***KesäHeinät vko 24***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (201)
vihdoin kerkeen taas ilmaantua kuvioihin.. kiirettä pitää. olen lukenut juttunne ,mutta ei kerkee kirjoitella,sorry!!
pakko purkaa ajatuksia välillä teillekkin..
onko muita alkamut vaivata uudestaan mielialavaihtelut?
mulla oli jo perjantai iltana aikas matalat fiilikset .osittai johtuen siitä kun neuvolassa sanottiin,että pitää varautua yliaikaisuuteen, ite ku olisin valmis synnyttämään vaikka heti.
alkaahan huomenna jo viikko 38. vaikka tosiasia on kuitenkin se, että vasta viikonloppuna olis sopiva aika syntyä, koska mies työreissulla ulkomailla huomisesta alkaen seuraavat 4 päivää, eikä olis kiva yksin hoitaa synnytystä.
mutta on varasuunnitelmat kyllä tehty, saan pojat naapuriin ,jos tulee lähtö ja ambulanssilla sairaalaan, mutta toivottavasti niin ei tarvi tehdä.
ja lauantaina itku oli herkässä, olin oikein ' yli yli herkkä' kaikille asioille ja sanoille.. 3v poikakin tuli äitiä halaamaan ja sanoi,että kyllä häntäkin välillä itkuttaa, mutta kyllä se sitten ohi menee.. ,no sehän itketti vielä enemmän kun pieni tulee vuorostaan lohduttamaan äitiä. oli pakko lukea lapsille oikein kirjasta,että raskaana olevat aidit joskus itkee..(meille tulee vauva, s.21,mieliala vaihtelee).
päätettiin sitten miehen kanssa ,että lähetään sunnuntaina koko perheen voimalla korkeasaareen virkistäytymään. oli muuten aivan ihana reissu, omat tunteetkin sai raikasta meriilmaa ja kaikki oli oikein onnellisia.
-pals , sun supistelut, toi mieleen omat kokemukset, uskon, että sulla on synnytys jo aika lähellä, olethan muistaakseni ensisynnyttäjä, niin saako veikata että reilun viikon sisään synnytät.. ( älä nyt kuitenkaan luota tähän, mutta mulla tuli ekasta noin viikko etukäteen tuollaiset supistukset ja sit syntyi).
nyt täytyy laittaa pojille aamupalaa, mutta palailen vielä tänään.. jäi vielä kommentoitavaa..
besero 37+6
Tervetuloa vaan tänne itkupillien joukkoon sinäkin...
Mä olen täällä yksin kotona pillitellys jos jollekin asialle. Mies tekee pitkää päivää ja oli vkonlopun taas vanhempiensa mökkiä rakentamassa, niin kyllä sitä tuli oikein pyöriskeltyä itsesäälissä. Että et ole yksin ton itkeskelyn kanssa.
Kaikki jaksamiset miehesi työmatkan ajaksi. En edes halua kuvitella miten sitä itse jaksaisi yksin näillä viikoilla lapsien kanssa.
Nyt silittelemään vkonloppuna pestyjä vauvanvaatteita.
-E-
ja terveiset neuvolasta. Oma th oli jo jäänyt lomalle ja oli sijainen. Vaikutti vähän kokemattomalta, mutta hyvinhän tuo meni. Ernesti ilmeisesti " poraa" itseään alemmas, koska th veikkasi välillä selän olevan mun selkää vasten. Valahdin varmaan kalpeaksi sen kuullessani kerran avotarjonnasta lapsen synnyttäneenä (se 2h ponnistus ja imukuppi..). Jossain vaiheessa peppu oli taas kuitenkin pystyssä. Rt:n tohon korttiiln laittoi. Pään veikkasi olevan jo kiinni. Kunpa niin oliskin.
Arvot oli kondiksessa ja paras verenpaine tähän asti 101/75. Paino komeet 89.5, mutta 20kg ei vieläkään puhki:-) Sf oli 34.5, vaikka alkuun sai taas 36. Hemppaa ei otettu, kun on ollut niin hyvä koko ajan. Mäkin olen niitä 150 perushemppalaisia. Sykkeet oli välillä 142-158. Kertokos ne korkeet sykkeet sukupuolesta jotain?
Väsymys on kyllä aikamoista. Jaksan yleensä yhden asian päivässä, se voi olla esim. kauppareissu. Turvotus oli tänä aamuna vähän laskenut kai ilman lämpötilan mukana. Tänään vien pojan parturiin ja se kauppareissun kanssa onkin varmaan päivän ponnistus.
Suppareita on monilla ollut ja mullakin vähän. Ei mitään sellaista kuitenkaan, että olis lähtö lähellä. Mulla on myös niitä puukko pimpissä tuntemuksia ja millon mitäkin kivistyksiä. Ei kuitenkaan vielä mitään, että olisin säikähtänyt tms. Kassi pitäis varmaan kuitenkin pakata, koska se paniikki saattaa tosipaikan tullen tulla. Ukko ei ainakaan kykene siinä tilanteessa ettimään mitään kamoja..
S ja Ernesti rv37+5
ellu p, kiitos myötätunnosta!! helpotti kun muillakin samoja tunteita...
sanoisin noista korkeista sykkeistä, että olis tyttö. mutta jos just vauva liikekannalla niin silloinkin sykkeet voi nousta korkeelle.
meillä tulossa poika ja sykkeet 120-130 tällä hetkellä. meille siis kolmas poika tulossa ja kaikilla ollu sykkeet loppua kohti 120-140 välillä ja kun taas siskollani oli pojasta alle 140 ja tytöllä selvästi yli 140 kokoajan loppuun saakka.
josko nämä mitään kuitenkaan kertoo. neuvolassa kun kyselin asiasta, niin ' täti' sanoi, että asiasta ollaan kahta mieltä...no huh,huh olipa selkee vastaus, ei uskaltanu sanoa edes omaa mielipidettään...
lähden nyt käymään kaupoissa, mutta palailen taas..
nyt alkaa kyllä todella hyytyä. Painoa tullut vaivaiset 16 kiloa saas nähdä meneekö se 20 rikki, toivottavasti ei ihan. Olen paljon seurannut teidän aktiivisten keskustelua, mutta kirjoittanut itse harvoin. viikko 37 tulee nyt sitten täyteen - jotenkin olisin valmis synnyttämään vaikka heti. Olen aivan puhki, erittäin kankea ja en saa nukutuksi. Tälle viikolle olen varannut piristykseksi kampaajaa, jalkahoitoa ja muuta. Aloitin viime viikolla raskausajan liikunnankin ;) siis viikolla 37) ja kävin stadikalla uimassa 3 kertaa.
sosiaalinen aktiivisuus on poissa - mun piti äippälomalla ottaa yhteyksiä ties kuinka moneen entiseen työkaveriin ja vanhoihin tuttuihin - mutta kakkia kanssa. Omalle siskolle ja kahdelle bestikselle jaksan soitella. näin lopussa on tulut jotain ihme pelkoja - että nyt sitten vaaville tapahtuu jotakin. Mun siskon kaverin vaavi kuoli masuun just laskettuna päivänä - en nyt halua ketään pelotella tai mitään - mutta ihme kuvioita tuo pääkoppa tekee...
Voikaa hyvin
Palstaterroristi iskee taas...
Mä en osaa päättää mitkä vaatteet ottaisin Jullelle mukaan. Vaihtoehtoja on kolme erilaista yhdistelmää. Olisi vaaleansininen kokopotkari jonka päälle voisi laittaa vielä tarvittaessa pitkähihaisen kietaisupaidan.
Tai sitten puolipotkari jonka päälle tulisi pingiviinikuvioinen collegepaita ja samaa sarjaa olevat housut
tai sitten pitkähihainen puolipotkari jonka päälle housut.
Sitten tietty töppöset, lakki ja tumput lisäksi ja tarvittaessa peitto turvaistuimen päälle jos on tuulinen/kylmä keli.
Kävin heittämässä yhdistelmistä kuvat spacelle (http://ellu300.spaces.live.com/) käykääs kattomassa ja kertokaa mikä on paras.
Itse tykkään eniten tuosta paita/housu yhdistelmästä (vaalea jossa pingviinit), mutta jäin miettimään, että onkohan se liian vaikea pukea noin ekoina päivinä. Jotenkin ei luottamus ole vielä oikein kohdillaan, että saisi lapsiparan puettua oikein.
ARGH!
T: perfektionisti
Mulla kans lääkäri tänään ja viikkoja 36+3. Jännä nähdä, että mitä sanoo.
Minusta tuo poika on ollut nyt puolitoista päivää masussa ihan väärinpäin ja vähän jo mietin, että tekeekö taas sen, minkä on aina ennen neuvolaa tehnyt eli ennen illan lääkäriä kääntyy taas kiltisti pää alaspäin ja neuvolakortissa lukee siten aina rt vaikka poika kieppuaa edelleen miten päin sattuu. Onneksi th neuvolassa on aina uskonut minua että vielä kieppuu, sillä pää heiluu vaikka miten paljon, vaikka olisi alhaallakin. Niin ja ilmeisesti kiitos noiden hassujen asentojen on tässä nyt supistellutkin eilen illalla ja viime yönä.
Tuolla tarvikepuolella joku kertoi, että CM:stä saa alle 8 euron Popoliinon kestovaippapaketteja, niin minäkin kävin pari kokeeksi ostamassa. Ainakin minusta olivat mukavamman tuntuiset kuin kai jossain aikaisemmassa äitiyspakkauksessa olleet (olen sellaisen yhden ostanut uutena käyttämättömänä).
No, mutta illallapa voin kertoa lisää kuulumisia. Uskoisin, että meiltä otetaan nyt ihan ultralla siellä yksityisellä ne painoarviot, sillä tuo esikoinenhan oli ihan makrosominen. Tämä on ollut koko ajan nyt pienempi, mutta ehkä parasta tarkistaa että onko ottanut loppukirin.
Jokohan tällä viikolla alkaisi kesäheinät poksua? Aika monta täysaikaista joukossa kuitenkin jo on. Vai jokohan se pals meni?
Besero kyseli mielialavaihteluista. Ja kyllä, niitä löytyy taas täältäkin :/ Välillä oli jo ihan seesteistäkin aikaa tuossa, mutta nyt on vuoristorata taas alkanut. Ja varsinkin juuri silloin, kun olen päivät lasten kanssa yksin, eikä ole oikein ketään kenelle purkaa (paitsi onneksi te, ihanat ihmiset, täällä :) ). Mies parka sitten saa ensimmäiset minuutit kotiin tulonsa jälkeen katsella ja kuunnella itkuista/kiukkuista vaimoa :( Mutta niin kuin teilläkin, niin meilläkin ihana viikonloppu rauhoitti kummasti ja tänä aamuna olenkin ollut suht tasainen :)
Ellulla oli hyvät arvot neuvolassa, hyvä :) Ei mene kauaa sullakaan, kun jo pääset vauvaa tuoksuttamaan. Ja kaksosvauvat on ihan ihania, meiltä niitä löytyy kaksi :)
Senniinan kanssa me sitten yritetään pitää tuo 20kg:n rajapyykki saavuttamattomana :) Mulla se on vielä edessä päin myös ja toivottavasti pysyykin!
(¤ ) viime yönä heräsin siihen, kun vauva oli painanut itsensä ihan mun oikeaan kylkeen ja kun hän normaalisti majailee vasemmalla, niin teki oikein kipeää, kun vaihdoin itse asentoa. Vauva otti kyllä sitten oman puolensa takaisin, mutta tuo jätti mulle sellaisen mukavan jomotuksen pitkäksi aikaa, enkä oikein saanut nukuttua. Aamustakin vielä tuntui, mutta nyt taas ihan hyvä olo.
Mulla seuraava neuvola on torstaina, joten silloin vasta uusia arvoja täältä päin.
Ai niin, nyt oli ä-pakkaus tullut postiin, joten tänään päästään hypistelemään :)
Jessus, mistä tätä juttua aina riittää, vaikka ihan vaan nopeasti yritän ilmoittautua. Se on tää köyhä elämä kai... :)
No juu, nyt ruokaa uuniin laittamaan ja sitten sinne postiin. Moiks!
Misti ja masu 36+3
Kävin Ellu kurkkaamassa nuo teidän vaihtoehdot ja minusta kaikki vaikutti ihan ok olevilta, mutta liian vähäisiltä viilempään kesäkeliin. Pieni vauva on tottunut olemaan massussa 37 asteen lämmössä, niin jos ei olekaan viime viikon kaltaiset lämpimät kelit vaan vaikka sellaiset kuin tällä viikollakin on uhkailtu (vaikka 15 ja sataa), niin saa olla enemmän päällä. Meillä lähtee tuommoisten lisäksi vielä ohut mikrokangashaalarikin mukaan ja pakkaan ohuen potkarin, samettisen potkarin (näistä sitten valitaan), puuvillaisen villatakin ja tuon haalarin sekä tumput, hatun ja tossut. Noista teidän vaihtoehdoista valitsisin sen viimeisen (pingviinit) ihan vaan sen paksuuden mukaan.
kaikille teille isomasuille :)
Ensinäkin kiitokset kaikille onnitteluista!
Meille on tähän asti sujunut paremmin kuin hyvin tuon meidän pikkuisen kanssa! Edelleen on pienempi kuin esim. baby born.
( Saatiin hauskoja kuvia kun pistettiin vauva ja beibbari vierekkäin :D )
No joo mutta siis ruoka maistuu niin hyvin että luulempa että ensi viikonloppuun mennessä ollaan saavutettu 2,5 kg!!
Voin lohdutella teitä itkuherkkiä että minulla se ei ole vieläkään mennyt ohi...
Minua ihan vain itkettää jo kun katselen vauvaa ja ajattelen miten onnekkaita me loppujen lopuksi olimme ...jne...
Mut nyt mie alan jännäilemään teidän pualesta ja tsemppiä kaikille näille viime metreille!!!!! :)
T: äp81 & poika (meilkein 3vko)
Oli unohtunut, että tuohon noiden kaikkien päälle tulee vielä fleecehaalari.
Heitinpä senkin kuvan tuonne. Se on ihan liian iso vielä (60cm), mutta en ole pienempää viitsinyt ostaa kun poitsusta kerran on tulossa jättiläinen kuuleman mukaan.
Mut joo, en halua lapsiparkaa palelluttaa, joten siksi tuo fleecehaalari lähtee mukaan, vaikka voikin olla liian lämmin näin kesällä.
Olen muuten yrittänyt etsiä mikrokuituista haalaria, mutta kaikki jotka olen nähnyt on ollut vähintään 62cm kokoisia.
Mulla muuten sama kun Senniinalla, yhden asian jaksaa tehdä päivässä. Tänään se olkoon toi kaupassakäynti (ja noiden kotiutumisvaatteiden pähkäily).
-E-
Ihana kuulla äp81 et teillä mennyt noin hyvin!
Ja Ellulle et, ei sit mitään ;-) Kaikki on kivoja settejä ja taatusti saa laitettua päälle, ei se niin vaikeaa ole kuitenkaan.
Meillä tuo esikoinen kotiutui kesäkuun alkupäivinä aikanaan ja tuli kotiin trikoosamettipotkarissa + mikrohaalarissa + asusteissa. Koko oli 62 (ja se ei ole muuten yleensä yhtään sen isompi kuin 60, eri valmistajat vain valmistavat noita numeroita eri tavalla eli jollain menee 50, 56, 62, 68 jne ja joillain taas 50 ja 60 ja 70) ja ihan sopiva oli sillä kotiin tulla 4,2 kg painaneen vauvan. Ei se vauva välitä, vaikka hihoja tai lahkeita jäisikin. Itseasiassa mulla on samainen mikrokangaspuku tuossa tallessa, joten samalla saa tää pikkuvelikin tulla.
Mie se vasta heräsin eli kerkesin ottamaan jo yhet päikkäritkin tälle päivälle :) En tiiä, mutta jotenkin nii väsyttää...
Besero kyseli mielialanvaihteluista. No juu, vissiin niitä alkaa oleen täälläkin taas ilmassa, ko mies eilen illalla tuumasi, että miten se vaimo on taas niinku perssiille ammuttu karhu?! Että whaaaats??? Miekö muka?! :D :D En kyllä ite ees tienny mikä mua otti ovaalista, mutta jotenkin vaan niin ärsytti kaikki ja kuulemma synnytyksen jälkeen ne hormoonit vasta jyllääki! Apua! Mie voisinkin sitten kaivautua maan alle toviksi, että meän muun perheen ei tarttis TAAS kestää mun salamannopeita mielentiloja ;)
Sykkeistä: Mulle sanottu monelta taholta, että korkeat sykkeet viittais tyttöön ja matalat poikaan...Nyt sykkeet huitelee 145-155 hujakoilla ja todennäkösesti tyär tulossa, mutta saas nähä. Esikolta ollu sykkeet myös 150 tienoilla ja hää on poika!!! Että hieman on vaikeeta sanoa :)
Ellulle vaatteista: Kävin kattomassa kuvia, nii " äänestän" sitä pingviinijutskaa sen fleecehaalarin kera :) Pikkusellahan on hyvä olla lämpimästi päällä. Ja niskastahan sen voi aina kokeilla, että onko vauvalla liian kuuma/kylmä.
Äp: Mukava, ko teillä mennyt kaikki hyvin :)
Ai juu, tärkein meinas unohtua eli oma napa areenalle ;) Kävin tossa vessassa ja hieraisin jo muutaman kerran silmiä (ja paperiakin uudestaan alakerrassa), ko olin näkevinäni paperissa aivan pikkiriikkisen verran jotain verennäköistä, jota oli nesteessä (liekkö sitten valkkaria vaiko jo ihan sitä ihteensä?!?!?!?) En viittis alkaa soitteleen nyt mihkään, vaan kattelen tilanteen kehittymistä. Mulla ei esikolta ollu mitään tämmöstä ja oonkin nyt vähän hoomoilasena, että ei kait tämä nyt vaan vielä synny?! Kiva, ko mies painelee suoraan raksalta iltavuoroon...Malttais nyt vaavi oottaa torstaihin, ko mulla se ä-polilla käynti...Ja jotenkin tuo alakerta on kummallisen olonen, en osaa oikein selittää, että millanen se on...Kummallinen kuitenkin :D
Vähän hepakassa oleva AJ 36+3
Aamupäivä on mennyt touhutessa - ja vielä ajattelin jatkaa. Mun on ihan pakko tänään vielä katsoa ainakin ne sairaalakamat kuntoon, kun nyt alkaa vahvasti tuntuu, että aika käypi vähiin (Mistille kiitokset vinkistä!). Viime yönä näin jo unta synnytyksestä: vaavi oli 3070 g ja 50 senttii kätilön arvion mukaan just` ennen synnytystä ja mä pidin sitä mahdottomana, kun eka oli pinempi! Harmi noi luvut jäi elävästi mieleen, mutta sukupuoli EI, höh...
Senniina pohti sydänääniä; mä olen kuullut kansanviisauden, että tytöllä olisi kiihkeemmät äänet. Meille kuitenkin syntyi poika, vaikka puolituntia ennen syntymää kätilö vielä ennusteli tytärtä. Nyt mulla on ollut korkeimmillaan 160 - paitsi viime viikolla joku 130-140, höh siihenkin... No, torstaina on seuraava käynti ja sittenhän voisikin jo viikonlopulla synnyttää (esikon aikataulua seuraten!).
Saapi nähdä, miten Pals selvii tästä päivästä. Mulla noilla oireilla ei mennyt kuin vuorokausi vaavin syntymään. Vähän kyllä jännittää tää omakin tilanne, vaikka toista olenkin menossa vääntään. Onneksi mulla on vaan vartin automatka synnärille, että luulisi kyllä ehtivän " blondimpikin" tyyppi!
Kivasti oli muuten kirjoituksia jo heti maanantaina, mukava kuulla myös " ei-verkko-riippuvaisista" kesäheinistä. Zemppiä vaan viimeviikoille meille kaikille vatsakkaille!
Miiulle tuohon viime viikon ketjuun vielä sen verran mainitsen, että tosiaan noilla viikoilla millä sulla on mitattu, niin se vauva ihan normaalistikin kasvaa paljon enemmän kuin sen 200 g viikko, mut loppua kohti se kasvu sitten hidastuu eli vaikka vielä ehtisi sen 200g viikko kasvamaan (ja viimeisellä viikolla tulee yleensä enää 100 g eli ei tuotakaan), niin ei siitä pitäisi kaiken järjen mukaan ihan hirmuisen isoa ehtiä tulemaan. Tietty ultratkin on vain ultria ja lopputuloksen näkee vasta synnytyksen jälkeen. Ja loppujen lopuksi synnytykseen vaikuttaa painoa enemmän aika paljon enemmän vaikka pään tai hartioiden koko. Niin ja vinkkinä tuonne mahaan vauvalle, että ei tartteis pistää kättä ohimolle sitten kun tulee ;-)
En ennätä taaaskaan pahemmin kommentoida :(
Mutta pariin keskusteluun voisin ottaa osaa pikaisesti.. Mitkä mielialavaihtelut..?! Mulla ei oo ollut mitään koko raskausaikana :O Itse asiassa mä olen ollut tämän ajan melkoisen tasapaksuhko, kun normaalisti hermot palaa hetkessä ja koko ajan.. Toki mä itkeskelen esim. telkkariohjelmille, mutta kun teen sitä ihan normaalistikin, niin... Oonkin miehelle sanonut, että mut kannattais vaarmaan jatkossa aina pitää raskaana ;)
SSS-osiosta.. Mä oon saunonut koko raskausajan normaalisti, paitsi kun meillä ei oo omaa saunaa, niin kaupungis olles oon voinu käydä vaan kerran viikossa. Mä rakastan saunomista =) Ihan harmittaa, ettei pikkuista saa sitten saunaan kovin nopsaan viedä.. Siivonnutkin toki olen koko ajan.. Mutta se kolmas s... Mun miehellä on psyykelääkitys eikä sitä ole napaa seksi, tyyliin ikinä, eikä mullakaan nyt niin kamalasti ole haluja ollut (tai sellaisia joille ei itse mitään voisi), niin onhan tässä jo yli 9kk oltu selibaatissa. Ennen h-hetkeä tarttis kyllä puuhastella, kun sen jälkeen menee sitten aikaa että toipuu, sitten nyt ainakaan miestä innosta.. Meillä on siis ivf-alkuinen raskaus, jos joku laskeskelee tosta 9kk:sta jotaain :)
Pe olin siellä pelkopolilla. Neuvolan tätihän oli luvannut mulle, että kesällä sitä pitää LÄÄKÄRI, no eipä pitänyt, vaan ihan normaalisti kätilö. Ts. mulla ei ollut lääkärin tarkastusta rv36, eikä rv37:kään, enkä saanut tällekään viikolle aikaa: mulla on kolmas lääkärikäynti sitten vasta rv 39!!! No haloo! Eikä siellä pelkopolilla mitän muutakaan tutkimuksia tehty, ts. viime viikolta jäi nekin pois.. Hyvin toi terkka siis tietää mistään mitään :( (huomenna on taavisneuvola)
Kätilö, jonka kanssa juttelin, oli oikein mukava, paljon mukavampi kuin se, joka piti sitä valmennusta. Käytiin katsomassa synnytyssaliakin, ei vaikuttanut ihan kauhean kamalalta se. Että pikkuisen rauhotuin. Toki vieläkin se sairaalassaolo sinällään kammoksuttaa, mutta josko se siitä.. Täytyy toivoo, ettei mene yliaikaiseksi, sitten se on vielä kaamalampaa, kkun tietää, että sinne on mentävä rv42+1, olis parempi, kun lähtö olis spontaani viimeistään LA:na.
Toiv. saatais toi sama kätilö, hän on yötuurissa juhannuksen kieppeissä, tarttee yrittää sitten mennä sinne yöllä...
Nukkumisesta... Mä nukun nykyisin n. 7h/yö, parilla kolmella pisutauolla, eikä mua nukutakaan enempää :O Ja päivisinkään ei oikein nukuta. Ja kun pitäis levätä! Toiv. alkais pian väsyttää enempi, niin tulis sitten lepäiltyäkin varastoon.
Päivät menee touhutessa, vielä paria ruokaa tarttee pakastimeen tehdä ja sitten leipoa jotain kanssa, että on sitten tarjota, jos vieraita tulee vauvaa katsomaan. Ja olis tota siivoamissta/tavaroiden järjestelyäkin vielä. Niin ja jos silittäisin noita vauvan vaatteita, niin sekin olis vielä, mutten mä aio mitään silittää, kuitenkin ne menee pesuun nopeemmin kuin arvaakaan eikä niitä sitten kuitenkaan tuu siliteltyä, kun vauva on jo syntynyt. Mä nimittäin vihaan silittämistä - olenkohan huono äiti..? Hmm....
Nyt ruoan laittoon...
Kuutar ja E-L. 37+6
muistin käydä H&M ostamassa valmiiksi pari imetyspaitaa, niin ei tarvi sit heti lähtee ostoksille kun vauva syntynyt. en tiedä onko se malli hyvä, mutta en muitakaan löytänyt.
entuudesta muistan että se läppä malli olis hyvä ( ostin sieltä forumin katolta..), liikkeen nimeä on varmaksi muista, mutta olisko ollu joku bebes?? ja missähän se liike nykyisin on, josko joku tietäis? kampissako?
jos laittaisin miehen hakemaan, kun käy keskustan suunnalla töissä, vaikka tiedän, että nolottaahan sitä ressukkaa mennä ostamaan imetyspaitaa...
jollekkin piti kommentoida sf mitan suuruudesta..,
mulla ultran kanssa tehty kokoarvio vauvasta oli noin 3200-3300g syntymäpainoksi, laskettuun päivään.
ja viikko sitten sf mitta oli aluksi mitattuna 36cm, ihmettilin sitä ääneen ,että ei voi pitää paikkaansa! niin mittasi sen uudestaan ja saikin mitaksi 33cm, vauva oli just mittaushetkellä kuulemma ojentanut itsensä ja siksi mittaus oli niin pitkä. ja joskus voi olla lapsivettäkin reilusti joka pidentää mittoja, vaikka itse vauva olisikin siromman puoleinen. seuraava neuvola torstaina...
olettekos ostaneet tulevalle isille jotain muistoksi??
mä olen perinteisesti ostanut konjakkipullon , ostin sen jo valmiiksi ja piilottanutkin sen.. annan sitten kirjeen, kun synnytys ohi ja mies lähtee kotiin sairaalasta sulattelemaan tunteitaan.
kirjeeseen laitoin omia tunteitani ja kiitoset tuesta ja rakkaudesta synnytyksen aikana ym.. ja tietenkin vinkin mistä lahja löytyy. ajattelin vielä jotain lisääkin hankkia, mutta vielä on vaiheessa.. olisikos teillä ideoita / vinkkejä???
minä sain ekasta korvakorut ja toiseta medaljongin,jonka sisallä kuvat lapsista, se oli huippu ihana , käytän sitä jatkuvasti.
säästä vielä sen veran ,että onpa ihanaa kun ilmat vähän viilenee. olo on ollukkin jo jonkin aikaa kun turvonnu pullataikina. yölläkin saa herätä jatkuvasti ja hikoilla tuskissaan. pakko käydä ottamassa kylmiä suihkuja
Beserolle ja muille voisin sanoa, että mielialat vaihtelevat täälläkin. Oikeastaan ei ole paljoa vaihdellut koko raskauden aikana, mutta nyt jonkin verran. Esimerkiksi lauantai-iltana kun väännettiin miehen kanssa synttärikakkua hänelle, niin ensimmäinen kakkupohja meni pilalle. Pidettiin liian vähän aikaa uunissa ja se lässähti. Kauppa oli jo kiinni ja munat loppu. Itkin lohduttomasti!!! Mies polkaisi sitten ärrälle ostamaan munia ja saatiin pohja vihdoin tehtyä. Silti itketti vielä kauan tuo asia. Olihan se kuitenkin NIIN vakava juttu! ;)
No lauantai-iltana sitten pesin villavaippahousuja ja ruskovillan vaatteita villanpesuaineella ja sitten vielä lanoliinitin ne villavaippahousut. Eilen kävi veljen perhe ja äiti kylässä kun oli ne miehen synttärit. Oli kiva päivä ja kakkukin onnistui hyvin!
Senniina, sitä sanotaan, että jos korkeat sykkeet niin tyttö ja jos matalat niin poika. Niin kuin täällä jo mainittiinkin. Meillä ainakin ollut 150-160 hujakoilla ja tyttöhän sieltä on tulossa. Nyt loppuvaiheessa laskenut n. 140-150. Ja siis terveydenhoitaja teki ihan noista sykkeistä jo päätelmän, että tyttö ois tulossa ja se sitten varmistui ultrassa. Kuulemma muutenkin kuulostavat erilaisilta tyttöjen ja poikien sykkeet. Tiedä sitten tuosta. Nyt vaan alkoi pelottamaan, että vaikka varmasti kahtena kertana ollaan ultrassa sanottu että tyttö on, että entä jos oiskin poika. Siis ei minkään muun takia kuin sen, että meillä on jo aika paljon tyttövaatetta! Tulis kiire vaatekauppaan jos sieltä poika pyörähtäisikin!
Minäkin jännään tuleeko lapsesta kaksonen vai rapu. Mies on kaksonen. Minä taas skorppari, joten meillä on pieni leikkimielinen kisa siitä tuleeko kaksonen miehen mukaan vai skorpionille rapukaveri. Oikeastihan se on ihan sama! Nyt on kiinalaisessa horoskoopissa sian vuosi, ja minähän olen kiinalaisessa myös sika. Eli meitä on sitten talossa kaksi sikaa ja yksi koira.
Minulla ei vain kunnon suppareita kuulu. Ei, vaikka nytkin monena päivänä ollaan seksin voimin yritetty vähän paikkoja valmistella¿ Ei mitään supistuksia edes heti seksin jälkeen. Ei merkkiäkään. Että rapu kait sieltä sitten tulee!
Huomenna ois neuvola. Yhtään lääkärikäyntiähän mulla ei enää ole. Huomenna myös perhevalmennuksen toinen osa. Toivottavasti tällä kertaa hyvä. Ja keskiviikkona psykologin perhevalmennus/yleinen luento pääkirjastolla. Kävin muuten kirjastossa lainaamassa iiiison pinon kirjoja jotta aika kuluisi jotenkin paremmin¿
Oli kiva kuulla että äp81:n perheellä menee hyvin!!!
Heipsan,
-Veruska 37+3 & Sirriäinen-
Kun besero oli kirjoittanutkin sillä välin kun minä vasta latailin juttuani tänne. Eli tosi ihana oli tuo, että sen kirjeen laitat miehellesi! Itse en ole mitään isilahjaa hankkinut, mutta tuo kirje oli tosi hyvä idea! Märy kurkussa sitä vääntämään... ;) Sellaista " isukki" -paitaa ajattelin, saa nyt nähdä...
Nukkumisesta vielä. En tajua miten tää loppuraskaus on voinut mennä näin hyvin?! Nukun nykyisin yöt ihan putkeen käymättä KERTAAKAAN vessassa. Ihanaa että saa nyt rauhassa lepäillä vauvaa varten.
Missäs muuten peetta, cä, pals? Tai no palsillahan tosiaan onkin tänään kiireinen päivä! Kerrohan sitten miten meni. On tämä jännää aikaa!
-V-
Terppa,
Aloitetaas taas tääkin viikko.
Meillä se alkoi klo 8.30 neuvolalääkärillä, joka oli tapansa mukaan vartin myöhässä. Mutta.. viikkoja siis 36+4 tänään, paino pysynyt viime kerrasta ennallaan, tällä hetkellä 81,4, lähtöhän oli sen 70,8. Paineet 107/70, hemppa noussut 134:ään (lääkäri ihmetteli et miten voi olla noin hyvä ilman rautaa, no hitostako minä tiedän, se on aina ollut melkei 150). Eli arvot kohdillaan. Sydänäänet oli 140, joten nekin ok ja sitten toi Sf-mitta sen 36!?! Poitsusta siis edelleen tulossa pirun iso, yläkäyrillä mennäään.
Sisätutkimuksessa totesi, että pää on lähtökuopissa ja kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmennyt. Lääkäri veikkasi, että viimeistään jussina ollaan laitoksella. Olisitte nähneet miehen ilmeen, sille meinas paniikki tulla kun sillä on töissä isoja dead lineja just ennen jussia =)
Joo, saa nähdä tuleeko meidän Jullesta sittenkin kaksonen kuten isovanhempansa (isäni ja äitini molemmat) vai pääseekö ravun puolella tämä poika.
Nyt pakko mennä syömään jotain aamupalaa, laatoittajamieskään ei ole vieläkään tullut....
-Ellu ja jättiläinen-