***ENSKOJEN UUDEN VIIKON ALKU***
loppuviikon porinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=10494709&p=1&tmode…
Kommentit (53)
[color=CD1076]HENNA! Ei tuollainen jatkuva itkeskely mitään tavallista ja kaikille asiaan kuuluvaa ole! Toki kaikille (useille? -mullekin tuli ihan alussa =))) varmasti tulee hetkittäisiä uupumuksen kyyneliä ym., mutta toi kuulostaa ehdottomasti synnytyksen jälkeiseltä masennukselta! Jos miehesi on kotona niin annat ensisijaisen vastuun Joelista sille ja imetät vaan kun poika tuodaan viereen. Otat heti yhteyttä neuvolaan ja kysyt sieltä jatkotoimenpiteitä! Sun pitää hoitaa ensin itsesi kuntoon, syödä ja voida hyvin, ennenkuin voit hoitaa täysipainoisesti poikaa. Ja et TODELLAKAAN ole mikään huono äiti! Paras äiti olet Joelille, mutta sun pitää vaan saada omat voimasi takaisin. =) Ja hienoa, että uskalsit sanoa ajatuksesi ääneen! Sehän on jo askel kohti parantumista! Ja tää palstahan on nimenomaan oikea paikka kaikelle tällaiselle -ei ole sulla mitään anteeksipyydettävää! =) Iso, iso hali sulle ja ota heti aamulla yhteyttä neuvolaan!
Osanotot lemmikeiden puolesta..=/ Kyllä noi kaikki elukat on tärkeitä omistajilleen ja sydän siinä särkyy joka kerta kun jonkun niistä menettää. =(
t. poppis
[color=green]Eikös meillä ole tälle päivälle vielä pinoilijoita..???
Voi HENNA - kyllä mullekin tulee toisinaan tollasia ahdistus-/masennuskohtauksia ja oloja. Mulle vaan tulee just päinvastoin himo syödä... Mutta sama juttu tuon väsymyksenkin kanssa - voisin oikeesti nukkua helposti vuorokaudenkin putkeen, mikä ei tietenkään ole mahdollista :( Ja vaikka Arttukin on suurimman osan ajasta kiltti ja helppo vauva, niin on se välillä " pakko" hengähtää ja saada hetki esim. istua rauhassa sohvalla, kun mies hoitaa... Eli varmaan nää vaan kuuluu tähän synnytyksen jälkeiseen aikaan, tälläset tunteet... Ja ei se ikinä ole hauskaa, kun lemmikki kuolee, oli se sitten hevonen tai kala. Kauhulla odotan sitä aikaa, kun meidän eläimistä joku päivä aika jättää... :(
No niin, juuri kun aiheesta kirjoitin, niin Arttu on yht' äkkiä kitissyt KOKO aamun (ainakin musta tuntuu siltä) ja mulla meinaa tän väsymyksen kanssa hajota siksi pää...Joten lähden etsimään sen miehen jostain käsiini (joka on kesälomalla, vaikkei sitä juuri kotona/sisätiloissa näykään...), että saan hetkeks mennä jonnekin lepäämään... Muutenkin nyt vähän vi*utus-päivä... Liekö menkoista johtuvaa tai jotain... (On muuten vajaan 1,5kk aikana kolmatta kertaa menkat!!!!!) Joten sympatiat Henna sinne siis =)
Pi-Ki
[color=#8B008B]Oonaa on vähän itketyttänyt tänä aamuna.. :( Jospa neiti vähän piristyisi kun ruokin sen ja vien raikkaaseen ilmaan vaunuileen. Varasin tänään meille valokuvausajan, mennään koko perhe valokuvattavaksi heinäkuussa. :) Saatiin ristiäislahjaksi! Voidaan ottaa neidistä kuvia + meistä perhepotretti. Niistä jää sit kiva muisto.
Kiva kun PI-Kin mies on kesälomalla! Ota vähän ¿relaa¿ niin josko se vi*utus häviäis.. ;)
Uh, lupasin että mies ¿saa mennä¿ salibandymatsiin illalla.. Eli on koko päivän 8-18 töissä ja siitä klo 19 pelaamaan. Kotiutuu sit varmaan hikisenä joskus klo 20.30 tms. Vähän tympii jo etukäteen olla vain kahdestaan Oonan kanssa, mutta semmostahan se on. Vai pitäisköhän lähteä harjoittelemaan julkisilla liikkumista ja käymään kaupungissa..? Mua vaan ahdistaa kun ei ikinä tiedä onko noi junat niitä uusia matalalattiajunia vai niitä vanhoja romuja mihin ei varmaan meidän vaunut kovin helpolla mahdu.. blaah. No, ehkä mä alan ruokkimaan tätä neitiä ja mietin asiaa.
