Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikein: olen yhteisestä sopimuksesta lasten kanssa kesän kotona ja mies pihtaa rahasta

Vierailija
14.06.2007 |

Mieheni on keskituloinen työssäkäyvä ja minä opiskelija. Sovimme, etten nosta kesältä opintotukea tai hae kesätöitä, vaan hoidan lapsia kotona. Meillä on eri tilit ja minulle ei tässä tilanteessa ole mitään tuloja. Mies ei nyt suostukaan siirtämään tililleni mitään järkevää summaa, vaan antaa vain pientä " ruokarahaa" meille päivittäin. Olen ihan raivoissani, että lasten ja minun pitää pihistellä kaikesta koko kesä, vaikkei koko perheen rahatilanne siihen pakottaisi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neljättä vuotta kotona, 2 lasta, välillä äitiyslomalla, nyt taas hoitovapaalla ja yhteisesti on sovittu, että hoidan lapsia kotona 3-vuotiaaksi asti. Joo-o, olisihan se kivaa, jos ei tarivtsisi olla koko ajan " kerjuulla" . Taidan mennä töihin vain siksi, ettei tarvi koko ajan olla pyytämässä mieheltä rahaa. Yhteistä tiliä meilläkään ei ole, enkä ehkä haluaisikaan.

Vierailija
2/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei TIETENKÄÄN se ole oikein. Pistä lapsi hoitoon ja mene töihin, kesduunia saa takuulla edelleen - ainakin kiristät miestäsi tällä. Se on nyt nykäsittäin up yours annatko nöyryyttää itseäsi vai teetkö asialle jotain.

Ei taida olla eka kerta kun miehes laistaa sopimuksista, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieskin on sitä mieltä, että haluaa sinun hoitavan lapset kesän ajan kotona niin hän on velvollinen maksamaan siitä sinulle. Siis joku könttäsumma joko kerran kuussa tai kerran viikossa, jotta sulla on rahaa esim lasten jäätelöihin rannalla tai ruokaan kaupassa.

Tälläisestä pitäisi aina sopia etukäteen, jotta molemmat olisi tyytyväisiä.

Toinen vaihtoehtohan olisi ollut että olet töissä ja lapset hoidossa, mutta ihana mahdollisuus antaa lasten olla kesän kotona.

Vierailija
4/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän vielä kehtaa ehdotella, että voisin ostaa halvempaa ruokaa (vaikkei meillä totisesti ruualla pröytäillä).

ap

Vierailija
5/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehesi hoitamaan kaikki kauppa-asiat (laita kauppalappu menemään kännykkään tms. niin voi tuoda kotimatkallaan ruoat), laskut yms. sinähän saat sitten lapsilisät ja kotihoidon tuen jolla voit humpsutella lasten kanssa.

Vierailija
6/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3- ja 4-vuotiaat.

ap

Vierailija
7/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut vastaavalle summalle kun mitä mies joutuisi maksamaan elatusmaksuja.

Vierailija
8/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen ei ihan hirveää kulutusjuhlaa välttämättä voi kustantaa nelihenkiselle perheelle.

Vierailija
9/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään tuhlari. Osaan pitää menot niin kurissa, ettei kuussa mene rahaa enemmän kuin sitä tulee.

ap

Vierailija
10/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista päättämään niiden käytöstä yksin, jos aluksi on muusta sovittu.

Vierailija
11/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on ollut sanomattakin selvää, että niin kauan kun olen lapsen kanssa kotona, mies kustantaa suurimmat menot ja antaa rahaa pyytämättäkin! Kun taas menen töihin, maksan puolet menoista niinkuin ennenkin.

Vierailija
12/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset menot ja ruoka. Ei kai siinä nyt tarvitse joka sekunti kokoustaa.

Ja ne muutama tonni olisi todellakin hyvä pitää siellä säästössä puskurina.

Vierailija
13/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies maksaa laskut ja ruuan?

Vierailija
14/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaa pikkusumman päivittäin - ruokaan! - ja joudut kerjäämään kuin opetettu koira makupalaa. Isompi summa, useita satasia kerralla!

Vierailija
15/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu, että minä hoidan kaikki kotihommat (myös ruokaostot), koska olen kotona.

ap

Vierailija
16/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään tarvi joka sekunti kokoustaa, mutta periaatteet tulee kyllä sopia, ja sovitusta pitää kiinni! Jos toinen kokee tilanteen epäoikeudenmukaiseksi, niin siitä olis kyllä myös palaverin paikka.

Oot tosissas sitä mieltä, että toinen voi hallinnoida rahoja omavaltaisesti ja toinen joutuu pyytämään ja tekemään tiliä joka sentistä? Eikä sekään lopulta riitä, vaan toinen osapuoli vielä kritisoi päälle?

Ulottuuko tuo sun ajattelu muihinkin elämän/parisuhteen osa-alueisiin?

Vierailija
17/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on ihan kivikautista.

Vierailija
18/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että sinä aiot nyt hakea kesätöitä kun joka penniä pitää vinkua. Jos ei käy niin antaa esim jonkin könttäsumman sulle kuukausittain. Ja laita se könttäsumma sen verran yläkanttiin että voit hyväksyä pienemmän summan. Sanot hänelle että hän haluaa näköjään hallita sinua ja se ei onnistu.

Vierailija
19/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti (kun mulla opintotuki) saa säästöön 200-400 euroa kuussa. Pitäisi tajuta, ettei nyt voida tähdätä samaan, vaikka kuinka pihisteltäisiin. Ja onko moinen pihtailu lapsillekaan kivaa?

ap

Vierailija
20/57 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskalsit tuollaisen hyypiön kanssa heittäytyä rahattomaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme