***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Taalla on tosiaan tapahtunut! Onnea kaikille vauvan saaneille ja naimisiin menneille! Mekin mentiin raskausaikana (maaliskuussa) naimisiin, etta saadaan koko perheelle sama sukunimi. Yhdessa ollaankin oltu jo kohta 10 vuotta, etta oli se jo aikakin. En ole koskaan ollut mikaan perinteiden kannattaja naissa asioissa, mutta niin vaan kavi, etta haat olivat aika perinteiset ja sukunimen vaihdoskin tuntui yhtakkia itsestaan selvyydelta. Ennen olin sita mielta, etta minahan en nimeani ala muuttamaan miehen mukaan. Pohdinkin, etta ehkapa vanhempieni oma rikkonainen avioliitto ja ero vaikutti tahan, ja haluan itselleni rakentaa mahdollisimman ' turvallista' ydinperhetta. En toki sita sano etta nama asiat takaavat yhtaan mitaan, mutta joka tapauksessa on ollut mukavaa avioitua ja olla vaimo! Haapaivakin oli ihana ja rakkautta tulvillaan, jai tosi kauniit muistot.
Mulla alkoi vihdoinkin aitiysloma! Tanaan pakkasin myoskin sairaalakassin, ja kaikki muukin alkaa olemaan suurinpiirtein valmiina vauvaa varten. Kiire synnyttamaan ei kylla ole, huomenna olisi tarkoitus jaksaa istua kolme tuntia Taru Sormusten Herrasta -musikaalin ensi-illassa, jee! Eika mulla muutenkaan ole minkaan maailman tuntemuksia synnarille pain lahtea. Olisin itse asiassa oikeinkin tyytyvainen, jos saisin tassa pari viikkoa olla ihan rauhassa kotosalla, nukkua (multa se viela onnistuu!) ja lukea kirjoja ja valmistautua vauvan tuloon, kun tama toissa kayminen venyi nain pitkaksi. Laskettu aika meilla on 5.7.2007 (ultran mukaan 2.7), ja ajattelin hoidella homman siten, etta synttaripaivaksi tulisi tuo hauska 070707 - seiska kun sattuu viela olemaan mun onnenluku. Saa nahda onnistuuko :)
Tsemppia kaikille loppumetreille ja onnea matkaan sitten kun lahto koittaa!
Monument & Lyyli 37+4
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille ja synnytykseen lähteneille!
Mä täällä olen kuin en raskaana olisikaan - kaikki ongelmat on hävinneet kohti loppua, toki maha on iso. Onneksi on muutosta elämässä niin paljon nyt, niin ei ehdi tässä edes koko synnytystä miettiä vaan yrittää järjestellä niitä kaikkia juoksevia asioita.
Sellaista voisin kysäistä kyllä vielä teiltä, että onkos kellään ollut liivinsuojia, joissa on kosteussulku, siis kesto sellaisia? Tänään netistä moisia mietin, että oliskohan ne kivat.
Synnyttämässä?
Täällä paha olo.. Hyh. On niin tukala fiili että melkein ei jaksa enää..
kotona. Jynssäsin tuossa yhen maton puhtaaksi ja saunottiin päälle. Jos illalla vielä jaksais vähän seksijuttuja, niin ois taas kaikki yritetty tällekin päivälle! ;)
Ei vaan, ei mulla oikeasti ole mikään hillitön hinku sinne synnyttämään, tulee kun on tullakseen. Jotenkin tää vaan jännittää kun ei yhtään tiedä MILLOIN se tapahtuu. Koko ajan täytyy olla jonkinlaisessa valmiustilassa.
Huomenna on onneksi se viimeinen perhevalmennus ja keskiviikkona neuvola. Että siinä viikon hurjat tapahtumat! Meilläkin menee tuo lähineuvola juhannukselta kiinni, että seuraavalle viikolle jos mennään, niin täytyy mennä ihan eri neuvolaan. Se on vähän ikävä juttu, kun muuten on koko ajan ollut sama tuttu ja turvallinen neuvolantäti. Sama jatkaa sitten lastenneuvolassakin, mikä on tosi kiva juttu!
-Veruska 38+3 & Sirriäinen-
...aivan raatona! Viime yönä nukuin vain sen 6 tuntia, mutta silti koko päivän ollu aivan mahottomasti virtaa - pesin mm. auton, pyykkikone laulaa edelleen, vaihtanu petivehkeitä, tehny sapuskaa, vähän touhunnu raksallaki " muka" jotakin ja nyt onkin sitten olo hieman vetelä, mutta vielä pitää jaksaa parin koneellisen verran valvoa.
Neiti möykkää nyt mahassa villiä tahtia, ko hetkeksi istahin tähän koneelle - alakerrassa vihloo, välillä aika makiasti. Ja Pals - en tiiä oliko se päivällinen sitä tulppaa, mutta iltapäivällä ja nyt illasta tuli taas samanlaista hajutonta, väritöntä liisteriä, mutta hieman myöhemmin tuli toisenlaista liisteriä, joka oli valkoista ja se tuoksui selvästi siemennesteelle...Että ottaa nyt sitten selvää mitä kamaa tuolta valuu ;)
Nyt meen miehen luo vaatimaan jalkapohjien rasvausta ja samalla hierontaa...
AJ
Alkaa kyllä olo olla täälläkin jo vähän tukala ja nää norsun jalat alkaa ihan tosissaan tympiä :( Vauva siis painaa niin tuota vasenta nivusta erityisesti, että vasen nilkka on jo aamusta ihan pökkelö. Illasta puhumattakaan. Eikä tähän auta edes jalkojen ylhäällä pitäminen.
Tänäänkin käytiin Ideaparkissä pyörähtämässä, kun oli yksi synttärilahja ostettavana. Ja ainahan siellä sitten tulee muutakin katseltua. Alennusmyynnitkin tuntuu alkavan joka vuosi vähän aikaisemmin ja niinhän tuolla oli nytkin jo paljon alennettua kamaa. Kaihoten katselin Espritin liikkeessäkin vaatteita ja ajattelin, että ehkä sitten ensi kesänä taas :)
Pals, onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa ja voit taas odottaa rauhassa!
Monumentilla oli äippäloma alkanut, mukavaa :)
Ja elluhan se taitaa kanssa kohta karata synnärille, ihan siltä kuulostaa sun oireet :)
AJ, sulle laitan huomenna postia tulemaan, en ole kertakaikkiaan kerinnyt postiin vielä :/ Toivottavasti et kovin pahastu.
Kuutar, voidaanko me sopia treffit taysiin silloin 26. päivä, kun sulla on la ja mulla ne synttärit :) Se olis oikein hyvä päivä synnyttää.
Minä en muuten myöskään uskaltaisi kokeilla tuota risiiiöljyä käynnistäjänä :/ Eikä onneksi suolen toiminnan takia täälläkään ole tarvetta sitä kokeilla. Mutta jos muilla on siitä hyviä kokemuksia, niin mikäs siinä.
Nyt taidan ruveta hankkimaan sänkyä kohti, alkaa nukkumatti kolkutella olalla. Huomiseen!
Misti 37+3 edelleen
Hitsi ku pelottaa koko ajan että nää loppuu.. Supistellut puoli kahdesta, eli kohta pari tuntia. Tulee useemmin ku 10 min välillä ja polttaa kyllä ihan eri tyyliin selkää kun aiemmin.. On jo puhuminen vähän vaikeeta kun alkavat. Sain viime yönä siellä synnärillä ohjeeksi tulla sitten, kun kivut on niin kovat, ettei kärsi olla kotona. Eiköhän tässä ainakin tunti pari mee vielä, ennen ku siellä ollaan.. Ellei sitten viikko pari :D Siis kammottava fiilis koko ajan, että kohta ne loppuu kun seinään, vaikka kivut on jo melkomoiset. Mitä enemmän koskee, sen tyytyväisempi oon :D
Toiveikkaana pals
Joko se pals meni synnyttämään?
Täällä taas vakio, supisteli koko päivän ja pitkälle iltaan ja sitten loppui. Eikä ole näkynyt tai kuulunut sen jälkeen.
Yhdeltätoista on neuvola, joten nyt suihkuun ja aamupalalle.
Tulen neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset.
-E-
Ei kertakaikkiaan mitään uutta rintamalla, tosin vasta heräsin ;) Vähän menkkajomotusta ilmassa, mutta ei mitään muuta. Pitäis yrittää keskittyä nyt muihin asioihin, ko oireiden oottamiseen ja kyttäämiseen. Tänään pitis mennä käymään vaunukaupassa kattomassa uusia vaunuja...Mies kantoi eilen varastosta vaunut, jotka piti ottaa käyttöön meän neitille, nii voe hyvän tähen, missä kunnossa ne olikaan varastoinnin jäljiltä - kehikot vinkkurassa ja vänkkyrässä ja sisustakin oli kärsinyt. Tosin ne vaunut saatiin sukulaiselta ja olleet parilla muksulla käytössä enkä mie pöhkö ollu kattonu niitä ollenkaan, ko ne meille on tuotu :/ Että vielä tässä nyt pitää alkaa uusia vaunuja hommaamaan...Suosituksia otetaan vastaan :)
Pals: Uu jee, sie oot varmaan kans nyt tositoimissa! Jes!
Misti: En oo menettänyt pelihousuja, joten ei mitään hätää :)
AJ
Täällä hyvin nukutun yön jälkeen virkeenä pikaisesti kirjottelen. Mahassa aamujumppa meneillään ja olo sama kun tähänkin asti. Ei siis muutoksia. Huomenna neuvola,kuulee onko hemis noussu yhtään. Nyt alkaa tosiaan porukkaa tippumaan pois eli synnärille monen tie vienny..Ite saan kärvistellä vielä ties kuinka kauan. No saanpahan kaiken tarvittavan tehtyy ennen vauvan syntymää. Nyt lähettävä päivän askareisiin. Tsemppiä kaikille jo tosihommissa oleville niin kuin sinne kohta pääsevillekin.Palailemisiin..
... 39+2 päivän lukemat, eikä ihmeempiä tällä sektorilla!
Palsille voimia - varmaan lähtenyt jo ajat sitten!
Tänään olisi lounastreffit kaupungilla - ystävätär kyllä jätti lopullisen sopimisen tälle päivälle, kun oli niin varma, että mä olisin jo synnärillä. Joko teillä muilla on riittänyt " yliuteliaita" kyselijöitä vauvan syntymisen suhteen? Mä olin jo eilen tosi rikki kaikista puheluista - hei mulla on la vasta viikon päästä!!! Argh! Niinku mä en sitten ilmoittelisi, kun on jotain ilmoiteltavaa...
Ajattelin pestä ja keittää tutit ja pullot tänään valmiiksi. Toki toivon, että imetys käynnistyy kunnolla ja ettei vaaville tarvitsisi antaa lisämaitoa ollenkaan pullosta, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. On sitten senkin rumban eka kierros hoidettu valmiiksi.
Mä en ole ajatellut leipoa ollenkaan, enkä laittaa ruokia pakkaseen - laiska mikä laiska. Kai sitä jotain löytää henkensä pitimiksi. Ja voihan rakas puolisoni sitten osallistua ruokaa laittamalla (ainakin sen kolme ekaa viikkoa!).
Eiku voikaahan paksusti, mäkin yritän ;) nikki
..minäkin rohkeasti mukaan keskusteluun vielä viime metreillä - sen verran jännittävää aikaa tää tuntuu olevan. Eli kannustava ja myötätuntoinen hei vaan kaikille KesäHeinille!
LA mulla juhannusaattona ja kovasti toivoisi, että oikeastikin jo hommiin pääsisi. Vaikka aiemminkin. Mutta oireet ei taida olla sen erityisempiä kuin teillä joilla on viikko pari vähemmän mittarissa.
Kivuttomasti suppailee päivittäin, ehkä viime päivinä entistä enemmän, mutta ilman mitään säännöllisyyttä. Alaosastossa ei juuri mitään tuntemuksia (paitsi ehkä S:ien jälkeen jotain pientä punertavaa).
