14-vuotias ja raskaana .
Nii oon 14-vuotias ja oon raskaana . Viikolla 12+4 . Poikaystäväni on 16-vuotias . Vauvaa emme mitenkään yrittäneet , mut oli se tiedos et vauva tulee , jos on tullakseen ( joo en oo lesta ) . Eikä kiinnosta miten paljon te syyllistätte , lapsista on kyllä kokemusta , hoidan n 2 krt viikossa kummitätini 6kk poikaa ja 2v tyttöä n. 2-8 h . Ja muutenkin hoidan lapsia usein , ( kesäloma meni serkkuja hoitamassa , 3vko 2, 4 ja 6 vuotiaita ja 1vk 2 vuotiasta serkkua + muutamia yhen päivän hoitoreissuja ) joo ja tiiän et se on raskasta ja siin on tosi paljon vastuuta , mut voin sanoo et must tuntuu et oon kyl valmis tähän .
Kommentit (97)
mä arvasin ettette usko mua , mä tiiän koska oon käyny ulrassa , ja JOO OLEN OLLUT ENNEN TÄÄLLÄ PALSTALLA ! vauva lehteeki oon tilannu vuodesta 2005 elokuusta . ei se tietty oo mun ongelma jossette usko , mut haluisin vaa tietää jonkilaisii kommenttei mutte mitää " joo oot salee huono äiti tee abortti "
ap
:DDDDD
nostelkaa toki lapsukaiset sitten vaikka kaikki niitä lapsilisiä
sen verran voin kertoo itestäni et asun pk seudulla ja must on ollu tääl enennki juttuu ( n vuos sitte )
'
ap
Jos olisit oikeasti 14v ja kävisit koulua, kirjottaisit todellakin oikein. Sen verran olisi opit takaraivossa...
ja keskiarvo oli viimevuoden todistukses 6,2 , ja seki vaa siitä ku oli niin paljo poissaoloi . ja osaan kirjottaa iha hyvi , mutten jaksa vaivautuu tähän aikaa , enkä tänne palstalle ku te näytätte ymmärtävän tota iha hyvi . joo ja pesin jo hampaat .
ap
NO JOTAIN KANNUSTAVAA , KYSYMYKSIÄ ? mut ei mitää paskaa niskaa .
ap
eiku vuodesta 2006 koska 12-vuotiaan alotin tilaa . no sovitaan vaikka tapaaminen nii uskot tosiaan et oon 14-vuotias ja raskaana , voin tuoda testin .
ap
ja kaikki luulee sua sen siskoks ja sit sä voit panna sen poikakaverii ja tulla taas niinku raskaaks tai jotai.
Äh, en taida jaksaa leikkiä tätä. Huono, kulahtanut provo.
koska mullon huomen kouluu , heippahei ja öitä .
ap
sama kai se onko 14 vai ei tai onko raskaana vai ei... Kuka jaksaa vaivautua tollaseen?!
vaikkakin aika kauhistuttavalta kuulostaa...
muttta toivottavasti sulla on tukea, kun ja jos lapsen saat. Enemmän sulla tuntuu olevan kokemusta lapsista kuin minulla 30-v tulevallä äidillä, joka ei koskaan ole pitänyt lasta sylissä saati vaihtanut vaippaa. On silti erilaista hoitaa omia lapsia, kun niistä et niin vain pääsekään eroon kuten hoitolapsista.
No, mutta onnea sulle, jos olet tosissasi. Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun 14-v olisi raskaana.. Serkkuni sai lapsen tuon ikäisenä ja edelleen 20v jälkeen on samaan miehen kanssa naimisissa ja heillä on nyt 4 lasta.
ja taputtivat pieniä karvaisia käsiään
on vähän eriasia kuin silloin tällöin muutaman tunnin hoitaminen.Miten ajattelit hoitaa koulun loppuun? Sulla on kuitenkin vielä peruskoulustakin ainakin kaksi luokka käymättä. Toivottavasti löydätte pian oman asunnon ja pääsette muuttamaan lapsen isän kanssa yhteen että ehditte tottua toisiinne edes ennen vauvan syntymää...
nopeesti ehin tulla käymään ennen suihkua .
Nii ja tukea löytyy , kun asian paljastan niin varmaan tungokseksi asti , ei siitä ole ongelmaa , ja vanhemmilta olen jo vihjannut , että mitä sanoisivat , ja kuulemma tukisivat täysillä . joo ja ymmärrän myös että sitä vauvaa ei voi antaa pois ku siltä tuntuu. ja sit vielä tosta yhteen muuttamis asiasta poika on ollut meillä ( välillä myös niillä ollaan ) niin jo 3kk putkeen joten kyllä toinen alkaa tässä tutuksi tulemaaan . Ja kun isoveikka lähtee armeijaan sillon ollaan suunniteltu näin alustavasti että vauva saa oman huoneen ja mun huoneesta tulee se meijän huone . Voin myös sanoo et oon ollu 3-vuotiaasta 5vuottta vanhemman isoveljen + kavereiden kanssa , kunnes toissavuonna menin yläasteelle , joten olen hiukan niinku henkisesti edemmällä . JAA viimeisenä toi koulu juttu , koulu on mietitty , meillä on palaveri tällä viikolla minä , luokanvalvoja , kuraattori ja vanhemmat , siellä otan asian puheeksi .