Mammis & Oona tasan 9 vkoa[/color]
[color=#8B008B]Oonahan on tänään tasan 2kk :)[/color]
Hennalle lämmin halaus ja rohkeutta pyytää apua niin mieheltä kuin neuvolastakin. Kaikenlaiset tunteet on sallittuja - tärkeää tunnistaa missä kohti omat voimat vaan eivät enää riitä. Huonoa äitiä väsymys ja jaksamattomuus ei sinusta tee. Me ollaan ihmisiä eikä koneita ja inhimillisyyteen kuuluu elämän ilot ja surut.
Mammis pohdiskeli julkisilla liikkumista. Samaa oon miettinyt minäkin. Perjantaina pitää ehkä lähteä käväsemään Hesassa ja siis junalla. Mieluusti haluaisin osua sellaiseen matalalattiamalliin.
Pi-killä taisi olla huono päivä. Auringon säteitä mieltäsi piristämään. Toivottavasti saat hetkisen aikaa ihan vain itsellesi. =)
Voi miten olenkaan innoissani kun siskoni tulee Suomeen huomenna!! Ihanaa nähdä myös rakas kummityttömme. Vuodessa hänestä on jo tullut iso tyttö. =) Ikää hänellä siis 2,5 vuotta. Toivon mukaan piiiitkä matka sujuu ongelmitta.
Nyt syöttämään tyttöä ja ulkoilemaan. Ajattelin hakea kaupasta ainekset voileipäkakkuun. Teen pienen harjoitusversion ristiäisiä ajatellen...
Niin ja ISO kiitis kaikille kommenteista sekä vinkeistä syöttämiseen ja vaunuiluun liittyen.
T. iida-linnea ja neiti tasan 1 kk
Meillä on Emmin 8 kk neuvola viikkoa etuajassa huomenna. Tosi kiva päästä kuulemaan, miten neiti on kasvanut. Tänään ostettiin pyöränistuin ja kypärä neidille ja käytiin heti testaamassa. Emmi tykkäs kovasti, kun vauhtia riitti ja maisemat vaihtui. =) Pakkivaihde on myös löytynyt - ei pyörästä vaan Emmistä. ;o) Tässä yhtenä päivänä laitoin likan keittiön lattialle ja kohta löysin sen kahden kulman takaa olohuoneesta. Ja pinniksen pohja piti laskea, kun niin kurkotteli jo ladan yli.
Auroralle lähetän virtuaalihalin. Koittakaahan jaksella siellä!
Emiliina on löytänyt päikkäreiden mukavuuden - loistavaa!
Hennalle myös lämmin halaus! Ja kehotus tosiaan ottamaan yhteyttä neuvolaan tai omalääkäriin tms. Hienoa, että uskallat puhua täällä, mutta kannattaa varmasti hakea ihan ammattiapuakin. Se ei tee sinusta huonoa äitiä, päinvastoin, silloin pystyt olemaan täysipainoisemmin Joelin kanssa, kun oma olosi on parempi!
Kaikille muille tasapuolisesti vilkutuksia! Muutamien kanssahan nähdäänkin lauantaina.
-Amy ja Emmi 7kk+++
[color=green]MAMMIKSEN Oonalle 2kk-päivästä :)
Ei mulla sitten paljon muuta...pitäis mennä nukkumaan...
Päiväkin parani, kun nukuin hyvät parin tunnin päikät! =) Ja nyt ei sit ylläri väsytäkään... X)
Kävin tuolla Helmikuisten pinossa vierailulla (seurasin sitä o-aikana, kun Artun laskettu aika oli 19.2, vaikkakin syntyi sit 5.3.), niin tuli taas huomattua, miten erilaisia neuvoja nuo terkkatädit antaakaan... Eräälle samanikäisen pojan äidille oli sanottu, että puurot voi jo ottaa " ruokalistalle" , kun mulle terkka painotti, ettei viljoja ennen 6kk ikää keliakia-riskin takia... Toisille oli 5kk nlassa neuvottu aloittamaan puuro... Voi, ketä tässä nyt sitten uskoo... :/ Jännä juttu, että neuvoja on niin erilaisia... Mutta niin se oli jo laitoksellakin: ensin tulee kätilö " ei tuttia" , ja heti perään toinen: " anna sille tutti" ... Tai synnytyssalissa, kun olin oksentanut koko päivän, sanoi kätilö, että miehen pitää sitten hakea neljän maissa ruoka mulle, mutta iltavuoron kätilö ei antanut mun sitten kuitenkaan syödä mitään, kun oli muka niin iso vauva tulossa mun kokoselle (ultra näytti 3.8kg, vaikka oli sit 3,5kg)... Mutta niin kai se menee, että yhtä monta neuvoa kuin neuvojiakin. Pakko kai se on koittaa omaa " maalaisjärkeä" --tai sitä mitä siitä on jäljellä-- käyttää.
Mutta nyt lukasen muitakin juttuja läpi, ja sit pakotan itteni nukkumaan. Arttu herää syömään reilun kolmen tunnin kuluttua...
Öitä! Ja parempaa keskiviikkoa meille kaikille!!! =) Toivottavasti aurinko hieman paistelis huomenna.
Pi-Ki
[color=#8B008B]Tämä mamma lähtee pian bodypumppiin! :) Mies on aamupäivän kotona niin mä pääsen urheileen! Hih! En oo Kampissa käynytkään taas iäisyyksiin.. Ihan kiva päästä ihmisten ilmoille.
Mä kun niitä julkisia pohdiskelin. Aikataulukirjasesta kyllä löytyy bussit jotka on niitä korkeita, mutta en kuolemaksenikaan bongaa niitä tuolta netistä, vaikka pidän itseäni ihan suht fiksuna nettisurffarina.. Äh.
Mut palailen sit myöhemmin päivällä tai iltasella.. Aurinkoista päivää kaikille!
Mammis & Oona
P.S. Kiitti PI-KI onnitteluista! ;)[/color]
[color=3A5FCD]Keskiviikkoa jo työntää..Huomenna on se kaivattu neuvola..ei jaksais odottaa! =)
Han oli löytänyt unelmakämpän! Mä en halua edes oikeen katsoa mitään kun se tarkoittaisi pidempää asettumista sit johonkin ja en haluais ajatella sellasta..=) Katsotaan vaan niin asutaan tässä samassa kaksiossa vielä kymmenenkin vuoden kuluttua =D Äh.
Serellä oli kivoja kuvia Mimosasta! =) Ja aikas komea maha sulla tosiaan oli..=)
Pi-Killä oli eilen vähän huonompi päivä..toivottavasti tästä tulee tasapainoksi todella hyvä! =)
Mitenkäs mammiksen pitkä päivä tytön kanssa kahdestaan sujui? Ja rohkeasti vaan niillä julkisilla liikkumaan niin pääset vähän kartsalle! =)
I-L:n systeri tulee tänään Suomeen..varmasti kiva nähdä jos on ollut pitkä tauko! =) Ja ihanaa, että se kummitäti pääsee kastaan teidän tytön! =) Miten voileipäkakku onnistu?
Amylle vilkutus kun oli piipahtanut! Mua harmittaa vähän kun en pääsekään treffeille, mutta jos sillä äidillä ois mahis päästä kotona edes käymään niin haluan olla paikalla..
Nyt pitää mennä jo kun tyttö vaatii!
Ihanaa keskiviikkoa!
t. poppis ja Emiliina 4kk
[color=#C71585]Meillä oli eilen sitten se lääkärineuvola, kaikki ok. Sampo oli niin tohinassa että hyvä kun lääkäri sai tutkittua :D Stetoskoopin letku oli kiinnostava, yritti nykiä sitä. Silmiä tarkastettaessa S kääntyi mahalleen ynnä muuta pientä :) Ihana poitsu!
POPPIS, no joo, mää pääsin jo yli siitä, ettei me päästä siihen unelmakämppään. Meillä on tänään näyttö parista vuokrakolmiosta. Niistäkin toinen on valmistunut 2001 ja hyvällä paikalla, että josko me siitä saatais uusi koti :) Mites Emiliinan päikyt? Meillä Sampo alkanut taas nukkumaan! Nukkui eilenkin parit tunnin päikyt!!! :O Onkohan noilla vauvoilla joku salaperäinen yhteys, kun ovat samana päivän syntyneetkin? ;) " Nyt ei nukuta päikkyjä kahteen viikkoon, eihän?" " Joo, ei nukuta!" jne.
