Mies haluaa lapsille joka päivä puhtaat vaatteet
Palasin töihin tänä syksynä ja puuhaa riittää neljän lapsen 3-12v ja työn yhdistämisessä. Minä olen meillä aina hoitanut pyykkivuoret. Mies ei suostu yhtään tinkimään periaatteistaan kun olen töissä, vaan haluaa että lapset laittavat joka päivä päiväkotiin ja kouluun puhtaat silitetyt vaatteet. Minusta vaatteita voi pitää hyvin sen toisenkin päivän jos eivät ole likaiset tai tunkkaiset. Yleensähän pienillä menee kaksikin asua päivässä ja lisäksi päälle koululaisten treenipyykki.
Vaihdatteko muut joka päivä lapsille kaikki puhtaat vaatteet? Tuntuu että vaatteet kuluvat hetkessä huonoksi jatkuvasta pesemisestä.
Kommentit (47)
En ole myöskään koskaan ymmärtänyt, miten jotkut saavat vaatteet kulahtamaan jo muutamassa pesussa.
Noudata pesuohjeita ja vain samanväriset pyykit samaan koneeseen + huuhteluainatta joka pesulla, niin vaatteet pysyvät oikeasti hyvinä.
Eis e pyykinpesu nyt niin inhottavaa ja aikaa vievää ole. Pyykit koneeseen=5min , Pyykit narulle=5min ja pyykit kaappiin=5 min. Kun ravautat pyykit märkinä ja laitat suorina naruille, ei montaakaan vaatetta tarvi silittää.
Laitan lasten paidat suoraan henkareille kuivumaan enkä todellakaan silitä niitä.
Puhtaudesta en tingi, mutta rypyistä en nipota.
oli se, että vaimo halusi laitta lapsille aina kaapista uudet puhtaat vaatteet pääle, vaikka eilisetki oli vielä ihan OK.
Ongelma tuli esiin ensisijaisesti siinä, että vaimo ei sitten viitsinyt tai ehtinyt pyykkäämään, vaan kaikki vaatteet olivat pitkin kämppää joko likaisina tai märklinä, tai pyykättynä, mutta rytyssä jossain pyykkisaavissa olohuoneen nurkassa.
Nykyään meillä lapset käyttää vaatteita niin kauan kun pysyvät suht koht puhtaina eli useamman päivän.
Tuo joka päivä puhtaat on maailam suurinta tyhmyytt. Se vie sen ajan minkä vien, mutta se vie myös tilaa asunnosta kuivatuksineen ym.
Jos välttämättä haluaa niin onhan se OK, mutta mies saa sitten itse pyykätä ja hoitaa hommat loppuun asti, eli vaatehuoneen hyllylle siististi viikattuna.
lapsia 3, 1-13 v ikähaitarilla.
13 pitää farkkuja useemman päivän.
Minä silitän kaikki vaatteet aina, en alushousuja ja sukkia.
ei mikään ongelma ja olen myös työssäkäyvä äiti.
siitä, onko lapsilla puhtaat vaatteet (eihän ap:kään LIKAISIA vaatteita lapsilleen pue, mutta ei pese kertakäytön jälkeen puhtaita vaatteita). Kyse on TYÖNJAOSTA.
Ap, Juttelehan nyt uudestaan miehesi kanssa. Jos hän asettaa sinulle vaatimuksia, joista syntyy hurjasti työtä, hänen on vastaavasti autettava sinua muissa hommissa niin, ettei kaikki palkkatyöltä liikenevä aikasi kulu huushollaukseen.
Meillä minä hoidan myös koko vaaterumban, koska se sujuu minulta hyvin enkä inhoa silitystä. Vaihdan joka päivä lapsille puhtaat ja silitetyt vaatteet, mutta meillä tenavia on vain kaksi. Missään nimessä vaatehuollosta ei pitäisi tulla ylitsevoittavan iso duunirasite.
Minäkin laitan 8-vuotiaalle lapselle puhtaat vaatteet päälle, mutten suinkaan pese joka käytön jälkeen jos ei ole tahroja! Tuo on ylihygieenistä ja sitä paitsi epäekologista!!!
että hän saa puolestaan hoitaa pyykkirumban teidän perheessä kokonaan yksin yhden kuukauden ajan. Sen jälkeen voitte keskustella siitä voisiko puhtaana säilyneen neulepaidan mahdollisesti laittaa päälle vielä toisenakin päivänä.
Hyvähän se on miehen vaatia, jos sinä hoidat kaikki työt.
Miehellesi pyykkivastuu, jos kerran on vaatimuksiakin. Tai sitten alatte käyttämään pesulaa. Mitään velvollisuutta sulla ei ole.
jossei ole likaiset 'nakyvasti'. Eikai kukaan pese esim. villapuseroita joka kayton (paivan) jalkeen???
Meilla on lapset viela niin pienet, etta tosi harboin housut saa kayttoon kahtena paivana. Muuten menee kylla aina koko helahoito pyykkiin. Mutta lapsia onkin vain kaksi, ja vatteet viela pienia, eli siita selvitaan. Mutta pitaa olla joko kuivausrumpu tai TOSi hyvat kuivaustilat etta saa kaksi koneellista kuivumaan joka paiva!
tyttö jo 10v niin eivät farkut likaannu päivässä. Pienemmillä lapsilla joka päivä uudet vaatteet.
pitäisi pestä yhden käytön jälkeen.
Alusvaatteet (sukat/sukkahousut, alushousut, aluspaita) vaihdetaan toki meidänkin lapsille päivittäin, mutta jos päällysvaatteet ovat täysin puhtaita ne laitetaan päälle vielä seuraavanakin päivänä.
Vaate ei mene likaiseksi vain siitä, että sitä pidetään päivä. Useimpia vaatteita voi pitää 2 tai 3:kin päivää, ennen kuin ne ovat likaisia. Vain alusvaatteet on vaihdettava päivittäin.
miksei miehesi pyykkää? onhan teillä kotityöt jaettu jotenkin, onhan?
mitä ylihygieenisiä, epäekologisia ja epäLOOGISIA ihmisiä löytyykään.
vinkiksi teille: esim. villavaatteen tuuletus + harjaus on paljon parempaa vaatehuoltoa kuin konepesu joka jumalan käyttökerran jälkeen. taukit...
Ulkovaatteetkin pyöräytän pikapesulla usein näillä keleillä. Kyllähän se lika sitä vaatettaa kuluttaa.
Koululainen saisi mennä pari päivää samoilla farkuilla ja neuleella, mutta ainakin alusvaatteet ja sukat vaihdettava joka päivä, ihankuin meillä aikuisillakin.
Kyllä inhottaa, kun meille tulee vieraita, joilla on useamman päivän pidetyt vaatteet, kauhea haju. Vanhemmiten näyttää toi haju- (ja taju?) aisti katoavan.
Nyt yritän ajatella järkevästi ja pelastaa omalta osaltani maailmaa. Puhdasta, päivän pidettyä vaatetta ei ole mitään järkeä pestä, hirveää energian tuhlausta!!!
Kyllä meillä on kotitöitä jaettukin niin, että mies kuljettaa koululaiset harrastuksissa, tekee pihatöitä, ulkoiluttaa koiraa, tekee ruoka pari kertaa kuussa ja osallistuu suursiivoukseen kerran kuussa. Ei kyllä mielellään pyykkää saati siivoa.
Eniten minua nyppii se, että mies kerää kaikki lasten lattialle heittämät vaatteet pyykkikoriin niitä sen enempää tutkimatta ja perustelee käytäntöä sillä että haluaa että lapset ovat aina puhtaissa, siisteissä vaatteissa. Niinpä pyykkikori on sitten aina täynnä.
Minusta koululaiset voivat käyttää farkkuja hyvin kolmekin päivää. Ulkohaalarit päiväkoti-ikäisiltä pesen vain 2 vkon välein jos ei ole kura-aika. Alusvaatteet vaihdetaan tietenkin päivittäin ja pääsäntöisesti kaikki päällipuserot. Itse pidän yleensä 1-3 pvä samoja vaatteita töissä.
mitä ylihygieenisiä, epäekologisia ja epäLOOGISIA ihmisiä löytyykään.
Alusvaatteet ja sukat vaihdetaan päivittäin meilläkin, muttei tosiaan muita vaatteita, jos ovat vielä puhtaat ja siistit.
Enkä todellakaan silitä muita kuin kauluspaidat ja housut, trikoohousut ja -paidat ovat ainakin meillä siistejä, kun ne on ripustettu huolellisesti kuivumaan ja viikattu nätisti.
Onhan se nyt ihan kiva, etteivät kulje likaisissa...