G: Paljonko lapsesi on lomalla hoidosta? EI OPETTAJILLE!
Meillä 3+1 viikkoa, omat lomani eivät ole enempää, kun vaihdoin työpaikkaa. Isällä lomia ei ole (yrittäjä).
Kommentit (14)
molemman vanhemmista pitää lomat peräkkäin ja muutama hajapäivä yhteistä lomaa (ts. pitkiä viikonloppuja muutama)
Lasten kannalta paras vaihtoehto. Kesä päivähoidossa on kurja, kokemusta on.
Eka viikko äidin kanssa, 3 viikkoa molempien vanhempien kanssa, 1 viikko isän kanssa ja sitten vielä muutaman päivän " mummun hoidossa" ennen hoitopaikkaan menoa.
lapsi hoidossa siis pk:ssa juhannukselta elokuuhun asti. Muutoin on hoitoasiat mummun luona, eli vien aamulla töihin mennessä mummolaan ja haen töistä päästyäni.
olen nimittäin pph.... Ei siis lastenhoitohuolia kesäaikaankaan :)
sitten kesä ja heinäkuun kotona. Meillä vanhemmilla kesäloma heinäkuussa mutten raaskinnut viedä häntä hoitoon kesäkuussa kun on 5 koululaista joilla tooosi pitkä loma joten kesäkuun menee mummolaan tai isommat hoitaa kun olen töissä satunnaisesti (vuorotyötä ja pitkiä päiviä, teen 75%). Laskin että kesäkuussa on 3 pv mun vanhempien kanssa, 3 miehen äidin kanssa ja 2pv isoimman siskon hoidossa (16v). Eli aika hyvin saatiin järkättyä.
hoitopäivä ja elokuun 14 menee eskariin.
Tänä kesänä erikoisjärjestelyt ja olen itse koko ajan kotona. Tulevat kesät ovatkin sitten eri luokkaa. Lapsilla sitten lomaa 6-7 viikkoa.
Mutta tytöllä onkin sitten vähemmän lomaa, joutuu oleen melkeen koko kesäkuun vielä hoidosa, vikasta kesäkuun viikosta alkaa loma ja kestää koulujen alkuun asti.
LAPSELLA ON OIKEUS LOMAAN!!!!!!!!!!!!!
Muutenhan se olisi neljä viikkoa.
Meilla on koko kesan aikana vain kaksi viikkoa yhteista lomaa, jolloin tulemme Suomessa kaymaan 3 vuotiaan poikamme kanssa. Mieheni on yrittaja, joten lomia ei ole, ja itsella tuon kahden viikon jalkeen viela yksi jaljella, jonka pidan varmaan syysloman aikoihin.
Lapsemme on siis paivakodissa lopun ajasta, mutta kyllakin aina vain kahtena paivana viikossa, loppupaivat sumplimme yhdessa (taalla tosi helppo tehda osa-aika toita, kukaan ei vie lapsiaan paivahoitoon 5:na paivana viikossa). Kouluista taalla muuten alkavat kesalomat vasta heinakuun puolessa valissa.
Niin kuin viime vuonnakin. Joudun tekemään niin paljon ylitöitä että noita viikkoja sitten kertyy. Mieluummin teen vähän pidempää päivää ja pidetään sitten kunnon loma.
Nyt on kyllä vielä ihanampaa se, että loman päälle alkaa minun äitiyslomani. Lapset saavat käydä leikkikoulua (4 tuntia/pvä)
Teemamme on lapsen ehdoilla. olemme toki samaan aikaankin mutta mun sairaslomani on 2 kk, joten sen takia pitää vähän toppuutella.
Minä olen freelancer ja mies toisen palveluksessa. Lapsia 2 kpl.
Ensin kesäkuun sukulaistytön kanssa kotona, sit isän kanssa heinäkuun ja lopulta elokuun äidin kans. Mahtava kesä lapsille mut vanhemmilla ei yhtään yhteistä lomaa :(