Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa kauheaa katsottavaa tuo 45 min

Vierailija
26.11.2008 |

Niin oli.Pahaa aivan teki viattomat pikkuiset joutuvat kärsimään äitien välinpitämättömyydestä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihdeäitien vauvoista... Tärisivät raukat vastasyntyneet vieroitusoireissaan... =(

Vierailija
2/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten voi olla mahdollista, ettei näitä jo kohdussa tärisevien vauvojen äitejä voida ottaa pakkohoitoon. Heidän annetaan siis ihan vapaasti pahoinpidellä syntymätöntä lastaan. Miksei kyseessä ole rangaistava pahoinpitely jo tuolloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten perään näytetään, kun aikuisia juopporetkuja paskat housuissa paapotaan ensiapuklinikoilla. Kyllä pistää vihaksi. On tosiaan hienosti resurssoitu. Laitetaan neuvoloihin, kotiapuun, lastensuojeluun ja ensikoteihin vähän enempi porukkaa nyt, niin ehkä meillä ei kahdenkymmenen vuoden päästä ole niin paljon näitä ongelmaisia...

Vierailija
4/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen pakkohoitolaki tulee voimaan, se tarkoittaa sitä, että päihdeäidit eivät tule lainkaan neuvolaan! Kukaan ei näitä äitejä valvo ja nämä lapset syntyvät jossain sairaalassa ilman raskaudenajan seurantaa! Miettikää sitä!

Vierailija
5/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa saada tuollainen alku elämälle. Luulisi, että raskaus on viimeistään hyvä syy hankkiutua hoitoon. Itse poltan tupakka ja vedäb toisinaan rehdit kännitkin, mutta raskausaikana minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä näistä päihteistä erossa tyystin. No, ehkä jokin heroiini on paljon addiktoivampaa, mutta silti.

Vierailija
6/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutko nyt fyysisestä riippuvuudesta vai psyykkisestä riippuvuudesta vai itse aineesta?

Vierailija
7/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutko nyt fyysisestä riippuvuudesta vai psyykkisestä riippuvuudesta vai itse aineesta?

Tupakka on kaikista eniten riippuvaisuutta aiheuttava huume.

Vierailija
8/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvotuissa oloissa eli laitoksessa. Sinne nämä "äidit" kuuluisivat.

Vierailija
9/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus kuullut saman että tupakka olisi pahempi.

Mutta toisaalta olen myös kuullut, että heroiinin vierotusoireet saattavat olla fyysisestikin täysin sietämättömiä, esim. käteen voi sattua niin paljon että käyttäjä hakkaa kättään maahan/seinään/mihin tahansa kovaan jotta kädessä oleva kipu lakkaisi tuntumasta. Vierotusoireena myös esim. kouristelua.

Se, miksi olen itse eri mieltä väitteen kanssa on se, että tupakoitsijalla on tod.näk. parempi sosio-ekonominen tilanne kuin heroiiinin käyttäjällä. Tämä varmasti omalta osaltaan edesauttaa vieroitusoireissa. Myös peruskunto on varmaankin parempi kun pitkään heroiinia käyttäneellä.

Käsittääkseni osa heroiinin käyttäjistä ei uskalla lopettaa aineen käyttämistä, koska pelkäävät juuri vieroitusoireita. Ja Suomessa tarjotaan lääkkeellistä vieroitus- ja korvaushoitoa, jonka suuri osa käyttäjistä haluaa ja kokee tarvitsevansa.

Itse poltan tupakkaa ja olen siitä riippuvainen. Ongelmani on, että en halua lopettaa. Mutta silti tiedän, että pystyisin siihen, jos haluaisin tarpeeksi. Mielestäni heroiini painii vähän toisessa sarjassa tupakan kanssa.

terveisin 9

Vierailija
10/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen pakkohoitolaki tulee voimaan, se tarkoittaa sitä, että päihdeäidit eivät tule lainkaan neuvolaan! Kukaan ei näitä äitejä valvo ja nämä lapset syntyvät jossain sairaalassa ilman raskaudenajan seurantaa! Miettikää sitä!

Vierailija
11/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoito on hoitoa sairaalassa. Sieltä ei pääse pois.

Vierailija
12/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoito on hoitoa sairaalassa. Sieltä ei pääse pois.

Vierailija
13/13 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin äiti vietäisiin pakkohoitoon siinä vaiheessa, kun hän tulisi kertomaan olevansa raskaana ja käyttävänsä päihteitä. Kuinka moni tulisi kertomaan? Eli pakkohoito johtaisi siihen, että päihdeäidit salaisivat raskautensa ja synnyttäisivät salassa. Vai vietäisiinkö sinne pakkohoitoon sitten kaikki synnytysikäiset naispuoliset päihteidenkäyttäjät, jotka jostain kiven kolosta saataisiin kaivettua? Jos niin tehtäisiin, niin osa odottavista päihdeäideistä saataisiin kenties pakkohoitoon. Ei silti kaikkia.

Sori, kun tuli rautalangasta, joskus on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän