Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKOJEN UUDEN VIIKON ALKU***

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi superpitkästä aikaa!

Mulla meni vähän asmat sekaisin siinä vaiheessa kun tuli pienten ja isojen enskojen pino kun olin muutenkin aika harvoin kirjoitellut ja monet tutut nikin siirtyi sinne isoihin... Mutta olen kyllä molempia pinoja lueskellut mutta pitä välillä vähän näkyäkin täällä ettette unohda meitä :)

Tuntuu kyllä että meidän neiti on jo niin iso vauva! E oli tiistaina 5kk neuvolassa, uudet mitat 7,7kg 66cm eli aika iso onkin. Muutenkin on kovin terhakka ja liikkuvainen, viihtyy jo mahallaan leikkimässä ja liikkuu kellona ympäriinsä ja peruuttaa (ja sit harmittaa kun lelut menee kauemmas) ja kovasti koittaa nostaa peppua ja laittaa jalkoja mahan alle. Niin ja otta kauheen kovat vauhdit sitterissä. Hui, toivottavasti ei kovin alkaisi vielä liikkumaan. Ihan hurjaa kuinka nopeasti vauvat kehittyy!

Mutta ihania kuvia oli täällä pikkuisista! Mimosalla ihana tukka ja Julius on niin pirteän näköinen veijari. :)

Sori tikru ja mammis kun me ei tavattukaan teitä sellossa, lis ollut kivaa!

Ahaa, aamu-unet parvekkeella taitavat olla lopuillaan...

Voikaa hyvin kaikki! Osaa tapaammekin lauantain treffeillä! :)

I ja E 5kk

Vierailija
42/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Emiliina sai kauheen vierastuskohtauksen ja itki ihan lohduttomana kun retuutettiin pientä..=/ Voi minun kullanmurua..=)

Painoa on nyt 6900g, pituutta 65,3cm ja pipo 41,4cm. Kasvaa hyvin, sydän, näkö, kuulo, lonkat normaalit ja hyvä iho. Nopeasti päästiin ulos ja nyt odotetaan " kunnon" neuvolaa taas ens kuussa..=)

Kohta pitäis lähteä iskän kanssa niiden vanhalle kotitalolle penkomaan vanhoja tavaroita ja sit käydään sairaalassa katsomassa mamaa. Se oli eilen siirretty tehotarkkailuun..Iskä pelkää joka päivä, että sille soitetaan sairaalasta huonoilla uutisilla..=/ Piuh.

Nyt syöttään tyttöä..

t. poppis ja Emiliina ~4,5kk (tajunsinpa tonki muuttaa) =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Taas menossa yksityiselle lääkäriin Artun kuhmun takia! =( Siihen kuhmun kohdalle on jälleen kertynyt vähän nestettä. Ei onneksi paljoa, mutta kuitenkin. Nyt en luovuta, ennenkuin patti on ultrattu ja pojasta otettu varmuuden vuoksi vielä verikoekin. Oon huolesta ihan soikea... :( Miksi se tuli vielä uudestaan??? No, kai se iho vaan on siitä imukuppi-hässäkässä jäänyt löysälle, ja siksi kerää nestettä... Mutta mistä se nesteen kerääntyminen sitten johtuu??? ÄÄÄH! No, lekuri vajaan tunnin päästä, toivottavasti sitten ollaan viisaampia.

Palaan illemmalla uudelleen. Nyt alkaa olla jo hoppu.

Pi-Ki ja Arttu 3kk+

Vierailija
44/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Niin siinä taas kävi, että kun mä eilen kehuskelin Lennin rytmiä, niin eiköhän jäänyt päikkärit yhteensä 1h 20 min. Mutta minkäs teet, kun toinen vaan hymyilee eikä näytä yhtään väsyneeltä... Tänään taidetaankin nukkua vähän enemmän. Mutta yhtä kaikki, hyvinhän tolla pienellä näyttää ainakin yön ja päivän ero valjenneen. Tänään tosin yritti herätä jo kuudelta, mutta tylsänä äitinä vaan käänsin kylkeä ja nukahdin. Kai se poikakin oli uudelleen nukahtanut, ainakin viihtyi hiljaa sängyssään kasiin asti :-)

[b]Pi-Killä[b] oli taas huolia Artun kuhmusta. Höh. Toivottavasti selviää lopulta syy ja Arttu pääsee kuhmustaan ja äiti huolestaan. Tsemppiä lääkärikeikalle!

[b]Poppis[/b], kovasti voimia jaksaa äidin sairautta. En oikein mitään viisasta osaa sanoa, joten isot virtuaalihalit lähetän! Vai oli Emiliina hermostunut lääkärineuvolassa... Mä olin kolmevuotiaana, neuvolatädin antaessa rokotetta, piiloutunut pöydän alle ja huutanut " Pysy kaukana hullu ämmä!" . Mun (ja äidin) mielestä tuo oli ihan normaalia itsesuojeluvaistoa, mutta neuvolantäti ei ymmärtänyt ja oli jo lähettämässä mua jollekin psykologille. Höh, onneksi nykyään ei ole noin tiukkapipoista.

[b]Amylle[/b] vilkutuksia ja kiitos mielipiteestä tyynyjen suhteen. Niin mäkin olen ajatellut, että kyllä siinä voi hetken olla (kun on tosiaan enemmän selällään kuin istumassa). Lenni kun ei kauaa lattialla muuten viihdy, jos ei näe ympärilleen. Ehkä sitten helpottaa, kun osaa itse jo vähän hommailla muutakin kuin makoilla. Ja Emmillä löytynyt pakki, hieno homma!

[b]Han[/b] perheineen oli löytänyt unelmakämpän, hienoa!

Juups, nyt taidan alkaa pyykin pesuun. Viikonloppuna lähdetään anoppilaan ja mä en ole vielä kokonaan purkanut/pessyt edellisen reissun kamoja. Kiireistä tällainen perheellisen elämä :-)

Aurinkoista torstaita kaikille!

Kesis ja Lenny the Man 2,5 kk

Vierailija
45/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DA70D6] Aurinko paistaa, ihanaa!

Meidän pikkuiselle iski joku hemskatin vatsapöpö:(! Ärsyttävää! Eilinen yö meni ihan harakoille (Julius ähisi, puhisi ja heräili) ja nyt aamun aikana poitsu on vääntänyt useat ripulikakat:( Myös yksi oksennuskin tuli... Nestettä olen yrittänyt tankata poitsuun tooooosi paljon, ettei vaan nestehukka yllättäisi. Onneksi Julius vaikuttaa muuten ihan normaalilta...juttelee, hymyilee ja touhottaa samaan malliin kuin aina ennenkin:) Soitin äsken neuvolaankin ja sieltä käskivät imettämään tiheään ja seurailemaan tilannetta. Onneksi nyt on jo muutama maitosatsi pysynyt sisälläkin...ehkäpä pöpö ymmärtää pakata kimpsunsa ja kampsunsa ja jättää meidän rakkaan rauhaan:)! Toivottavasti!

Joo, niistä Juliuksen kääntymisistä...ovat kyllä varmasti olleet vahinkoja, kun ei kääntyile sillain säännöllisesti:) Mutta silti ihania vahinkoja , joista äippä on tosi ylpeä:) Hih.

MAMMIS kyselit, että mitä soitinta soitan. Sähköurkuja (ja pianoa) pimputtelen. Olen soittanut 8-vuotiaasta saakka. Mukava harrastus! Minkäs leffan aiotte mennä katsomaan? Hienoa, että teillä yö sujui hyvin:)!!!

HANILLE onnea uudesta kodista! Hienoa!

AMY: Itse olen myös huomaanut, että sitä on tosi herkkänahkainen kaikkeen siihen liittyen, mitä neuvolatädit (ja muut ihmiset) sanovat omasta lapsesta! En kyllä meinaa kestää minkäänmoista kritiikkiä tai kommentointia, vaikka se olisikin rakentavaa sellaista ja positiivisessa hengessä sanottua:)

TINSULA: Aurinkoista ristiäisviikonloppua!

POPPIKSELLA ja Emiliinalla oli ollut vähän kurja lääkärineuvola...hö. Hienoa kuitenkin, että kaikki oli kunnossa! Ja kuten sanoitkin, Julius on tosiaan kunnon touhu-toope... Koko ajan kyllä touhottaa ja vöyhöttää menemään :D Noh, isänsä on myös ollut pienenä (ja on vieläkin) aikas " villi tapaus" , joten sieltähän se energisyys taitaa juontaa juurensa!

PIKI: Varmasti mietityttää ja huolestuttaa tuo Artun kuhmu... Kannattaa tosiaan jo ihan oman mielenrauhankin vuoksi tutkituttaa kuhmu oikein kunnolla. Mutta usko pois, kaikki on poitsulla hyvin ja kuhmu on vain vaaraton möhkylä:)

IIRIS: Hienot mitat teidän tytsyllä! Ja liikkeellekin olisi jo kova hinku! Kohtahan siellä teillä jo varmasti otetaan ensimmäisiä askeleita!!

KESIS: Meilläkin päikkärit vaihtelevat päivien mukaan... Heti kun tuntuu siltä, että " JEE, nyt on rytmi päiviin löytynyt" , se saattakin heitää ihan häränpyllyä :D Joskus Julius nukkuu parit pitemmät unoset (+torkahduksia) ja joskus taas saattaa nukkua vain muutaman hassun pikkupätkän. Mukavaa anoppilareissua!

Oiskohan Seiska jo kopsahtanut postilaatikkoon... Hitsi, kun ei ole mitään karkkia täällä meillä kotona. Mulla on ollut tapana usein ostaa jättisäkki irtokarkkeja aina torstaisin (ja tietty muinakin päivinä:D) ja mässytellä niitä samalla kun perehdyn juorujen ihmeelliseen maailmaan! Noh, pakko pärjätä tänään pelkillä juoruilla:)

Iloista loppuviikkoa!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 11 viikkoa + 1 päivä ~ ♥ ~

Vierailija
46/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähään aikaan ei ole tullut kirjoiteltua, kun kiirettä koko viime viikon pitänyt näyttelyn järjestämisen suhteen. Nyt on hauvanäyttely järjestetty ja enää jälkipaperityöt edessä. Jospa se stressi tästä pikku hiljaa asettuu.

Paitsi että nyt on sitten kova huoli pikku jätkästä. Toissa päivänä soitti terkka ja ilmoitti, että meidän on käytävä bilirubiiniverikokeessa. Poitsulla kun on edelleen keltaisuutta silmissä. Harmittaa/ärsyttää vain se, ettei terkka neuvolakäynnillämme olenkaan kommentoinut asiaa vaan oli kysellyt " seläntakana" lääkäriltä asiaa. Tietty hyvä, että asiasta huolehditaan, mutta olisi tuosta voinut tiedottaakin.

No, eilen käytiin sit verikokeessa ja itku pääsi sekä poitsulta että äidiltä..toinen huusi niin sydäntäsärkevästi, että piti muistuttaa hengittämisestäkin välillä. Tänään aamusta sit terkka soitteli tuloksia ja arvo koholla :-( Oli konsultoinut Kysin lastenlääkäriä ja huomenna otetaan lisää kokeita. Mitään toimenpiteitä tästä ei aiheudu (ainakaan vielä). Ja lekurin mukaan arvo ei kuitenkaan vaarallisen korkealla. Huomenna ottavat sit monen monta koetta ja taas äiti joutuu itkemään. Mietin jo, ett jos en itse lähtiskään edes katsomaan vain käyttäisi mies yksinään..

Ja jotta tässä ei kaikki niin pieni meinaa sairastua flunssaan. Pärskii ja yskii. Kuumetta ei ole vielä ollut, onneksi. Ja meillä kun on ne ristiäiset tulossa viikonloppuna. Toivottavasti niiden pitäminen onnistuu. Onneksi poitsu jaksaa kuitenkin touhuilla normaalisti, joten eipä tässä hätää ole. Ja taitaa onneksi tuo ammatti auttaa ettei ihan pienestä pillastu..toisaalta tietääkin sitten asioista aivan liikaa..

Jaahas taitaa olla pienen ruoka-aika tulollaan, joten eikun syöttämään.

-Ninca ja pikku herra 5+vk-

Vierailija
47/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan tästä ruveta siirtyilemään isompien pinoon, mutta tulenpahan tännekin pikaisesti :)

Ninca, älä ihan oikeasti lähde lääkärille mukaan, jos yhtään tuntuu siltä! Mäkin laitoin kerran Noelin isänsä kanssa lääkäriin, kun miehellä pitää hermot paremmin. Itse olisin vain itkeskellyt ja hermostuttanut sekä pojan että lääkärin ;) Eikä tartte tuntea huonoa omatuntoa jos oma pää ei kestä jännitystä. Sitä varten se vauvan isä on olemassa, että voi tehdä oman osansa.

Pi-kin vaavilla vielä kuhmu... Hyvä että tutkitutat sen kunnolla. Pysy vaan tiukkana, että varmasti saatte hyvää hoitoa! Ja vaikkei se olisikaan mitään, niin huolihan tuossa on pahinta. Kaikki ne kauhuskenaariot...

Hanille onnea mahdollisen uuden kämpän johdosta! Meidätkin on nyt hyväksytty siihen uuteen kämppään, eli enää pitäisi saada tämä vanha myytyä. Eilen oli eka näyttö, ja neljä pariskuntaa kävi. Kukaan ei tehnyt tarjousta paikan päällä, mut se onkin kuulemma ensinäytöllä aika harvinaista (Helsingin keskustan ulkopuolella).

Menenpäs tuonne isojen puolelle purkamaan kiukkua pojan yöhulinoista. Jos he vaikka osaisivat kertoa vastaavia kokemuksia...

Kandi & Noel 5,5kk

Vierailija
48/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Lääkärissa käyty. Tämän lääkärin (lastentautien ja lasten hematologian erikoislääkäri..tai jotain :D) mielestä se on tullut imukupista silloin synnytyksen yhteydessä. Eli sinne kertyy nestettä joko ihon alle, tai sitten se kalvo on irronnut siitä kallon luusta, ja sen alle kertyy nestettä. (Tuo paikka tutkitaan tarkemmin ensi vkolla ultrassa.) Mutta harmitonta kuulema. Joskus tuo saatta kovettua kovaksi " mollukaksi" , jolloin kai leikataan. Mutta Artulla se on edelleen pehmeä eikä se arista sitä. Joten hyvälle vaikuttaa... Mutta lääkäri aikoi vielä soittaa Hyksiin ja tarkistaa, että kauanko voidaan vain seurailla nestettä ja antaa sen olla, eli tarviiko sille sitten kuitenkin alkaa tehdä jotain, jollei se häviä. Mutta ens vkon ti ultra ja ke soittoaika tuolle lääkärille, jolloin ollaan viisaampia. Vakuutteli kuitenkin, että hyvin harmitonta, mutta koska se meitä vanhempia huolettaa, ja lapsella on vakuutus, niin asia on parempi tutkia :)

Joten *huh* huokaisu --tällä erää...

Huvittavinta oli, että se eka lääkärihän silloin antoi meidän ihan ymmärtää, että ollaan itse se pää johonkin kolautettu (" hoitakaahan vaan tästä eteenpäin lasta varovaisemmin" ym. kommentteja), kun tuo lääkäri heti sanoi, ettei tuollainen kuhmu mistään kolauksesta tule. Kaikki meidän kertoma synnytyksestä (esim. imukuppi irtosi kerran lääkärin jo vetäessä Arttua ulos, ja joutui kokeilemaan uudemman kerran, jolloin onnistui) ja muusta täsmää kuulema siihen, että tuo olisi vain siitä imukupista jäänyt. No, toivottavasti vain häviää, eikä tarvitse leikata.

Että sellaista.

NINCA, voimia sinne! Ja yks hyvä vinkki, jollette jo ole kokeilleet: apteekista saa ilman reseptiä Emlan (muistaakseni) laastareita tai voidetta, mikä on sitä puuduttavaa " juttua" . En kyllä tiedä, saako näillä pienillä vauvoilla sitä käyttää, kysy se vielä sieltä apteekista...luulisin kyllä että saa (??). Eli käsittääkseni se laastari laitetaan jonkin aikaa ennen verikokeen/pistoksen tms. ottamista siihen kohdalle, ja se puuduttaa sen alueen, jolloin ei pitäisi sattua niin paljoa. Oisko vaikutuaika joku 30-60min ennen piikkiä. Jollette ole kokeilleet, käy apteekista kysäisemässä, ties vaikka auttaisi :)

Pi-Ki

Vierailija
49/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiireisiä päiviä eilen ja tänään, joten palstailu jäänyt vähiin.

Mammis ja Poppis kyselitte voileipäkakusta. No, eilen oli maistelijoita paikalla useampia ja ihan kehuja tuli. Ja omasta mielestänikin varsin maistuvaa, joten eiköhän tuo puoli tarjoiluista ainakin hoidu. Täytekakusta en ala koeversiota tekemään. Ei tämä äiti mahdu hamoseen jos viikon etukäteen vetää kakkuja naamaan... :)

Eilen tosiaan siskoni tyttärineen tuli Suomeen ja voi sitä riemun määrää kun sai heitä ihan oikeasti halata. Kummityttömme on kasvanut vuodessa hurjasti ja oli tosi reipas tyttö vaikka reissun päällä olivatkin olleen jo kauan, yli 30 tuntia. Meidän vauva sai monenmoisia lahjoja niin siskoni perheeltä kuin siskon miehen perheenjäseniltä. Nyt on siis tytöllä mm. kauniita kesävaatteita mitä käyttää. =)

Olin tänään neuvolassa äiti-vauvakerhossa. Valitettavasti tosi moni äiti oli estynyt tulemasta paikalle. Ensi kerralla ehkä isompi porukka. Vähän pahalla mielellä tosin lähdin kotiin. Minä kun oon ollut ihan varma, että oma maito on alkanut riittämään tytölle kun muutamana päivänä ei lisämaitoa ole mennyt. No, vaa' alla kun tyttö kävi niin eipä painoa olekaan kertynyt. Viime viikosta vain 90 g. Nyt sain ohjeeksi antaa lisämaitoa varsinkin näin iltaisin. Aamusta ja yöllä kun omaa maitoa kyllä riittää.

Tyttö on kovin itkuisa jollei ole sylissä, joten lpmmenti jää tuonnemmaksi.

Voikaa hyvin äidit ja pikkuiset! =)

t. iida-linnea ja tyttö

Vierailija
50/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin saada pienen romahduksen. Nyt ei jaksa. Kaikki tarvii ja haluaa multa jotain. Kaikki odottaa mun lohduttavan niitä. Kaikki oottaa multa vastauksia. Nyt olen neuvoton.

Vierailija
51/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua parkaa! :/ Harmi kun ei voi ottaa edes pientä osaa taakastasi. Helpottaisko jos avaudut tänne ihan satasella? :) Onko kyse äidistäsi? :/ Voimia, oli tilanne mikä hyvänsä!

Vierailija
52/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ensinnäkin Poppikselle kovasti jaksuja. Ja tiedäthän, ettei aina tarvi eikä voikaan jaksaa. Tytöllesi olet ainoa äiti ja siten korvaamaton, mutta muille sinun ei tarvi olla enempää kuin mihin pystyt. Äh, enpä nyt osannutkaan sanoa mitään kovin järkevää. Mutta tosiaan, meille kyllä saat purkaa ahdistuksesi jos vain haluat!!