Eilen ekaa kertaa elämässä vyöhyketerapiassa, jonka vaikutus kyllä oli taivaallisen rentouttava, suosittelen ;) Siitä noustessa tuntu, että keho oli niin vetelä, että vatsakin oli taas pudonnut roimasti alaspäin. Ja painoi!
Tätä keskustelua on ollut tosi nasta ja opettavaista seurata, ensisynnyttäjä kun olen ja kovasti kaikki on uutta, vaikka ikää on jo 33. Neuvola on ihan ok juttu, mutta huomaan ettei sieltäkään juuri eväitä tähän vauvaelämän alkuvarusteluun ole tullut. Kohta nyytti on täällä ja mitähän kaikkea tästä vielä uupuu..?? Mieheltäkin pääsi sohvan pohjalta eilen epätoivoinen ollaanks me nyt valmiita tähän- huokaus.
Joka tapauksessa kiittelen tässä yleisesti neuvoista ja vinkeistä.
Voimia päivään :)
claudiin@
Nikki: Meillä kyselysitä on vastannut miehen porukat, jo parisen viikkoa. Onneksi sentään kyselevät ainoastaan mieheltä, että joko on syntynyt.. Mutta silti kihisen kiukusta, kun siihen LA:hankin on aikaa vieläkin se viikkoa - ja mitäs se parisen viikkoa sitten on ollut..?! Niin että haloo niille... Mrr!
A-J: Hih, täällä kanssa yksi joka kiihtyy pikana nollasta sataan ;) Mutta nyt tosiaan raskausajan olen ollut yllättävän rauhallinen! Ihan parina viimeisenä päivänä on alkanut pinnan alla kuohua, liekö h-hetki jo sitten lähellä?
Besero: Meillä mies on kuin viilipytty, mutta johtuu hänen mielialalääkityksestään. Tosin on harmitellut sitäkin, että kun lääkkeiden ansiosta mikään ei tunnu miltään, niin että sinänsä se synnytyskokemuskin saattaa olla pettymys. Uskon silti, että kyllä sieltä silmäkulmasta pari tippaa tulee häneltäkin!
Joo, ans kattoo nyt, kumpi ensiksi ennättää tositoimiin.
Peetta: ihanaa, jos miehesi on ne sydänäänet saanut kuulumaan masun päältä. Meillä mies on kuunnellut niitä jo jostain rv15 alkaen, eikä edelleenkään kuule niitä :( Mulla on vissiin niin paksut läskit tossa edessä :O Harmittaa vaan, kun ne ei kuulu, kun toinen haluais kuulla...
Misti: ihan kiva se on, että olet vastaillut typeriin kysymyksiini :) Parempi se on, että joku vastaa! Ja sulla on kuitenkin kokemusta sekä Taysista että vauvoista =)
Mehän voidaan tosiaan sopia treffit sinne SVO:lle 26.6 ;)
Pals; jahas, sielläkin etuillaan ;) Kaikki LA-listalta pyyhältää vaan ohi synnyttämään... Ei vaan, eipä sitä tiedä, koska pikkuinen sieltä haluaa tulla. Kovasti tsemppiä tositoimiin!!!
Claudiin@; Tervetuloa mukaan! Eiköhän kaikki esikkoaan odotavaat (ja ehkä muutkin) mieti, että mitähän hommasta mahtaa tulla. Oli itsellä ikää sitten minkä verran vain.. Minusta ainakin tuntuu, että nuorempana sitä ei olisi niinkään miettinyt asioita, mutta eiköhän sitä opi sitten, kun on se " opettelukappale" sylissä.
