Miksi Suomessa syödään niin järkyttävän usein, 5-6 ateriaa päivässä kun muualla
pärjätään 3-4 aterialla?
Esim. brittilapset syövät tavallisesti vain 3 ateriaa päivässä.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
iltapalaMä en tunne ketään joka söisi 5-6 kertaa päivässä.
Vem äter bitar tre gånger i dagen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
Vain ymmärtämättömät syövät noita "bitaria" pitkin päivää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
Miksi ei?
6.30
11.00
14.00
17.00
21.00
Mulla tuo toimii. Ei ole ongelmia.
Suomessa on kyllä liikaa "paloja" ja ne lihottavat kansaa. Ei edes kohtuullisesti liikkuva tarvitse ravintoa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Suomenssa ohjeet lapsille on 5 ateriaa. En osaa tätä perustella, mutta osaatko sinä ap selittää, miksi kolme ateriaa on parempi vaihtoehto?
Tiedän kyllä, että useat perheet noudattaa orjallisesti tuota 5 ateriaa. Me syödään neljä kertaa.
Ne aikuisten iltapäivä ja aamupäivä kahvit jonkun leivän tai pullan kanssa kyllä pitävät huolen, että pysyttään Euroopan lihavimpana maana.
Aikoinaanhan sitä välipalaa tyrkytetettiin, mutta silloin liikuttiin paljon ja välipalat oli pieniä eikä mitään munkkeja ja sipsipusseja.
Oikeasti jotkut opetetaan että pitää syödä 5 kertaa päivässä ja vielä yölläkin. Kyllä 3 syöntiä riittää.
Asun ulkomailla ja olen ainoastaan Suomessa havainnut että ihmiset kantavat jopa välipaloja mukanaan. Tulee muka heikko olo jos ei saa näitä välipaloja mussuttaa. Luulen että suomalaiset ovat ihan itse opettaneet kroppansa toimimaan näin, koska muualla maailmassa riittää 3 kertaa päivässä syönnit.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa syödään 1. aamiainen, 2. aamiainen, lounas, tee + makea, illallinen. Eli kappas, viisi kertaa päivässä.
Olen asunut aika kauan Espanjassa ja en ole nähnyt kenenkään tälläistä rytmiä noudattavan.
Aamukahvi herättyä, päiväkahvi voileivällä klo. 14-16, lämmin ruoka klo. 19-22, eikä täälläkään mitään "palaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä liikaa "paloja" ja ne lihottavat kansaa. Ei edes kohtuullisesti liikkuva tarvitse ravintoa koko ajan.
3 ateriaa ja 1-2 välipalaa tarvittaessa. En tiedä miten tuossa olisi liikaa, jos vielä huolehtii annoskoosta sekä -sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
Miksi ei?
6.30
11.00
14.00
17.00
21.00
Pakko olla ongelmia kun sanotaan niin. Ei oo mahdollista olla terve ja normipainossa jos syö enemmän kun 3 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 ateriaa ja 1-2 välipalaa tarvittaessa. En tiedä miten tuossa olisi liikaa, jos vielä huolehtii annoskoosta sekä -sisällöstä.
Mikä tuo "tarvittaessa" on? Onko ihminen siis nääntymässä jos syö 3 kertaa päivässä, kun väliinkin tarvitsee jotain? Onko mahdotonta odottaa ruoka-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja olen ainoastaan Suomessa havainnut että ihmiset kantavat jopa välipaloja mukanaan. Tulee muka heikko olo jos ei saa näitä välipaloja mussuttaa. Luulen että suomalaiset ovat ihan itse opettaneet kroppansa toimimaan näin, koska muualla maailmassa riittää 3 kertaa päivässä syönnit.
Kuitenkin muualla esim. kokouksissa ollessa on ollut tarjolla välipaloja. Samoja protskupatukoita jne. on muuallakin tarjolla ruokakaupoissa. Kahviloissa näkee ihmisiä kahvilla ja usein kahvin seurana on jotain syötävää.
Olen myös ulkosuomalainen ja tuntuu että suomessa syödään koko ajan. Täällä asuinmaassani ei kukaan kanna mukana välipaloja saatika vedä iltapäiväkahvilla pullaa.
Suomessa myös syödään määrällisesti paljon ja vielä jälkiruoka päälle, tämän kyllä huomaa ystäviä tavatessa.
Laihduin itsekin normaalipainoon kun vähensin syömiskertoja. Mulle lyhyelle toimistotyöläiselle riittää lounas klo 12-13 ja päivällinen klo 18-19.
Vierailija kirjoitti:
kuin ranskalaiset pärjäsivät kevyellä aamiaisella (tupakkaa, kahvia ja keksejä), kevyellä lounaalla (voileipä) ja pienellä päivällisellä kahdeksan aikaan illalla (esim. paistettuja bataatteja). Hoikkia olivat.
Minulla oli aina nälkä, vaikka söin joka päivä paljon. En ollut aivan niin hoikka.
Keliaakikkoystäväni saisi tuolla keinoin mannekiinin mitat pian. Kahvia, tupskia ja bataattia.
Vierailija kirjoitti:
Koska syötte niitä irtokarkkeja ja suklaata ja sipsejä? Eikö kukaan tässä ketjussa muka syö niitä kun kukaan ei mainitse tai sitten ei kehtaa mainita? Entä pullia, kakkuja, viinereitä, jäätelöä, munkkeja? Eikö niitäkään muka kukaan syö?
Kerran viikossa voin syödä herkkua. Syön sen 4-5krt päivässä mutten mätä väleissä enkä herkkuja. En mätä ruokaakaan. Vatsa voi paremmin kun sinne menee säännöllisesti vähemmän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aamupala
lounas
välipala
päivällinen
Miksi ei?
6.30
11.00
14.00
17.00
21.00
Pakko olla ongelmia kun sanotaan niin. Ei oo mahdollista olla terve ja normipainossa jos syö enemmän kun 3 kertaa päivässä.
Ongelma on niiden päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo "tarvittaessa" on? Onko ihminen siis nääntymässä jos syö 3 kertaa päivässä, kun väliinkin tarvitsee jotain? Onko mahdotonta odottaa ruoka-aikaa?
Onko mahdotonta ymmärtää että koko ihmisväestö ei ole sama kun sinä ja et ole yksin oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei mua lihota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa on esim. jos olet menossa urheilemaan ja tuo urheilu osuu ajalle juuri ennen ateriaa. Itse syön aamiaisen ennen kuutta ja jos menen ennen lounasta salille, niin treenistä saa erilailla irti jos syön pienen välipalan ennen treeniä. Samoin illalla voi iltaruoka osua vasta urheilun jälkeen, jolloin lounaasta on jo kertynyt pidempi aika.
Espanjassa syödään 1. aamiainen, 2. aamiainen, lounas, tee + makea, illallinen. Eli kappas, viisi kertaa päivässä.