Galluppia tulin tännekin laittamaan (vähän aiheen vierestä mutta kysynpä kuitenkin.) Eli hyvät rouvat, minkälainen morsiuskimppu teillä oli häissänne? Ja wannabe-rouvat saa vastata myös, minkälaisen kimpun ottaisitte häihinne? =)

Kukat on jo tilattu mutta tuo kimppu vielä arveluttaa...että josko sitä vielä jotenkin muuttaisikin..

Viipero häämietteissään

& pojat unten mailla vailla häästressiä ;)[/color]

Vierailija
53/53 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Käytiin katsomassa Ocean¿s 13. Oli ihan OK, ei mikään TOSI hyvä, mutta ihan hauska..

HAN ¿ ihana Sampo, mittarimatona! ;) hihi! Kuulostaa niin suloiselle!

IIRISkin piipahti, kiva kuulla taas teistä. Ja kylläpä teidän E on sitten jo iso tyttö, hienot mitat neuvolasta! :) Treffataan taas joku kerta Ompussa!

Voi POPPIKSEN Emiliinaa kun oli tylsä neuvola! :( No, ensi kerralla sit paremmin! Toivottavasti teidän mama pääsisi käymään kotona, se varmasti olisi positiivinen asia ja voisi auttaa paranemisen tiellä. Jaksuja teille sinne! Ja jos painaa mieltä niin avaudu ihmeessä meille, täällä ollaan sitä varten! * rutistus *

KESIKSEN neuvolakokemus, ¿pysy kaukana hullu ämmä¿, oli jotenkin niin koominen että hekottelin täällä ääneen ja mies ihmettelee että mitäs ihmeen hauskaa siellä netissä on.. LOL

VIIPULI mäkin voisin pimputella pianoa, mutta menin sen myymään just pari vuotta sitten kun se vaan keräsi pölyä vuosikausia.. Nyt siitä olisi ollut iloa.. :( Pikaista paranemista teidän Juliukselle!!!

NINCA ¿ tiedän tuon tunteen kun pienestä otetaan niitä verikokeita, itsekin melkein aina itkin kun Oonasta niitä otettiin. Jos susta tuntuu pahalle, niin anna mies menee vaan.. Pidäthän meidät sitten ajantasalla..? Pidämme Oonan kanssa peukkuja. :)

KANDI ¿ älkää nyt ihan kokonaan hävitkö tältä puolelta Noelin kanssa! Mekin kaivataan niitä ¿vanhempien¿ (vauvojen äitien) neuvoja.. ;)

Kiva että PI-KI teillä oli nyt vähän parempi lekuri ja pääsette TI ultraan! :)

IIDA-LINNEA ¿ elä pahoita mieltäsi maidon riittävyyden kanssa (varmasti helpommin sanottu kuin tehty), kaikki se vähäkin mikä susta irtoaa on vain hyväksi teidän tyttelille!!! Ajattele se niin! :) Lisämaito vaan vähän jeesaa..

VIIPERO ¿ mulla oli sellanen aika ¿perinteinen¿ kimppu. Punaisia ruusuja ja murattia. Ihan täydellinen ¿ tietysti mun mielestä! :) Mulla on edelleen se kuivattuna ja on ihana. Otin heittokimpun, sellasen ihan samanlaisen mutta vähän pienemmän.. Ah, hääjärjestelyt on NIIN ihanaa puuhaa.. :)))

OK, nyt pitää mennä miehen kanssa nukuttamaan Oonaa.. Huomenna pääsen jalkahoitoon! JEE! Mies hoitaa Oonaa sen aikaa. Illalla Oona meneekin taas mummolaan (niin kuin tänäänkin oli sen pari tuntia) hoitoon, siellä on kummitätikin, eli 3 hoitajaa.. Tämä mamma pääsee työkaverin 40v bileisiin. Saas nähdä kauanko maltan olla. Mies kun raataa sitten yövuoroa..

Öitä, ja huomisiin!

Mammis & Oona [/color]