HENNA, täällä oli tullutkin mukavia kommentteja ihmisiltä. Minäkin suosittelen juttelemaan ainakin aluksi neuvolassa. Oon ihan varma, että nekin äidit, joiden elämä vaikuttaa helpolta, tuntevat väsymystä ja ärtymystä ja ehkä alakuloakn välillä, mutta se ei " saisi" olla jatkuvaa. Mullakin oli ekat 2-3viikkoa aika rankkoja. Itkin pienistäkin asioista ja ahdisti. Mutta se loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Pitkään jatkuva ahdistus tms. ei kyllä ole suotavaa :/ Juttele neuvolassa ja kysy, olisiko mahdollista saada ihan ammattiapua, ennenkuin tilanne niin sanotusti riistäytyy käsistä. Ja muista että tänne voi aina purkaa oloaan :)
MAMMIS, Oonalle onnittelut 2kk-päivästä! Siellä yks ahkera jumppamama, mistähän sitä ite repis innostusta ja kiinnostusta jumppailuun.... Mää oon enemi noita lenkkeilyihmisiä. Raittiissa ulkoilmassa on ihana reippailla! :)
AMYLLE moiks o/ Voi kun olis päässyt sinne treffeille :´( Harmittaa!
PI-KI, musta kans tuntuu että on niin monta eri neuvoa kuin on neuvojia! Siks oon päättänyt kuunnella omaa päätä (ja sydäntä). Meillä 3kk-neuvolassa terkka kehotti aloittamaan kiinteät, mutta nyt kun en ollut aloittanut, niin tuumasi vain, että " no annat rintamaitoa niin pitkään kun tuntuu hyvältä ja aloitat sitten joskus potulla" . Että kannattaa hyödyntää neuvoja siten, mikä itselle ja LAPSELLE sattuu parhaiten sopimaan. Poikkeuksena tietty lapset, joilla terveydessä tms. jotain ongelmia, jolloin ohjeita on syytä noudattaa tarkemmin.
Joops, nyt ei tuu muuta mieleen.
Han ja Sampo 4kk+[/color]
[color=7B68EE] Onpas ollut vähän kurjia kelejä nyt muutamana päivänä. Noh, toisaalta tekee ihan hyvää luonnolle, että välillä vähän sateleekin! Nyt taitaisi aurinko kyllä paistaa tuolla ulkona...pitäisiköhän sitä kohta vääntäytyä vaunulenkille.
Noin viikko sitten käytiin lääkärineuvolassakin ja Juliuksen mitat (10 viikkoa) silloin olivat 61.9cm ja 6025g. Mukavasti on siis kasvanut! Nyt paino oli alkanut jo vähän ottaa pituutta kiinni, vaikka vieläkin poitsu on melko hoikka pituuteensa nähden. Maitoa kyllä onneksi riittää! Ensi neuvolakerralla muistaakseni saadaankin sitten rokutukset...kääks!
Kovasti Julius juttelee ja naureskelee! Juttua riittää usein niin paljon, että iskä ja äippä eivät meinaa saada puheenvuoroa laisinkaan! Pari kertaa on kääntynyt jo masulta selälteen. Ja kerran myös toisinpäin:) Kova on yritys poitsulla selältä masulleen kääntymisessä, mutta ihan pikkuriikkisen verran " potkua" siitä vielä puuttaa... Kohta jo varmasti onnistuu kuin vanhalta tekijältä konsanaan! Esineisiin Julius yrittää jo vähän tarttua ja kaikki, mitä saa käsiinsä päätyy tällä hetkellä suuhun!
Viikonloppuna mennään miehen vanhempien mökille saareen, jos vaan säät suosivat. Sinne olisi tulossa myös näillä näkymin miehen vanhemmat ja sisko sekä oma äitini ja pikkusiskoni:) Viime viikonloppuna oltiin yötä minun vanhempieni mökillä ja hyvin sujui reissu!
Muutaman pikkukommentinkin ehkä kerkiän tässä laittaa, kerrankin!
HAN: Toivottavasti löytäisitte mukavan uuden asunnon! Ja hienoa, että Sampo oli löytänyt päiväunien ihmeellisen maailman:)!
HENNALLE paljon jaksuhalauksia! Kannattaa tosiaan varmasti ottaa oma olo puheeksi neuvolassa! Kyllä varmasti kaikille tulee aina välillä noita väsymyksen ja alakulon tunteita, mutta ei ole mikään häpeä pyytää apua niihin (päinvastoin!), jos tilanne sitä vaatii :) Auringonsäteitä lähettelen sinulle paaaaljon!
IIDA-LINNEAN neiti oli jo täyttänyt kuukauden ja MAMMIKSEN 2 kuukautta! Nopsasti menee aika!!!
POPPIKSELLE ja tytsylle mukavaa huomista neuvolakäyntiä!
