Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ALMIRON PEPTI- Korvaako vakuutus / Kela?

Vierailija
15.06.2007 |

Almiron pepti (tai muu vastaava soijamaito)-

korvaako vakuutus maidon jos resepti? Pitääkö olla diagnoosi?

Jos korvaa, niin mikä vakuutusyhtiö?

Miten Kela tässä tulee vastaan? Paljon jää omaosuudeksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa n. 70% kun on kelakortti jossa erityiskorvauskoodi. Nutri-Soijasta jää tällöin maksettavaksi hieman yli 3 euroa/purkki (ja purkista tulee 3 litraa korviketta, eli hieman kalliimpaa kuin tavallinen maito).

Vierailija
2/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäreiden hommaa toteaminen ja lausunnon laatiminen yleensä. Silloin kun maitoallergia on todettu, kela korvaa kokonaan lukunottamatta 3 e / ostoskerta. Mikä teidän tilanne on, kun et tällaista korvattavuutta ole saanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen todistus vaaditaan Kelaan?

Pitääkö olla allergiatesti tehty? vai riittääkö lääkärin lausunto?

ap

Vierailija
4/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa välissä olikin ehtinyt jo vastaus tulemaan..kiitos!



Kävimme vasta ekaa kertaa yksityisellä lääkärillä, saimme

pyynnöstä reseptin, mutta apteekista vasta sanoivat, että pitää olla

Kelaan se lausunto. Eli jouduimme maksamaan kaiken itse tällä kertaa.

Saako Kelasta näitä jo maksettuja takaisin, jos lausunnon nyt saamme kun testit tehty?

Eli meillä vasta epäily.



Mitä oireita muuten teillä on tullut maidosta?

Vierailija
5/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tehtynä, etä Kela korvaa jos kyse maitoallergiasta.



Kysymys vakuutusyhtiöstä on turha jos teillä ei ole vakuutusta ennestään. Mikään vakuutusyhtiö ei korvaa jos oireet on todetu jo ennen vakuutuksen ottamista. Pohjantähti korvaa ravintovalmisteita, myös joku toinen pienempi yhtiö. Muut eivät.

Vierailija
6/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun B-lausunto (jossa maitoallergia todettu) toimitettu Kelaan. Pikaisesti siis lausunto Kelaan jos diagnoosi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, kiitos!

nyt täytyy toimia..tulee muuten älytömän kalliiksi.

meillä tapiola-vakuutusyhtiö, eli se ei siis korvaa.



millä perusteella tuo soijamaidon merkki on määrätty?

mietin vaan, jos tämän ajan käyttää jotain halvempaa merkkiä

kuin tuo almiron pepti.

Vierailija
8/8 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpien vaihtoehtojen kohdalla (lähinnä aminohappoppohjaisten) täytyy olla halvemmat valvotusti kokeiltuna ensin.