Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän lapsenne keskeyttää aikuisen juttelun?

Vierailija
10.06.2007 |

Meidän lapset eivät saa ja siitä huomautetaan aina.

Tuntuu kuitenkin olevan varsinkin yhden kullannuppujen äidit, että heidän lapsensa hieman jotain yrittävät sanoa, heti nämä äidit ovat valmiina keskeyyttämään oman juttunsa ja aloittavat sen lepertelyn omalleen. Minusta jo kuuluu lapsena oppia, ettei toisen puhetta keskeytetä vaan odotetaan omaa vuoroa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Totta kai silloin saa keskeyttää, jos on tärkeätä asiaa, mutta mä tarkoitinkin juuri näitä lapsia, jotka keskeyttävät joka välissä ja heidän äitinsä menevät siihen mukaan.

ap

Vierailija
22/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos keskustellaan jonkun toisen aikuisen kanssa tärkeästä asiasta, ja lapsi tulee luokseni ja sanoo, että hänellä on asiaa, niin sanon lapselle, että odota hetki, sanon tälle toiselle aikuiselle tämän asian ensin. Jos siis meidän aikuisten juttu ei ole pitkä. Puhun loppuun ja sitten käännyn lapsen puoleen, ja kysyn, että nyt kerro.



Ei voi olettaa, että aina inahtaessaan lapsi saa heti suunvuoron. Vuoron odottamista on tämäkin asia.

Ja kyllä jokainen hoitaja ja vanhempi tietää, että jos on joku hätä tai kiireellinen asia, niin tietenkin lapsi saa huomion heti. Mutta jos on jotakin tarinoita kerrottavana, niin kyllä lapsi osaa, ja pitää odottaa muutama kymmenen sekuntia vuoroaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos löpisen mamma kerhossa läpiä päähän ja lapsella on siihen väliin tärkeää asiaa, niin pyydän anteeksi kanssa keskustelijalta ja kuuntelen lastani ja jatkan hetken kuluttua löpinääni=)

Eli tilanteen mukaan;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme