##Elokuiset alkuviikkoon##
Mie näppärästi aitasin koko porukan tuonne karsinaan, etteten pääse karkailemaan ;D
Airille, Pumppelssonille ja Eloepulle oikein mukavia lomapäiviä! Meilläkin, tai no siis miehellä alkaa lomanen ja myös juhannukselta, et saapi nähä jos me hyökätään tuonne Vuokatin suuntaan :) Että ajelua olisi taas luvassa (huokaus).
Nallu se on viettämässä ansaittua keskieuroopan mäkiviikkoa, superhuiskut sinne, olet lomasi enemmän kuin ansainnut!
Opemamma, nuorennutaan me vaan rauhassa ;) kyllä nämä sitten ehtiivät perässä! Siperia opettaa, vaimitensenytmenikään.
Pubu, saitteko nukuttua, vai menikö meijän porukalla överiks? ;)
Pantoufletä ja Airia, sekä kaikkia muita jotka eivät päässeet olisi ollut mukava nähdä, mutta onhan tässä näitä joulunaluspäiviä, joten kyllä tässä vielä ehditään!
Meilläpä sitten on vietetty kuumeinen yö. Jaakolla nousi lämpö yöllä tuohon 39.4. Siinäpä sitten Panadolin kanssa heiluttiin pitkin yötä. Riepupikkanen on ihan sippi, poikki ja ventti :( Otti vissiin koville nuo kemut ;) Mutta niin vain tuo ikiliikkuja kakkonenkin nukahti eilen miun huomaamatta tuossa seiskan pintaan tuohon lattialle, että on tainnut olla koko perheelle " rankka" reissu :) Soföörikään ei enää mulle luvannu lähteä kuskiksi :b Non noi miehet niin älyttömän lyhytpinnasia, ei minkäänlaista turnauskestävyyttä sitten.
Ja kauniiksi lopuksi vielä, niinkuin jo tuolla alussa mainitsin, olen kaikki elokuiset aidannut karsinaan, ettei kukaan pääsisi kelkasta putoamaan, eikä itseään ulkopuolelle asettamaan. Lempisiteeraustani käyttäen: Ehei pojat, ei tätä sotaa tällälailla käydä. Mennäänpäs nyt tuon suon yli, niin että heilahtaa...;)
Eria ja väsyneet pojat
Kommentit (39)
Ompas Hannelilla ollut rankan kuuloinen kotimatka. Se on kyllä tosi inhottavaa olla kuumassa autossa, varsinkin raskaana ollessaan. Onneksi kuitenkin pääsitte turvallisesti kotiin saakka.
ERIA: minen voi tietää miks mua lyhyemmäksi mietit, varmaan siks, ku mäkin mietin sut ihan erinnäköiseksi. Arvasit nää muhn ajatukset ja ajattelit mut kiusallaankin pieneksi ja totuus oli ihan toisenlainen =D Niin ja paranemisia sinne. Meilläkin poika aloitti iltapuuron aikaan semmosen huudon, että olin ihan öönä aapisen laidassa, mutta sitten aikana tutkittuani päätin että huudot johtunee hampaista, yläikeneet on senverran pullollaan, että ei varman lämmin puuro paljon naurata. Taas oli vaan äippä niin tyhmänä, ettei tajunnut aikaisemmin moista asiaa.
Hyviä lomia kaikille niitä aloittaville ja viettäville.
Kinkereistä vielä, että milloinkas järjestetään uudelleen tapaaminen hieman keskemmälle suomea =)? Ja ONELINEN ja muut " täältä päin olevat.. Mä asun noin 200 km:n päässä Jyskylästä, vois joskus järkätä tapaamisen ihannäin meidän kesken täällä päin suomea, vai kuinka? Ja jättää kaikki nuo kehäkolmosen puolella asuvat ihan ulkopuolelle =D No ei suinkai... Ja sitten vielä PUMPULILLE että tiedätkös, kuinka monta mammaa ja lasta meitä nyt oli lopen siellä tapaamisessa? Ja olikos sitä ryhmäkuvaa mahdollisuus saada omaan spostiin???
Juu, täällä arska paistaa ja me lähetään poitsun kanssa ulos nauttiin.. Oikein aurinkoista ja ihanaa viikkoa kaikille!!
Ikarus ja Saku
...etenkin Nallu & Pumpuli ja tietty kaikki muutkin tapaamisessa olleet. Mukavaa oli, vaikkakin kuumaa...Meidän paluumatkat sujuivat huomattavasti paremmin kuin menomatka (jossa 4h ajoa, ja Onni nukkui vain puoli tuntia). Mä taisin saada tapaamisen jälkimaininkina Onnin kantamisesta jännetuppitulehduksen, olis pitänyt antaa sen vipeltää enemmän siellä päiväkodin lattialla :/
TAPAAMISESTA vielä, että oli erityisen hauska nähdä naamat nikkien takana! Opemamma, Jamssa ja Peeveli näyttivät kuin vanhoilta tutuilta (?), sen sijaan mm. Pumpuli, Nallu, Pia74 ja etenkin Hanneli olivat ihan eri näköisiä kuin mielikuvissa! Harmi, että tuli viime hetken sairastumisia ainakin Pantouflen, Airin ja Onelisen lapsukaisille, toivottavasti alatte olla pikkuhiljaa kunnossa. ONELINEN: ei taida eloisissa jyväskyläläisiä olla :/ Mä oon kotoisin sieltä nurkilta, mun vanhemmat kun asuvat Jämsässä.
Ja edelleen aiheesta. KHP & CO: kuten muutkin ovat todenneet, älkää nyt ihmeessä miettikö mitään ulkopuoliseksi leimautumista, kun ette päässeet tapaamiseen! Ei kai tässä ole kukaan tuntenut oloaan ulkopuoliseksi, vaikka esim. pk-seutu on tapaillut kuukausittain syksystä lähtien? Se, että hehkutamme tapaamista edes hiukan, ei suinkaan tarkoita minkään sisäpiirin muodostumista...Kuten Eria pistikin, kaikki me ollaan samassa karsinassa ja pysytään oltiin tapaamisissa tai ei!
Nyt pitää antaa kädelle lepotauko, ettei se vallan kipeäksi heittäydy. Ja kai tässä on töihinkin ruvettava :)
Terkuin KK ja Onni, jolle puhkesi vkl:na kolmas hammas
siis eihän se hannelin kotimatka niin kauheen hyvin ollut mennytkään...:( kaiken maailman romuja tiellä jne...
lukihäröinen oinasmama pahoittelee sekoilujaan....;)
Kiitokset vaan kinkereistä järkänneille ynnä osallistujille. Kiva oli nähdä teitä kaikkia! Ja kiitokset kaikille avusta kun vahditte tyttösiä miunkin puolesta kun huitelin vessassa ja ties missä :) Siivouksessa ois tehny itekin mieli auttaa, mutta laiskana vaan tyttöjen kanssa lattialla istuksin ja kattelin kun muut siivos, ihan nolotti. Vaan arvelin kuitenkin parhaaks pitää seuraa tyttösille sit kuitenkin.
PUUTOS SPONSSIKASSISSA: Elikkäs kotona huomasin, jotta eihän sinne kassiin tullu laitettua ASKON yhteystietoja (lienekö unohtanu postata ne nallulle...). Vaikka alennuksiaki luvattiin ja kaikkea. Mutta jos joku niitä sievän lastenkalusteita haluaapi ostaa 20% alella, niin ne vaasan askon yhteystiedot löytyy askon nettisivulta. Kiitos ja anteeks!
Mutta hehkuttaa vielä pitää miten upeeta oli Kinksuilla! Ja posket hehkui jo kinksu paikalla, olo oli kun saunassa :) Näinköhän oli ainutkertanen tilaisuus miulla nähä teitä kaikkia, seuraaviin tapaamisiin tuskin pääsen. Voipi olla että äitien iltatapaaminen jääp väliin sekä myöskin synttärit. Ainakin vko 30 pe meillä on ne viralliset kaks kertaa yks veet, eli sillon miuta tuskin minneen päästettäs :) Mutta pitää katella.
ELO: olitkos missäpäin Italiaa? Ja oliko lapset mukana? Me ollaan menossa Roomaan elokussa pitkäksi viikonlopuksi, jätetään lapset mummolle hoitoon.
Vaan siivota pitäs, iltasella tulee tyttöjen kummit kyläileen..Hyviä lomia kaikille lomalaisille!
Babybel ja tuplavahinkot (kuten ystävällinen setäihminen kinksupaikan kupeessa tytttösiä kutsui...)
Finaalissa tuli sit tytöille nokkiin mut saavutus oli jo tuo finaaliin pääsykin tällaiselta pikkukylän joukkueelta jossa kaikki pelaajat on oman kotikulman tyttöjä eikä mitään keräilyeriä uudenmaan parhaimmistosta ;o)
KAKKATULI!!! Enkä viittaa nyt mihinkään vessasynnytyksiin. Olikohan Jesseliini ja Ope kenen kanssa oli puhetta tosta Toivon suorasta putkesta aamupalan jälkeen. Tänään sit sain aikaseks aamumamon jälkeen istuttaa pojan potalle ja ei menny kauaakaan kun ähinä alkoi ja tuli ISO KAKKA pottaan =D. Kyllä oli taas äiti ylpee!
ERIA sanoi kyllä hienosti taas, sulla noita viisauksia piisaa :).
Nyt kuuluu taas kutsuhuuto jostain pesukoneen rummun sisältä...
Peeveli ja Toivo
Moi moi vaan taas tänään,
Uusi päivä ja uudet kujeet. Toi oli hyvä juttu eria tuo aloitus että kaikki eloiset on aidattu samaan karsinaan ;)
hanneli: Mun mielikuvassa sulla olis ollut ehdottomasti vaaleat olkapäille ulottuvat hiukset mutta se siitä mielikuvituksesta heh. Tsemppiä sinne Joensuun kuumuuteen jos vielä hellettäkin piisaa. Mekin tässä jussina sitten itä-suomeen taas suunnataan eli 800 kilsaa sinnekin tulee kun edestakaisin ajaa.
KK: No minkäsnäköinen se KK:n hanneli, pia74 ja muut olisivat olleet ;) Ei tarvitse kertoa...
Eipä tässä muuta kuin päiväkävelylle pian suunnataan ja sen takia täällä nyt hengailen ahkerasti kun olen yksinhuoltajana ja huollettava vaan koisaa tuossa sohvalla eikä pidä mulle seuraa ;) no ihan mukava näin.
Ensi viikollako se juhannus jo sitten tulee. Ihanaa! Minkälaisia suunnitelmia teillä on juhannukseksi?
Pia ja Neiti 10 kk
Taidanpa minäkin raapustaa muutaman rivin, kun kerta lukemaan tulin :) Uusi viikko siis alkoi tavanomaisesti eli jäin yksinhuoltajaksi. Tämä pesti on onneksi tällä kertaa lyhyttä sorttia eli mies kotiutuu jo huomenissa meidän luokse. Hyvä niin.
Me käytiin eilen ekaa kertaa pyöräilemässä koko perheen voimin. Alkumatka meni loistavasti, poika istui polleana istuimessaan ja katseli ympärilleen. Sitten alkoi tulemaan väsy ja pää roikkui välillä oikealla ja välillä vasemmalla puolella. Joka kerta kun pysäytimme matkan teon, poika hymyili kuin naantalin aurinko ja oli sen näköinen, että minäkö muka nukun, en en en :) No, tuosta on hyvä taas jatkaa pyöräilyä kesän mittaan!
Minä siis lopetin lauantaina virallisesti imetyksen, kun söin maitotuotteita ja nyt rintaa ei siis voi enää tarjota. Poika on tosin vierottanut itseään rinnasta jo parin kuukauden ajan, mutta mulle imetyksen lopettaminen oli kova päätös. Turhapa sitä oli enää jatkaa, kun rinta ei kertakaikkiaan kelvannut, mutta silti toivo eli vielä joka päivä, että poika olisi vielä rinnalle palannut. Mutta ei niin ei. Nyt täytyisi enää saada oma pää ymmärtämään, että voin syödä jatkossa maitotuotteita. Eilen kaupassa vielä vanhasta tottumuksesta etsin maidottomia tuotteita, mutta juustohyllyllä hoksasin, että näitä saakin taas syödä ja mukaan lähti niin edam-, aura-, feta- ja raejuustoa. Eiköhän noilla juustonhimo vähäksi aikaa hellitä. Pitkä oli maidoton dieettini, viime lokakuun alusta asti! Ja suklaatakin saa syödä taas, nam nam!
Mukavaa viikkoa kaikille Eloisille!
Eloeppu
Kiitokset vielä tapaamisesta! Mukava oli saada kasvoja nimimerkeille ja nähdä niin paljon suloisia vauvoja!
Kiva kuulla, että Ikaruksen kotimatka oli mennyt hyvin.
Me jäätiin vielä la-illaksi Tampereelle kaverini luokse, grillattiin ja syötiin. Kotia kohti lähdimme sunnuntaina puolen päivän junassa. Hyvä, että lähdimme ajoissa asemalle. Sunnuntaina olikin partiomarssi ja bussi jätti kauemmas kuin luulimme, katuja oli suljettu autoilta. Kävelimme asemalle ja junamatka tre-tku meni ihan hyvin, ilman itkuja. Junassa tyttö otti tavaroita kassista, katseli ja tiputti lattialle, söi eväitä. Nukahti vasta ihan loppumatkasta syliini.
Tällä viikolla ei meillä mitään ihmeempää tiedossa, ensi viikon mies on lomalla, sitä odotellaan! Kivaa päivää kaikille!
Mantse
IKARUS oli just sen näköinen kuin oletinkin, tosin sun etunimi on jotain muuta kuin odotin. Mistähän lie sellainen mielikuva, että olet joko hanna tai minna tai sanna?
HANNELIsta minäkin olin kuvitellut vaaleatukkaisen ja lisäksi hieman pyöreähkön :) Olit kyllä niin ihanan pirteä, vaikka valittelit täällä, että oli paha olo. Ei se ainakaan näkynyt päälle päin.
Meillä kun tytsy sitten sai sen tukehtumiskohtauksen ja meni nukkumaan siinä kahden maissa, niin siitä eteenpäin en oikein ehtinyt kehenkään tutustumaan. Silleen jäi vähän harmittamaan, että se paras " vapaa aika" jäi meiltä tytsyn kanssa väliin. Mut sellaistahan se on :)
Valokuvasta tunnistin kaikki, mutta osan oikeat nimet ovat kyllä jo päässeet harvasta päästäni katoamaan. Ehkä ne putoilivat päästäni kun ajettiin ikkunat auki motaria. Kenties jäivät sinne johonkin Lempäälän nurkille.
Jamssa
Minäkin pitkästä aikaa täällä, jos nyt joku on ehtinyt kaipailemaan... Meillä on ollut nettiyhteys alhaalla toista viikkoa, nyt pelaa joten kuten, joten on ollut pakko pysytellä kokonaan poissa tältä palstalta. Kyllä on muuten ollut vaikeaa olla ilman nettiä. Niin monet asiat tulee kuitenkin internetissä hoidettua.
Tällä hetkellä minua vaivaa jonkinlainen kesäUUPUMUS, veto on jotenkin täysin kadoksissa. Mieheni on edelleen jalkapuoli polvileikkauksen jäljiltä ja se teettää jonkin verran minulle lisätyötä. Minä toimin miehen autokuskina, kuskaan töihin ja kotiin ja kuntoutuksiin ja muihin menoihin, hoidan kaikki kotityöt ja lapset myös suurilta osin. Arkeen on tullut uutena myös se, että esikoinen on nyt syksyyn asti kotihoidossa, ei ole kerhoja eikä mitään, joten enemmän täytyy panostaa noiden lasten kanssa olemiseen. En ole tottunut tähän, joten välillä päivät tuntuu pitkiltä ja raskailta. Lisänä vielä se, että Neela muuttaa parhaillaan rytmiä, ei enää nukahda niin helposti kuin ennen (nytkin kiukuttelee rattaissaan), joten nämä päiväunille (ja yönillekin) nukuttamiset on pitkän väsytystaistelun päässä. Olen tosiaan vähän kyllästynyt tähän. Tylsintä on se, ettei viikonloput tuo mitään helpotusta, mies on ihan yhtä avuton silloin ja minnekään ei päästä yhdessä, kun ei mies jaksa pitkään kepeillä könkätä. Tuntuu niin typerältä marista tällaisesta, kun on kaunis kesä alkamassa. En vain voi fiiliksilleni mitään. Olen väsynyt ja tylsistynyt.
EMPPUSIMPULLE PÄIVÄHOIDONALOITUKSESTA: Neela aloittaa päiväkotiuransa syyskuun puolivälissä, joten voin kyllä hyvin ymmärtää tuskasi! Kyllä minäkin jo kovasti mietin, miten pieni tyttöni tulee pärjäämään. Hiukan huolettaa myös esikoisen aloitus (hän aloittaa jo elokuun puolivälissä). Onhan se iso muutos hänellekin. Poika on ollut vain perhepäivähoidossa ja viimeinen reilu vuosi on ollut hänelle tosi helppo (osa-aikahoito ja nyt koko kesä kotona). Poika kyselee jo nyt, että MIKSI hänen pitää mennä päiväkotiin ja MIKSI siellä pitää olla viitenä päivänä viikossa. Miten tuollaiselle 4,5-vuotialle selität, että äiti jo haluaa päästä töihin... Meillä lapsukaisilla on pehmeä lasku hoitoon, aloitan nimittäin työt vasta 15.10. eli harjoitteluaikaa on rutkasti. Lisäksi meinaan tehdä loppuvuoden 4-päiväistä työviikkoa, joten helpottaa sekin. Tsemppiä Emppusimpulle ja kaikille muillekin, joiden pienet elokuiset aloittelevat nyt tai syksyllä hoitouransa!
Vielä NEELAN NAPAA: Tytöstä on ihan viime kuukauden aikana kasvanut tosi iso tyttö. Ensimmäisen sana - äti =äiti - putkahti suusta pari viikkoa sitten. Alkuun olin ihan varma, että tuo oli silkka vahinko, mutta nyt tyttö huutelee jatkuvasti äti-ti-ti, kun näkee minut tai haluaa syliin tms. Hirmuinen menijä tuo tyttö on nykyisin, löytyy milloin mistäkin ja tahtoa on vaikka toisille jakaa. Kävelytaitoa saadaan varmaan vielä jonkin aikaa odotella, fysioterapeutti ennusteli että ehkä lokakuussa liikkuu jo kahdella jalalla.
Olipa mukava lukea, että MEGA-TAPAAMISENNE oli niin onnistunut! Olisi varmasti ollut mahtavaa osallistua sinne, vaikka minä kuulun siihen joukkoon, joka on päätynyt pysymään poissa tapaamisistanne. Alkuun tarkoitukseni oli alkaa käymään näissä kuukausitapaamisissa, mutta kun ekat jäivät käymättä, kasvoi kynnys niin suureksi, että päätin olla kokonaan osallistumatta. Silti minusta on mukavaa pyöriä tällä palstalla ja ehkä johonkuhun teistä joskus törmään jossain muussa yhteydessä.
Jaahas, eipä muuta tällä kertaa. Mukavia kesäpäiviä kaikille ja hyvää lomaa kaikille lomansa aloittaville!
Pepper + Neela, juhannuksena 11 kk
Minäkin pitkästä aikaa täällä, jos nyt joku on ehtinyt kaipailemaan... Meillä on ollut nettiyhteys alhaalla toista viikkoa, nyt pelaa joten kuten, joten on ollut pakko pysytellä kokonaan poissa tältä palstalta. Kyllä on muuten ollut vaikeaa olla ilman nettiä. Niin monet asiat tulee kuitenkin internetissä hoidettua.
Tällä hetkellä minua vaivaa jonkinlainen kesäUUPUMUS, veto on jotenkin täysin kadoksissa. Mieheni on edelleen jalkapuoli polvileikkauksen jäljiltä ja se teettää jonkin verran minulle lisätyötä. Minä toimin miehen autokuskina, kuskaan töihin ja kotiin ja kuntoutuksiin ja muihin menoihin, hoidan kaikki kotityöt ja lapset myös suurilta osin. Arkeen on tullut uutena myös se, että esikoinen on nyt syksyyn asti kotihoidossa, ei ole kerhoja eikä mitään, joten enemmän täytyy panostaa noiden lasten kanssa olemiseen. En ole tottunut tähän, joten välillä päivät tuntuu pitkiltä ja raskailta. Lisänä vielä se, että Neela muuttaa parhaillaan rytmiä, ei enää nukahda niin helposti kuin ennen (nytkin kiukuttelee rattaissaan), joten nämä päiväunille (ja yönillekin) nukuttamiset on pitkän väsytystaistelun päässä. Olen tosiaan vähän kyllästynyt tähän. Tylsintä on se, ettei viikonloput tuo mitään helpotusta, mies on ihan yhtä avuton silloin ja minnekään ei päästä yhdessä, kun ei mies jaksa pitkään kepeillä könkätä. Tuntuu niin typerältä marista tällaisesta, kun on kaunis kesä alkamassa. En vain voi fiiliksilleni mitään. Olen väsynyt ja tylsistynyt.
EMPPUSIMPULLE PÄIVÄHOIDONALOITUKSESTA: Neela aloittaa päiväkotiuransa syyskuun puolivälissä, joten voin kyllä hyvin ymmärtää tuskasi! Kyllä minäkin jo kovasti mietin, miten pieni tyttöni tulee pärjäämään. Hiukan huolettaa myös esikoisen aloitus (hän aloittaa jo elokuun puolivälissä). Onhan se iso muutos hänellekin. Poika on ollut vain perhepäivähoidossa ja viimeinen reilu vuosi on ollut hänelle tosi helppo (osa-aikahoito ja nyt koko kesä kotona). Poika kyselee jo nyt, että MIKSI hänen pitää mennä päiväkotiin ja MIKSI siellä pitää olla viitenä päivänä viikossa. Miten tuollaiselle 4,5-vuotialle selität, että äiti jo haluaa päästä töihin... Meillä lapsukaisilla on pehmeä lasku hoitoon, aloitan nimittäin työt vasta 15.10. eli harjoitteluaikaa on rutkasti. Lisäksi meinaan tehdä loppuvuoden 4-päiväistä työviikkoa, joten helpottaa sekin. Tsemppiä Emppusimpulle ja kaikille muillekin, joiden pienet elokuiset aloittelevat nyt tai syksyllä hoitouransa!
Vielä NEELAN NAPAA: Tytöstä on ihan viime kuukauden aikana kasvanut tosi iso tyttö. Ensimmäisen sana - äti =äiti - putkahti suusta pari viikkoa sitten. Alkuun olin ihan varma, että tuo oli silkka vahinko, mutta nyt tyttö huutelee jatkuvasti äti-ti-ti, kun näkee minut tai haluaa syliin tms. Hirmuinen menijä tuo tyttö on nykyisin, löytyy milloin mistäkin ja tahtoa on vaikka toisille jakaa. Kävelytaitoa saadaan varmaan vielä jonkin aikaa odotella, fysioterapeutti ennusteli että ehkä lokakuussa liikkuu jo kahdella jalalla.
Olipa mukava lukea, että MEGA-TAPAAMISENNE oli niin onnistunut! Olisi varmasti ollut mahtavaa osallistua sinne, vaikka minä kuulun siihen joukkoon, joka on päätynyt pysymään poissa tapaamisistanne. Alkuun tarkoitukseni oli alkaa käymään näissä kuukausitapaamisissa, mutta kun ekat jäivät käymättä, kasvoi kynnys niin suureksi, että päätin olla kokonaan osallistumatta. Silti minusta on mukavaa pyöriä tällä palstalla ja ehkä johonkuhun teistä joskus törmään jossain muussa yhteydessä.
Jaahas, eipä muuta tällä kertaa. Mukavia kesäpäiviä kaikille ja hyvää lomaa kaikille lomansa aloittaville!
Saas nähdä tuleeko tää teksti, kun jotakin järjestelmävirhettä tuohon äsken pukkas... Mut kokeillaan.
Uusi viikko käynnistynyt täällä puistoilun merkeissä. Luka niin viihtyy tuolla hiekkiksellä muitten lasten seurassa, mutta edelleen hiekkaa menee aikas lailla suuhun - joten vahtimista riittää!! Oikea kenkä ei meinaa oleenkaan raukalla pysyä jalassa, niin pahasti sisäänpäin sillä astuu :( Varasinkin just omaksi mielenrauhaksi ajan lastenkirurgille - saa asiantuntevan mielipiteen asiasta. Onko sitten löysyyttä nivelissä vai mitä? Luka tykkää muutenkin istua polvillaan, ei normaalissa istuma-asennossa juuri ollenkaan viihdy. Sain ajan jo huomiselle, hyvä niin.
Loppuviikosta lähdemme lasten kanssa junalla Oulun seudulle. Saas nähdä kuinka matka menee nyt, kun liikkuminen pikkumiehellä vaan mielessä. Paikat leikkivaunusta on otettava - ja toivotaan että malttaa päikkärit ottaa normaaliin tapaan.
Kinkereistä siellä jo selvitty - varmasti olleet ihan huippubileet! Minulla ei henk.koht. harmita ollenkaan, että hehkutatte niitä, tekisin varmaan itsekin jos paikalla olisin ollut ;)
Nyt lopetan tämän omanapaisen höpinän ja painun tekemään kotitöitä. Plaaaah!
hallas ja Luka-vempula
Miksi lomaa aina odottaa niin kamalan paljon? Aamu alkoi heti ennen sängystä nousua tappelulla Miähen kanssa. Kumpi nousee? Kumpi on lomalla ja saa nukkua? Me oltiin molemmat mielestämme lomalla ja oikeutettuja nukkumaan pidempään. Sitten aamutoimet. Minä odotin apuja Miäheltä. Miäs istuu lomasta nauttien sohvalla, kun ei ole kiire minnekään. No ei, mutta olishan ne lapset kiva saada ruokittua, puettua ja ulkoilemaan. Koiratkin vetivät jo kreikkalaisia tansseja jalat ristissä pitkin lattioita, kun isännällä ei ollut kiire niitä kussssssetttaaa. Ja mulla oli käyrät aivan tapissa, eläköön loma! Sitten tuli iloinen ja odotettu viesti ystävän (Eelin kummien) pojan syntymästä ja iltapäivällä lähdemme pikkumiestä katsomaan.
ERIA: Sinä olet niin viisas! Kyllä huomaa, että ikä tuo mukanaan paljon hyvää =) Kjähkjäh! Ja Jakkolle viilentäviä terveisiä, ei ole kiva olla kuumeessa tällaisella säällä. Eelinkin nenä vuotaa, ihanku muka oisin taas liian vähissä vaatteissa sitä kuljetellut ympäri Tamperetta.
PEPPER, kiva kuulla teistä! Ei kuulosta helpolta teidän tilanne, työmääräsi vaan kasvaa, vaikka kesällä pitäis keventää. Harmi, että sun kynnys on noussut korkeaksi. Sovittaisko, että jos tulet joku kerta sen kynnyksen taakse kurkkimaan niin minä tulen sulle ojentamaan käden ja jelpin sen kynnyksen yli. Miten olis tuo ämmienilta? Tai ne 1-vuotissynttärit? Tahtoo teidät mukaan joukkoon!
BABYBELL: Sulla oli ihan riittämiin sitä työtä, kerrassaan tuplasti, joten nouhätä siivouksista. Mua vieläkin naurattaa oma tyhmyyteni, kun kerroit tyttöjen piirteistä, mistä ne erottaa ja silti veikkasin ihan väärin.
OINAS: Kyllähän tekin tavallaan autoitte meitä, kun meidän ei tarvinnut kantaa niin paljon sitä kamaa sieltä enää takas kotiin. Me oltais Nallun kanssa oltu ihan pulassa kymmenien kylpyöljyjen ja tuhansien tampaxien kanssa, ellei ne olis kelleen kelvannut. Onneksi löysivät ottajansa. Olit muuten voittanut Satunalle-arvonnassa pienen kirjan =) Sain sen kirjan esittelijältä, pudotan sen parin viikon sisään ohi ajaessani postilaatikkoon. Tullaan kylään loman aikana Keskarin kummeille sinne teidän kylälle.
IKARUS: Kuvia taisit jo saadakin, eikö vaan? En ole ihan varma osallistujamäärästä, kun Nallu piti kirjanpitoa, mutta muistaakseni 30 meitä oli. Suunnilleen saman verran kuin pikkujouluissa aikanaan. Ja picapicahan on Jyväskylän seudulta, vai olitko se sinä kun kyselit?
KK, voi tuppi sentään, että tulehduksen sait! Onneksi ei sentään tällä kertaa sitä yrjöpurjotautia, kuten esikoisesi vauvatapaamisesta, vai muistanko oikeinväärin?
zzzzzzzzzzz jaahas, yhteys alkaa katkeilla taas. En muista muuta kommentoitavaa, mutta kirjoitelkaahan aktiivisesti, arvon naiset!
Pumpelsson *OmallaLomalla*
Kerro esikoisellesi hänen kannaltaan hyvä asioita päiväkodista. Eli tietoinen käännös pois ajatuksesta, että hän JOUTUU siellä olemaan, koska sinä menet töihin.
Kerro vaikka, että se perhepäivähoitopaikka on tosi hyvä pienemmille lapsille, mutta kun kasvaa isoksi ja taitavaksi niin sitten PÄÄSEE siihen taloon, jossa on esikoulu ja tulevat koulukaveritkin. Siellä on paljon uusia juttuja sisällä ja ulkona (nimeä niitä asioita, joista poika on kiinnostunut) ja siellä hänellä on jo opettajakin ja oma lokero tavaroille jnejne. Päiväkotiin on lyhyempi matka ja päivät lyhyempiä (eikö vaan?), kavereita on enemmän, siellä on jumppasali (ehkä?) ja vaikka mitä kivaa. Okei, taisi mopo lähteä käsistä, mutta idea ehkä kävi selväksi. Herättele mielenkiintoa pienillä yksityiskohdilla.
