Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Helmihaikarat~~

10.06.2007 |

En äkkiseltään löytänyt pinoa helmikuussa ' 08 synnyttäville.

Ottakaamme ja pinoutukaamme! :)

Nettilaskureiden mukaan toisen lapsemme la. olisi 9.2.2008.

Esikoinen on syntynyt 11.8.05, joten 2,5 vuotta tulisi sisaruksille ikäeroa. Kaikki on vielä niin alussa, että en ole edes ehtinyt vielä voimaan pahoin, mutta sitä odotellessa... :D

Malwis & Hilla-Hermanni 5+0

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla testiin tuli kaksi vahvaa viivaa, joten helmihaikaraa tässä odotellaan. La olisi 14.2, voi kyllä muuttua koska kierrot ollu mitä sattuu. Kolmas lapsonen olisi tulossa meidän perheeseen, vanhin 3 v. ja nuorin 1 v. 5 kk.

Oireet tällä hetkellä vielä aika mietoja, hiukan mahaa vihlasee aina välillä ja rinnat välillä ihan vähän arat. Pahaa oloa ei ole vielä tullut, enkä sitä kyllä kovin toivoisikaan.

-rv 4+2-

Vierailija
2/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Täällä la laskurin mukaan 2.2.2008! Kiva että on muitakin jo ilmoittautunut :)

T:Viuhti83 + toukka 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes oireettomana pysytty täälläkkin, pieniä vihlaisuja ja rintojen arkuutta lukuunottamatta :)

Vierailija
4/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alavatsaa vihlonut, varsinkin oikealta puolelta, mutta sitä kuvotusta ei ole vielä ilmaantunut. Saakin pysyä poissa! :D

Tosin karkit eivä maistu enää entiseen vauhtiin, mutta hyvä niin, muutenkaan noita raskauskiloja ei tarvitse tulla yhtään liikaa.

Oliko teillä yritetty raskaus vai tjottailitteko?

Me viime vuonna näihin aikoihin yrittämällä yritettiin, mutta kun ei alkanut kuulumaan, niin alettiin sitten suunnittelemaan häitä. Mietittiin sitten, että häiden jälkeen aletaan uusi yritys, mutta eipä vielä naimisiin asti olla päästy, kun haamu ilmaantui testiin. Ensi kuun 28 päivä vietetään meidän häitä, saa nähdä kuinka moni arvaa minun tilani, kun juhlinta jää varmaan hieman vaisuksi... :D

Vierailija
5/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän yllätys meille tämä raskaus, sovittiin että vauva voisi tulla kun haluaa ja yllätyksenä tärppäsi samantien ilman suurempaa yritystä. Jotenkin en uskaltanut edes toivoa että niin helposti kävisi :) Onnittelut teillekin, maha-asukista ja tulevista häistä tietysti myös! Tuota pahaa oloa olen tässä odotellut kun joskus pari vuotta sitten mulla oli tuulimuna ja silloin oli niin kamala olo että useampaan kertaan tuli tutustuttua saniteettitiloihin melko läheisesti :) jotenkin sitten oletin että nyt olisi samanlaista... vaikka vaihteleehan nuo kuulemma oireet eri raskauksissa samalla odottajalla. Teillä siis myös ensimmäinen tulossa? Meillä mielentilat vaihtelee yltiöonnellisesta surulliseen kun ei vielä oikein uskalla luottaa siihen että pikkuinen pysyy mukana koko matkan ja kuitenkin tekisi mieli kertoa koko maailmalle ja pomppia ilosta :D isäraukka ei oikein tiedä kuinkapäin olisi kun on niin vaikeaa hahmottaa että nyt siitä suloisesta haaveesta saattaa tulla totta... :)

Vierailija
6/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamaton kirjoittaja kun täytyy monta viestiä laittaa peräkkäin :) Niin vielä piti sanomani että mulle on ilmaantunut sellanen juttu että koko ajan tuntuu että haluais syödä jotain tai on nälkä mutta sitten kuitenkaan ei tee mieli laittaa suuhun mitään :/ 0mituista. Karkit täälläkään ei enää maistu (ihme kyllä) mutta kaikenmaailman pastilleja pitää olla laukut ja laatikot väärällään :D Ja juotavaa jogurttia aamuksi heikon olon häätämiseksi!

Vierailija
7/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään raskaus on heikentänyt myös lukutaitoa. Selvällä suomenkielellähän tuossa lukee että teille lapsi on toinen :) Pahoitteluni, yritän oppia lukemaan tarkemmin :D

Vierailija
8/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päästä viimein kuulemaan muidenkin kokemuksia näin raskauden alkutaipaleella. Meillä olisi la nettilaskurin mukaan 1.2. Saa nähdä mihin suuntaan muuttuu. Ja ensimmäistä odotellaan, kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Oli kiva kuulla ettei muillakaan ole hirveästi oireita. Välillä vähän ihmetyttää oireettomuus ja koko raskaus tuntuu aika epätodelliselta. Oli kyllä ihan suunniteltu juttu, mutta ei keretty kauaa yrittämään kun jo tärppäs. Hyvä niin :)

Ensimmäinen neuvola käynti on ensi torstaina. Toivottavasti siellä jotain selviää. En tiedä ultrataanko siellä, kun täällä USAssa on vähän eri systeemit vissiin kuin Suomessa. Oishan se kiva tietää että vauveli on oikeella paikallaan ennen lähtöä lomalle Suomeen.

Vähän rupes ahistamaan kun kävin varaamassa neuvola-aikaa. Jouduin nimittäin heti päättämään osallistutaanko Downin syndrooma seulontaan, kun palaan lomalta. Lupasin osallistua, mutta nyt kun lueskelin papereita tulin vähän toisiin ajatuksiin. Eli tutkimuksessa tehdään joku niskaturvotuksen mittaus ja verikokeet. Sen perusteella riskiryhmään kuuluvista 98% on kuitenkin vääriä hälyytyksiä. Jatkotutkimuksena on lapsivesipunktio tai istukka näyte, joissa keskenmenon riski on melkein yhtä suuri kuin riski löytää sairas sikiö. Ei kuulosta hyvältä. Pitää nyt kysellä vielä vähän tarkemmin torstaina. Downin syndrooman takia ei tehtäis keskeytystä, mutta tutkimuksessa voi selvitä myös joku vakavampi kromosomi häiriö trisomia 18, jossa lapsella ei ilmeiseti oo mitään elinmahdollisuuksia.

Ootteko te jo joutunu tekemään päätöksiä seulonnoista?

Ruokien suhteen oon ollu aika hysteerinen. Täällä ulkomailla ei luota ruuan puhtauteen niin kuin Suomessa. Ennen kun sain positiivisen tuloksen söin jotain pikaruokaa ja sit olin jo siitä huolissani. Nyt en oo enää uskaltanu pikaruokiin koskea. Kylässä syöminen on hankalaa kun juustoista ja vihanneksista ei aina tiedä voiko niitä syödä, mutta kun ei haluais vielä raskaudesta kertoa. Onneks pääsee kohta Suomeen!

Onko muilla ruokahysteriaa?

Tulipa pitkä viesti, mutta oon jo niin kauan oottanu että pääsen jollekin kertomaan. :)

Onnellista odotusta kaikille.

Tonttuliina 6+1?

Vierailija
9/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussa paukahti testiin reilu pari viikkoa sitten :)

Laskurin mukaan la ois 1.2.08 joten tonttuliina samoissa mennään :)

Esikospoika meillä on syntynyt 30.5.05 joten ikäero tulis siinä 2v7kk

meillä tämä kakkonen hoidoilla alulle saatu, kuten esikoinenkin, joten kovasti on jo häntä odotettu. Toivotaan et pysyy kyydissä loppuun asti.

Olosta sen verran: närästys on alkanut jo ja varmaan on seuranani koko raskauden, niin kuin viimeksikin ja kahvi maistuu ja haisee tosi pahalle jo nyt, mutta olen koittanu sitä vähän kylässä juoda etten heti paljastu :) Selkä on hiukan kipeä, joka on uutta ja alavatsaa vihloo toisinaan (tuttua ennestään). Nyt on ollut ruskeaa tuhruttelua lähinnä wc-reissulla ja se vähän huolettaa, vaikka samanlaista oli muistaakseni esikoista odottaessakin.

Eka neuvola mulla 28.6 (kuuluukohan silloin jo sydän äänet?) ja neuvola-lääkäri 4.7 Viimeksi kävin alku raskauden ultrassa viikolla 7 (muistaakseni) lapsettomuuspolilla, mut se meni nyt kesäksi kiinni, niin siirryin suoraan neuvolan puolelle.

kesäterkuin :)

sininenkirsikka & Samuel 2v ja masukki 6+2

Vierailija
10/71 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti minäkin kirjoittelen tähän pinoon. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, mutta oman kroppani tuntien tiedän olevani raskaana. Helmikuun alkupäiviin osuisi laskettu aika, viikkoja ois näillä näkymin 6+1 (viel puoltuntia...)... Ongelma vain on se, että olen aiemminkin ollut kolmesti raskaana, jokainen raskaus on päättynyt keskenmenoon (rv:t 8-12 kaks vuonna 2004 ja viimeisin tammikuussa), tutkimukset käyty ja mitään ei löytynyt, joten vieläkin " luulen tietäväni" että tämäkin taas kerran kesken menee. Ensimmäistä kertaa tilasin itselleni ajan alkuraskauden ultraan, että jos edes kerran näkis sikiön sydänäänet. Ultra on juhannusviikolla. Aiemmissa raskauksissa en ole alkuraskauden ultrassa käynyt, keskenmeno on alkanut tiputtelemalla, jolloin ultrassa on aina näkynyt kuollut sikiö. Viimeksi ei kyllä edes tiputellut, vaan viikolla 11+1 ultrassa löytyi kuollut sikiö. Joten jos nyt edes kerran näkis sydänäänet.

Huomasin, että toiset olivat tilanneet jo neuvola-aikojakin. Minä toivon, että ultrassa löytyis elämää, ja että vasta sen jälkeen tilaisin neuvola-ajan. Toivottavasti täällä " maalla" ajan saa, ettei ole kaikki kesälomalla heinäkuun alussa.. =]

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

jonttu

Vierailija
11/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä minunkin hypätä joukon jatkoksi. Meillä ennestään kaksi lasta: poika (3v7kk) ja tyttö (1v7kk). Edelliset raskauden antoivat odottaa itseään puolen vuoden molemmin puolin, joten oli hurja yllätys, että nyt tärppäsi ekasta yrityskierrosta. Sen takia olen vieläkin hiukan hämmentynyt, vaikka viimeksi tänä aamuna varmistustesti antoi vahvan plussan ;-).

Nyt on menossa rv 4+5 ja la on 9.2.2008. Heikotusta ja satunnaisia alavatsavihlaisuja äkkinäisissä liikkeissä on ollut, mutta muuten odottelen vielä mielenkiinnolla raskausoireita. Mitään aikoja en ole vielä varannut, mutta alkuraskauden ultran ajattelin varata ensi viikolla heinäkuun alkuun, jonka jälkeen soitan vasta neuvolaan. Olen käynyt tarkastamassa aikaisin tilanteen myös edellisissä raskauksissa ja suosittelen sitä lämpimästi muillekin. On mukava tietää, että sydän sykkii ja kaveri kasvaa ja kehittyy oikeassa paikassa ;-).

Hiukan jännittyneenä odotan tätä " projektia" . Aiemmat raskaudet, synnytykset ja vauva-ajat ovat menneet jopa erinomaisesti, joten nyt hiukan mietityttää, miten käy. Olen nyt ensimmäistä kertaa kotona lasten kanssa raskausajan, jonka luulen olevan omalla tavallaan rankempaa kuin töissä käydessä. Suuresti mietityttää myös se, että vauvalla on kaikki ok. Jotenkin tuntuu, että kun on saanut kaksi tervettä lasta, voiko yhtä hyvä säkä jatkua myös kolmannen kohdalla?

Mutta hyvillä mielin mennään eteenpäin ja mukava kuulla teidän muidenkin kuulumisia!

t. Jogu (4+5)

Vierailija
12/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan helmihaikaroihin minäkin. =)

Tein testin pari viikkoa sitten, ja selvä plussa. En oo jotenki vieläkään tottunut ajatukseen... Ensimmäistä lasta saatiin odottaa vuosia, ja läpi käytiin tuulimunat, kohdunulkopuolinen ja kaikki mahdolliset hoidot ja sitten viime jouluna yllätysplussa ja nyt sitten meillä 9 1/2kk vanha poika. Tämä kakkonen ihan toivottu, mutta en todellakaan olisi uskonut että näin vielä käy noiden aiempien kokemusten perusteella, siks en oo jotenki tottunut vielä ajatukseen, ja musta jotenkin tuntuu että " menetän" tän ekan vauvan uuden myötä, mutta eiköhän mieli muutu kun aikaa vähän kuluu.

Ekaa odottaessani olo oli mainio koko ajan, ei pahoinvointia, ei mitään. Edes se viimekesäinen helle ei tuntunut missään, mutta nyt alko vkl pahoinvointi. Mikään haju ei ainakaan vielä oo sitä tehny, mutta aamusta iltaan on koko ajan sellanen ällötysolo... toivottavasti menee nopeesti ohi.

Neuvola-aikaa en oo vielä tilannu, en oo edes sen kummummin laskettua aikaa kattonu, mut menee suunnilleen tuonne helmikuun alkupäiviin.

Mutta onnea kaikille plussanneille ja hyviä vointeja =))

Vierailija
13/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä torstaina tehtiin testi ja plussaa siellä oli..

La on 9.2.08 tänään saatiin juhannuksen jälkeiselle viikolle ensimmäinen neuvola. Esikoinen syntynyt 19.3.05 eli lähes 3 vuotta ikäeroa. Miehelläni ennestään 3 vuotias poika. Eli uusperheen vilinää ja vilskettä luvassa.

Hirmuista väsymystä, ja alavatsakipua tai pistelyä oikealla puolella ollut ja koko ajan näläntunne, mutta ei mikään tunnu maistuvan.

Vatsa ihan yli turvonnut, ei voi liikkua mihkää ennen ku laskee ettei kaikki arvais :)

Vierailija
14/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitettiin ensimmäinen neuvola-aika :) vasta juhannuksen jälkeen eli 25.6. päästään sinne. jännittää kovasti mitä tapahtuu... Mitä ensimmäiseen neuvolakäyntiin kuuluu? Saako sieltä vielä minkäänlaista varmuutta siihen että kaikki olis kunnossa? En näistä tiedä juuri mitään kun ensimmäistä kertaa ollaan tässä junassa :) VIelä sellanen juttu että mitä ootte mieltä tästä kromosomipoikkeavuuksien seulonnasta? Sellasesta kyseltiin jo puhelimessa ettö onko kiinnostusta ja tarvetta mutta en oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella... Vointi on hyvä edelleen, pientä kuvotusta ilmassa aamusella mutta eipä juuri muuta! Kuinkas muilla lähti viikko käyntiin?

T:viuhti ja toukka 6+2

Vierailija
15/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä väsymys! Olo on ihan vetämätön. Olin unohtanut että tämä raskaana oleminen on näin kovaa hommaa ;)

Vielä on vähän varovaiset tunnelmat tuhruvuotojen takia. Huomenna on gynekologi; haluan varmistaa ettei kyse ole kohdunulkoisesta tms. raskaudesta.

Mutta oireet on kyllä ihan selvästi raskausoireita.

Ajattelin soittaa neuvolaan vasta lääkärin jälkeen - kun olen varma asiasta.

Joku kyseli seulonnoista. Suomessahan ultratutkimukset yms. tarjotaan kaikille, jokainen päättää itse meneekö vai ei. Itse aion mennä, menin viimeksikin. Koen että se on minun ja lapsen parhaaksi. Jos lapsi on sairas, häntä ja minua osataan auttaa paremmin jos se tiedetään ajoissa. Ja sikäli kun kaikki on hyvin, on kohdussa uiskenteleva vauva lumoavaa katsottavaa.

Mutta jokainen tyylillään. En ota kantaa muiden valintoihin.

No, kunhan edes päästäisiin sinne 12 viikon tuntumaan. Sinne on vielä matkaa.

Aurinkoa kaikille. Minä taidan nostaa jalat ylös, jos olo vaikka vähän kohenisi.

Auroora 5+3

Vierailija
16/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ilmoittaudun! La ois n. 18.2.08 (omien laskujeni mukaan)

Eka raskaus ja ekasta kierrosta tärppäsi. Olemme mieheni kanssa vieläkin " puulla päähän lyötyjä" , perjantaina plussasin. Oireita olin tuntenut jo muutaman päivän, nipistelyä vatsassa jne. Olen niin iloinen tästä, toivottavasti vauveli pysyy kyydissä loppuun asti.

Sain tänään neuvola-ajan heinäkuun lopulle. Siihen asti aiomme olla kertomatta asiasta kellekään (jos pystyn pitämään suuni supussa..)

Just rekisteröidyin palstalle ja nimimerkkiä keksiessäni (kun kaikki ehdotukseni oli jo käytössä) ennakoin tulevaa... :D

T: Pömppömaha (coming soon)

Vierailija
17/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös tähän kasaan.laskettu aika olisi 11.2 ja ennestään löytyy 5 kuukautinen poika.ikäeroa heille tulee reilu vuosi:)ylläri oli kyllä

täysin,mutta toivottu kuitenkin.aika reipasta pahoinvointia on,muuten hyvä

olo=)

Vierailija
18/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mua on tänään väsyttänyt ihan kamalasti, tuntuu etten tolpillani pysy ja mieli tekis vaan nukkua. Nukuinkin päikkärit pikkumiehen kanssa päivällä, mut tuntuu et ei ole mitään vaikutusta.

Sen verran huolestutti tuo tuhruttelu vuoto (vaikka näyttääkin tänään loppuneen), että tilasin yksityiselle ajan alkuraskauden ultraan. Sain sen 19.6 ja viikkoja ois sillon 7+4. Saa sitten varmistuksen siitä, että onko kaikki hyvin.

Tänään on kuvioihin astunut tuo tuttu kuvotuskin, vaikka ois nälkä niin ei sit oikein tee mieli :(

viuhti: meilläpäin tarjotaan kaikille se viikon 12 niskapoimu ultra. Kävimme siellä edellisessä raskaudessa oikeistaan vain nähdäksemme vauvan ja ajattelimme mennä nytkin, mutta sen pidemmälle seulontoihin me ei olla menossa, vaik ultrassa jotain häikkää näkyiskin.

jaksamista kaikille!

sininenkirsikka ja masukki 6+3

Vierailija
19/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tuolta Helmenkalastajistatänne haikaroihin, kun vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen tärppäsi. Olo on siis vähintääkin epäuskoinen ja melko lailla oireetonkin. Esikoinen meillä on 03/05 syntynyt tyllerö. Km tuli 10/06.

Tänään soitinkin jo ihan liekeissä neuvolaan ja sain ajan juhannuksen jälkeen. Ihanaa,ihanaa, ihanaa! Toivottavasti pystyn pitämään nyt suuni kiinni vielä vähän aikaa, jotta tämä nyt sitten virallisesti ultrassa varmistetaan.

La tällä pienellä omien laskujen mukaan on 14.2. mutta muuttuu varmasti viel sit ultrassa kun kierrot on ollut niin epäsäännölliset sen km:n jälkeen.

No, mutta näillä mennään eteenpäin.. :)

ONNEA MEILLE KAIKILLE!

-Nojanda ja Nuppu (4+4?)

Vierailija
20/71 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo viime viikolla tuonne tammikuisiin ilmoittautua, mutta tänään oli neuvolalääkärillä ultra ja kuten vähän ovistuntemuksista olin päätellytkin, laskettuaika siirtyi helmikuun puolelle (siis näin alustavasti) ollen tällä hetkellä 3.2. Yksi sykkivä sydän ultrassa näkyi, joten ihan hyvältä vaikuttaa.

Meillä on ennestään poika 1998 ja tytöt 2000, 2001, 2002 ja 9/2006. Suloinen kuopuksemme on siis hieman yli 9 kk. Tämä plussa tuli kyllä täytenä yllätyksenä, kun olemme mieheni kanssa 60-lukulaisia (minä 37 v.), joten en voinut kuvitellakaan, että heti ekojen menkkojen jälkeen tärppäisi. Hämmästykseni oli siis melkoinen, kun toukokuun lopulla odottelin menkkoja, mutta kun ei alkanut kuulua, ostin mieheltä salaa testipakkauksen ja testasin ja kun menin 3 minuutin jälkeen testitikkua katsomaan, kaksi vahvaa viivaa oli näkyvissä. Piti tehdä ihan varmistustesti heti perään ;-).

Hieman on välillä ollut syyllinen olo näin pikaisesta tärpistä. Siis kun meidän nelosen ja viitosen välissä oli neljä perättäistä km:a (syyksi todettiin tukostaipumus), joten viitosemme oli työn ja tuskan takana. Sitä olen miettinyt, että olisko viitosen pitänyt saada olla pidempään meidän kaikkien silmäteränä. Mutta elämä päätti näköjään yllättää. Kun tänään sain nähdä sen sykkivän sydämen, tuntui, että näin oli tarkoitettu käyväksi. Tuntuu hyvältä ajatukselta :-).

Onnea kaikille plussanneille! Toivotaan suojelusenkeleitä meidän kaikkien pikkuisille!

jazuliini ja viimeinen villahousu rv 6+1