Käyn suihkussa ja sitten taas tänne (: AP
Tän on pakko olla porvoosta... Ja hei, ihan 3kk olette tuntenut toisenne? No siinä ajassa ei kyllä vielä erityisen tutuksi ehdi tulla... Voi kyllä vielä monen monta yllätystä tulla kaikilla osa-alueilla mutta hei, Lycka Till!!
nyt kyllä ymmärsit ihan vääri , ei me olla tunnettu vast 3kk , mut 3kk me ollaan oltu erottamattomat , seurusteltu on sitten pidempään , paljon pidempään
ap
osaankohan käyttää tätä...
No siis ei, kun ovatten asuneet 3kk saman katon alla, eikö - ymmärsinkö oikein?? Miks asioita vääristellään ja mollataan??? Onko teillä "mollaajilla" itsellänne niin täydellinen elämä että on varaa arvostella... damn!
Jos ja kun asia totta on, niin ei voi muuta kun toivottaa onnea ensinnäkin raskaudesta ja oikeasti onnea odotukseen!! Tiedän muitakin nuorena äidiksi tulleita ja hyvin ovat pärjänneet. Asia tarvitsee vain oikeasti hyväksyä ja tajuta mitä elämässä on tapahtumassa! Itse olen 26-vuotias äiti ja äitiys on ihanaa vaikkakin oikeasti todella vaativaa ja haastavaa. Ja lapsi kasvattaa!!!
Toivotan omasta puolestani onnea!
Joo ja jesminda ymmärsit oikein (:
Ja sen verran kerron ( edelleen ) että ihan pienestä pitäen olen lasia hoitanut , eli jonkinlainen käsitys minulla nyt ainakin on , tiedän että lapsen hoitaminen on ympärivuorokautista eikä siitä sa lomaa , mutta uskon pärjääväni .
Tukijoukkoja on paljon , paljon kavereita ( lapsirakkaita ) , ja tiedän että he osaavat hoitaa lapsia , ( olen ollut heidän kanssa vahtimassa lapsia , ja yhdellä on oma ) vanhemmat , isovanhemmat , tätejä ja setiä vaikka muille jakaa :D ja nekin todella pitää lapsista , kun nuorin serkku syntyi hoitajia oli jonoksi asti . Ja tietty vauvan isi , sen siskot (joilla jo omia lapsia) , hänen vanhemmat .
Mutta lähden kouluun palaillaan myöhemmin viimeistään illalla tulen taas käymään !
AP
Ja täytyy myöntää, että toivon todella, ettet ole 19-vuotiaana onneton yksinhuoltaja! Olet iältäsi sen verran nuori, että elämässäsi voi tapahtua vaikka ja mitä. Vaikka vauvan synnyttyä kaikki näyttäisikin hyvältä, onko se sitä vielä parin vuoden päästä, kun lapsellesi tulee uhmaikä? Vauva valvottaa ja leikki-ikäinen koettelee hermoja ihan 24/7. Entä opiskelusi? Töitäkin on vaikea saada ilman kunnon koulutusta, eikä opiskelukaan ole mitään ilmaista. Lapsi kuluttaa yllättävän paljon, joten taloutesi menee varmasti tosi tiukille!
Tiedän tämän vuosien kokemuksella. Ikää 30-v. ja hyvä palkkainen ammatti. Olen onnellisesti aviossa ja silti lapset ovat koetelleet parisuhdetta ja kukkaroa.
Vaikka äiti, mummi ja "anoppi" välillä ottavat takaraivoosi, niin ota ja käytä kaikki tuki ja apu mitä vain saat. Käy koulusi loppuun vaikka väkisin ja ennen kaikkea luota itseesi! Vauvallesi olet kaikesta kritiikistä ja arvostelusta se PARAS äiti, koska hänet on juuri teille tarkoitettu! Lapset antavat kuitenkin NIIN paljon väriä arkeen, ettei sitä voi sanoin kuvata.
ja olteko niin paljon seurasillut vauvapalstaa etta piti ihan mainita lestat. Heh heh, hyvin oot ap noin niinkuin muuten yrittany kopsata nuorten kirjoitustyylia, mut juu ei mee lapi.
Aika ihqu, eix olluki?