Pumpuli, tarhantäti
Kiva, pumpuli, jos viittit sen kirjasen mulle toimittaa! :) Ja minä kun en meinannu koko arpajaisiin enää jäädä kun en ikinä kummiskaan mitään voita....;)
Kiitokset kuvista Erialle! Nolona tunnustaa hän, että kaikkia en kyllä tunnista kuvasta, menee nimet ja naamat sekaisin vallan.
Ja hui, mikä tukehtumiskohtaus jamssan tytöllä oli ollut?? Taisin olla silloin jossain toisaalla. Onneksi kaikki kuitenkin ok.
oinas
Pumpulille vielä, vitsit kun nyt jäi harmittamaan kun en hokannu kysyä ketkä ne teidän keskarin kummit oikein on. Minua niin kauhianpal kiinnostas tietää....;))
notta jos jotakuta ei kuvat vielä tavoittaneet, niinnoin voipi lähestyä miuta hömppämeiliin erikueri @hotmail .com, niin mie paan tuleen ja saatan lähettääkin jopa :)
Pumpuli, son kato toi helle semmonen juttu, että piisaa pelkkä elisabetti ja sideharso ihan vallan hyvin ja kun oltiin tampereella, niin eihän sielole kovinkaan montaa tuttua :D
Eria
Säätyäni korkeammat tahot ystävällisesti ilmoittivat minulle, että kannattaa laittaa niihin mahdollisiin kuvapyyntöihin nikit mukaan, nottei kaikenmaailman möttöset saa kiksejä ;)
Onks hyvä näin teidän korkeutenne?
Eria the maalaistollo apina
Se olisi uusi viikko ja uudet kujeet.... Tuntuu helteetkin hellittäneet ja passaahan tuo, kun nyt ei ihan pipoa tarvitte esille ottaa....;)
ERIA se oli aloittanut viikon vallan viisailla sanoilla! Yhdyn niihin täydellisesti, pysytäänhän kaikki täällä karsinassa, ketään ei olla potkimassa ulkopuolelle! :) Jaakolle sinne kovasti paranemisia! Enpä tainnut muuten sinun kanssasi keretä edes sanasta vaihtaa lauantaina! :/ No ensi kerralla paremmalla onnella! :)
PUUHIKSELLE lähetän tsemppiä öihin! Kurjaa että Teemu valvottaa taas. Meiränkin likka se on taas jälleen kerran (kirousta ja pärräystä...:///) ruvennut niitä yötsempaloitaan pitämään. :S Kerpelettos sentään, ei ole likka äitinsä unenlahjoja perinyt......! :( Surku myös ettette päässeet kinkereille mutta ensi kerralla paremmalla onnella.
AIR taitaa olla jo matkalla, mutta hyvää matkaa silti vaikka telepaattisella tasolla sinne! Ja pikkuisen jalalle pikaista paranemista! Hurjaa tuollainen, täytyypä istekin kiristää noita vaunujen vöitä asteen kaksi.....
KINKSUISTA vielä. Minua jäi hiukan harmittamaan etten voinut jäädä loppuun asti auttamaan siinä siivouksessa. Kyllähän sen näki millanen valtava urakka siinä oli vielä edessä!! No, jos ensi kerralla ottaisi vaikka hotellista huoneen niin ei olisi niin tulipalokiire kotiin.
ILLANVIETTO idea kuulostaa tosi kivalle! Ainoa ongelma on että tämä mamma ei hirveen myöhään voi rimpsalla hillua kun tuo tissitakiainen tarvitsee sen yöunille tainnutuksensa ja iskästä ei ole tässä asiassa apua..... ja ELOSYNTTÄREILLE tullaan! Yrittäkäähän vaan estää!!!! ;)
KIVA, että HANNELIN ja IKARUKSEN kotimatkat olivat menneet hyvin. Ei ollut kyllä hanneli yhtään sellainen luonnossa kun olin kuvitellut. Niin ne menee mielikuvat metsään...;)
Jotakin muutakin kommentoitavaa kai oli mutta jätetetäänpä tilaa muillekin.
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja kaikille lomailijoille oikein antoisaa lomaa!!!!
oinasmamma ja typy