonekaluja. Mä tykkään satsata laatuun myös huonekaluissa.
ostetaan kalusteet sieltä, mistä löytyy mieleisiä. Kaupan nimellä ei ole väliä.
Sotkasta, Ikeasta ja Kodin Anttilasta ollaan ostettu jotain, Maskusta myös. Ainoastaan tv-taso ja olkkarin vitriini on "hienommasta" kaupasta, eli Sopesta. Sängyt (Unikulma) saatiin häälahjaksi, joten niihin ei pistetty penniäkään kiinni itse.
Jotain on Ikeasta, suurin osa ostetaan nykyisin kuitenkin laadukkaampia. Ei asuta Suomessa, joten Sotkaa ja noita muita ei löydy. Jysk löytyy, mutta sieltä ei taida mitään olla.
Nyt olen täältä yrittänyt metsästää paikkaa, josta saisin Boknäsin huonekaluja, mutta se on näköjään vaikeaa. Menee aika kauas ainoa liike, jonka olen löytänyt. Haluaisin ostaa laadukkaat kirjahyllyt ja myöhemmin myös muuta.
Ollaan varakas perhe sitä paitsi, ja on kallis asunto ja auto, ja lomia, mutta huonekalut ja vaatteet ostetaan tavisten liikkeistä.
jotka asuvat 300m2/ 4-henkinen perhe ja asuntolaina maksettu viidessä vuodessa?
Pelastusarmeijan kirpputorilta ja Kierrätyskeskuksesta olen tehnyt hyviä löytöjä, tosin kirjahyllyt on Boknäsin kaupasta ostetut.
hylly vissiin Ikeasta, ostin opiskeluaikoina. Muuta pientä esim. keittiötavaraa sieltä kyllä ostellaan.
Kodin Anttilasta aika paljonkin. Ostettiin, kun löydettiin sopivimmat. Sänky saattaa olla Sotkasta.
Sitten on kamaa saatu perintönä, ostettu huuto.netistä ja tuunattu mieleiseiksi, kavereilta ostettuja, Desing-torilta jotain.
Kiva, meidännäköinen koti. Hyvin viihdytään.
liikkeistä. Miksi yrittäisin valehdella jotain muuta ? Niistähän näkee päälle päin, että onko ne halpiksia vai kalliimpia. Meillä on paljonkin Ikean juttuja, varsinkin lapsilla. Sotkaakin on yks hylly, mutta tuskin tulee enää. Ostan kalliimpaa sen takia, että ovat laadukkaampia en siksi että pitäisi päteä huonekaluilla, vaikka on nuo kalliimmat usein paremman näköisiäkin. Ikeasta tulee varmaan jatkossakin hankittua lapsile jotain.