Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* ENSIKOT vko 24 (ma. 11.06. - su. 17.06.2007) *

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passionatelle voimia,toivottavasti palaat pian uudelleen tänne o-puolelle. (hali)

Emkalla olikin sitten vähän parempia uutisia. Paljon onnea nyytistä :)

Pikku-Juskalle jaksuja sairaalassa makoiluun. Toivotaan että pästäsivät sut pian pois sieltä. Mulla tuli tosi kipeeks selkä niistä sairaalan sängyistä ja osastolla jossa olin ei ollu ilmastoinnista tietookaan.

Tipulla oli harmittavasti käyny kelan tulorajan kanssa. Meikäläinen laskeskeli että pitäs just ja just riittää että sannoittenpuolen vuoden tulojen mukaan laskettaa sen.

Selällään makoilusta on ollu puhetta. Kyllä mäkin viä välillä oon selälläni kun aina ei tunnu hyvää nukkuma asentoo löytyvän. Tosin automaattisesti heräilen yöllä vaihtaan asentoo. En oo kuullu että siitä ois lapselle mitään haittaa,mutta äidin paha olo johtuu toisilla siitä että selällään ollessa vauva painaa suuria verisuonia.

Sori muuten kun en oo kauheesti kerenny täälä kirjotteleen kun illat menee kaikkee ulkona touhuillessa. Heinäkuu voi myös olla aika hiljanen mun osalta kun mieskin on lomalla niin varmaan tulee mökillä vietettyä suurin osa ajasta. Elokuussa sitten viimestään lupaan aktivoitua.

Oma napa kasvaa hurjaa vauhtia. Enää kuus työpäivää ja sit kesälomalle ja äippälomalle. Jes :) Juhannuksen jälkeen taas neuvolaan ja lääkärille. Antaakohan ne jo nyt sit jotain painoarvioo???

t: Buuffa ja Nuuro 28+3

Vierailija
22/40 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisille tsempitystä. Toivottavasti kaikki olisi tuhruttelusta huolimatta kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa eilen kulttuurishoppailumatkalla Porvoossa, ja täytyy kyllä sanoa, että se vanhakaupunki ja vierasvenesatama on tosi nättiä aluetta.

EMKALLE ONNITTELUT! Arvasin, että olitte lähtenee sairaalaan, kun ei sinusta mitään kuulunut. Hienoa, että synnytys oli mennyt hyvin ja olitte päässeet kotiinkin melko nopsasti. Vauvan tuoksuista arkea toivotan koko perheelle! Katsellaan sitä äiti-lapsi -jumppaa sitten syksymmällä.

PASSIONATELLE pahoitteluni... Kurjaa, että pieni ei ollut jaksanut. Jaksamisia sinulle ja miehellesi!

MAISILLE myös jaksamista! Varmasti huolettaa nuo vuodot. Voi kun osaisin sanoa jotain, joka helpottaisi oloasi, mutta lienee niin, että ultrassa kaikki vasta varmistuu. Toivottavasti kaikki on siellä hienosti! Tsemppiä!

MAITIKKA: Mäkin muistan sut kuumeilupuolelta, ja melkoisesti sullakin on jo viikkoja koossa! Toivottavasti päänsärky helpottaa. Mullakin noilla viikoilla reipas kävely aiheutti niitä kivuttomia supistuksia ja eipä niihin muu auttanut kuin pysähtyminen.

GREETAS: Vai ei ole teidän maha-asukki vielä laskeutunut... meillä se tapahtui tuossa ehkäpä n. viikko tai kaksi (?) sitten ja täytyy sanoa, että liikkuminen kyllä helpottui!

JUSKAKIN oli sairaalasta päässyt viestittelemään :). Toivottavasti ovat päästäneet sinut kotio jo. Kotona on kuitenkin niin paljon mukavampi olla ja odotella.

