***Kultainen 60-luku ja vko 24***
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07
Kommentit (52)
Voi Ani, minä niin kovasti toivoin jotain muuta kuin menkkoja..
Ja Pinkerton saanut saman vieraan. Tuttu juttu, kuten jo aiemmin sanoin, mulla myös menkat tulleet aina heti.
Täällä on puhuttu paljon masennuksesta ja nyt viimeksi Pinkertonin johdolla mesottu kunnolla... Ihana palsta kun huomaa, että kaikilla on näitä samoja oloja ja fiiliksiä. Kun oikeassa elämässä tuntuu joskus siltä, että VAIN MEILLÄ ei elämä aina olekaan pelkkää ruusuilla pomppimista...
Tänään on ollut töissä kiireistä, enkä ole ehtinyt voimaan pahoin. Tai sitten se johtuu siitä, että en juonut enää kahvia. Maanantaina jo tökkäsi, mutta on juonut " väkisin" jotta piristyisi. Nyt olen jättänyt kokonaan väliin.
Tää vaan tämmöinen pikaviesti taas täältä työmaalta...
KAIKILLE hyvää viikon jatkoa!!
wemppa
Oikeasti mun pitäis valmistautua perjataina oleviin näyttökokeisiin,mutta jostain syystä eksyinkin tänne palstalle..
Anille pahoittelut tädistä mutta toivottavasti Clomeista on sulle apua.
Yhdenkö kivan puertavan pillerin poapsaiset päivässä,vai?
Mulla annos on kierron 3-7 pv 2pilleriä päivässä ja sit popsin myös metformiinia ja pistelen puregonia ja pregnyliä. tai siis noin oli viimekierrossa.
Lteraalivaiheen tukeen on 2aamulla ja 2illalla lugestronea päivässä.
Nyt piinailu lähestyy loppuaan lauantaina sais testata.Pitäis varmaan mennä ostaan raskaustesti,huoh turhaan taas tastailen.
Jospa vain lopettais Luget ja odottais tädin ilmestymistä. Saishan sen vastauksen niinkin tietää.
Emmi: Clomeja käytetään yleensä lääkärin valvonnassa koska tuo lääke voi kypsyttää useampia(=todella monta) munarakkuloita kerralla, jolloin monisikiöinen raskauden riski kasvaa.
Lääkäri tarkistaa kontrollissa munarakkuloiden määrän ja koon.
Oma napa on ihan rauhallinen, joten siitä ei sen enempää. Sen sijaan teille muille muutama kommentti:
Emmi: Toivottavasti teillä on rauhallista myös chiliaterian jälkeenkin. Minulla nimittäin kävi niin, että kun ensimmäisen kerran pääsin ukkokullan kanssa kaksistaan ulos, menimme tietty syömään intialaiseen ravintolaan ja lopputulos oli aika kaamea. Vauva, eli oli silloin jo tämä toisena syntynyt, sai aivan kamalia vatsanväänteitä mun chili-valkosipuli-maidostani. Saattoi se olla toki se valkosipulikin pelkästään, mutta kavereilta olen kuullut, että pelkkä chilikin saa aikaan maitoon aika kivan sivumaun.
Pinkertonille: Sympatiat sulle. Tiedän nuo aamut, kun ennen yhdeksää on jo kaikki päin peetä. Minä ihan oikeasti menin joskus vessaan ja laitoin oven lukkoon ja annoin kaaoksen vain kasvaa. Ja joskus painoin pääni tyynyyn ja huusin sitä vasten, etteivät lapset pelästyisi. Koskahan muuten olen oikeasti huutanut ihan vain huutamisen riemusta, niin kuin lapset tekevät? Eiväthän sitä aikuiset saa huutaa! (<-huutomerkki :-) No, onneksi on keksitty hevikonsertit. Siellä ei kukaan ihmettele, kun karjuu lempparibiisiä äänensä käheäksi.
Nyt äkkiä vielä kupillinen kahvia, ennen kuin taas arki alkaa.
Ullrike
Anille pahoittelut mutta kaikki peukut pystyssä että clomit auttaa. Ja vielä muutama hyvä työhakemus vetämään niin täyspotti on taattu.
Pinkertonin aamu kuulostaa täälläkin joskus turhan tutulle. Meillä nuo painottuu näin kesäisin iltaan kun yrittää saada tyttöjä iltapesulle,iltapalalle ja sitten vielä sänkyyn. Täytyy sanoa että muutama valikoitu sana tulee ilmoille päästettyä. Nytkin sanoin isälle että hoidappa tytöt pesulle ja iltapalalle niin sain hetken aikaa olla koneella. Pakko näitä kuumiatunteita on välillä pellolle päästellä,hulluksi tulee muuten.
Samoja tuntoja oli tetilläkin. Voi kun osaisi auttaa. Älä ainakaan jää neljän seinän sisälle vaan ota illalla omaa aikaa kun isä on kotona.
Emmi olit käynyt töissäkin,eikös ollut ihan mukavaa vaihtelua? Minä taisin jo ennen ekaa km sanoa ettei minusta tule koskaan kotiäitiä. Eli varmaan nytkin palajan töihin äippäloman ja vuosiloman jälkeen(nyt ainakin tuntuu siltä). Hatunnosto kaikille kotiäideille,se työ on rankkaa ja yksinäistä(aikuisen yksinäistä). Minulla on se ongelma että kaipaan toisen aikuisen keskustelua ja omalla äippälomalla olen niistä jäänyt paitsi. Paikoissa jossa kävimme äippälomilla äidit keskustelivat vain vauvaan liittyvää vaikka mieli olisi tehnyt jutella vaikka säistä. Voihan se olla että tämä vauva on se viimeinen joten mieli saattaa vuoden varrella.
Wemppa,sori sotkin sinun neuvola-ajat. Sitä vain odottaa niin innolla muidenkin neuvola- ja ultra-aikoja eikä vain omiaan. Itselläni on perjantaina ja tytötkin haluavat lähteä iskän kanssa mukaan. Toivotaan ettei mitään yllättävää tule esille(vieläkin pelko persuuksissa). Eikä pelkoa vähennä että kävin marrasodottajissa lukemassa kuulumisia ja siellä oli näillä viikoilla huomattu ettei vauvan sydän enää sykkinyt....
No nyt tuli tytöt ja iltapalan antajaksi ei kelpaa muu kuin äiti,jippii!
Omassa navassa ei mitään uutta. Vellomista on ollut satunnaisesti näin illalla mutta ei menoa haittaa...
Missä kaikki kuumeilijat ovat...minea,walo....?
-pietu- 18 tasan
Eipä tosiaan ollut lomasäissä valittamista ja nyt kelpasi miehellekin aurinkorasva. Käytiin Särkänniemessäkin ja pikkumiehen " siivellä" päästiin muutkin tosi moniin laitteisiin :)
Täti osasi kuitenkin tulla sinne mökillekin, joten se taas siitä.
Seuraavat kaksi kiertoa mennään sitten hoidoitta juhannuksen ja VL:n kesätauon takia ja aika kuluu...
Anille kohtalontoverilleni pahoittelut tädistä. Antaako lääkäri sulle clomeja ilman kontrolliultria? Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja kaksi helposti alkunsa saanutta lasta, joten tuntuu oudolta ajatukselta, että se aiheuttaisi lapsettomuutta.
Jaa-a täytyy varmaan laittaa pikku-ukkeli nukkumaan, hyvää yötä!
Ankkikselle tädistä:-( Mulla on muuten voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu, eikä se lapsenteko onnistu multakaan ilman lääketieteen apua. Tokko sillä asennolla voi niin merkitystä olla ellei kohdunsuulla ole jotain tulppaa estämässä siementen sisäänpääsyä.
Jokohan sonjaemmalla on nyytti kainalossa? Voi ettien että. Jospa parin viikon päästä meilläkin.
SjaE rv38+
Niin sitä taas tieni tänne löysin :)
Ankkis, pahoittelut tätsystä! Kumma ämmä kun sinne mansen suuntaankin tiensä löysi. Noh, jospa juhannustaiat tekisi tehtävänsä.. ainakin meillä teki tuon pikkulikan kohdalla ;) Gyne ottaa mut kontrolliultraan toisessa clomikierrossa, ei tässä ekassa.. ei ainakaan ehdottanut sitä. Mulla taitaa olla niin laiskat munasarjat (on ihan diagnotisoitu v.93 laparoskopiassa + verikokeissa), että ei niissä varmaan nyt ekalla kerralla edes mitään vielä tapahdu. Ja kyllä ne aika laiskalta vaikuttaakin, koska ekan ja toka tytön välissä on se 11 vuotta.. eli ei hirveen usein " toimi" ;)))
Pietun viikot ovat jo niin mahtavat että vot!!!! Niinpä olin minäkin sitä mieltä ekan kohdalla, että kotiäitiä minusta ei koskaan tule, ja meninkin töihin kun tyttö oli 1,5v. Nyt tämän toisen kohdalla on toinen ääni kellossa :) Ensin ajattelin olla kotona koko kolme vuotta (en ole ihan järjissäni tainnut olla...), mutta tilanne on muuttunut niin, että elokuusta lähtien pikkulikalle on päiväkotipaikka ja tämä mamma hakee töitä. Hermo olisi kestänyt sinne ensi helmikuulle ollakin kotona, mutta tuo valuuttatilanne alkaa olla aika huono. Ja toiseksi tuo tiniäinen on sen luontoinen että tarvitsee jo ikäistään seuraa. Kyllä se sinunkin mieli voi vielä muuttua kun vauva syntyy ja muut lapset tykkää kun äiti on kotona :)))
Ullrike: onkos piinaviikkoa tiedossa.. toisin sanoen menikö " sopupelit" putkeen?? ;))) Minä en itse perusta ollenkaan hevimusasta mutta pitäisiköhän ihan vaan sen takia mennä että saisi kerrankin kiljua äänensä käheeksi ja siinä samalla kaikki patoutumat ulos... :)
Hyrysysy: Joop.. mä nappaan yhden pienen liiluskan pillerin per päivä ja kierron 3-7 päivinä. Äläkä nyt ystävähyvä vielä heitä kirvestä kaivoon.. käy ostaan testi ja testaa lauantaina.. pidän peukkuja :)))
Pinkerton: Ajattelin toki tikuttaa ovista, JOS olisin kotona. Lähdetään mökkeileen ja tullaan vaan ensi viikolla käymään kotona kunnes taas torstaina mennään uudelleen, ja siellä pöndellä en ala tikkujen kanssa hääräämään. Yritetään pelailla ahkerasti, kun saan tuon ukon täältä työstressipesästä pois ;))) Mutta kiitos vinkistä ja huolenpidosta :))
Kävin tervarissa tänään valittamassa selkääni, koska on nyt kahden voden ajan ollut aamuisin aina niin helvatan kipeä!!! Ensi viikolla menen selkäröntgeniin ja verikokeisiin, lekuri epäili tuon aamukankeuden perusteella selkärankareumaa. Noh, asiat selviää sitten myöhemmin. LÄhdetään tosiaan mökkeileen lauantaina ja kävästään ensi viikolla kotona ja sitten mennään takaisin. Jussista jäädään mökille ja tullaan sitten vasta heinäkuun alkupäivinä käymään ja mennään taas takas. Yritän noilla kotivisiiteillä päästä teitä moikkaan... ihan ikävä tulee jo nyt *nyyh*. Ja JOS jotain " positiivista" pääsisi tapahtumaan, niin haen vaikka kiven kolosta koneen ja tulen kertomaan uutiset. Mutta sitä mun tuskin tarvii tehdä.
Huomenna yritän käydä kurkkaan jos sonjaemmasta jotain kuuluisi... ja ai niin, mitäs valtsulle kuuluu????!!!!!
Siihen asti, näihin kuviin näihin tunnelmiin :))
ANI
Ankkiksellekin pahoittelut menkoista!!
Hyrysysylle kovasti tsemppiä piinapäiviin ja peukkuja plussan puolesta!!
Pietu: ei haittaa mitään vaikka menee ajat sekaisin. On vaan mukavaa kun ajattelet minua. Kuten Ani sanoi, sulla on kyllä niin ihanat viikot jo.
Ani: Oikein mukavaa mökkeilyä sinulle. Ja kiva jos pääset joskus lomailun lomasta (mikä sanavalinta) moikkaamaan.
Mikähän on Valdevinan ja Sonjaemman tilanne?
Ja pitää nyt kertoo teille mun tästä päivästä... Oikeestaan alkoi jo eilen mutta paniikki iski vasta tänään. Eli eilen kotimatkalla, jouduin tekee kerran äkkijarrutuksen ja pelästyin pirusti. No, matka meni ihan ok kotiin asti, mutta sitten illalla tuli jotain alapäästä. Ei verta, vaan kirkkaita isoja tippoja/länttejä aina välillä löytyi pikkareiden haarakohdasta... Ajattelin, että valuuko multa pissaa vai onko tää lapsivettä. Ja kun kekkasin ton jälkimmäisen, olin ihan varma, että se auton raju pysähdys ja turvavyön kiristyminen teki jotain...
No, ilta meni suht rauhallisin mielin, menin nukkuu ja yöllä ei ollut mitään erityistä. Mutta sitten tästä aamusta lähtien töissä tunsin jatkuvasti, että jotain valuu. Olin ihan hermona ja kävin työtervlääkärillä. Se katto että kaikki näytti olevan kunnossa, kohdunsuu kiinni jne. mutta antoi lähetteen mun omaan sairaalaan, koska siellä pääsen ultraan.
Ajoin paniikissa äitipolille ja odottelin 2 tuntia päivystykseen pääsyä. Mua alkoi itkettää, kun siellä käytävällä oli tuttuja hoitajia viimekeväisen km-synnytyksen ajoilta ja ykskin tuli oikein kysymään mitä kuuluu. No kun sitten siinä itkin, tuli yksi kätilö kysyy mikä mulla on ja pääsin yhteen huoneeseen lepäämään. Mä vaan tärisin paniikissa ja mulla oli kylmä ja nälkä ja ihan kamala olo.
No sit vihdoin tuli lääkäri hakemaan. Ja ette usko, mikä helpotus oli kun hän heti sanoi, että tuollainen tiputtelu harvoin on lapsivettä ja itku tuli siinä vaiheessa kun ultrasi ja sanoi, että kaikki näyttää olevan ihan kunnossa, luultavasti vuoto on valkkaria joka voi raskaana ollessa muuttua kirkkaaksi ja vetiseksi ja olla todella runsasta. Sanoin lääkärille, että onpa pikkasen idioottimainen olo, mutta se sanoi, että turhaa soimata itseään. Kun takana on monta keskenmenoa, on normaalia, että reagoi noin.
Että tämmöstä..
wemppa
.. ja wempalle on pakko sanoa, että ONNEKSI pääsit vain säikähdksellä!! Olet aivan varmasti ollut hermona. Onneksi sait tukea henkilökunnalta ja lääkärikin oli ymmärtäväinen. Hienoa, että vauva voi hyvin, ja toivottavasti sinäkin olet saanut sykkeesi jo normaaliksi :))
Käynhän minä silloin tällöin täällä (nytkin.... kuten " kuvasta" näkyy) mökkeilyn lomassakin, kun vaan tulemme kotona käymään.
Voikaa hyvin, rakkaat siskot =)
ANI
Jeps,sekaisin täällä ajat tosiaan on; eilen toivottelin tiistaita ja viikot tai oikeastaan päivät meni väärin mutta minkäs voin...
Pahoittelut Ankkikselle ja onnea luomukiertoon. Älä vielä siitä " luomuilusta" luovu,minulla nimittäin on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Ennen kuin alettiin ekaa yrittämään niin lääkäri sen ekaa kertaa mulle silloin sanoi ja minä jo hätäännyin etten voi lapsia koskaan saada. Mutta hän sanoi ettei sillä ole mitään tekemistä lapsen alulle tai saati synnytyksen kanssa. No alulle laitossa ei ole ollut mutta ensimmäisellä oli tarjonta virhe josta mentiin sektioon ja toista avitettiin imukupilla. Saa nähdä kuinka tämän kanssa käy...
Jokohan sonjaemma on tosi hommissa,hitsi kun alkaa täälläkin jännittämään.
Wemppa,hyvä kun selvisit säikähdyksellä. Oli muuten kuin minulla viime viikolla. Itsekkin aamulla töihin ajaessa väistin keskellä katua yli juossutta pupua ja jarrutin äkisti. Päivällä tuntui ihan kuin olisi housuihin jotain valahtanut,kirkasta. Minäkin pelästyin ensin että olisko lapsivettä mutta kun sitä ei tullut enempää niin veikkasin limaksi. Se nimittäin on erittäin vetistä ja ajoittain runsasta,sori nämä jutut.....
Tosiaan tuntuu että nämä viikot hurahtaa silmissä. Kohta jo puoliväli ja jo etukäteen surettaa että raskaus alkaa kääntyä loppupuoliskolle muutaman viikon päästä. Masu kasvaa kyllä aika kivasti, ei ole sellainen pallo vaikka tytöt sitä pullaksi nimittävätkin. Enemmänkin on sellainen soikio muodoltaan. Istukka kun edessä niin sekö tehneen sen.
Nuorempi kysyi ihanasti tänään; äiti, koskeeko sinun mahaan vai selkään? Jos koskee mahaan niin tulee tyttö,jos selkään niin poika. Mistä ihmeestä lie tuollaista kuullut?? Sanoin ettei minun koske mihinkään.
Nyt tytöt huutelee saunaan kaveriksi joten täytyy mennä... Palataan huomenna...ja ihanaa heti aamusta mennään neuvolaan koko poppoo.
-pietu- 18+2
huolen aiheuttajia sitä pitääkin ihmisen tielle osua. Onneksi on ultra olemassa ja kaikki on hyvin siellä masussa.
Tulin juuri lukeman kirjoituksia, sillä mielellä, etten itse kirjoita koska eilen ja tänään on ollut vieraita vauvaa katsomassa, joten väsy painaa .. Mutta Wemppa, kun aloin lukea tuota mitä sulle on tapahtui niin itsekin PELÄSTYIN-rupesi ihan sydän tykyttämään :-// ONNEKSI kaikki oli hyvin ja pelkällä säikähdyksellä selvisit. Mullakin valkkari oli monesti aivan ' vetistä' eli ei ollenkaan tyypillistä ' limaista' vaan aivan kuin vettä, ja monta kertaa oli sellainen tunne, kuin pissa olisi ollut housuissa, joten pikkuhousu suojaa oli käytettävä.
Ihanaa, että lääkärit ja hoitajat suhtautuivat asiaan ' hyvin' eli ottivat vakavasti vaikkakin kaikki oli hyvin.
Et ylireagoinut, itse olisin toiminut juuri kuten sinä !!!!
Nyt lepäät ja rauhoitut .. Ja ' aja varovasti' kun tuota pitkää ajomatkaa teet.
Huomenna tulen kommentoimaan lisää .. Ihanaa taitaa sonjaemmalla olla jo pikkuinen !!! Ja anin selälle paranemisia !!!
Ja kiitos Pinkerton, ankkis, ani ja senniina hyvistä clomi ohjeista, tänään jo infosin ystävääni !!!
Nyt hyvää yötä kultaiset sisaret :-)) t. emmi
Kiitos! Ani, Ankkis, Emmi, Pietu ja Pinkerton. Ihanaa kun te ymmärrätte.. Koska vaikka lääkäri suhtautui " ongelmaani" asiallisesti tuli kuitenkin sellainen olo, että olen ihan hölmö... juosta nyt valkovuodon takia päivystykseen... Tuntui ihan kivalta kun Emmi sanoi, että olisi itse tehnyt samoin.
ja en ehkä ilman tuota äkkijarrutusta olisi pelästynyt niin kovasti, mutta kun tavallaan olisi ollut joku syy siihen, että keskenmeno uhkaa.
Sonjaemma: jokohan sulla on vauva kainalossa?
Mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua KAIKILLE!!
wemppa
Olipa Wempalla kokemus! Ei siinä ole kyllä mitään hävettävää, että käy tarkistuttamassa tilanteen, valui jotain tai ei! Onneksi kaikki oli hyvin. Itsekin olen tuota autoilua pelännyt ja työjaksolla kilometrejä tulikin ihan kivasti. Huomaan välillä kauppareissuilla, että reaktiokyky ei ole ihan paras mahdollinen..Kohta saa autoilut ja kauppareissut jäädä ukon kontolle.
Kehno keli on tänään, mutta tilipäivä. Ajattelin käydä ostamassa viimeiset pikkusälät Ernestiä varten. Viime yön nukuinkin suht hyvin ja olin eka pystyssä. Tosin en olisi noussut ellei olisi ollut niin kauhea kushätä.
Sonjaemman ja Valdevinan kuulumisia oottelen! Ja kaikkien muittenkin tietysti!!
Räppänät on vielä kiinni ja Huuko saa rauhassa toivottavasti vielä muutaman viikon kasvaa!
Supistuksia on jos vähänkään enemmän on yläpystyssä ja tekee jotain, joten melkeinpä olen vain lepäillyt ja muonan perheelle valmistanut.
Koiran lenkitykset, imuroinnit ja muut hommat on jääny muille, tosin vaihtelevalla menestyksellä. Mutta vielä kun odottaa pari viikkoa niin sittenhän sitä voi ottaa suursiivouspäivän, eikä haittaa vaikka supistelisikin! Sellasta menkkamaista kipua on selässä ja vatsassa (kysypä Pietu teiän likoilta kumpi se sitten on ;) ) ja jatkuvasti jotain vetistä ja välillä limaklönttejä valuu (sori nää jutut...) Kai minäkin liityn tähän vetiseenvalkkari- joukkoon.
Pietun viikkoja minäkin hämmästyin, huh miten aika on mennyt. Vasta kerroit ilouutista ja nyt olet jo kohta puolivälissä!
Senniina, kyllä minäkin kuvittelin, että tässä jakaantumisessa mennään kiltisti marssijärjestyksessä, onneksi selvittiin vain " säikähdyksellä" . Nyt Huuko saa luvan kiltisti odottaa, että vasta Ernesti jälkeen on lupa tulla!
Tetille jaksuja! Äläkä välitä mitä miehesi sanoi, ukot on joskus tollasia molopäitä, etteivät ajattele mitä sanovat! Tai ainakin tuntuu, että täällä on välillä sellainen ukko, tosin sitten saa kyllä kuulla kunniansa! Ja varmaan kuumuus on saanut poitsun unirytmin sekaisin. Meillä junioiri kun syntyi tammikuussa ja tottui nukkumaan ulkona vaunuissa päivisin, Ei sitten kuumana kesänä osannut nukkua päikkäreitä ollenkaan, kun ei osannut nukahtaa sänkyyn ja jos nukahti rattaisiin ei niitä voinut jättää ulos kun niissä oli kuuma. Kyllä siinä kaikenmaailman virityksiä kokeiltiin!
Wemppa, onneksi sinäkin selvisit ihan säikähdyksellä! Luulen, että me kaikki km:n kokeneet ollaan ihan yhtä säikkyjä jos jotain erikoista on! Arvaa oonko ite monta kertaa ollu soittamassa äitipolille kun huuko vetää sikeitä eikä ensimmäiseen tönäisyyn herää! Viimeksi silloin su aamuna olin ihan paniikissa kun ei herännyt ollenkaan vaikka kuinka tönin hereille, sitten vasta antoi tömäkän potkun kun join kaksi lasillista jääkylmää vettä! Se on hyvä tapa saada vauva hereille masussa.
Ullrike, ei minuakaan tuo ruokavalio yhtään haittaa päinvastoin, se vaan on harmi kun on kesä ja nyt ei voi syödä jätskiä :((( Kuulun Anin kanssa siihen jengiin, joka voisi kesän elää pelkällä jäätelöllä! Onneksi on noita sokerittomia ja rasvattomia vaihtoehtoja niin voi pitää yhden jätskipäivän viikossa! Vieläkö piinailet? plussapeukkuja!!!