PI-Ki: Joo, mä olen kanssa huomannut, että erilaisia neuvoja asiaan kuin asiaan riittää kyllä! Aika hassua tosin, ettei neuvoloilla ole jotain yhteistä, selkeää linjaa asioiden suhteen! Maalaisjärki siis vaan ronskisti käyttöön, niin hyvä tulee:)
Nyt lähden musisoimaan poitsun kanssa! Meilläkin Julius (kuten myös HANIN Sampo ja varmasti monet muutkin vauvat) tykkää kovasti, kun soitan ja laulan! Ihan innoissaan aina kuuntelee ja hymyilee, kun äippä vähän leikkii rokkitähteä :D
Tässäpä vielä uusia kuvia Juliuksesta:
http://s140.photobucket.com/albums/r8/Viivi82/Julius/
Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 11 viikkoa (kohta siis jo 3 kk!) ~ ♥ ~
Joopa joo en sitten ole varmaan viikkoon kirjoittanut tai edes ehtinyt lukemaan palstaa, joten lumiukkona ollaan.
Hennalla on ollut rankkaa, kuulostaa tosiaan synnytyksen jälkeiseltä masennukselta. Toisaalta kaikilla meistä on joitakin päiviä kun tuntu ettei jaksa ja itkettää. Itsellä jaksamis puutetta ja itkuisuutta oli viimeviikon ti ja ke, johtui siitä kun poitsu ei nukkunut päivällä ja rauhattomasti yöt lisäksi mikään muu ei kelvannut kuin syli ja vain joku tietty asento.
Mies olikin jo huolissaan pojasta kun se vain huusi, mtta ne kuumat sen tekivät, tottui onneksi parissa päivässä ja nyt onneksi taas jo viileämpää. Hain Pruttanan just vaunuista ja näytti siltä että kohta sataa. Nyt pitää ilmeisesti lähteä ruokkimaan ipana, huuto alkaa oleen sellainen.
Viikonloppuna ristiäiset
Tinsula ja Pruttana 6 vko
[color=hotpink]
Meillä tosiaan kaupungin raksamiehet pätkäisi nettiyhteyden poikki jo toista viikkoa sitten ja eilen vasta alkoi taas toimia. Nyt oon ihan ulalla kaikesta joten enimmäkseen omaa napaa tällä kertaa :-)
Viime viikonloppu (pe-ti) oltiin mun vanhempien luona: Lennin eka yökyläily. Hienosti meni ja aurinkoisista ilmoista oli kiva nauttia pihalla ja uima-altaassa. Lennikin uitti varpaita altaassa ja hihkui innosta. Myös ulkona makoilu, tuuli ja varpaita kutttava nurmikko oli selvästi pienen miehen suuria elämyksiä!
Vauvojen taidoista oli ollut juttua ja mä totesin, että tarvisi varmaan alkaa enemmän pitää poikaa masullaan lattialla. Milläs sitä toinen oppii kannattamaan päätään tai kierähtämään, jos aina joutuu olemaan selällään joka paikassa ja mahallaan lähinnä pehmeässä sängyssä. Kovasti punkee Lennikin pystyyn ja parhaiten viihtyy mitä pystymmässä on. Mä en millään haluaisi enää tähän pikkukämppään ahtaa sitteriä, joten koitan keksiä luovia ideoita sen tilalle. Aika hyvin on toiminut imetystyyny, jonka aukkoon oon ladannut pehmikettä. Siinä toinen " istuskelee" tyytyväisenä. Ei kai sellainen ole liian istuva asento noin pienelle?
Unia Lenni nukkuu nykyään vähän säännönmukaisemmin. Yöunille mennään n. 21, ekan kerran syödään n. 2 tai 2.30 ja tokan kerran 5 ja 6 välillä. Aamu alkaa yleensä siinä 7 aikoihin, joskus nukahtaa silloin vielä uudestaan ja herää vasta ysin maissa. Päikkyjä nukutaan aamupäivällä ja iltapäivällä alkaen n. 11 ja 15/16. Välillä nukkuu yhteensä jopa 4 h, välillä muutamat 45 min pätkät. Iltaisin usein on vielä torkut ennen yöunia.
Hmprh. Mitähän mulle jäi mieleen noista pinoista... [b]Hennalle[/b] kovasti voimia! Mäkin suosittelen neuvolan puoleen kääntymistä. Huonoja äitejä ei meistä ole kukaan ja vuorollaan varmasti jokainen on enemmään tai vähemmän väsynyt.
Lenni heräsi (nukuttuaan huimat 40 min) ja laitoin poitsun mahalleen lattialle. Siinä se leikkii lentokonetta, melkoiset selkälihakset pikkumiehellä kun näyttää pelkkä napa olevan lattiassa. Taidanpa mennä viihdyttämään poikaa.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Kesis ja Lenni 2,5 kk
[color=#8B008B]Olipa ihanaa käydä taas bodypumpissa! :) Miehellä ja Oonalla oli mennyt oikein mukavasti. Olivat leikkineet, nukkuneet ja syöneetkin.. Ja mies tästä ¿rohkaistuneena¿ sanoi että mene huomennakin aamulla/päivällä jumppaan. Hih! Saa nähdä. Miehellä on huomenna vapaapäivä, joten ehkä nautimme koko perheen voimin siitä ja illalla Oona menee mummolaan muutamaksi tunniksi kun me menemme leffaan.
IIDA-LINNEA on varmasti onnensa kukkuloilla kun näkee pitkästä aikaa siskoaan & siskontyttöä! :))) Nauttikaahan yhteisestä ajastanne! Tuliko hyvä voileipäkakku?
AMY kävi kurkkimassa tällekin puolelle, mitenkäs Emmin 8kk neuvolakeikka meni? :) Ja ihanaa kun Emmikin pääsee jo pyöräilemään!
POPPIS ¿ kiitos, meillä tytöillä meni ihan mukavasti ilman isukkia piiiitkä päivä. :) Vaikka välillä on kovin itkuista niin jotenkin ne vaan unhoittaa niin pian ja nauttii niistä nauruista ja hymyistä ja neidin jokelteluista!
HAN ¿ teillä oli sit ollut Sampon mielestä mielenkiintoinen lääkärineuvola.. ;) Mä tykkäisin lähteä fillarin selkään, mutta takakumi on aika tyhjä ja se on tietty sellanen rengas johon pitää laittaa ilmaa huoltsikalla.. Eli nyt se vaan odottaa kyytiä jonnekin huoltsikalle tuolla takapihalla. Raitis ilma on kyllä ihanaa liikkuessa, mutta mä saan kicksini hyvin pumpissa kun saan ladattua (en vielä mutta muutaman viikon päästä taas) paljon painoa tankoon ja tunnen olevani ¿vahva¿. ;)
VIIPULIn Juliuksellakin oli niin hienot 10vk mitat että! :) Ja IHANIA KUVIA!!! Mitäs soitinta sä soitat Juliukselle kun vinkkasit?
TINSULA ¿ kiva kuulla teistäkin! Pruttanakin on jo 6 vkoa! Wow.. mihin se aika menee..?
KESIS ¿ meilläkin tykätään leikkiä lentokonetta! Se on ihan ykkösjuttu.. :) Voin hyvin kuvitella Lenninkin siitä nauttivan..
Ok, nyt on pakko mennä. Mummo & pappa tulee hakemaan meitä tyttöjä mun siskon luo kylään, se tekee meille taas kreikkalaista ruokaa! :) Heipsis!
Mammis & Oona [/color]
Piti tulla hehkuttamaan, että taidetaan muuttaa vielä tän kesän aikana! :) Se toinen kämppä oli kui olikin aivan IHANA! 3h, keittiö, sauna ja partsi! Tosi viihtyisä kämppä ja melko uusi (v. 2000) Huomenna soitellaan uudelleen sille vuokranantajalle, että voidaanko käydä vähän mittailemassa, miten mm. piano mahtuu hissiin (jos mahtuu). Sitten varmaan kirjoitetaan sopimus :) Oon ihan mielissään. Ja on vielä kohtuullisen hyvällä paikalla (Hiirosessa, oululaiset tietää) lähellä luontoa, mutta palvelut silti melko likellä. IIIIH, ihanaa.
Nonni, lähempä tästä leuhottamasta ;)
Han
Pistänpäs tähän alkuun nuo samat, kuin tuonne isojen pinkkaan, kun oli niin mieltä kuohuttavia juttuja molemmat...
Meillä oli tänään 8 kk neuvola viikkoa etuajassa. Emmi on venähtänyt taas pituutta ihan hirveesti: nyt jo 73 cm ja painoa on tullut sitten maltilla, sitä nyt 8880g. Eli sutjakka pimu. Kaikki muutenkin ok. Mutta voi ne terkan ja lääkärin sanat ja sanavalinnat ja äänensävyt taas! Miten sitä onkin niiiin herkällä tuon ainokaisensa kanssa? Terkka taas hoputti tuota yösyöttöä jättämään pois. Siis haloo, jos likka vetää reilun desin kuitenkin, enkä mä liiemmin siitä rasitu, niin mikä kiire? Vai onko myöhemmin vaikeampaa? Ja sitten lääkäri totes, että no, onhan nuo liikkeet ihan riittävät ja keskiarvoiset (Emmi siis lähinnä peruuttaa ja pyörii viisarina, eteenpäin ryömii vain ihan hintsusti). Mutta se sävy, millä se sanoi. Tuli ihan olo, että Emmin kuluuis osata jo vaikka mitä. Pöh! sanon minä. =S
Ja sitten illan huikea juttu. Kun olin ratsastustunnilla, sinne tallille syntyi sillä aikaa varsa. Tunnin jälkeen päästiin katsomaan reilun tunnin ikäistä kauniin ruskeaa tammavarsaa, jolla oli kuin pyrstötähti laikku otsalla. Vitsit se oli suloinen, kun se mennä koikkelehti siellä karsinassa. Ja emä pökki sitä turvallaan, että menepäs lapsi syömään. Liikuttavan ihanaa! =)
Poppis, harmi tosiaan, ettei nähdä, mutta totta kai meet hoitaan mamaa! Jospa me tosiaan tässä päästäis sinne päin jossain vaiheessa...
Sampo meinaa ryhtyä lääkäriksi, kun stetari kiinnosti. ;o) Jospa sitten joskus järkätään treffit vähän pohjoisemmaksi, niin nähdään sitten sellaisilla treffeillä! Ja peukkuja, jotta tämä tuoreempi kiva kämppä natsais!
Viipulin luona on sadellut. Ei täällä vaan. Pilviä kyllä pukkaa, mutta vaikka maa huutaa vett, niin ei vaan tule. Julius oli pyörähdellyt masulta selälleen - wau! =)
Tuosta noin päin kierähtämisestä vaan täytyy mainita, että kun mä aikanaan Emmin ekaa niin päin kierähdystä hehkutin yhdelle tutulle, niin se sanoi, että ne on kyllä vahinkoja eikä taitoja ennen kuin ensin on opittu menemään selältä masulle. No yhtä kaikki: itsekin olin ylpeä Emmin ekoista kiepeistä!
Lenni leikkii Blue1 lentsikkaa - hauskaa! =) Siitä tyynyjen varassa olosta: jos Lennin asento kuitenkin on enemmän sellainen takakeno eli sanoisko vaikka alle 45 asteen kulmassa kaveri köllöttelee, niin ei varmaan ole haittaa.
Mammis ahkeroi jumpassa. Vitsit, olis kiva päästä Body pumpiin monen vuoden tauon jälkeen, muttei tässä meidän tuppukylässä ole sellaista. Pöh! Hauskaa leffailtaa teille huomiselle! Mitä meette katsomaan?
Ja-has, jospa hipsis suihkuun...
-Amy ja Emm, melkein 8kk-
[color=#8B008B]HAN ¿ MAHTAVAA kun löytyi ihana koti! ONNITTELUT! :)))
AMY ¿ sinä varmasti tiedät mikä on Emmille parasta, joten aina voi kuunnella terkan neuvoja, mutta teet silleen niin kuin teistä tuntuu parhaimmalle. Eli syötä ihmeessä yöllä jos sille tuntuu! Jos kerran desi menee, niin miksi pitäisi lopettaa.. tosin mulla ei ole kokemusta, joten komppaan vaan sua. ;) Ihana oli varmasti nähdä se varsa, niin pieni vielä!!! OI JOI! Mennään kattoon Ocean¿s 13. Toivottavasti ois hyvä. :)
Pakko hehkuttaa kun meillä meni yöunet ihan MAHTAVASTI! :) Oona söi klo 22 aikaan ja nukkui tovin. Itkeskeli jostain klo 0-0.30. Mä havahduin sängyssä klo 6 kun neiti ei ollut herännyt lainkaan! Ja lopulta neiti heräsi sitten klo 7 syömään. Mahallaan nukutin sitten kun itkeskeli ja se asento on ilmiselvästi todella hyvä meidän tyttelille! En vaan uskalla omaan sänkyyn vielä nukuttaa mahallaan, viereen vaan. :) Ah! Nyt on levännyt olo..
