Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

bakteerivaginoosi ja synnytys

15.06.2007 |

Heippa,

Onko täällä ketään kenellä todettu raskausaikana bakteerivaginoosi?Miten synnytyksessä toimittu bakteerin suhteen?Onko ollut vaikutuksia syntyneeseen vauvaan?

Minulla todettiin toisella kolmanneksella streptokokki bakteeri ja nyt bakteerivaginoosi. Ollut siihen liittyvää vuotoa ja supisteluja jo rv 23. asti. Nyt rv 34+6 menossa ja vauva edelleen vatsassa. Vaikka monesti ennenaikaisella synnytyksellä " peloteltu" . Supistukset kyllä hankalia, on jouduttu antamaan supistelujen esto lääkettä. Nyt vauva saa syntyä jos on tullakseen. Pelottaa vaan jos vauva saa minusta alatiesynnytyksessä tartunnan.

Kokemuksia????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerivaginoosista en tiedä, mutta itse olen B-streptokokin kantaja ja nyt kolmatta kertaa raskaana. Esikoinen sai aikoinaan tartunnan syntyessään (mitään tulehdusoireita ei minulla ollut) ja oli 5 vrk antibioottikuurilla ja pari ekaa päivää vastasyntyneiden osastolla tarkkailtavana. B-streptokokin aiheuttama tulehdus voi hoitamattomana olla vastasyntyneelle hengenvaarallinen ja siksi yleensä äiti saa automaattisesti antibioottia suoneen synnytyksen yhteydessä. Näin minun kohdallani on toimittu ja nytkin tulen saamaan antibioottia, kun synnyttämään lähden.

Vierailija
2/3 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu myös b-streptokokki. Möhemmin todettiin lisäksi tämä bakteerivaginoosi (eri bakteeri). Tämä on ns. kiipeävä bakteeri, joka pyrkii löytämään tiensä sikiöön ja heikentää sikiökalvoja, joka usein aiheuttaa keskenmenoja/ennenaikaisia synnytyksiä. Sellaista!Että päivä kerrallaan tässä odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika sujui normaalisti, eikä mistään huomattu, että mulla olisi streptokokki-infektio. Ei kipeitä suppareita, ei mitään. Pojan synnytys käynnistyi rv 40+5. Kaikki meni ok, mutta lapsemme sai minusta tartunnan ja sitten ei mikään ollutkaan enää ok. Poika teholla 5 pvä, joista 2 hengityskoneessa. Antibiootit eivät meinanneet purra ja yhteensä oltiin 18 pvä sairaalassa syntymän jälkeen. Eli tosi raju juttu meillä. Mutta siitä kun selvittiin, on kaikki mennyt hyvin. Poitsu on normaalisti kehittynyt, iloinen ja fiksu lapsi. Omasta bakteeritilanteesta en tiedä, muutaman antibioottikuurin olen synnytyksen jälkeen syönyt (ihan muista syistä). Testaavat nyt tämän raskauden lopulla, onko mulla vielä bakteeri ja joka tapauksessa pistävät antibioottitippaa suoneen, kun synnytys käynnistyy.

Tuutupii rv 24+6