Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Helmihaikarat~~

10.06.2007 |

En äkkiseltään löytänyt pinoa helmikuussa ' 08 synnyttäville.

Ottakaamme ja pinoutukaamme! :)

Nettilaskureiden mukaan toisen lapsemme la. olisi 9.2.2008.

Esikoinen on syntynyt 11.8.05, joten 2,5 vuotta tulisi sisaruksille ikäeroa. Kaikki on vielä niin alussa, että en ole edes ehtinyt vielä voimaan pahoin, mutta sitä odotellessa... :D

Malwis & Hilla-Hermanni 5+0

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen plussasin kirkkaasti ja heti rekisteröidyin näille sivuille =) !!Laskurin mukaa la olis 3.2.2008...Lapsi on ensimmäisemme ja TODELLINEN yllätys =D mutta kuitenkin niin tervetullut!!

vatsan turvotusta ja rintojen arkuutta ja pientä kuvotusta on koko ajan päällä...nyt vaan on ihan epätodellinen fiilis...ei usko todeksi,mutta silti uskoo :) !!ja pelottaa ihan kamalasti että jotain käy...mutta ehkä niin ei pitäis ajatella...hyi,pois se minusta :) !!paljon,paljon onnea kaikille muillekkin helmihaikaroille :) !!!!mä saatan olla sit se joka kauheesti kyselee ja utelee kaikkea kun en tosiaan ole omakohtaisia kokemuksia raskaudesta saanut niin kaikki on niiiiiiiin uutta :) ja niiiiiiiiiiiin ihanaa :) !!

Onkos kenelläkään muuten mitään loruja millä kertoa ystäville,isovanhemmille jne jne???

Vierailija
62/71 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi pari lorua, kun kyselit..

Toive suuri toteutuu

kunhan koittaa helmikuu

salaisuus ei pysy kauaa

meillä odotetaan vauvaa

- - - - - - -

Salaisuuden suuren,

kuiskaan mukaan tuulen

kasvaa masussa sormet ja varpaat

nyt jo varmaan uutisen arvaat

vauva meille tulossa on

onnemme on rajaton

- - - - - - - - - -

Positiivareiden sivuilta poimittuja. Oliko yhtään sitä mitä etsit =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein viikko sitten positiivisen testin, ja nyt en meinaa pysyä housuissani. Ajattelin, että en tätä vielä kaikelle kansalle kuuluta, vaikka tekis mieli, niin täällä ainakin voin tuulettaa.

meillä olis tulossa kolmas lapsi ja varmaan jää viimeiseksi, joten nyt pitää ottaa kaikki ilo irti. Vanhemmat lapset nyt 6 1/2 ja 2 1/2. vanhempi lähtee syksyllä kouluun ja nuorempi täyttää 3 helmikuussa.

En oikein tiedä millä viikolla olen, kun kierto on aika pitkä. Viimeiset menkat alko vappuna, sitten olinkin toukokuussa reissussa 21. päivään asti, joten raskautuminen on täytynyt tapahtua tuon 21. päivän jälkeen.

En oikein jaksanut uskoa raskautumiseen, kun ollaan oltu ilman ehkäisyä nuoremman lapsen syntymästä asti. Jotenkin vain kuitenkin uumoilin, että nyt on saattanut tärpätä,vaikkei mitään oireita varsinaisesti ollutkaan. TUnsin vaan metallista makua suussa ja jostain olin lukenut, että sellainen tuntemus saatta liitty alkuraskauteen.

Tein sitten testin ja niinhn se vain oli positiivinen. Nyt olen tuntenut selviä vihlaisuja alavatsassa ja olen myös ollut tavanomaista väsyneempi.

Mulla on ollut hyvin epämääräiset ja epäsännölliset kuukautiset koko elämäni ajan. Maaliskuussa aloin noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, jonka seurauksena kuukautiskierto oli kaksi kiertoa säännöllinen 36 päivää. Kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi. Ovulaation sain bongattua limojen avulla.

Vähänhiilarisen ruokavalion sanotaan auttavan hormoonitoimintaan ja minun kohdallani se ainakin pitää paikkansa. Joten suosittelen.

Vierailija
64/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli sitä, onko raskaudesta jo kerrottu etiäppäin.. Itse olen kertonut ainoastaan miehelle sekä työterveyslääkärille (kemian alalla töissä) ja yhdelle hyvälle ystävälle, joka työskentelee samassa paikassa. Häneltä kyselin " tietoja" työskentelystä paikassa raskauden aikana, koska hänellä siitä on kokemusta. Ensiviikolla on alkuraskauden ultra, jos siellä syke löytyy niin ehkä muutamille " sukulaisille" (miehen veli ja serkku perh.) juhannuksena selviää raskaus, kun en juo mitään. Mut jos sykettä ei löydy (viimiset kuukautiset alkaneet 1.5. joten pitäs löytyy!) niin luultavasti taas kerran keskenmeno, ja " se siitä ja sen kestävyydestä" . Mut jos käy niin hyvin että syke löytyy, niin silti kerron muille kavereille ja sukulaisille vasta NP-ultran jälkeen. En oikein ole luottavaisin mielin tämänkään raskauden suhteen, kun edellisetkin on päättyneet aina keskenmenoon. Ja juhannus on nyt ainoa juomajuhla tässä lähiaikoina, kyllä muitakin kissanristiäisiä yms on joka viikonlopulle tiedossa, mutta onneksi on myös työvuoroja vloppuina, joten voin vedota meneväni töihin, joten siksi en juo.. =] oikeestikin meen kyllä töihin.. =] ja juhannuksenakin pitäs mennä yhreks päiväks... seuraavat " juomajuhlat" (häät) ovat heinäkuun lopussa, joten taitaa ollakin jo melkein se 12. viikkoa täynnänsä ja NP-ultra takana (JOS niin pitkälle ikinäkään pääsen) joten sillon voi sit jo oikeen syynkin kertoa, jos kaverit ei muuten tajuu... =]

Katri: valitettavasti mä en vielä halua ilmoittautua " turhaan" minnekään listalle, kun ei tästä taas tiedä mihin vielä joutuu, joten jos se syke ens viikolla löytyy, niin ehkä sit tulen yahoon listalle sekä ilmoittelen tietojani niihin " helmikuun tietoihin" .. =] en nyt muista tai keksi sanaa millä sitä pitäs kutsuu... =] mutta ehkä ymmärrät yskän! =]

Tänään kävin taas hammaslääkärillä, ¨paikkailtiin yks reikä, ja enää yks reikä jäi paikkaamatta... =] sinnekin on aika viel ensviikolla, joten juhannuksena voi ilman vihlomista syödä pekoniherkkusieniä ja hyviä salaatteja! =] Nami! eipä ne muutenkaan kovin oo vihlonut, lähinnä jotain todella makeaa (esim. mars-patukka) syödessä, mut olen vältellyt niitä..

Raskausoireina mulla on rintojen arkuus (helevetin kipeet!), välillä " erikoisempi" olo, mut ei kovin paha olo kuitenkaan, sellanen siedettävä. Ja iltasin närästää. Mut näitä oireita on myös ollut edellisissä keskenmenneissä raskauksissa, joten eips ne oo mitään uutta ja ihmeellistä. Mut kyllä se tästä iloks muuttuu jos ei tälläseks jää! =]

Ensiviikkoon! Seuraavaks taidan kirjotella ultrakuulumiset, eli tuleeko selvä vai ei-niin-selvä juhannus... =]

jonttu rv 6+6 (jos siel joku elää...)

Vierailija
65/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanhan tänne helmihaikaroihin liittyä, kun ihan varma en ole koska olisi laskettu aika, nyt kuukautiset tulleet niin oudosti.. Kyllä sen luulisi helmikuulle menevän, jos ei mene, voinhan sitten vaihtaa toiseen kuukauteen :)

1,5 viikkoa sit tein testin, nega, eilen uuden ja siihen tuli ne 2 viivaa..

Yksi lapsi ennestään, 3-vuotias. :)

Ei ole ollut täälläkään muita oireita ku vähän vihlaisuja ja rintojen arkuutta. Pahoinvointia ei toivotavasti tulekkaan, viime raskaudessa se oli niin raju että jouduin todella paljon olemaan poissa töistä..

Onko joissain paikoissa niin että neuvolaan ei pääse ennen kuin on 12 viikkoa raskautta mennyt?

Mulle kysy täti että jos ensi viikolla ja kaveri taas sanoi että sille sanottu että vasta siiten niiden viikkojen jälkeen..

Vierailija
66/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania loruja, just tollasia kaipasin :) !!Kiitos :) !!

Vierailija
67/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä minäkin jo rohkenen tänne pinoutua. Viikko sitten plussasin ja maanantaina tein vielä toisen testin, vaikka ensimmäinenkin oli vahva plussa.. Ei varmaan vaan tahdo oikein uskoa :).

Meillä on ennestään 07/06 syntynyt poika, eli toista odotellaan. Ikäeroa tulis n. 1v7kk ja se olikin meillä haaveena. Eli tosiaan ekasta yrityskerrasta tärppäs kuten esikoinenkin. Nyt vaan toivotaan että masukki jaksaa pysyä kyydissä sinne helmkuulle :).

Tajuton väsymys on täälläkin vaivannut. Varsinkin iltapäivällä tuntuu monesti, että vois nukahtaa vaikka seisaalleen. En muista että esikon aikana olis ollut noin vahvaa toi väsymys?! Muutenkin oireita on nyt vähemmän. Sen takia en varmaan uskonutkaan olevani raskaana :).

Neuvola-ajan sain minäkin vasta juhannuksen jälkeen. Nyt tässä pohdin, että menisinkö käymään alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Jotenkin on sellainen tunne, että haluan varmistaa että kaikki on hyvin. Esikon aikaan en käynyt ja sydänäänetkin kuuluivat jo ekalla käynnillä, joka oli rv9+6. Onko kukaan harkinnut ultraa tai käynyt jo? Ja paljonko maksoi? On tämä pino jo niin pitkä, etten äkkiseltään muista onko joku asiasta maininnut :).

Sen muistan että Katri tais kysellä esittelylistan tekemisestä. Mun puolesta vaan eikun tekemään. Ymmärrän tietenkin että kaikki ei välttämättä halua vielä " pinoutua" , alussahan sitä vasta ollaan raskauden suhteen. Mutta kiva jos sulla löytyy halukkuutta tähän hommaan.

Ja Nojandalle kiitos runoista, ihania!

Minni-äinen rv 6+1

Vierailija
68/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon Onnea kaikille plussanneille!

Vierailija
69/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni-äinen kyseli, onko joku käynyt jo ultrassa. Minä täällä nyökyttelen. Liekö kuntaliitoksemme ansiota, että pääsin ensimmäistä kertaa elämässäni keskusneuvolaan ultraan eikä siis maksanut penniäkään. Th varasi sinne mulle ajan menkoista laskettuna rv 7+2. Sykkivä sydänhän siellä näkyi, mutta sikiö vastasi kooltaan viikkoa pienempää ja se taas täsmäsi täysin ovistuntemuksiini. Kyllähän se taas aika uskomattomalta tuntui nähdä se sykkivä sydän siinä ruudulla. Kun vaan nyt kaikki menis loppuun asti hyvin.

Täällä oli eräs nikki, joka juuri äskettäin kertoi toistuvista keskenmenoista. Oliko Jonskuli tai jotain sinne päin. Onko sinulla tutkittu syytä noihin keskenmenoihin? Toivottavasti nyt sinullakin tämä raskaus onnistuisi, samaa toivon tietysti meille jokaiselle.

Huusholli sekaisin, siivoomaan pitäis ruveta...

jazuliini rv 6+5

Vierailija
70/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu82 olikin se, joka noista keskenmenoistaan kertoi. Sen verran muistin oikein, että j:llä se alkoi ;-).

Vierailija
71/71 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen mäkin niistä toistuvista keskenmenoista puhellut.. Mulla niitä takana 5. Kolmannen jälkeen tutkittiin, mutta syytä ei löytynyt. Huonoa tuuria sanottiin...