Mihinkähän muuten ne pestyt ja keitetyt tutit/pullot jne. laittaa säilytykseen..? Vai kannattaakohan niitä ylipäätään vielä keitellä, jos vaan pesis ne muuten ja keittäis sitten, kun tarttee.. Toisaalta kun sekin homma olis tehty.. Rintapumpun voi ainaakin keittää, kkun siitä on sellainen suojus sitten, jonka voi laittaa siihen päälle. Kun nyt taas innostuis sellaisesta keittohommastakin eikä polttais mitään kattilan pohjaan kiinni ;O
Eilen illalla hieman harjoitettiin sitä kuuluisaa kolmatta s:ää... Mieheltä lopahti kyllä melko nopeasti into, eikä loppuun asti homma sujunut, toisaalta ei se kyllä itsestäkään oikein kivalta tuntunut. Että kyllä meillä jää sillä touhulla käynnistämiset käynnistämättä :O
Menkkamaista juilimista on jonkin verran, supistuksia ihan vain muutamia oli eilenkin, vaikka koko päivän olin psytyssä ja touhusin! Saattaahan se synnytys sitten alkaa nopsaankin ihan tuosta vain, ilman ennakkosuppareita, mene ja tiedä.
Limatulppaa ei ole näkynyt, th sanoi kyllä kerran, että hänellä on klome lasta eikä yhtään tulppaa näkynyt, etten sitten ole niin kauheasti sitä odotellutkaan.
Jaahas, tämä lähtis nyt ulos, kun aurinko paistaa. Tänään ajattelin hieman järjestellä kaikenlaista pikkuroinaa (bläääh!) ja tsekata ton sairaalakassin sisällön. Leipoa en nyt voi, kun on pakastin täysi.. Haluaisin kyllä vielä leipoakin, se on niin ihanaa =)
Huomenna mulla on se neuvolalääkäri!
Kuutar ja E-L. 39 tasan
No nytkö se palskin karkas tosi toimiin...Yö meni taas miten meni, ei unta sitten millään, ahisti jotenkin niin paljon. Illalla joskus yhentoista pintaan, olin ihan varma et kohta kuuluu poks ja vedet menee. Sen verran kovaa oli tyypin pukkiminen, ihan tosissaan pikkunen teki töitä. Mulla on koko maha ihan hellänä ja kipee kun koko ajan on maha kovana ja myllerrys kova. Tää on nyt kolmas päivä perättäin tätä jatkuvaa kipuilua, puukkoo alapäässä, että vois ne kunnon supistuksetkin tulla jo, säännöllisesti kiitos. Kai tähänkin sitten turtuu, jos viikko tolkulla jatkuu.
Mutta sinäänsä hassua, et vaikka mä tässä koko ajan toivon et lähtö laitokselle tulis pian, niin eilen kun meno oli oikein rankkaa, iski pieni paniikki, et jos täs nyt vedet menee niin se on menoa sitten =)
Mutta tuun sit illemmalla kertoilemaan neuvolakuulumiset.
peetta & J 38+4
Jaa se sitten palskin meni... Voimia hänelle! Ainakin intoa riittää tulevassa äidissä! Itsellä ihan perussupistuksia oli yöllä, ei mitään kivuliasta. Muuten meni yö vähän harakoille. Luin kahteen asti ja sitten se uni ei vain jotenkin tullut. No eihän se tule jos nukkuu edellisenä päivänä näin pitkään kuin nyt taas sitten...
A-J, me ostettiin Gessleinin vaunut. Matalat ja näppärät, tosi hyvä jousitus ja taattua saksalaista laatua. Tietydtikään paljoa ei niistä ole kokemusta, mutta mies laitto ne silleen rattaiksi ja kävi lenkillä kummipoikamme kanssa silleen että poitsu istu kyydissä. Ja sitten muitakin siskon tenavia ollaan just siinä ratas-asennossa työnnetty. Tosi kepeät ja hyvin menee off-roadiakin, niin kuin mies sanoo. Tykätään. Kuomussa on myös hyvää se kurkistusluukku.
http://www.babystyle.fi/IMG_3302.JPG
Tuommoiset ovat. @nikki, kyllä täälläkin eilen alko jo vähän mietityttämään, kun anoppi soitti kuulumisia! Yleensäkin soittaa meille tosi harvoin, ja silloin kun soittaa niin miehelle. Mutta nytpä soitti mulle ja kyseli kuulumisia. Sanoin, että vielähän tässä on toista viikkoa laskettuun aikaan ja siitäkin voi mennä yli, niin " en minä sillä soitellu, ku ihan kuulumisia vaan" . Hmm... Ja miehen sisko kyselee aina sähköpostissa että " onko jo merkkejä, joko on syntymässä?" . Mun sisko taas naureskelee, että aika käy pitkäksi jos minä nyt jo hirveästi odotan. Ja tottahan se on!
Joten nyt jotain touhuamaan tästä... Illemmalla sitten se perhevalmennus ja muuta. Ehkäpä sitten taas lisää! Terkut!
-Veruska 38+4 & Sirriäinen-
Aluks claudiin@lle tervetuloa joukkoon! Ja muutama " lohdutuksen" sana,et uudelta tää itestäki tuntuu vaik kolmatta jo odotan. Edellisistä synnytyksistä kulunu 7 ja 6 vuotta. Ihmeesti sitä unohtaa tuona aikana asioita ja tuntemuksia. On täs kuitenkin paljon palautunu mieleen ku tätä palstaa on seuraillu.. Kotihommia sain taas vaihteeks tehtyä. Muksut pihalla temmeltää ja itellä hetki aikaa huilata kahvikupillisen kera. Pihahommat täs tosin pian kutsuu joten kauaa ei tartte laakereillaan levätä. Jäänpä taustalle seurailemaan miten muitten odottajien päivä kulunu. Päivän jatkoja! Palailemisiin..
jospa aloitan tästä..
viime yö oli tuskaa..heräilin jatkuvasti ja kyljet ihan puuduksissa, selkää jomotti aivan täysillä(mulla välilevyjen madaltuma), vessassa sai käydä sen 4kertaa.. lopullisesti heräsin ja nousin sängystä 7.00
ja havahduin ,että puol ysiin mennessä en ollu tuntenut yhtään liikettä.
mieskin oli just lähteny töihin.. rupesin laskemaan liikkeitä ,mutta en saanut ainuttakaan (taas),vaikka kuinka yritin kaveria herätellä..
tietysti paniikki iski..
soitin heti miehelleni, että tule takaisin,onneksi ei ollu kerinny vielä kovin kauas.
soitin hyvinkäälle ja kerroin tilanteen,käskivät tulla näytille.
lähettiin heti ja kait se hermostumiseni auttoi ja laittoi verenkin liikkelle,koska matkalla tunsin 3 liikettä (helpotti oloa).
kätilö otti meidät heti sisään ja laittoi käyrille, sydän äänet oli hyvät ja liikettä piirtyi käyrälle, vaikka en sitä itse tuntenutkaan..
sanoi, että lapsi on sellaisessa asennossa että liikkeet tuntuu heikosti vatsanläpi, ja tälläinen liikkeiden rauhoittuminen saattaa enteillä lähestyvää synnytystä..
päästiin vielä lääkärillekkin ja ultrasi ja teki sisätutkimuksen (sormelle auki, mutta kanavaa jäljellä vielä 3cm),
sitten oettiin vielä uusi 30min sydänkäyrä.. päästiin kotiin ,mutta sanoi että seuraile tilannetta ja jos supistelut tulee säännöllisiksi niin sitten vaan heti tänne(aikaisempi synnytys oli niin nopea..)
ja nyt siis kotona ollaan ja mies lähti takas töihin..
äsken vessassa kävin ja pyyhkiessä paperiin jäi verta ja jotain klönttiä.. oliskos tämä nyt sitä kuuluisaa limatulppaa???
ja eikös lääkärin tekemän kunnon sisätutkimuksen jäkeen voi tullakkin vähän verta??
antakaa vastauksia... täällä ollaan vieläkin vähän hermona..
käyrä otettiin synnytyssalissa,joten päästiin tutustumaan siihenkin ennen tosi toimia(jotain hyvääkin) besero 39
Omaa kokemusta mulla ei asiasta ole, mutta ainakin Taysissa lukee ä-polin vessassa olevassa lapussa, että loppuraskaudessa lääkärin sisätutkimuksen jälkeen verinen vuoto on ihan tavallista ja sen kesto on 1-3 päivää, jos vuoto on runsasta niin sitten pitää ottaa yhteyttä sinne polille. Eli kyllä se sulla ihan normaalilta kuulostaa.
