Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vääntäkääpä minullekin rautalangasta, miksi virikehoitoa kritisoivat ovat kateellisia?

Vierailija
05.06.2007 |

Kuka tahansa voi laittaa lapsensa virikehoitoon, sillä subjektiivisen päivähoito-oikeuden nojalla kunta on velvollinen sellaisen järjestämään. Vai ovatko kaikki nämä kateellisuuskorttia heiluttelevat niitä sosiaalitapauksia, jotka kuvittelevat, että heidän kohdallaan virikehoito on jotain ekstrahienoa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helpompaa hoitaa vaan esim. vauvaa kuin vauvaa sekä 3-vuotiasta ja 5-vuotiaita kaksosia.



Se että fanaattisuutensa takia ei voi saada samaa helppoa elämää menettämättä kasvojaan, tekee kotiäideistä katkeria naisia, jotka täällä pilkkaa virikelasten äitejä.

Vierailija
2/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Onhan se helpompaa hoitaa vaan esim. vauvaa kuin vauvaa sekä 3-vuotiasta ja 5-vuotiaita kaksosia.

Se että fanaattisuutensa takia ei voi saada samaa helppoa elämää menettämättä kasvojaan, tekee kotiäideistä katkeria naisia, jotka täällä pilkkaa virikelasten äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jossain vaiheessa huomaavatkin, että vankila hallitsee heitä eikä avaimet käykään lukkoon.

Vierailija
4/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kahdelle tai useammalle yhtä aikaa.

Se, että se tekisi jotenkin helppoa elämästä.......... jos elämä ei saa muuttua kun tekee lapsia ja pitäisi olla kaiken helppoa ja omaa aikaa yhtä paljon kuin ennen, ei ehkä kannata tehdä lapsia, lapset kärsivät tuollaisesta vanhemmasta.

Vierailija
5/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle on aivan sama, jos joku vie omansa hoitoon. Itse hoidan mieluummin itse niin kauan, että nuorimmainen on kolme. Itselleni ja miehelleni olen lapset tehnyt, en päiväkodille. Hoitaisin mieluusti pidempäänkin, mutta siitä kun ei saa minkäänlaista rahaa. Ei siis meidän perheessä valitettavasti mahdollista...

Vierailija
6/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


äiti kahdelle tai useammalle yhtä aikaa.

Se, että se tekisi jotenkin helppoa elämästä.......... jos elämä ei saa muuttua kun tekee lapsia ja pitäisi olla kaiken helppoa ja omaa aikaa yhtä paljon kuin ennen, ei ehkä kannata tehdä lapsia, lapset kärsivät tuollaisesta vanhemmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jonkun ei tartte maksaa hoitomaksuja. Monilla, jotka ovat kotona ja lapsi hoidossa, niin tulot pienet, joten hoitomaksut alhaiset. Kun taas työssäkäyvät joutuu maksamaan täydet maksut.

Vierailija
8/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jaksaisi vaahdota jostakin asiasta, joka ei koske itseä jos ei olisi jotain motiivia?Kyllä nyt joku kaihertaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kuukauden nyt saikulla ja lapsi tarhassa, tosin johtuu monesta asiasta, olen masentunut, meidän lapsi on sosiaalitapaus tai siis koko perhe ja lapsi oli eskarissa.



Mä en ole ajatellut asiaa sen kummemmin oman enkä toistenkaan kohdalla, enkä oikein ymmärrä tätä kauheeta hälyä täällä harvase päivä tästä asiasta, olen tosin samaa mieltä siitä että kateelliset siitä kirjoittavat, itse eivät kehtaisi lasta viedä vaikka haluaisivat.

Vierailija
10/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kutonen jo mainitsikin ja lisäksi se että on varaa laittaa

lapsi virikehoitoon.



Tosiasiahan on että tulorajat on sen verran alhaiset, että jos miehellä normaali palkka=keskitulot, niin raja ylittyy ja hoidosta maksetaan täysi maksu.





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkodit.

Luulisi niillä luuseriäideillä olevan aikaa kuskata lapsiaan kauemmaksikin. Ai niin, siitähän voi olla vaikka jollekin vaivaa...

Vierailija
12/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tarhan tarjoamaa varhaiskasvatusta ja virikkeitä, sekä muiden samanikäisten seuraa, jotta heistä ei kasvaisi ihan avuttomia ja epäsosiaalisia. Sitten kuitenkin valitetaan, jos vauvan kanssa kotona oleva äiti vie esim. kolmevuotiaan sinne tarhaan osaksi viikkoa/päivää. Ei kuulosta loogiselta.

Olen itse hoitanut kotona kaksi ensimmäistä lasta, koska heillä on niin pieni ikäero, että esikoiselle riitti mielestäni virikkeeksi oman äidin ja pikkusisaruksen seura. Myöhemmin he menivät molemmat tarhaan. Kolmannen lapsen synnyttyä isommat jatkoivat osapäivähoidossa tarhassa, koska meillä ei ole lapsiperheitä naapurustossa ja tarhassa on samanikäisiä kavereita. Ja maksetaan muuten täydet maksut.

t. virikehoitoäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia mammoja....kyllä nyt kaihertaa...

Vierailija
14/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se että fanaattisuutensa takia ei voi saada samaa helppoa elämää menettämättä kasvojaan, tekee kotiäideistä katkeria naisia, jotka täällä pilkkaa virikelasten äitejä.

Tää on se syy, ja sit tietty toinen syy on se että jotain v**ttaa että jollain äidillä voi olla varaa maksaa vaikka 380 e kuussa viriketoiminnasta.

Työssäkäyvät saa lapsensa lähipäiväkotiin ihan yhtä helposti kuin kuka tahansa muukin. Jos on ollut niin tyhmä et on ottanut lapsensa välillä pois, eikä saa samaan takaisin, niin se on ihan oma syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tää on se syy, ja sit tietty toinen syy on se että jotain v**ttaa että jollain äidillä voi olla varaa maksaa vaikka 380 e kuussa viriketoiminnasta.



Työssäkäyvät saa lapsensa lähipäiväkotiin ihan yhtä helposti kuin kuka tahansa muukin. Jos on ollut niin tyhmä et on ottanut lapsensa välillä pois, eikä saa samaan takaisin, niin se on ihan oma syy.

[/quote]






Jos joku ei työssä oleva maksaa 380 euroa hoidosta, niin se on ihan ok. En valita silloin. Mutta kun nämä paikkoja täyttävät virikelasten vahemmat eivät yleensä maksa mitään, tai sitten muutaman kympin siitä hoidosta. Ja sitten kertovat leikkipuistossa, että miten on kannattavaa pitää lapset hoidossa ja olla itse kotona, koska hoito on niin HALPAA.



Onko se omaa syytä, että vaihtaa paikkakuntaa, eikä todellakaan saa lasta lähipäiväkotiin. Onneksi sentäs ehdimme hakemaan paikkoja määrätyn neljä kuukautta ennen hoidon alkua. Siltikäään emme saaneet lähipäiväkotiin, koska ne on luuseriäitien lapsia täynnä. Ja tämän tiedon vahvisti päivähoitotoimisto. Eivät sentään käyttäneet luuseri-sanaa, vaan kauniisti virikelapsi.



Eikä sekään ärsytä, että jos virikelapsi on kaksi kertaa viikossa muutaman tunnin, mutta jos lapsi pidetään 8-17 hoidossa ja äiti makaa kotona joko yskin tai hoitaa sitä söpöä pientä vauvaa.....



Ja nyt unohda kaikki " erityistapaukset" , eli puhun vain todellakin niistä virikelapsista, enkä oikeasti apua tarvitsevia.