Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos täysimetetty vauva kakkaa yöllä, vaihdetaanko vaippa vai vasta aamulla?

Vierailija
06.06.2007 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho ei ole tykännyt huonoa ja lapset nukkuneet tyytyväisinä, miksi olisin herättänyt?

Vierailija
2/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ekat pari kuukautta.

Sitten alkoi vauva heräämään liikaa vaipanvaihtoon, syötin vain ja laitoin nukkumaan.

Aloin tuolloin laittaa sinkkivoidetta reilusti iltaisin, kakka ei päässyt polttamaan takapuolta missään vaiheessa. Yökakkaus loppuin noin 3kk ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no haloo mammat!! nukkuisitteko ite tyytyväisenä paskat housussa??? toivon, että kun olette dementoituneita vanhuksia ja makaatte sänkyyn sidottuna, ettei kukaan vaihda teidänkään vaippojanne kuin viikon välein.

Vierailija
4/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen opastus myös NKL/Kättäri ettei yöllä vahdeta vaippoja. Mutta tietysti silloin jos tulee läpi tai muuta.

Vierailija
5/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalalta haissut, tai kakka/pissa tullut ohi.

eikä vauvan peppua koskaan tarvinnut rasvata.

synnärin neuvo oli, että vaippoja ei öisin vaihdeta. se virkistää lasta liikaa. yöt on nukkumista varten.

Vierailija
6/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyi minun mielipidettäni (mulla oli kuudes vauva silloin) ja sanoin et en oo ikinä moista kuullut ja että kyllä minä vaihdan heti kun huomaan.

Vierailija
7/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pelkkää pissaa niin en vaihda yöllä.

Kerran kävi niin että yöllä oli mennyt kakat huomaamatta yösyötön jälkeen ja aamulla oli pylly punaisena ja vauva itkuinen. Tämä lapsi atoopikko ja allerginen, seurauksena tosi ärhäkän punainen iho, joten kannatan että kakkavaippa vaihdetaan yöllä.

Täytyy sanoa että tähänasti luulin että kaikki vaihtaa kakkavaipan heti kun sen huomaa olipa yö tai päivä.

Vierailija
8/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole äiti?!

Vierailija
9/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naureskelin toisesta lapsestani, etten jaksanut enää yöllä vaihtaa pissavaippoja niin tunnollisesti kuin esikoisen kohdalla. Hän kertoi, ettei katsonut kolmannen kohdalla tarpeelliseksi vaihtaa kakkavaippojakaan kuin vasta aamulla.

Vierailija
10/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan sitten kun herää

Vierailija
11/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas lapsi ei ole moksiskaan, eikä ihollekaan tapahdu mitään, niin eihän se sitten mikään pakko ole.

Vierailija
12/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vaipassa olisi sammakko.

Vierailija
13/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos lapsi pissaa " ohi" esim ollessaan kyljellään imetettävänä vieressäni.

Silloin odotan kunnes on nukahtanut siihen tissille ja sipaisen äkkiä vaatteet pois siinä sängyllä ja vaipan suitsait sukkelaan vaihdan kuivaan.

Alusta asti on näin tehty ja pyllyn iho ei ole kärsinyt yhtään.

Vierailija
14/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan yöllä jos vauvan iho kärsii ja lapsi ei osaa nukkua kakkavaipassa. Muuten aamulla.

Vierailija
15/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetys liittyy vaipanvaihtoon???

Vierailija
16/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti ei ole sekuntiakaan kakkavaipoissa - huutaa heti täydellä volyymillä, eli vaihdetaan, oli yö tai päivä. Ei kyllä kakkaile yleensä öisin...

Vierailija
17/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivelin lasten pyllyt sinkkipastalla iltaisin ennen yövaipan laittoa, joten iho ei kärsinyt yhtään kakasta. Nukkuivat sikeästi aamuun asti. Aluksi vaihdoin ja vauva jäi aina valvomaan, pahimmillaan pariksi tunniksi.

Vierailija
18/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaihtanut yöllä aina kakkavaippaa ihan vauvana. Neuvolassa kerrottiin ettei tarvitse joka kerta, aamulla ehtii...

Vierailija
19/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1kk poika on sellainen läpipasko, että saisin olla vaihtamassa vaippaa 10minuutin välein! Puhtaaseen vaippaan on ilmeisesti niin hyvä heittää lannoketta.

Yöllä en ala vaihtamaan vaippoja, koska yöt on meillä vain ja ainoastaan nukkumista varten. Ja tietysti vauva saa herätä syömään. Synnärilläkin kätilöt ihmettelivät, kun hiippailin keskellä yötä vauvalaan vaihtamaan kakkavaippoja.

Vierailija
20/21 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei vaavi herää (tosin ei ole pitkään aikaan yöllä kakanut), neuvolassa todettiin et helpoimman kautta - pääasia on se et vauva ja äiti saa nukkua