Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäisenä ootte laittanut tytöille korvikset?

Vierailija
13.06.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mieltää korvikset aikuisten jutuksi, kavereilla ei korviksia ole.

Kun tyttö alkaa itse ottaa puheeksi korvikset, annan siitä ajan kulua vielä jonkin verran. Mutta aikaisintaan ekaluokkalaiselle antaisin laittaa.

Vierailija
22/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei meilläkään miehen mielipidettä ohitettu, vaan asiasta tosiaan neuvoteltiin, ja todettiin että enemmistö on korvisten kannalla, joten miehen ei auttanut muu kuin niellä tappionsa. Salaa ei korvia rei' itetty. Jotenkin kumma ajattelutapa, että miehen sana on se viimeinen sana, vaikka muu perhe olisi toista mieltä. Se tasavertaisuus on juuri sitä, että sekä äiti että isä ovat tasavertaisia, ei sitä että mies päättää vaimon mielipiteestä huolimatta.

Vierailija:

Meillä mies ehdottomasti vastaan, minä suht neutraali, mitä nyt tietty tahtoisin ilahduttaa lastani. Miehellä ihan ok perusteluja ja niin pidämme lasten edessä yhtenäisen vanhempi-rintaman, vaikka lasten selän takana yritänkin maanitella korvisten kannalle.

Ja ei, meillä ei todellakaan aina eikä edes usein ole miehen sana se viimeinen :-) Varmasti hän niin toivoisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsullisia käyttää joskus. Saa sitten, kun itse niitä haluaa ja on varma asiasta.

Minä sain aikanaan korvikset 9- t. 10-vuotiaana. En muista ihan tarkkaan. Meillä aloitteen tekijänä toimi isäni, joka kerran totesi, että tytöllehän pitää laitattaa korvakorut. Itsekin siitä innostuneena rohkaistuin ja reiät laitettiin.

Vierailija
24/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on äidin täytynyt tehdä melkoista pohjatyötä, että tuonikäinen oikeasti osaisi korviksia pyytää. Yhtä hölmöä olisi väittää, että sen ikäinen haluaisi hiusten värjäyksen, kulmakarvojen nyppimisen tai vaikka aidon tatuoinnin... ja äiti toteuttaisi, koska lapsi kerran itse pyysi...

Vierailija:

kaksostyttömme olivat 2v8kk kun itse ilmoittivat haluavansa korvakorut. Kaikki meni todella hyvin ei muuta kuin 10sek. pientä nyyhkytystä ja heti polleana mummille soittamaan!

Vierailija
25/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut 8-vuotiaana, eikä tuo 10-vuotisjuttu ainakaan mun suusta ole tullut. Sais mun puolesta nuorempanakin ottaa mutta sitähän en sille kerro :)

Vierailija
26/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottu että koululaisena sitten saa!

kysynyt muutaman kerran,sillä pari serkkutyttöä on jo saanut muutama vuosi sitten, 3 ja 4 vuotiaina...

itse sain muistaakseni 7 vuotiaana...

meillä myös miehellä vahva mielipide siihen,

ettei ihan pikkutytöille laiteta...

eli sitten koululaisena kun itse ottaa asian puheeksi niin mietitään uudemman kerran!

Vierailija
27/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni saa vasta sitten kun käsittää mitä riskejä asiaan oikeasti liittyy! Itseäni ainakin harmittaa kovasti ettei koruja voi enää liiemmin käyttää, housunnapit saa ihottumalle jne. :(

Vierailija
28/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellaki on päättäny ne uskaltaa laitattaa. Sen pitää olla 100% varmaa. Turhaan ei sinne reissua tehdä.

Välillä sanoo et haluaisin korvikset, kun sanon et okei mennään peruu koko homman. Ei siis vielä ikää kohta 5- vuotta. Odotellaan..:) Ite oli 12-vuotta ku vihdoin uskalsin korvikset laitattaa.

Vierailija
29/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan itse kuinka innoissani menin korvani rei' ittämään ja tietysti vähän jännäsin, et sattuuko kovasti, mut ei se edes sattunu.. ja tuo nikkeliallergia juttu..hmm..miten korvien rei' ttäminen voi aiheuttaa allergiaa..?

Vierailija
30/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä niiltä kyseleen. viedä kultasepälle ja reiíttää. That´s it!

Vierailija
31/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

espanjan matkalla

Vierailija
32/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua. Mun mielestä korviksia ei kuulu laitattaa tytölle tai pojalle ennen kuin a) hän tajuaa, että se tosiaan sattuu hetken ja b) hän osaa rei' istä myös huolehtia itse (putsaus tärkeää!). En oikein tajua, miksi korvakorut on monen mielestä jees vaikka 3-vuotiaalla, mutta napakoru tai muu lävistys ei...? Entä tosiaan hiusten värjäys, onko sekin ok jo pienelle lapselle, kun " tulee kiva näköset" ?! Mitäpä haitoista, täytyyhän kauneuden(!) eteen vähän kärsiä... Haloo!

Vierailija
33/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin värjäys. johan pieni tyttö tukehtuis, jos sille laittasi ammoniakki pöperöt päähän. haloo! korvikset ei satu ollenkaan!

Vierailija
34/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku korvakorut korvissa, käytän aika isokokoisia koruja ja ne painaa.

Olikos se sitten muka joku ihme, että hieman kasvettuaan hän alkoi pyytämään itselleenkin korvakoruja? Aikuisten oikeesti, tyttö itse alkoi puhumaan korviksista joskus alle kaksivuotiaana, ja puhuikin niistä pian joka päivä. Minä en niitä puheeksi koskaan ottanut.

Korvikset laitettiin 3-vuotiaana. Ei tietenkään vain siksi, että lapsi halusi, vaan siksi että äitikin halusi eikä isäkään vastustanut.

P.S. Nyt 3-vuotiaana hän usein pyytää minua nyppimään hänenkin kulmansa ja ajamaan häneltäkin säärikarvat, kun seuraa minua touhuissani ;) Kummallekaan ei vielä ole tarvetta.

Vierailija:

Kyllä on äidin täytynyt tehdä melkoista pohjatyötä, että tuonikäinen oikeasti osaisi korviksia pyytää. Yhtä hölmöä olisi väittää, että sen ikäinen haluaisi hiusten värjäyksen, kulmakarvojen nyppimisen tai vaikka aidon tatuoinnin... ja äiti toteuttaisi, koska lapsi kerran itse pyysi...

Vierailija:

kaksostyttömme olivat 2v8kk kun itse ilmoittivat haluavansa korvakorut. Kaikki meni todella hyvin ei muuta kuin 10sek. pientä nyyhkytystä ja heti polleana mummille soittamaan!

Vierailija
35/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En oikein tajua. Mun mielestä korviksia ei kuulu laitattaa tytölle tai pojalle ennen kuin a) hän tajuaa, että se tosiaan sattuu hetken ja b) hän osaa rei' istä myös huolehtia itse (putsaus tärkeää!). En oikein tajua, miksi korvakorut on monen mielestä jees vaikka 3-vuotiaalla, mutta napakoru tai muu lävistys ei...? Entä tosiaan hiusten värjäys, onko sekin ok jo pienelle lapselle, kun " tulee kiva näköset" ?! Mitäpä haitoista, täytyyhän kauneuden(!) eteen vähän kärsiä... Haloo!

Vierailija
36/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelin, et on varmaan kivempi isompana tyttönä saada ne omasta tahdosta. Asialla voidaan nääs käydä silloin kauppaa;) Jos on esim. käytösessä parantamisen varaa yms. ja tuloksia tulee, niin saa korvikset..

Vierailija
37/37 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä voisin jo koululaiselle laitattaa. sitten jos itse haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan