Onko kellaan oikeasti niin sopot ja ihanat lapset, etta niita vieraat ihmiset ihailevat kaupassa, pankissa, virastoissa ja kaupungilla JOKA PAIVA?
Minulla on kaveri, joka soittelee joka päivä ja kertoo miten ihmiset ovat taas niin ihailevasti katselleet hänen lapsiaan milloin missäkin.
Ei sellaista reissua ihmisten ilmoille, ettei vieraat ihmiset olisi olleet HALTIOISSAAN hänen lapsistaan.
Minullakin on lapsia, mutta ei niihin kukaan mitään huomiota kiinnitä, kun kaupungilla ollaan.
Ärsyttää, varsinkin kun ei ne lapset todellakaan ole yhtään sen kummempia kuin muutkaan.
Kommentit (32)
Anteeksi uteliaisuuteni mutta miksi vain toinen lapsistanne erottuu ulkonäöltään valtaväestöstä?
Viimeeksi tänään mummot totesi että herranjumala, miten mielettömän kauniit lapset, ja on osunut vielä kaksi samaan perheeseen (ihmetteli vissiin, miten näin karseen näköisestä akasta on tullut kaksi noin upeaa lasta, hih). Tytön luonne vielä lisää sitä, että saa ihailuja osakseen, on tosi sosiaalinen ja kova laulamaan ruokakaupassa :p
Mutta en minä kyllä kavereille soittele tai tekstaa, ja kerro miten lapsiani on taas kehuttu.
Ulkomaalaiselta isältään nuo kai on kauneutensa perineet: tosi suuret silmät, pitkät ripset, kauniin hieman ruskettuneen värisen ihon. Eivät kuitenkaan näytä ulkomaalaisilta, harva on tajunnut että isä on jostain muualta (silmät on sinivihreät, hiukset vaaleahkot molemmilla). Jos se luonne olisi sitten edes minulta :D
Meidän lapsia myös paljon ihastellaan, mutta en ikinä nosta asiaa puheeksi.
Ap:tä ymmärrän, sillä meillä myös yksi kaveri, jonka mielestä hänen omat lapsensa ovat maailman uskomattomimpia otuksia ja niin kauniita, että silmät puhkee... :D Eivätkä ne mitään sen kummempia ole, ihan tavallisia lapsia (itse asiassa vielä poikatukkaisia tyttöjä, eli sikäli vähän vielä musta ei-niin-söpöjä) mutta auta armias, jos joku menee niitä lapsia kohteliaisuuttaan kehumaan!!! :O Se äiti suunnilleen menettää järkensä. Todellakin soittaa kavereilleen tämän kertoakseen. Ettei ap vaan puhuttais samasta tyypistä?! ;)
Mutta kivaa, että Suomessakin kehutaan välillä jotakin, edes lapsia. Muutenhan tää meno on niin kaurismäkeläistä, että oikein itkettää!
En minäkään kaverille sitä mitenkään ilmottele.
Heillä nyt sattuu olemaan molemmilla suuret vihreät silmät, söpöt nenät ja suht leveät suut, tyypilliset vauvapiirteet (vaikka ikää siis jo 3 ja 5v).
Ovat myös kovasti toistensa näköiset (poika ja tyttö), ehkä se vielä lisää sitä söpö-vaikutelmaa:-)
Minun lapsilleni on aina joku toitottomassa kuinka suloisia he ovat ym. Kerrankin olin ihan vain ruoka kaupassa keskimmäisen, silloin noin 1,5v poikani kanssa ja kaksi naista pysähtyivät ensin katselemaan meitä laittaessani poikaani kärryihin istumaan ja kuulin kun he puhuivat toisilleen ' kato nyt kuinka sulonen poika, tosi ihana!' . Tulivat sitten vielä juttelemaan minulle ja pojalleni kun poikani vilkutti heille. Lapset saavat paljon huomiota tuntemattomilta, ollessaan kaikki kolme jossain minun kanssani. Silloin kun olemme koko perheen kanssa, harvemmin tulee kukaan lapsille juttelemaan, katselee vain kauempaa. Johtuu varmaankin siitä, että mieheni on aika iso kokoinen ja jonkun mielestä saattaa olla jonkun mielestä pelottavankin näköinen..
olen kuvitellut, että kaikkien lapsia ihastellaan. Meidän lapsia ihastellaan luonnonkiharasta tukasta ja suurista silmistä, joiden ympärillä pitkät mustat ripset ;)
Mulla erikoisen kaunis poika, jota mummelit pysähtelee ihmettelemään " että kylläpä onkin kaunis lapsi" ja pikkusiskoansa myös, " voi, kun on sievä tyttö" . Siihen vielä päälle, että lapset on tosi nätisti puettu)=
Lapsen/vauvan täytyy olla ihan mahdottoman ruma etteivätkö kaikki saamarin mummut, naapurit ja spurgut niitä kilvan kehuisi! Käsittämättömän pöntöt vanhemmat luulevat, että " meidän Sirkku tai Petteri on ihan poikkeuksellisen kaunis mulattivauva korkkiruuvikiharoineen ja lautassilmineen, kun kerran häntä bussissa kehutaan ja tuijotetaan" jne. Ällöttäääääää!!!
Kaikkien lapset nyt vaan ei ole niin nättejä...
Ja siis meidän poika ei ole mikään erityisen söpön näköinen. Taitaa olla enemmän sitä, että ottaa kontaktia ja on sellainen hellunen. Mulla oli sillä Ransu-lakki, ja silloin tuli kyllä tosi usein ihan suoraa kommenttiakin, että onpa suloinen!
sanoi, että " Voi että jotkut saa sitten kauniita lapsia!" :) Se oli ihanasti sanottu. Harvoin kukaan tulee noin suoraan kehumaan. Uskon kyllä, että enemmän kuin ulkonäkö, se on se kokonaisuus: lapset on suurinpiirtein hyvin käyttäytyviä (uhmaikäisen kanssa liukuva käsite...), puhtaita ja siististä puettuja ja hymyileviä :)
Kyllä minusta mukavat ja fiksut aikuiset huomioivat ympärillä olevia lapsia jollakin tavalla, ihan ulkonäöstä riippumatta. Itse olen oppinut tämän omien lasten myötä, että on tosi ihanaa, kun lapsia jollakin tavalla huomioidaan (ei siis välttämättä kehumalla, mutta jututtamalla tai hymyilemällä tms.). Ehkä se, kun on tullut äidiksi on avannut silmät muidenkin lapsille. Kyllä minusta kaikki lapset ovat omalla tavallaan kauniita ja ihania. Sanon ihan vilpittömästi.