Myöntääkö kukaan, että ostaa huonekalunsa
Ja Maskusta jotakin, mut sekin luetaan halpisliikkeeksi?
Kommentit (76)
On Ikeaa, talonpoikaisantiikkia, design huonekaluja ja valaisimia paljon.
Myös teetetttyjä pöytiä. Lopputulos on kiva.
mutta se ei kuulu tuohon halpislistaan, mihin itse luen ne lastulevykalusteet jne. eikä hinnalla väliä vaan laadulla ja ajattomuudella. Kaatopaikat täyttyy numero 20:n kaltaisten ostamista sohvista:(. Meillä on aika paljon Vepsäläiseltä. Muurame, Boknäs jne.
vaaleanruskeaa puuta ovat, ei lastulevyä. Mä tykkään niistä vieläkin vaikka ovat olleet jo monta vuotta. Ovat kivan näköiset.
Ihan tarpeeksi hintavia ovat ikeankin mööpelit meille ja ikeassa on kivan näköistä tavaraa.
kodin 1stä, sohva sotkasta... ei me mitään rikkaita olla.
isäni on puuseppä joten paljon on puusepän mittatilaustöitä :))))
miehen vanhemmat ostaneet meille artekin kalusteitakin.
Meillä huonekalut laadukkaita ja ostettu Ikeasta, Artekilta, Kodin1:stä
Olohuone- ja ruokakalusteet suloinen yhdistelmä Ikeaa ja Artekia. Telkkarihuoneessa Ikeaa ja Artekia. Lastenhuone Kodin 1:stä ja Muuramea. Oma makuuhuone Ikea.
Olemme ostaneet juuri sitä, mitä haluamme. Hyvälaatuisia huonekaluja löytyy monista mainitsemistasi kaupoista. Ikean sohva vaihdettavalla päällisellä on jopa parempi kuin Artekin.
Ikeasta varsinkin löytyy mielestäni tavaraa joka lähtöön: halpaa, jota käytät vähän aikaa ja ikeahinnalla kallista, joka kestää vuosia.
sohva: suomi-soffa
tv-taso: sotka
jalkalamppu: anttila
keittiönpöytä+tuolit: jysk
lamppu: anttila
lamppuja 2kpl: anttila
lipasto: jysk
jenkkisänky: suomi-soffa
sohva: kierrätyskeskus
lamppu: kirpputori
sisustustyyny: anttila
torkkupeitto: anttila
puutarhakalusto: jysk
:D
huonekaluja maskusta ja sotkasta. Syy on oikeastaan siinä, että en halua mennä "naimisiin" huonekalujeni kanssa. Vaan haluan hyvällä omallatunnolla vaihtaa ne vähintään kolmen vuoden välein. minä ainakin kyllästyn väriin ja malliin niin kovin äkkiä ja koko koti näyttää uudelta aina kun vähän uusii mööpeleitä. Mua aina kotona ahdisti kun äiti osti tosi kalliita huonelakuja ja ne samat on olemassa edelleenkin siellä. Sohvat kestävät 10 vuotta ja kirjahyllyt 20. Mutta kukin tyylillään
huonekaluja maskusta ja sotkasta. Syy on oikeastaan siinä, että en halua mennä "naimisiin" huonekalujeni kanssa. Vaan haluan hyvällä omallatunnolla vaihtaa ne vähintään kolmen vuoden välein. minä ainakin kyllästyn väriin ja malliin niin kovin äkkiä ja koko koti näyttää uudelta aina kun vähän uusii mööpeleitä. Mua aina kotona ahdisti kun äiti osti tosi kalliita huonelakuja ja ne samat on olemassa edelleenkin siellä. Sohvat kestävät 10 vuotta ja kirjahyllyt 20. Mutta kukin tyylillään
Jyskistä en osta mitään. Ikeasta on jotain.
Kodin Anttila ei kyllä ole mikään halpiskauppa...
Vieläkö tänä päivänä joku ajattelee noin?
kunnollliset huonekaltu kunnollisista kaupoista, mutta lasten huoneeseen ja eteiseen sitten niitä rikottavia huonekaluja, joita emme aio edes ottaa mukaamma, kun seuraavaksi muutamme. Heitämme kaatopaikalle ja ostamme kunnolliset.
Lapset ovat jo sen varran kasvaneet että suraavaan asuntoon vaio panostaa myös lasten huoneisiin ja eteiseen.
Sotkan rimpulat kun eivät paljon maksa, niitä on turha sääliä, eikä niiden muuttaminen maksa vaivaa, kaatopaikalle vaan romulavalla, tai annetaan jos jollekin kelpaa. Saa tulla hakemaan, niin säästyy muutossa kummasti vaivaa.
Meillä on pääosin perintönä, kierrätyskeskuksesta, Vepsäläiseltä ja Ikeasta. Meillä ostetaan pääosin sellaista, jonka on tarkoitus kestää vuosikymmenia. Ikeasta ollaan ostettu liukuovikaappeja tms., joita on ollut pakko hankkia, mutta ei saa mukanaan seuraavaan asuntoon.
Saa samalla rahalla parempaa laatua (vaikka onkin käytettyä)
enkä edes tajua hävetä! :D Meillä on Sotkaa, Ikeaa ja Askoa. Sitten on myös jotain perittyä antiikkia. Kiva ja kodikas koti meilä on.
Sotkasta on lapsille hankittu tv-taso. Kodin anttilasta ja ikeasta on jotain pientä. Lamppua yms.
Suurin osa meidän huonekaluista on iskusta.
Me ostetaan joku jos se meidän silmää miellyttää, hinnalla ei silloin ole väliä, kallistakin on, mutta halpakin kelpaa jos me siitä tykätään. Meillä sisustaa myös mies, yhdessä käydään huonekalukaupoissa, ja toki lapsienkin mielipiteet otetaan huomioon, kun heidän huoneisiinsa jotain tarttetaan.
Ihan tarpeeksi maksavat noissakin liikkeissä. Mun ei tartte maksaa huonekaluista, koska löydän mieluisampia paljon paljon halvemmalla ja voin vaihtaa kalustusta vaikka puolen vuoden välein. Siksipä tyydyn iloisena alle 1000 euron sohviin ja muihin kalusteisiin.
Aika harvalla on varaa ostaa kaikki huonekalut sisustusliikeistä. Meillä on sekaisin Ikeaa, kirpputoria ja sisustuspuotia.
Vaikka mä en itse sotka tyylistä/laadusta tykkää, niin ei mua haittaa vaikka joku muu niiden kalusteilla kotinsa sisustaa.
Omalla äidilläni on paljon huonekaluja sotkasta, silti sillä on ihan nätti koti.