Aamupalan tekoon! Zaude! :)
Mammis & Oona [/color]
[color=3A5FCD]Tuntuupa luksukselta kun tyttö vielä nukkuu ja mä oon jo juonu aamukahvin ja käyny suihkussa! =) Mä oon aina tykänny juoda aamukahvin rauhassa ja selailla uutisia ym. ja pitkästä aikaa siis näin. =)
Han: ihanaa, että löysitte toisen asunnon! Mahtavaa jos pääsete muuttaan jo nyt kesällä! =)
Mammiksella oli ollut hyvä yö-hienoa! On välillä meillä niin pienestä kiinni ne ilot! =)
Kesiksen Lennillä alkaa olla kiva rytmi! =) Mä olin istumisesta aluks ihan hysteerinen, ettei vaan ollut liian istuvassa asennossa..=) Eikö se oo siitä vaan kiinni, että saa tarpeeksi tukea selälle, ettei paine kohdistu sinne alaselkään/pyllyn päälle (no sinne alas kuitenki miten sen sanois?) =)
Tinsulalle hyvät ristiäiset viikonloppuna! =)
Viipulin Julius kuulostaa ihanan touhukkaalta pojalta! =) Laulaminen on tälläkin ihan pop. Emiliina alkaa nauraan jo kun aloitan sitä " pienet kultakalat lammessa ui" -laulua, kun siihen tulee se leikki..=D
No nyt ei muuta..Tänään on se lääkärineuvola-tuun myöhemmin kertomaan kuulumiset..=)
t. poppis ja Emiliina 4kk
[color=#C71585]Nukuttiin kaikki melkein yhdeksään! Uskomatonta. Muuten yö ollutkin levoton.
KESIS, tervetuloa tännekin rytmittämään päiviä ;D Meillä kun on vieläkin päivät mitä sattuu... :p Ihanaa, että edes toisille vauvoille muodostuu jo hyvissä ajoin joku rytmi :) Voisit lähettää vähän tännekin noita Lennin nukkumistaitoja :DD
VIIPULI, vai kääntyillään teillä jo selälleen :) Meilläkin Sampo kääntyili mahalta selälleen joskus kuukauden iässä, mutta luulenpa niiden olleen vahinkoja, kun ei enää sitä osaakaan tehdä, kun alkaa mahallaan oleminen kyrsiä :D
MAMMIS, vautsi! Luksusyö! Nyt tuntuu varmaan levänneeltä!
POPPIS, aamukahvi rauhassa.... Mitä se tarkoittaa? :O :DDD Tuuhan kertoileen kuulumisia lääkärineuvolasta!
AMY, voih, pikkuvarsat on jotain niin suloisia!!! Ja komppaan Mammista, itse tiedät parhaiten mikä on Emmille hyväksi, terkan ohjeet tulisi ottaa viitteellisinä :) Musta Emmi kuulostaa ihan tavis 8kuiselta, ei kaikkien 8kuisten todellakaan tarvi osata seistä puuta vasten tai mitälie. Emmi kuitenkin KEHITTYY, se on pääasia (ei se, kuinka NOPEASTI).
^Mistä tulikin mieleeni, että Sampo ihan aikuisten oikeasti yrittää ryömiä eteenpäin. Toki tyylissä on vielä hiomista; Sampo yrittää liikkua kädet mahan alla ja otsa lattiassa :D Mutta vetää jalat pepun/mahan alle koukkuun ja sitten työntää ne suoraksi -> liikkuu eteenpäin (niinku mittarimato). Reppana vaan ei hoksaa, kuin paljon helpompaa olis, kun ottais kädet mukaan touhuun ja nostais pään ylös XD Mutta eipä tuolla mikään kiire vielä olis liikkumaan.
Jaahas, kahvin keittoon. Ihanaa, kun mies on kotona!
Han ja Sampo 4kk+[/color]
[color=#8B008B]En tiedä osaanko yhtään HENNA sua lohduttaa, mutta pakko kirjoittaa jotain.
Kukaan ei ole täydellinen, mutta sä olet takuulla se paras äiti ihanalle pojallesi! Kaikki me varmasti joskus tunnemme olomme erittäin väsyneiksi, kyllästyneiksi ja vaikka mitä. Jos miehesi on vapaalla, pyydä että hoitaa vähän pidemmän hetken Joelia ja yritä järjestää itsellesi jotain menoa (ihan mitä tahansa) jotta pääsisit hetkeksi irtautumaan. Oletko puhunut miehellesi olotilasta?
Lemmikit on rakkaita ¿ itsellä ollut 2 rakastakin rakkaampaa koiraa, jotka on jouduttu vanhuuden takia nukuttamaan. Itkeä täytyy silloin kun itkettää ja varmasti kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan jotta saat pahaan oloosi apua. Varmasti joku osaa paremminkin neuvoa mihin kannattaa olla yhteydessä kun ei jaksa. Älä pyydä anteeksi, tänne on hyvä purkaa ja niin pitääkin tehdä! Täältä varmasti löytyy vertaistukea!
* ISO VIRTUAALIRUTISTUS *
Mammis[/color]