Hyvä, että kaikki oli kunnossa =) Tsemppiä!!
Mua tympii, kun taas eilen sanoin miehelle, että on kyllä ollut poju kamalan hiljainen, niin kommentti oli, että no, huomenna sitten on taas touhukkaampi.. Ts. hän ei meinaa millään tajuta, että niitä liikkeitä on oikeesti laskettava! No, kyllä poju sitten myöhemmin jumppas niin, ettei kauaa tarttenu laskea, mutta toi miehen välinpitämättömyys sapettaa!
Kuutar rv39
Ja taas on rouvat karanneet synnyttämään :) Mä en varmaan pääse ikinä... Vaikka mikään kiire ei tokikaan vielä ole. Joka tapauksessa palsille henkistä tukea täältä lähetän!
Claudiin@lle tervetulotoivotukset täältäkin!
Beserolla oli onneksi kaikki ok. Pelästyttää aina tuollainen :( Mä tässä just miehelle yhtenä päivänä sanoin, että nyt on mulla alkanut se, että saatan yöllä herätessäni olla ihan hätinä, jos heti ei tunnu jotakin. Siis jotenkin unisilla aivoilla asiaa ajattelen ja ensimmäinen ajatus herätessä on se, että nyt se ei enää liiku! Hetken päästä sitten kuitenkin tuntuu jotakin.
AJ, nyt on postia tulossa sinne päin :)
(¤ ) Tänä aamuna heräilin taas jo viideltä ja huomasin, että mieskin oli hereillä. No, siinä sitten päädyttiin siihen mukamas tehokkaimpaan s:ään, mutta katinkontit, mitään tuntemuksia se ei aiheuttanut. Ehkä meilläkin on harjotuksen puutetta vaan ;) Tosin nyt päivällä on maha kovettunut aikas usein, mutta kun ei nää tee oikeastaan edes kipeetä, niin eihän se mitään hyödytä :( Edellisestä kerrasta on vielä ne synnärille johtaneet supparit hyvin muistissa, eikä yhtäkään sellaista supparia ole vielä tuntunut :/ Mutta kyllähän tässäkin hommassa joku järjestys olla pitää ja teitä on sentään aika monta, jolla on la ennen mua :)
Huomenna on mullakin taas neuvola, joten silloin taas pääsen kertomaan terkkuja sieltä.
Nyt hetkeksi lepäämään.
Misti ja masu rv 37+4
Aamulla tuossa kirjottelin pitkän pätkän, mutta sit netti jökkäs ja viesti hävis ku pieru saharaan ja netti ei suostunu enää toimii, joten nyt sit porukoilla kirjottelen. Vauhdikasta ollut taas, onnea " poksahtaneille" ja Senniinakin päässyt tosi toimiin ( niin kade =))
Omaan napaan sen verran et eilen ja tänään kaikenlaista kipuilua koko ajan ja supistelujakin, mutta epäsäännöllisesti,menkkajomotuksia ym. Lenkillä käytiin päivällä, ja vihlo alapäätä nii vietävästi ja jalat jotenkin ihan velliä, ei paljoo jaksanut kävellä. Maha on kovana jatkuvasti. Mutta siihen ne sit jää. Mietin tuossa juuri et kuinkahan monta viikkoo tätä kipuilua vielä kestää, ennen kun pääsee tosi toimiin,neljä vko max...odottavan aika on NIIIIN pitkä. Huomenna ois taas neuvola, oiskohan jo viimenen tällä erää... Eilen mies taas kuunteli massun päältä sydänääniä, eka ei meinannu kuuluu ku mylläs nii, mut sit ku vähä rauhottu niin se kuuli ne =) hassuu et voi tollee ihan paljaalla korvalla...
Hyvä et palsin masussa kaikki hyvin!
Mutta palaillaan taas =)
Peetta & Juuso 38+3