Ani lähtee mökkeilemään, ikävähän tässä tulee, mutta onneksi lupasit käydä välillä moikkaamassa! Onnea nyt teille vauvantekoon, toivottavasti clomeista on apua ja hyvä, että saat miehen pois stressipesästä! Tiedä kuule vielä miten kovilla ampuu, kun stressi laukeaa ja tulet vielä plussauutisten kanssa meitä ilahduttamaan ;)
Emmille ja Tiinuskalle vilkutuksia! Mitäs Tiinuska tykkäs äidin chili-valkosipulimaidosta? Meillä juniori ei pitänyt edes ruisleipämaidosta! Olinkin ihan " vauva-ruokavaliolla" koko imetyksen ajan! Ei mitään mausteita... Teillä on juhlajärjestelyt täydessä vauhdissa, kivaa!
Pinkertonilleko se punahelma saapui kylään? Taidat ollakin tosi hedelmällinen, kun näin pian tuli täti kylille! Itsellä ja esikoisen kanssa alkoi menkat tosi aikaisin ja menkkojen aikaan ei oikein tahtonut maito maistua, en tullut koskaan kysyneeksi mistään, että voisiko se vaikuttaa maidon makuun jotenkin. Kyllähän se niin on, että kun tottuu tähän menkattomaan elämään ei niitä kyllä kaipaa! Mulle oli ja pettymys se kun aikanaan hormonikierukan hommasin ja kaikilta tutuilta oli menkat loppuneet sen myötä, mutta ei meikäläisellä! Tosin mulla oli siitä niin paljon muutakin haittaa, joita en osannut yhdistää siihen.
Ankkikselle pahoittelut tädistä! Tuo ajan kuluminen tässä iässä tuntuu ikävältä, enää kun ei oikein vuosia voi odottaa ja joskus ne muutamat kuukaudetkin tuntuvat vuosilta! Mutta toivotaan, että se plussa pärähtäiskin nyt ihan luomusti!!!
Täällä ainakin nyt paistaa aurinko ja ilma on niin raikas kun yöllä on satanut! Heräsinkin aamuyöstä kun tuli vettä niin rankasti, että esteriltäkin tais prc revetä... Toivotaan kuitenkin lämmintä ja aurikoista viikonlopppua kaikille!!!
-valdevina 34+6-
Valde ja Senniina on jo kanssa niin loppumetreillä, että hui! Sonjaemman jakautumista odotellaan :)
Valdevina: Minua huvitti tuo sinun prc: repeäminen. Tai itse asiassa se sai " kieliminän" kuplimaan ilosta, minä pidän kielipeleistä ja kielellä leikkimisestä.
ME: Olemme lähdössä parin päivän päästä pienelle lomalle ja vieraita pukkaa ennen sitä. Kiire, kiie.... Kaikki hyvin, lapset on kohtuu rauhallisia, vauva edelleen helpoin.
Senniina ja Pinkerton, te olette ihania..!
Oli kiva kuulla Valtsun kuulumiset.
wemppa
" Kiva" aamu Pinkertonilla. Voi kuinka tutun kuuloista..
Ihmettelen myös noita aikaisia tätivisiittejä synnyttäneillä?? Helvetti, jos se mullekin ryntää jo tänä vuonna. Esikoisen jälkeen pysyi poissa vuoden ja samaa toivoisin nytkin. En nimittäin usko, että toinenkaan synnytys poistaa niitä helvetillisiä kuukautiskipuja pms-oireista puhumattakaan..
Mähän olen kanssa niitä clomi-ihmisiä eli ilman niitä meillä ei olisi lapsia. Söinhän mäkin turhat kuurit vuosi sitten, mutta ilman niitä en ovuloisi tod.näk. just ollenkaan. Mua on kyllä seurattu ultraamallakin, kun onhan clomeissa se ylireagoinnin riski. Clomejahan käytetään myös runsaitten menkkojen hillitsemiseen, kun ne ohentaa limistä. Siinä mielessä lääkärit voivat varmaan puhua clomeista eri tavoin. Pääasiassa käyttö kuitenkin kai näihin lapsettomuusvaivoihin.
Kauppareissu heitetty ja vieraita tulossa iltapäivällä. Kotiuunille kiitos hyvistä pakastetuotteista.
SjaE rv38