HOYT: heh - mäkin olen huomannut, että meille vaihtuu viikot samaan aikaan. Huomenna sitten napsahtaa mulla jo 38 ja sulla 37... vauvat on siis valmiita syntymään, mutta enköhän mä kuitenkin täällä hengaile tuskailemassa vielä heinäkuussakin (vaikka tosin eilen taas sain kulttuurimatkailulla aikaa ihan messevät supparit...). Tule kertomaan mitä lääkärineuvolassa sanottiin, toivottavasti mahtuu tulemaan normaalisti :)

LIVE: meilläkin mies ainakin odotti synnytysvalmennuksen olevan enemmän actionia! Noh - siellä me istuttiin puolikaaressa ja ihmeteltiin synnytyssalia ja kätilö kertoa vekottimista ja eri kivunlievityksistä. Tosin meillä myös näytettiin niitä asentoja (ainakin muutama), joten tyytyväisiä tilaisuuteen oltiin. Hassua, jos teillä on tosiaan raahattu ihmiset sairaalaan ihmettelemään pelkkää powerpoint-esitystä.

DAJMkin oli käynyt morottamassa! Hienoa, jos olet päässyt jo liikkeitä tuntemaan. Eihän niistä tuossa vaiheessa pysty vielä varmaksi sanomaan, mutta jos ovat oikein muksauksia olleet, niin potkujahan ne! Onnea! Päivittäin niitä alkaa tuntea varmuudella joskus 20+, tai siinäkin lienee jokaisella eroja.

BUUFFAkin jo venailee äippälomaa! Nopeesti ne viikot karttuu. Vielä kun aloitat äippälomasi vasta kesäloman jälkeen, niin sulla tulee tosi pitkä " lököilykausi" .

( . ) omaan napaan ei kummempia. Vauva melskaa ja aina välillä supistelee tosi kipeästikin. Säännöllisiä suppareita ei kuitenkaan ole nyt ollut, joten enköhän mä täällä vielä tovin hengaile.

peipposka ja vaavi 37+6 (iiks! huomenna poksahtaa taas viikot...)

Vierailija
24/40 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä kirjoittelen, kun pitää päästä jo levähtämään.

Emkan perheelle minunkin puolesta onnittelut vauvan syntymän johdosta!

Passionatelle pahoitteluni ikävän uutisen takia! Jaksamisia!

ON: Tänään oli siis viimeinen lääkärineuvola. Eipäs ollut paikat vielä yhtään kypsyneet, tiukasti kiinni on. Vauva on laskeutunut, mutta ei osannut oikein sanoa onko vielä pää kiinnittynyt eli ilmeisesti ei siis. Painoa kossilla tällä hetkellä n.3200g eli ihan kunnon kokoinen jössikkä ois ulos punnerrettava. Normaalisti alakautta saan synnyttää. Rytmihäiriöasiaan sanoi vaan, että pitää kertoa sitten synnärillä, että niitä on ollut. Ja tosiaan sielähän niitä voi sitten seurata ja hoitaa tarpeen mukaan. Muuten kaikki mittaukset ok, sf-mittaa eivät ottaneet ja hb mitataan ens viikolla, kun viimeksi katsottu huhtikuussa. Ens ke on jo siis seuraava neuvola-aika. Mukavalta tuntuu, että nyt alkavat olemaan jo tiheämmin.

Nyt lepäilemään!

Hoyt rv36+6

Vierailija
25/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa, viikko on mennyt töissä ja illalla ei ole juurikaan jaksanut tehdä mitään(siis availla konetta ja Kirjoitella). Lukenut olen kuitenkin täällä jutut melkein päivittäin.

Hyvin olen jaksanut töissä käydä, ei enää sen suurempia kipuja. Tänään on vapaa ja viikonloppu taas töitä. Siivouspäivää pukkaa =(

Ensinnäkin Emkalle suuren suuret onnittelut!! Mukava kuulla että kaikki on mennyt hyvin. Ihanaa vauva-arkea teille!

Ja sitten toisenlaisiin uutisiin..

Pahoitteluni Passionatelle! En sanoin voi kuvailla miten ikävä olo on puolestasi =( Voimia sinulle ja miehellesi surun keskelle!

Maisille tsemppiä, jospa ne vuodot olis ihan ohimeneviä ja asiaan kuuluvia. Ilmoittelehan kuulumisiasi.

Pikku-juska oli jäänyt sairaalaan, kuulumisia sieltäkin odotellaan...

Halaukset kaikille enska-kamuille Dajm, Maitikka, Buuffa, Hoyt, Peipposka, Greetas, Tipu ja Live ja kaikille muillekin terkut ketä en nimeltä muistanut mainita.

Mä yritän jaksaa alkaa siivoilemaan..

hermione ja Onni rv24+3

Vierailija
26/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle siivousintoa! Mekin tässä juuri miehen kanssa siivotaan, kun on viikonlopuksi tulossa vieraita. Ihan mukavaa kestitä pitkästä aikaa!

Tulkaas muutkin enskat kertomaan kuulumisia. On mukava lukea miten kullakin menee, kun ollaan niin eri raskaudenvaiheissa :)

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Oli ihanaa nukkua koko yö ilman vessareissuja tms. Menen jatkamaan siivousurakkaa.

Peipposka ja vaavi 38+0 (hui! nyt meni sitten se 38 rikki...)

Vierailija
27/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Ihan nolottaa tulla tänne norkoilemaan, vaikka minua oli huhuiltukin joku aika sitten, mutta en yksinkertaisesti ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua.

Kesälomalle jäin 5.6 ja huomenna on sitten ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä. Mulla on menny unirytmi aivan sekaisin, joko valvon yöllä jonnekin kahteen asti ennen kuin saan unta tai sitten jos yritän väkisin mennä kymmeneltä nukkumaan niin pyörin ensin sängyssä pari tuntia ja heräilen sitten tunnin välein... Inhottavaa, päivällä on sitten hirveen väsynyt olo ja tekemistä olis vaikka muille jakaa... Mutta yritän ottaa rennosti, pitäis kyllä varmaan tärkeimmät asiat kuitenkin hoitaa pois alta, kuten oman pinnasänkyni entisöinti vauvalle valmiiksi ja sairaalakassin pakkaaminen. Kohta tulee kiire niiden kanssa ja kun kaikki muu on jo valmiina vauvan osalta niin on se nyt kumma jos ei noita saa tehtyä! Sitten kyllä riittäis puuhaa muutenkin, normaalien kotihommeleiden lisäksi pitäisi siivota aitta/varasto ja heittää kaikki turha tavara pois että sais sisältä vietyä tavaroita sinne, ikkunat pitäis pestä, jääkaappi ja pakastin sulattaa, ulkokiikku käsitellä puuöljyllä, kukkapenkit ja kasvimaa odottaa kitkemistä, jne... Mutta en tosiaan ota stressiä, vaikka helpompihan nuo kaikki hommat olis nyt tehdä ennen kuin vauva syntyy.

Sitten tässä on tullut muutakin ajateltavaa, mennnään nimittäin miehen kanssa syksyllä naimisiin samana päivänä kun kastetaan muksu ja kirkkokin on jo käyty varaamassa ja hääjärjestelyt aloitettu. Piti tehdä kompromissi kun mies ei halunnut isoja häitä ja hän olisi mielellään mennyt vaikka maistraatissa naimisiin, mutta minä olen aina halunnut kirkkohäät, niin sovittiin sitten että pidetään pienet kirkkohäät vaan lähisuvulle, kutsuvieraslistalla on n.60 hlöä. Ollaanhan tässä jo 7 vuotta seurusteltukin, minä jo ajattelin että näinköhän pääsen ikänä naimisiin... XD Saadaan kaikki kolme sitten sama sukunimikin!

Lääkärin neuvola oli 7.6 rv33+4 ja kohdunsuu oli vielä tiukasti kiinni eikä ole supistellut ja olossa ei muutenkaan muuta valittamista kuin nämä uniongelmat, mutta nekin kuulunee raskauteen. Vimpula liikehtii kovasti ja sydänkin jumpsuttaa sataaviittäkymppiä, eli hänellä lienee kaikki hyvin. Tosin hänen pyllynsä alkaa olla jo oikean rinna alla kylkiluiden päällä, ei enää kylkiluiden alla, joten odottelen tässä että milloin hän päättää laskeutua alaspäin kun ei mahdu enää ylöspäin kasvamaan! Omat kudokset meinaan alkaa olla aika tiukilla! Painoarviota tai synnytystapa-arviota ei sitten kuulemma täällä päin tehdä, eli se on nyt sitten ihan arvoitus että mahtuuko muksu syntymään alateitse! Sinällään vähän jännittää, mutta kyllähän se jotakin kautta maailmaan joka tapauksessa tulee.

Synnytysvalmennuksissa olen käynyt ja mieskin on ollut mukana aina kun on töiltään ehtinyt ja on ehkä se synnytys tullut miehellekin konkreettisemmaksi juuri synnytysvideoiden avulla. Eilen oli synnytysvalmennus viimeisen kerran ja siellä oli pelkästään tulevat äidit ja harjoiteltiin ponnistamista ja erilaisia jumppaliikkeitä joita voi nyt tehdä loppuaikana. Oli kyllä ihan tarpeellinen tuo, onpahan edes jotain suuntaa antavaa että mitä siellä synnytyssalissa sitten tapahtuu. Hengitystähän ne on korostaneet joka valmennuksessa, että pitää muistaa hengittää. Saas nähdä muistaako sitä yhtään mitään kun tositoimiin joutuu... :D No eipä kyllä ole mitään paniikkia synnytyksen suhteenkaan iskenyt, olen ajatellut että se on edessä kuitenkin, tapahtuu siellä sitten mitä tapahtuu. Kivunlievityksiäkään en ole etukäteen miettinyt, ottaa niitä sitten jos siltä tuntuu. Haluaisin kuitenkin synnyttää alateitse, toivottavasti Vimpula ei ehdi kasvaa jättiläiseksi että sopisi tulemaan... Lääkäri tuumasi että Vimpula ei ainakaan ennen aikojaan synny kun on niin ylhäällä vielä.

No mutta nyt pitää mennä imuroimaan, jaksoinpa tai en. Mukavaa kesää kaikille ja sori kun en jaksa rueta kommentoimaan kenenkään kuulumisia, tämä on jo ihme että sain itsestäni jotain kerrottua!

T:Titi ja Vimpula rv34+5[/color]

Vierailija
28/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=650881.jpg

Arpiakin on jo tullut, mutta ei onneksi tuon pahempia. Häviäähän ne sitten ajan kanssa melko olemattomiin. Tietääpähän lapsen tehneensä! Ja selkään on tullu ihme makkarat! Toivottavasti ne häviää kans! He he.

Vierailija
29/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisi: voi että, toivotaan nyt kovasti, että tuhruttelu ei olis mitään ikävää. Saitko aikaa lääkärille?

Buuffa: ihanaa, siulle tuleekin sitten mukavan mittainen loma, kun kesäloma ja äippäloma putkeen ; )

Peipposka: joo, eihän niistä liikkeistä ihan satavarma tässä vaiheessa vielä voi olla, mutta kyllä se tämänviikkoinen muksauttelu varmaan jotain potkusarjaa oli, sen verran se jännältä tuntui! Onnittelut uusista pyöreistä viikoista muuten : )

Hoyt: siulle onkin tulossa ihan reilun kokoinen vaavi! Hyvä oli varmaan saada tietää, että mahtuu alakautta kuitenkin.

Hermione: Halit takas!

Terkut kaikille muillekin enska-kamuille! Jään nyt ensi viikoksi lomailemaan ja mieskin järkkäsi suurimman osan viikkoa vapaaksi, joten luulenpa, että ei tule palstailtua juurikaan. Eli toivottelen jo viikon etuajassa: Hyvää jussia kaikille! Grillailkaa, saunokaa, rentoutukaa yms. perinteistä... ja toivotaan, että olis ihanat ilmat.

Vielä loppuun pitää mainita niistä vesirokon vasta-ainearvoista... jos joku vielä muistaa pähkäilyni. Eli sain eilen kuulla, että se eka testi oli ollut virheellinen!! Eli ihan turhaan aiheutti huolta siitä, että vesirokko tulossa. Nyt sitten neuvolan täti jäi miettimään vielä, että onko vasta-aineita TARPEEKSI (eli onko mahdollista, että saan vesirokon). Aikoi kysyä asiaa lääkäriltä. Meinasin jo sanoa, että ihan sama, tässä on saanut jo ihan tarpeeksi pelätä! Eikä sitä kuitenkaan missään eristyksissä voi ruveta elämään, vaikkei niitä oliskaan. No, katotaan mitä lääkäri sanoo.

Dajm + Pätkis 17+2

Vierailija
30/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vilkaisemaan..

Peipposkalle myös toivottelen siivousintoa, mä jo voiton puolella =)

Titi-uu, kiva kuulla sustakin. Ihanaa kun saat alkaa häitä järjestämään, onnittelut jo näin etukäteen =) Kiva massu sulla!

Dajm, oikein ekstraihanaa lomaviikkoa teille ja mukavaa juhannusta samalla. Mä lupauduin oleen töissä koko juhannuksen, en ole koskaan pitänyt juhannuksen juhlimista kovin suuressa arvossa joten ihan sama mulle olenko töissä vai vapaalla. Sano jo sille neuvolan terkalle että lopettaa sen vesirokko pelottelun. Olethan sä siitä stressannut jo koko alkuraskauden. Nautihan nyt vaan olostasi =)

Tää lähtee pyyhkiin pölyjä ja sit valmistaudun kaupungille lähtöön (tilipäivä koitti) Shoppailemaan, jee!!!

Vierailija
31/40 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMKALLE ja miehelle kamalasti Onnea pikkuisesta!

PASSIONATELLA oli ikäviä uutisia... Voimia sinulle ja miehellesi ja toivottavasti seuraavalla kerralla pikkuinen pysyy mukana matkassa.

( . ) Kiitoksia tsempityksestä kaikille. Pääsin sitten tänään kotiin, kun proteiinitasot olivat jopa hieman laskeneet. (Maanantaina oli 1,8 g, keskiviikkona 2,2 g, mutta nyt torstaina vain 1,9 g valkuiaista.) Koskapa arvot ovat pysyneet tuolla tasolla, sain ainakin viikonlopun hengähdystaukoa. Ensi viikolla pitää sitten jatkaa kontrollinäytteiden keräämistä. Tylsää!

YKKÖSOPE: Mulla oli sikäli parempi tilanne, että verenpaineet on ihan hyvällä tasolla, eikä mitään muitakaan raskausmyrkytyksen oireita ole, kuin tuo valkuainen virtsassa. Lääkärit sairaalassa olivat ilmeisesti hieman ymmällään meikäläisen suhteen ja eivät täysin samaa mieltä siitä, onko minulla raskausmyrkytys vai ei.

Murphyn laki toimii: Iloitsin siitä, että pääsen kotiin ja saan tehdä tarpeeni VESSANPYTTYYN. Juuri äsken minulle kuitenkin paljastui, että meidän vessanpytty on tukossa. Jesh! Ei kun ämpäri vain esille, tuostahan minulla on jo kokemusta. Toivottavasti Kodin Putkimies auttaa, sillä huoltoyhtiöstä ei luvattu mitään apua ennen maanantaita. Nyt vain pitää odotella ja katsoa... (Saanko saada pienimuotoisen hermoromahduksen... please...)

t. pikku-Juska, 37+1

Vierailija
32/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vieraat kestitetty ja ylitin kyllä itseni eilen jaksamalla olla hereillä kolmeen asti! Hieman olin miehen touhuun pettynyt, kun ollaan sovittu, ettei hän nyt enää näillä viikoilla ota liikaa... Ts. sellaisessa kondiksessa pitää olla, että saliin päästävät. Noh, en eilen vieraiden läsnäollessa viitsinyt alkaa motkottamaan. Nyt aamusta ajattelin asiasta mainita. Mielestäni en vaadi mahdottomia! Olisihan se aika kauheaa, jos isukki ei pääsisi saliin mukaan synnytykseen...

Titi oli käynyt kirjoittamassa! Komea masu sulla! Mullekkin tuli vasta nyt loppuvaiheessa raskausarpia mahaan. En ole ottanut niistä stressiä. Onnittelut tulevien häiden johdosta. Mukavaa, että saatte sitten kaikki saman sukunimen. Mehän ollaan miehen kanssa naimisissa, mutta meillä on silti eri sukunimet. Edelleen auki mikä sukunimi vaaville laitetaan. Näin jälkikäteen olisi pitänyt ottaa yhteinen sukunimi kun mentiin naimisiin. Ei vaan osattu valita. Tsemppiä titille pinnasängyn laittoon!

Nyt painun aamupalan laittoon. Vilkutuksia kaikille ja extra halauksia juskalle, joka oli onneksi päässyt sairaalasta kotio vielä.

Peipposka ja vaavi 38+1

Vierailija
33/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vieraat kestitetty ja ylitin kyllä itseni eilen jaksamalla olla hereillä kolmeen asti! Hieman olin miehen touhuun pettynyt, kun ollaan sovittu, ettei hän nyt enää näillä viikoilla ota liikaa... Ts. sellaisessa kondiksessa pitää olla, että saliin päästävät. Noh, en eilen vieraiden läsnäollessa viitsinyt alkaa motkottamaan. Nyt aamusta ajattelin asiasta mainita. Mielestäni en vaadi mahdottomia! Olisihan se aika kauheaa, jos isukki ei pääsisi saliin mukaan synnytykseen...

Titi oli käynyt kirjoittamassa! Komea masu sulla! Mullekkin tuli vasta nyt loppuvaiheessa raskausarpia mahaan. En ole ottanut niistä stressiä. Onnittelut tulevien häiden johdosta. Mukavaa, että saatte sitten kaikki saman sukunimen. Mehän ollaan miehen kanssa naimisissa, mutta meillä on silti eri sukunimet. Edelleen auki mikä sukunimi vaaville laitetaan. Näin jälkikäteen olisi pitänyt ottaa yhteinen sukunimi kun mentiin naimisiin. Ei vaan osattu valita. Tsemppiä titille pinnasängyn laittoon!

Nyt painun aamupalan laittoon. Vilkutuksia kaikille ja extra halauksia juskalle, joka oli onneksi päässyt sairaalasta kotio vielä.

Peipposka ja vaavi 38+1

Vierailija
34/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksistä. Valitettavasti meille kävi niin kuin pelkäsinkin, eli raskaus on mennyt kesken. Torstaina kävin päivystyksessä ja ultrassa varmistui keskeytynyt keskenmeno. Viikkoja torstaina oli kasassa nuo 12, mutta pieni vastasi viikoja 7, eli oli mennyt kesken jo monta viikkoa sitten. Se oli täysi yllätys, että niin varhain oli mennyt kesken koska raskausoireet olivat jatkuneet näille viikoille asti. Nyt on niin surullinen ja vihainen olo. Olin käynyt varhaisraskauden ultrassa vkolla 7 ja silloin pieni oli vielä elossa ja sydän sykki, mikä oli antanut meille niin paljon toivoa, mutta samalla viikolla olis siis tilanne muuttunut, jälkeenpäin ajateltuna oli melkoinen epäonni ajoituksessa, jos olisimme menneet ultraan pari päivää myöhemmin, olisi asia selvinnyt jo tuolloin yli kuukausi sitten. Maanantaina oli tarkoitus mennä lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta eilen perjantaina keskenmeno käynnistyi itsestään. Oli kamalaa nähdä se määrää isoja paloja hyytymiä ja se verimäärä. Nyt pitää sitten mennä kontrolliin tuon tyhjentymisen osalta. Taidan hoitaa sen yksityisesti. Minulle jäi ikävä mielikuva Jorvin päivystyksestä. Tietysti tilannekin on niin vaikea, ettei kukaan lääkäri tai hoitaja varmaan osaa olla juuri niin kuin kukin potilas toivoisi.

Nyt yritän kääntää ajatukset tulevaisuuteen, toivottavasti meillä olisi onni mukana seuraavalla kerralla. Varmaan kestää aikansa kunnes tämä tyhjyyden ja menetyksen tunne väistyy. Tuntuu niin pahalta palata lähtöpisteeseen, kun ei meillä se raskautuminen ihan nopeasti käynyt. Saatika mitkä ajatukset mahtavat olla mahdollisen tulevan plussan jälkeen...

Seuraavat viikot vietän palstahiljaisuutta, katsotaan sitten jos vielä tänne tulen uusin iloisin uutisin ja on vielä tuttuja nimiä odottajissa, se olisi mukavaa. Toivon teille kaikille oikein paljon onnea ja iloa raskauteen ja pitkällä oleville onnea tulevaan synnytykseen! Toivottavasti muilla alkuraskaudessa olevilla on nyt onni myötä, kun täältä jo kaksi on nyt viikoilla 12 joutunut jättämään odotuksen.

-Maisi

Vierailija
35/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kuinka surullisia uutisia Maisi... Toivoin niin, että teillä olisi tullut positiivisempia uutisia ultrasta. Jaksamista sinulle ja miehellesi.

-Peipposka-

Vierailija
36/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille :) !!

Löysin tälläisen " ensikot" tiimin täältä ja ajattelin liittyä seuraan, jos se vaan sopii :) ??

Tosin viikot vasta TODELLA alussa ja kattelin että täällä kaikilla jo ptkällä...oonkohan oikeiassa paikassa ;0D ??

No kerrotte sit jos kuulun toiseen ryhmään :) oon nimittäin tällä viikolla vasta rekisteröitynyt koko sivuille kun plussasin keskiviikkona...Eli viikkoja on vasta 6+5 ja nyt kovasti jännittää ja pelottaa kestääkö maha-asukki niin pitkälle että päästään kertomaan sukulaisille ja kamuille tulevasta...niin paljon pelottaa että oon kolunnut varmaan kaikki netissä olevat keskenmenoon liityvät jutut (nyt näin raskaana ollessa tollasta ei ehkä pitäis tehdä ku ei se ainakaan auta tähän pelkoon)!!!Avomiehen kanssa ollaan oltu yhdessä vajaa neljä vuotta ja kihloissa melkein vuoden ja nyt keskiviikkona totaalisena yllätyksenä tuli todella kirkkaat viivat testiin :) vaikka raskaus onkin todellinen yllätys niin kuitenkin todella tervetullut :) !!

Eka neuvola ois jo juhannuksen jälkeen eli sit viikkoja ois 8+1 (toivottavasti sinnekkin asti päästään...)...

mitenhän saisin päästä pois pelot keskenmenosta...

Vierailija
37/40 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, tosi ikäviä uutisia sinulla =(

Voimia teille tämän surullisen asian ylipääsemiseen, olen niin pahoillani puolestanne..

Pikku-juska, kiva että pääsit kotiin vaikka olishan se vauvelikin valmis jo syntymään. Tsemppiä sinne!

Peipposkan mies oli tainnut viettää liian kosteaa iltaa.. Ikävä juttu, etkä sä todellakaan vaadi liikoja jos pyydät ettei mies kovin kännäis. Kai se on miehellekin stressaavaa tää odottaminen, niillä kun ei edes ole mitään estettä etteikö jois. Ainoastaan vaimon vaatimukset ja odotukset. Meillä sentään juomisen halua hidastaa kasvava maha ja liikkeet jotka tuntee masussa. Lapsen tulo taitaa olla naiselle konkreettisempaa kuin miehelle. En siis mitenkään puolustele miehesi juomista, pitäis sen kunnioittaa myös sun toiveita!

Plus-83 tervetuloa joukkoon mukavaan. Tää enskaporukka on siis meille ensimmäistä vauvaa odottaville, ihanasti täällä saa tukea ja lohtua niin vaikeina kuin hyvinäkin aikoina.

Toivotaan pienelle masu-asukillesi paljon onnea että pysyy mukanasi loppuun asti. Ja onnittelut vielä plussauksesta =)

Hyviä oitä rakkaat enska-ystävät

hermione ja Onni rv24+4

Vierailija
38/40 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon halauksia ja voimia vaikeasta ja ikävästä asiasta toipumiseen!!!!Itku tuli puolestasi kun luin tekstisi =,( !!

Vierailija
39/40 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariin viikkoon en ole ehtinytkaan taalla kayda edes kurkistelemassa. palijon olikin asiaa teilla tullut, tunteroinen varmaankin vierahti teidan juttuja lukiessa. suomen reissun jalkeen on ollut todella kiirusta.

onnea kaikille uusille enska-aideille ja taitaapi uusia kohta tulla taas!

pahoittelut passionatelle ja maisille keskenmenosta. :( voimahaleja ja tsempia uuteen yritykseen!

omaa massua:

viime vkon vkonloppuna oli festarit (en enaa ikina lahde festaroimaan alkuraskaudesta, hyihyi niita vessoja) ja nyt sitten taman vkon ystava kesalomailemassa. vointi ollut hyva, valilla oksettelee ja vasymysta on edelleen. muuten oireet on vahentyneet huomattavasti. huomenna voisi kayda varailemassa neuvolaa tanne englannin paahan, kun suomessa olivat sanoneet etta parempi kayda taalla ja suomessa sitten syksylla kun palaan takaisin. eka neuvolakaynnin olen kaynyt kyllakin jo suomi-lomalla.

aikas omanapaista oli tama kun en enaa muista mita immeiset olivat taalla kirjoitelleet, mutta nyt yritan taas alkaa aktiivisesti, kun ei pitaisi enaa kiirettakaan pitaa.

// mutsiko ja pikkunen rv.10+6 (huhhu, huomenna viikot poksuu. miten aika voi menna nain hurjan nopeaa.. vastahan ma plussasin?)

Vierailija
40/40 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa on täälläkin päin vietetty. Olen itseasiassa ollut nettipimennossa pari viikkoa ja lisäksi flunssan kourissa tämän viikon.

Erittäin isot pahoittelut Passionatalle ja Maisille!!! *halaa lujaa* Ei ole sanoja.... Koettakaa jaksaa...

Paljon onnea Plus -83 iloisesta uutisesta. Ihan oikeassa paikassa olet ja on meitä täällä vähäisemmillä viikoilla olijoita. Tosin olemme tainneet viettää melkoisen hiljaiseloa :) Silti on erittäin mukavaa lueskella pidemmällä raskaudessa olevien tuntemuksia ja juttuja.

Minulla ei tuo käveleminen vieläkään tunnu hyvältä. En tiedä mistä johtuu, että alavatsa tuntuu aralta ja välillä myös kipeältä kävellessä. Levossa ja istuessa ei mitään ongelmia, mutta käveleminen ei tunnu hyvältä. Onko teillä muilla ollut vastaavia kokemuksia? Kivut eivät ole sellaisia kohdun vihlaisukipuja, vaan enemmän tasaista kipua.

(.) Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt takana. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta hoitaja näki sydämen sykkivän :) Verikokeen kanssa oli tosin ongelmia, kun ei millään löytänyt suonta käsivarresta. Kun se oli pitkän tovin tönkänyt sitä kättäni, niin mulla alkoi olemaan tosi huono olo. Lopetti vihdoin ja sovittiin, että käyn labrassa ottamassa verikokeet ja samalla tulee sitten siihen Down -syndrooma seulaankin otettua veret. Osaan jo etukäteen sanoa hoitajille, että mulla on vaikeasti kiinnisaatavat verisuonet, jotta osaavat asennoitua niihin oikein :)

Tuisku rv 9+3