~~~Helmihaikarat~~
En äkkiseltään löytänyt pinoa helmikuussa ' 08 synnyttäville.
Ottakaamme ja pinoutukaamme! :)
Nettilaskureiden mukaan toisen lapsemme la. olisi 9.2.2008.
Esikoinen on syntynyt 11.8.05, joten 2,5 vuotta tulisi sisaruksille ikäeroa. Kaikki on vielä niin alussa, että en ole edes ehtinyt vielä voimaan pahoin, mutta sitä odotellessa... :D
Malwis & Hilla-Hermanni 5+0
Kommentit (71)
Joku ehdotti, jos luotaisiin oma privaattiryhmä. Mä sitten loin sellaisen, joten tulkaahan mukaan. =)
http://groups.yahoo.com/group/helmihaikarat
heippa, en vielä ole ehtinyt lukea koko pinoa läpi (täytyy täällä töissä olla vähän varovainen...), mutta halusin kuitenkin jo liittyä joukkoon! Eli eilen illalla plussasin, la 19.2.2008. Ennestään poika (95) ja tyttö (11/05), siinä välillä kaksi keskenmenoa v 2001. Ihan kiva kun tämä raskaus alkoi ekasta " luomu" kierrosta pilleiren jälkeen, kun tuota edellistä, eli tyttöä pantiin alulle melkein vuoden! Ainoana oireena tässä vaiheessa (kuten myös edellisissä raskauksissa) on kipeät tissit. Pojan kanssa ei ollut aamupahoinvointia missään vaiheessa, tytön kanssa kolmen viikon ajan vurokauden ympäri! Siinä pahoinvoinnissa ei ollut muuta hyvää kuin se, että paino pikaksen laski ja kokonaisuudessaan sitten myöskin vain nousi 12 kg koko raskauden aikana. Pojasta kuitenkin tuli huppistaheijjaa 20 kg! Aion kyllä nyt heti skarpata herkuttelun kanssa, ja tietysti jää saunasiiderit pois (paitsi pakollinen huikka miehen pullosta). Eli haluan välttää sokerirasituksen ja muut " saarnat" .
Ihanaa olla raskaana, vaikka odottavan aika on pitkä ja tuskainen. Ja tietysti takaraivossa koko ajan pieni ääni varoittelee siitä, että tässä vaiheessa voi vielä tapahtua vaikka mitä. Alkuraskauden ultraan kuitenkin aion mennä oman mielenrauhan takia. Mutta täytyypi lukea koko pino ja tutustua teihin muihin mammoihin!
ei oikein vieläkään tajua että on toinen vauva tulossa... :)tietysti huono olo
ja väsymys muistuttaa asiasta...
takaraivossa vielä kauhistuttaa ajatus että esikoinen on vasta 5 kuukauden ikäinen.miten pärjään niin pienten kanssa.no on kai sitä muutkin pärjänneet.jaahas,poitsu kutsuu..
Odotetaan kolmatta, ennestään on kaksi tyttöä 4-ja 5 vuotiaat.
Tätä kolmatta yritettiin 8kk, ja en millään ole meinannut saada iskostettua itselleni että nyt sitä ollaan raskaana ihan oikeesti. Olin tuossa yrityksen loppumetreillä jo heittänyt toivon ja antanut periksi, totutellut siihen ajatukseen ettei meille välttämättä tulisikaan kolmatta. Sitten yhtäkkiä testi näyttikin plussaa! En voinut uskoa ja olen tehny vaikka kuinka monta testiä jo=D
Aivan ihanalta kuitenkin tuntuu, mulla vaan on pelkoja keskenmenosta, tuulimunasta tms.. Niitä ei aiemmin ole ollut.
Oireet: Mahan nipistely, tuntuu kuin alavatsan päällä olisi viiden kilon paino:), etovaa oloa vähän ja nännien aristusta.
Laskettua-aika olis 20.2.08
mami rv 4+1
Heip kaikille, minäkin liityn joukkoonne, plussasin jo viikko sitten mutta nyt vasta palstanne löysin. Eli laskettu aika olisi 13.2.2008, eli rv 5+1 olisi nyt.
Ei oikeastaan vielä tunnu mitenkään " raskautuneelta" , väsy on kyllä ihan kamala. Nukkumaan pitää päästä yhdeksän aikaan illalla, mikä on jokseenkin hoopoa kun olen aina ollut kova iltakukkuja...
Ai, ja siis esikosta odottelen, ikää on - niinkuin nimimerkkikin kertoo - 27 vuotta, mies on vuotta nuorempi. Pirkanmaalta ollaan kotoisin. Neuvolankin jo varasin tänään, ja se olisi jo kahden viikon kuluttua, tietty kaikki jää lomalle just nyt...:/ Mulla on yksi kohdunulkoinen takana 2002, joten menen parin vkon kuluttua yksityiselle ultraan, jotta tulee varmuus että kaikki on siellä missä pitääkin.
Oletteko muuten vielä kertoneet kenellekään? Mä kerroin äitille, kun ollaan muutenkin paljon tekemisissä, ja juhannusta ollaan äiteelle menossa viettämään, niin voisi vähän ihmetellä vesilinjaani, kun en ole kauhea kuppiinsylkijä koskaan ollut..:D Ja nyt takaisin töihin, ettei tule kukaan kurkkimaan olan yli että mitäs sitä vauvasuvuille kirjoitellaan...
Valentine: Mä olen myös kertonut jo vanhemmilleni. Meillä on niin läheiset välit, joten tulee puhuttua aina kaikesta. Tietävät myös kaikista 5:stä keskenmenostanikin ja ovat olleet tosi pahoillaan.
Joku kyseli näistä postituslistoista... Sori kun unohdin nikkisi, mutta mulla on tätä unohtelua esiintynyt tällä viikolla vähän turhankin usein. ;) Lieköhän raskausdementiaa vai mitä... Mutta itse listan tehneenä en nyt samaa ikkunaa saa näkyviin, mutta olettaisin että kun tuota linkkiä klikkaat, niin jos sulla ei ole yahoo-tunnuksia, niin sellanen pitäisi luoda ja sitten kirjoittaa ns. hakemus sinne. (jo hakeneet voivat tarkentaa) Mä saan sitten siitä hakemuksesta ilmoituksen ja hyväksyn sut palstalle. =)
Ai niin, mitä olisitte mieltä, jos tehtäisiin sellanen esittelylista, josta näkis suoraan kuka kukin on ja sitten la:t ja monettako odottaa?
katri72
Heippa kaikille!
Minäkin täältä varovasti ilmoittaudun. Laskureitten mukaan viikkoja olisi nyt ~6 ja laskettu aika ~5.2.
Tämä olisi meidän perheen kolmas lapsi. Vanhemmat lapset ovat poika (-99) ja tyttö (-02). Fiilikset on samat kun molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa: tyytyväinen, onnellinen, jännittynyt, hieman hirvittääkin... Mut eiköhän se siitä... :) Väsymys on ollut melkoinen mutta hengissä ollaan.
Tsemppiä kaikille ja palstaillaan!
Mulla ei pojasta ollut yhtään pahoivointia, mutta tytöstä sitäkin enemmän. Eli ehkä teillekkin haikara tuo sinisen paketin :-)
t,Sokeritoppa
Samaa olen itsekkin miettinyt, jospa olisikin tällä kertaa poika.
Tänään aamulla oli pientä kuvotusta havaittavissa=)
t.ilonella
että silloin raskaushormoonit on kovassa nousussa... :-)
t,Sokeritoppa,
Hei!
Varovasti ilomoittaudun mukaan. Meillä siis ennestään 2,5-vuotias tytär ja nyt nähtävästi odotellaan hänelle pikkuveljeä ta -siskoa. Raskaus alkoi hieman yllättäen, kun asiaa oltiin kyllä suunniteltu, mutta juuri minkäänlaista yritystä ei vielä ollut käynnissä. Viikko sitten kuitenkin tein pos. raskaustestin, kun tunnistin erittäin vahvat raskausoireet - ja plussahan sieltä tuli. Laskettu aika olisi näillä näkymin 8.2., mutta saattaa siirtyä eteenpäin, kun pillereiden lopettamisen jälkeen ehti olla vain kaksi kiertoa, jotka olivat kyllä pitkän sorttisia (34 ja 30 päivää).
Takana on yksi km vuodelta 2003, joten matalalla profiililla mennään tämä alku. Muutamalle ystävälleni olen raskaudesta kertonut, mutta muutoin odotellaan ainakin np-ultraan saakka.
Ikäeroa noille lapsukaisille olisi tulossa reilut kolme vuotta, ja se tuntuu ihan mukavalta. Olen ehtinyt tässä välissä valmistua ja olla aika hyvin töissä, eikä mulla muutenkaan ollut minkäänlaista vauvakuumetta ennen viime talvea. Esikoinen on allergioita lukuunottamatta ollut ns. helppo lapsi, mutta ei silti haluttu kakkosta heti perään. Nyt on tosi hyvä fiilis ja toivon vain, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka.:)
Lumileopardi, poikanen 2,5 v. ja tulokas rv 5+4
oireista piti kertoa sen verran, että olin jo ennen testin tekemistä aika vakuuttunut raskautumisestani, niin vahvat oireet mulla oli. Suussa oli ollut varmaan jo viikon verran tosi voimakas raudanmaku, kaikki hajut tuntuivat erittäin voimakkailta (tätä mulla ei viimeksi juuri ollutkaan), vatsaa nipisteli aika eritavalla kuin ennen menkkoja ja myös rinnat olivat kipeät.
Aikalailla samat oireet tuntuvat nytkin, tosin tänään lievempinä, ja olenkin sen vuoksi ollut vähän huolissani. Tosin tiedän kyllä, että oireet voivat välillä hävitä ilman että mikään olisi vialla. Tyttöä odottaessani mulla oli muistaakseni viikkojen 8 ja 9 aikaan aika runsasta tiputteluakin, mutta raskaus jatkui siitä huolimatta. Joten yritän olla nytkin turhia stressaamatta. Väsymys ainakin on sitä luokkaa, että pakko uskoa salamatkustajan olemassaoloon. Pahoinvointi ei onneksi ole ainakaan vielä iskenyt.
Tänään rohkaistuin varaamaan neuvola-ajankin, ja se on 9.7. Sitä odotellessa...
Lumileopardi
Mulla on sen verran huono olo, etten ole meinannut tännekään jaksaa kirjoittaa, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Eli raskausoireet ovat selkeät. Heti aluksi oli rinnat ja väsymys. Nyt väsymys vaan pahenee ja pahoinvointi on alkanut. Kuvottaa koko päivän ja kahtena yönä olen oksennellut vähän. Pissalla pitää juosta jo nyt, edellisessä raskaudessa se oli muistaakseni vain loppuraskauden juttu?? Nyt ei auta muu kuin ajatus siitä, että iloksi tämä vielä kääntyy. Meillä esikoispoika siis nyt vähän yli 3v. Ja ikäeroksi tulee melkein 4 vuotta. Varmaan aika hyvä ikäero :O)
oli laskurin mukaan 2.2. Tarkennetaan myöhemmin.
VOi, ihanaa!!! Tulin vaan ihan päähänpistosta tänne lueskelemaan ja näin tutun nikin! Onnea, onnea ja vielä kerran onnea :)
Hönttä " Melukylästä" :)
Täällä odotellaan hyvin innoissaan perheeseen kolmatta lasta. Tuon pienen nupun la olis 18.2. Isoveli täyttää tammikuussa 7v. ja tuleva isosisko sitten maaliskuussa 5v. Eli saamme siis EHKÄ viettää lasten synttäreitä kuukauden välein = )
Ikää meillä vanhemmilla on molemmilla kesän lopussa 31v. ja perheemme asustelee Pirkanmaalla.
Testasin plussan jo viikko sitten, jolloin oli vasta kp 23/25 eli todella aikaisessa vaiheessa sain 2 viivaa näkymään! Ihmeellistä! Nuppu tärppäsi toisesta kierrosta, esikoinen aikoinaan ekasta, seuraava ekasta (meni kesken) ja tyttö sitten keskenmenon jälkeen olleista ekoista menkoista, eli suht helpolla on kaikki alkaneet. Tuo yksi km toki kummittelee mielessä, mutta ajattelen asiaa sitten paljon tai vähän, niin en minä siihen asiaan voi vaikuttaa. Jos nuppu ei jaksa kasvaa isoksi, niin sitten niin ei ollut tarkoitus.
Oireita on toistaiseksi aika vähän ja ne tuntuvat nyt olevan sekoitus aiemmista raskauksista.
Pojan odotusaikana rinnat kasvoivat heti ja olivat todella arat, finnejä oli otsassa ja selässä ehkä miljoona, pahoinvointia ei ollut, väsytti ihan kamalasti ja mieliteot oli appelsiinit, tomaatit ja perunamuusi.
Tyttöä odottaessana rinnat kasvoivat vasta noin puolivälissä raskautta, iho oli erinomaisessa kunnossa, pahoinvointia oli n. viikolle 16 asti, eikä juuri väsyttänyt. Ja tyttö taisi kasvaa lähinnä karkilla ja suklaalla...
Nyt: rinnoissa ei ole juuri mitään tuntemuksia, finnejä on muutamia, pahoinvointia ei ole ainakaan vielä, väsyttää mutta ei ihan tolkuttomasti ja sekä kunnon ruoka että herkut maistuvat ihan yhtälailla. Jos tällä kertaa masussa onkin sitten sekä että. Hui!
No se varmistuu ultrassa 2.7, jolloin on rv 7+0.
Olis ehkä vähän helpompi ainakin näin aluksi muistaa kuka on kuka.. Että jos joku vaan viitsii sellaisen vääntää.. Ite en ainakaan moista tehdä päivitellä sitä ja mitä muuta.
Täällä sitä nyt kans elellään päivä kerrallaan. Ajoittasta pahoinvointia ollu, ja vaikka itellä nyt tekis mieli rasvasta ja suolasta, niin taitaa masussa asustaa pien terveyspoliisi joka onneksi sanoo stop. Sen verran huono olo niistä tulee. Hajut tökkii ja huimausta on myös ollut, joka onkin mulle ihan uus juttu. Ja väsyttää. Kenellekään ei olla vielä haluttu kertoa, ajateltiin yllättää vanhemmatkin vasta ultrakuvalla(jos toivottavasti sinne asti päästään.) Toki voi olla, että jään ainakn töissä kiinni näistä oireista, sen verran haukkoina siel aina ollaan ;)
Kovasti koitan rauhotella itseäni, mutta silti tekisi jo mieli ruveta pyörittelemään nimeä pienelle... Hullua!
-Nojanda ja Nuppu (tasan 5) Helmikuuhun on vielä niiiiiiiiiin pitkä aika!
Iltoja!
Löytyykö tosiaan vapaaehtoisia listan tekoon? Jos ei löydy, niin voin mäkin sen tänne laittaa. Päivät kun olen aina kotona, työtön kun olen, niin aikaa on. Mutta ihan siis miten haluatte. =) Olen ollut ennenkin parinkin eri palstan listaemona, joten sinänsä on tuttua hommaa.
ON: Tänään ei ole niin paljoa väsyttänyt, mutta paha olo vaivaa. Ja sama jatkuu kuten eilen eli tunti syömisestä, niin johan velloo ikävänlaisesti kun oikein oksettaa. Rintoja on hieman vihlaissut tänään, samoin alavatsalla tuntuu välillä juilimista. Ja valkkariakin on alkanut tulla melko runsaasti... ;)
Niin ja tervetuloa taas uudet joukkoomme! =)
katri72 ja rv 5+3?
Joku kysyi, joko moni tietää raskaudesta. Mä olen kyllä miettinyt paria kaveriani ja äitiäni, että kertoisinko niille, mutta en vaan saa kakistettua suustani ulos ;-). Siis kun tuntuu, että se olis varmaan melkoinen yllätys, kun kyseessä jo kuitenkin kuudes ja kuopuskin vasta 9 kk. Ei ole kaveripiirissä suurperheellisiä, joten olen ehkä outo lintu heidän mielestään ;-). En tiedä, mitä miehen vanhemmat olis asiasta mieltä. Kylläpä nuo lapsistamme tykkäävät. Täytyy sit vaan kaikille sanoa, että tämä olis nyt sitten meidän viimeinen. On sitten varmaan " helpompi" sulattaa uutinen. Mutta sitä en kyllä tiedä, milloin tulee kerrottua.
Raskausoireet jatkuu samanlaisina. Etoo, väsyttää, välillä huimaava olo jne. Rasittavaa, kun tahtoo joka päivälle olla jotain menoa ja milloin mitäkin, niin sitten on illasta tosi puhki. Tää nettiin pääsy on aina ihanan rentouttavaa. Voi vähän huokaista ja antaa ajatusten harhailla pois arjen askareista :-).
Juu, ja nimiähän olis kyllä kiva jo miettiä. Pikkaisen olen jo niitäkin asioita ajatellut, vaikka aikaistahan tämä kyllä on. Mutta se nimien miettiminen kun on niin hauskaa puuhaa :-).
jazuliini rv 6+4
Neljättä odotellaan kai sitten, maanantaina työpaikan vessassa tein testin ja äänettömästi hurrasin siellä kopissa... Kaikki aiemmat raskaudet on menneet niin hyvin, että tekisi mieli kääriä masu pumpuliin, ettei nyt sitten sattuisi mitään. Mutta peloista huolimatta riemu on katossa!
Rv 4+5 menossa ja laskettuaika 15.2.2008. Meillä on tosin se syntymäaika lapsilla venynyt aina sen kaksi viikkoa, joten eiköhän se mene sinne maaliskuun puolelle, jos sinne asti päästään. Jussina on kai pakko kertoa lähipiirille, kun eivät varmaan usko, ettenkö paria siideriä voisi juhlan kunniaksi ottaa... Minä nautiskelen iltapahoinvoinnista, nälästä ja väsymyksestä. Vatsassa ikäänkuin kuplii ja nipistelee välillä. Mutta ensimmäistä kertaa vatsa on tässä vaiheessa jo pullahtanut sellaiseksi palloksi, etten sitä enää saa sisään vedettyä! Ja housut ahdistaa... on varmaan huonojen (ja kolme kertaa venyneiden) vatsalihasten ansiota. Kolmen kuukauden kohdalla tulen olemaan kuitenkin jo ihan selvästi raskaana, kun kaikki vauvavatsa tulee ulospäin. Mutta eipähän sitten paina sisäelimiä...
Huomenna taidan soittaa neuvolan, vaikka piti odotella ensi viikkoon... voi miksei jo voisi kertoa kaikille ja kaivaa kaapista äitiysvaatteet esiin!!
((Kitta75))