Ratkaisu työttömien syrjäytymiseen ja toimeentulotuen ja asumistuen lakkauttaminen rahana
Soluasuminen, yhteiset keittiötilat, ruokajakeluista käydään vuorotellen hakemassa laatikollinen yhteistä ruokaa ja digitaalisella KELA-kortilla voi ostaa perusruokaa ja tarvikkeita kaupasta 300 euron edestä. Tämän ylimenevä osuus pitää erikseen perustella, kuten nytkin täydentävät tuet. Päihteitä ja tupakkaa ei voisi kortilla ostaa. Kortilla saisi myös ilmaisen joukkoliikenteen 50 euroon kuussa asti.
Onneksi tähän ollaan menossa kovaa vauhtia, on täysin kestämätöntä yhteiskunnan kannalta jakaa ilmaista rahaa ihmisille, joita ei kiinnosta työnteko ja jotka syrjäytyvät yhteiskunnasta yksiöissään ja aiheuttavat valtavia kustannuksia muille.
Kummallista etteivät päättäjät ole tätä vielä täysin ymmärtäneet, tukien leikkaus on tosin askel tätä kohti eli tukien lakkauttamista rahamuodossa.
Kommentit (33)
Millä maksan mun puhelinlaskun, tapaturmavakuutuksen, apteekkituotteet, koulun vaatiman läppärin ja vanhan opintolainan lyhennyksen?
Jos sama paita maksaa marketissa 20 euroa ja nettikaupassa 5 euroa, niin miksi en saa ostaa paitaa halvemmalla?
Tuo tulee maksamaan paljon enemmän kuin nykysysteemi, mutta kelpaisi kyllä.
Ei nykyään kellään jää 300e perus ostoksiin. Siihen vielä ruokajakelu ja liikkuminen päälle, ai että.
Joku pieni puutarhapalsta ja kommuuni.
Ihana ois :)
Mutta seuraavaksi pääsette huutelemaan, miksi nuo köyhät on niin onnellisia ja hyvinvoivia, takaisin yksilön.
AP, mä voin laittaa pari työtöntä naapuria sulle soluun, ei kai haittaa kun toinen on kaljamahainen viiskymppinen?
Toinen on sisäsiisti kyllä...sillä on mopo!
Kylläpä sinä jaksat haaveilla ja nähdä turhaa vaivaa.
Ikävä kuulla ap , että sinulla on aina vain paha olla eikä kukaan välitä sinusta. Itsem urha on ratkaisu. Saa suorittaa!
Vierailija kirjoitti:
Millä maksan mun puhelinlaskun, tapaturmavakuutuksen, apteekkituotteet, koulun vaatiman läppärin ja vanhan opintolainan lyhennyksen?
Jos sama paita maksaa marketissa 20 euroa ja nettikaupassa 5 euroa, niin miksi en saa ostaa paitaa halvemmalla?
Ethän sinä niitä nytkään maksa, vaan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla tosiaan ap:lle ja muille ääliöille yllätyksenä että joillakin ihmisillä on sairauksia jotka vaativat koko ajan lääkitystä. No vastaus varmaan että kuolevatpa pois loisimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla tosiaan ap:lle ja muille ääliöille yllätyksenä että joillakin ihmisillä on sairauksia jotka vaativat koko ajan lääkitystä. No vastaus varmaan että kuolevatpa pois loisimasta.
Voi tosiaan tulla yllätyksenä, että apteekeissa voi maksaa nykyisinkin kortilla, joten aivan samalla tavalla voisi työttömille tarkoitettu etuuskortti toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tosiaan tulla yllätyksenä, että apteekeissa voi maksaa nykyisinkin kortilla, joten aivan samalla tavalla voisi työttömille tarkoitettu etuuskortti toimia.
Aloituksessahan mainittiin vain ruoka ja perustatvikkeet kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei tarvitse kallista puhelinliittymää (eikä edes puhelinta), tietokonetta tai uusia vaatteita. Lääkkeet maksetaan toimeentulotuesta suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei tarvitse kallista puhelinliittymää (eikä edes puhelinta), tietokonetta tai uusia vaatteita. Lääkkeet maksetaan toimeentulotuesta suoraan.
Vain reseptilääkkeet ja niillekin on jonkinlainen hintakatto. Tämä tuli eteeni kerran, kun lääkäri ymmärsi varmistaa ennen reseptin kirjoittamista Kelasta, että korvaahan Kela ko. lääkkeen.
Aloitusta voi alapeukuttaa loputtomiin mutta totuus on että tuo on ainoa toimiva malli jatkossa. Tällä kansakunnalla ei ole varaa siihen että jokainen saa syrjäytyä valitsemallaan paikkakunnalla omassa privaattiasunnossa ja käyttää tukensa päihteisiin jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä puhelinliittymä, että tietokone ja nettiyhteys ovat vaan tänä päivänä lähes välttämättömiä työnhakuun. Varsinkin jos asuu vähänkään kauempana julkisista palveluista.
Paras ratkaisu: 1. Kokoomus ja Persut vaihtoon, eikä IKINÄ ENÄÄ KOKKARI-HALLITUSTA TÖPPÄILEMÄÄN
2. Työttömyysturvan suoja-osat takaisin
3. Asumistuet takaisin että ihmiset saavat asua kodeissaan eikä häädetä ihmisiä kodeistaan: lainaus Täällä Pohjantähden alla-teoksesta kun nuori Elina itkee äidilleen että porvarit ovat kamalia kun ajavat ihmiset kodeistaan! Ja vielä koululaisille ja varhaisnuorille ja köyhimpien perheiden lapsilisiin lisää tukea eli rahaa! Lisäksi vielä harrastustoimintaan nämä työ/harrastuspajat takaisin, tässä muutamia ehdotuksia ja vielä lisäksi koulutuksista ja opiskeluista ei enää leikata, Meidän yhteiskunta-rauha on SAATAVA TAKAISIN!
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maksa niitä nytkään, vaan veronmaksajat. Ja jos et ole huomannut niin emme elä enää 1900-luvulla. Kaikki sanomasi on mahdollista toteuttaa ilman että sinulle annetaan riihikuivaa rahaa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Paras ratkaisu: 1. Kokoomus ja Persut vaihtoon, eikä IKINÄ ENÄÄ KOKKARI-HALLITUSTA TÖPPÄILEMÄÄN
2. Työttömyysturvan suoja-osat takaisin
3. Asumistuet takaisin että ihmiset saavat asua kodeissaan eikä häädetä ihmisiä kodeistaan: lainaus Täällä Pohjantähden alla-teoksesta kun nuori Elina itkee äidilleen että porvarit ovat kamalia kun ajavat ihmiset kodeistaan! Ja vielä koululaisille ja varhaisnuorille ja köyhimpien perheiden lapsilisiin lisää tukea eli rahaa! Lisäksi vielä harrastustoimintaan nämä työ/harrastuspajat takaisin, tässä muutamia ehdotuksia ja vielä lisäksi koulutuksista ja opiskeluista ei enää leikata, Meidän yhteiskunta-rauha on SAATAVA TAKAISIN!
Oleskeluyhteiskunnan aika ei palaa enää koskaan, ei edes punikkien toimesta. Mitä pikemmin hyväksyt sen tosiasian ja alat auttaa itseäsi, sitä parempi sinulle. Toivon sinulle onnea ja menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain reseptilääkkeet ja niillekin on jonkinlainen hintakatto. Tämä tuli eteeni kerran, kun lääkäri ymmärsi varmistaa ennen reseptin kirjoittamista Kelasta, että korvaahan Kela ko. lääkkeen.
Toimeentulotuki on eri asia kuin lääkekorvaus. Toimeentulotuen maksusitoumuksella voi ostaa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kaikkia reseptillä määrättyjä tarpeellisia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maksa niitä nytkään, vaan veronmaksajat. Ja jos et ole huomannut niin emme elä enää 1900-luvulla. Kaikki sanomasi on mahdollista toteuttaa ilman että sinulle annetaan riihikuivaa rahaa käteen.
Ei veronmaksajat niitä maksa, vaan niitä varten valtio ottaa lainaa. Joten ihan turhaan sinä veronmaksaja yrität kaikella kilpeäsi kiillottaa. Sinun verokillingit ei riitä juuri mihinkään.
Hei ap, sulla on otsikossa virhe, kai siinä pitäisi lukea: Ratkaisu työttömien syrjäyttämiseen...