Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikein: olen yhteisestä sopimuksesta lasten kanssa kesän kotona ja mies pihtaa rahasta

Vierailija
14.06.2007 |

Mieheni on keskituloinen työssäkäyvä ja minä opiskelija. Sovimme, etten nosta kesältä opintotukea tai hae kesätöitä, vaan hoidan lapsia kotona. Meillä on eri tilit ja minulle ei tässä tilanteessa ole mitään tuloja. Mies ei nyt suostukaan siirtämään tililleni mitään järkevää summaa, vaan antaa vain pientä " ruokarahaa" meille päivittäin. Olen ihan raivoissani, että lasten ja minun pitää pihistellä kaikesta koko kesä, vaikkei koko perheen rahatilanne siihen pakottaisi.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaan pitää pudottaa maanpinnalle aina välillä ja onneksi lapsilla on äiti joka voi jossain vaiheessa omilla tuloillaan vähän hemmotella lasta =) ei kalliita leluja mutta esim. kakun teko yms.

Vierailija
22/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 210,50 ¿ / kk kahdesta lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, ymmärrän miestäsi erittäin hyvin. Kaksi lasta ja yksi elättäjä, ja hänkin vain keskituloinen.

Mitä jos et saakaan töitä? Etpä saa tuloja sittenkään, miehesi tulojen takia. Silloin voi säästöt olla tarpeen.

Vierailija
24/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä pitäisi kustantaa myös ruoka-ostokset 4 hlön perheelle. Se lapsilisä kannattaa ottaa nyt huvirahaksi sulle ja lapsille, mutta muista menoista on mies vastuussa. Eli joko hän käy kaupassa tai antaa sulle joka kuukausi tietyn talousrahan, jolla ostat ruoat jne.

Vierailija
25/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerro mulle miksi ap:n pitäisi pyytää PÄIVITTÄIN ruokarahaa? Miksei voi antaa viikkoa kerralla?

Vierailija:

Jos ei, ymmärrän miestäsi erittäin hyvin. Kaksi lasta ja yksi elättäjä, ja hänkin vain keskituloinen.

Mitä jos et saakaan töitä? Etpä saa tuloja sittenkään, miehesi tulojen takia. Silloin voi säästöt olla tarpeen.

Vierailija
26/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä en saa riittämään koko kuun menoihin.

ap

Vierailija
27/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan että hän joutuu sitä pyytämään.

Vierailija
28/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nöyryyttävää pyytää lähes joka päivä pientä summaa mieheltä

ja hän vielä kehtaa ehdotella, että voisin ostaa halvempaa ruokaa (vaikkei meillä totisesti ruualla pröytäillä).

ap

Vierailija:

ei suinkaan että hän joutuu sitä pyytämään.

Vierailija
29/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoitit toisin.

Vierailija
30/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itsensä ja lasten ruokaan? Sekö olis sun pointtis? Riittää, että armollisesti heittää ESIM. kympin päivä (huomaa " esim." niin ei tarvi sun puuttua siihen, etten tiedä tarkkaa summaa) ja natkuttaa, että pitäis päästä vielä halvemmalla?

Vierailija
31/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutu sen mukaan, annetaanko se nöyryyttävästi päivittäin ja vielä mahd pyytämisen jälkeen, vai reilusti yhteisen päätöksen mukaan.

Että se niille, jotka niin kovasti miestä ymmärtävät; kyseessähän on puhdas vallankäytön muoto.

Vierailija
32/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli rikas ja vaimo kulki viimeisillä rääsyillä. Lapset eivät saaneet kunnolla ruokaa jne.... sitten kerran miehen sihteeri hoiti rahat perheen tileiltä ja tuli ero. Ja eron jälkeen omaisuus kas yllättäen lisääntyi sihteeri+ miehellä ja ex-vaimo ja lapset olivat puilla paljailla. Lapset eivät ole isäänsä sen kummemmin arvostaneet.

Vierailija
33/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
34/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sulle jää vähän hemmottelurahaa lapsille

Vierailija
35/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmottelu- tai törsäysrahaa??

Vierailija
36/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri " pummasin " kympin , jotta pääsin kahville bussilla, jee :)

Vierailija
37/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai etkö omista termaria?

Vierailija
38/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapset ansaitsevat joskus hemmottelua esim. jäätelötikun ostamisen tai limukkapullon - miten joku voi olla niin julma ettei ymmärrä hemmottelun päälle yhtään =(

MInä ainakin ostan joskus lapsilleni jätskiä tai karkin tai jopa saippuakuplapullon jne.. Itselleni vaikka hiuslenkin tai banaania jne

Ja en ole ap -

Vierailija:

hemmottelu- tai törsäysrahaa??

Vierailija
39/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa ja syödäkin joskus ravintolassa ooooohhhhhhh sentään ,että joku kehtaakin tehdä hoitovapallla niin.

Vierailija
40/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia summia miehesi pitäisi sinulle antaa? Ole kuule vain tyytyväinen, että miehesi säästää. On perheitä, joissa toinen puoliso on hädissään, kun toinen vain ostelee kaikenmoista eikä välitä riittääkö rahat vuokraan ja ruokaan. Suomessa on tuhansia perheitä, joissa rahat juodaan kurkusta alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi