Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muilla niin, että Suomessa ei ole yhtään samannimistä lasta kun omasi?

Vierailija
10.06.2007 |

Minulla on tälläinen

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 1899 jälkeen näin kirjoitettuna 26 naista ja yksi mies:-)

Vierailija
2/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vaikka joku Helmi-Riikka tai Sonja-Jasmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukunimeä on vain 3 kpl, kaikki meidän perheestä =)

Vierailija
4/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa. Kaimani on lapsuuden kaverini tyttö :)

Vierailija
5/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole kokenut nimeäni ongelmaksi. Ikinä en ole tavannut kaimojani, joita löytyy muutama kymmenen. Lähes kaikki ovat minua 20-30v nuorempia eli ei olla pyöritty samoissa piireissä ;)

Tyttärelläni on koko maassa kolme kaimaa. Maailmalla tuskin montaa, koska kyseessä on suomalainen luontonimi. En osaa kuvitella, että tyttärelleni tulisi ongelmia nimensä tähden. Ihan positiivista palautetta ollaan nimestä saatu.

Vierailija
6/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, tunnen tuon. Onko tuolla kaikki uniikit nimet vai?

Vierailija
7/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen nimi, silti ihan suomalainen nimi ei mikään nico-petteri väännös

Vierailija
8/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen osalta siis sama tilanne kuin tämän viestin kirjoittajalla:

Vierailija:

sukunimeä on vain 3 kpl, kaikki meidän perheestä =)

Vierailija
9/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus- ja nuoruusikäni törmäsin jatkuvasti " onpa sulla outo nimi" -kommentteihin. Moni ei edes uskonut että kyseessä on oikeasti nimeni, luulivat että keksin itse ja valehtelen :( Jossain vaiheessa pyysin vanhemmilta että nimi voitaisiin vaihtaa, halusin olla ihan tavallinen Anne tai Mari tai Katja tai ihan mikä vaan tavallinen.

Ihan normaali nimi minulla on suomalaisesta kalenterista, nimipäiväkin on. Aina on nimeä lapsille annettu, vähän. Tänä päivänä vähän enemmän kun moni haluaa erikoisen nimen lapselleen. Enää ei kukaan ole vitsaillut nimestäni kun ei se enää ole (onneksi) niin kauhean harvinainen.

Vierailija:

Mutta siis sellainen jota on annettu tasaisen vähän aina. Ei ole koskaan ollut muodissa. Minulla on huono itsetunto ja olen aina inhonnut nimeäni ja pitänyt itseäni jotenkin outona osittain myös nimeni takia. En ollut kovin suosittu kavereiden keskuudessa jne. Kyllä kävi kateeksi kaikki Tiinat ja Annet, joita joka luokalla oli useampia. Niin ihanan tavalliset nimet! Vaikea selittää - ne jutut vaan jotenkin liittyvät yhteen, vaikka sanotaanhan, ettei nimi miestä pahenna, vaan mies nimeä. Ja niin kai se on.

2

Vierailija
10/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille olisi syntynyt tyttö, hänestä olisi tullut Sennia, joka nimeä miettiessämme olisi ollut vrk:n mukaan uniikki. Emme tarkoituksella miettineet uniikkinimeä, ja yllätyinkin, että niin tavallisen kuuloista nimeä ei muka olisi kellään. Noh, nyt tsekkasin ja Sennia-nimeä onkin kuudella naisella, joista osa on syntynyt ennen kuin viimeksi tarkastin tuon nimen yleisyyden. Olen muutenkin huomannut, että nuo luvut vähän vaihtelevat. Eli nimi ei välttämättä ole ihan uniikki, vaikka vrk niin väittäisi.

Vierailija
11/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan väestörekisterin mukaan.

Vierailija
12/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat ja olivat tästä asiasta aina kovin ylpeitä. Itseäni harvinainen nimi taas harmitti. Tosi usein joku kysyi että " siis mikä???!!!???" kun kerroin nimeni. Sitten ihmeteltiin ja hämmästeltiin ja kutsuttiin väärällä nimelllä ym.

Lapsilleni tahdoin ihan ehdottomasti ns tavisnimet. Ei muotinimet mutta sellaiset selkeät perusnimet jotka jokainen tietää.

Vierailija
13/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo muka luotettava rekisteri

Vierailija
14/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisistä nimistä kun vähän keksii muunnoksia niin jo on harvinainen ainakin muka

Vierailija
15/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aivan tavallista nimeä yhdistetty eikä kukaan ole keksinyt yhdistää niitä aiemmin ;)

Vierailija
16/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma etunimi on erikoinen ja vaikea, vaikkei ihan uniikki olekaan. Onhan se ihan nätti, mutta aika hankala käytössä.

Vierailija
17/32 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on joku jopa paukauttanut että onpa kauhea sukunimi! :(

Etunimekseni vanhemmat sitten älysivät onneksi antaa oikein nätin ja kauniin nimen, ja sitä onkin sitten ihasteltu monesti, vaikka se onkin ikäisteni kolmikymppisten ikäluokassa harvinainen.

Vajaan 10 vuoden sisällä pikkutytöille on alettu antaa tätä nimeä sitten vähän enemmänkin, eli pikkuisia kaimoja minulla on tuttavapiirissänikin, mutta ikäisissäni ei ketään.

Vierailija
18/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on suht harvinainen nimi. Tai ei oikeastaan edes harvinainen, vaan sellainen, jota ei minun ikäluokassani ole monestikaan annettu. Koulussani ei ollut yhtään samannimistä. Vanhemmilla ihmisillä ehkä vähän useammin, mutta mikään suosittu nimi se ei ole ollut koskaan. Ja kyllä olen kärsinyt siitä! En ymmärrä mitä vanhempani ajattelivat, koska ei nimeni ole edes mikään kaunis!

Pidä ap huoli, että lapsellesi tulee ainakin mahdollisimman hyvä itsetunto, niin ei nimestään ehkä kärsi ihan niin paljoa ja osaa ylpeänä kantaa sen!

Vierailija
19/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ilkeä laittaa.

Todella harvoin ne nimet nimittäin on mitään kauniita...

Vierailija
20/32 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt miksi noin kaunista ja " ihan normaalia" nimeä ei ole kenelläkään muilla.

Nimen " keksin" pari vuotta ennen lapsen syntymää/ennen edes suunnitelua

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi