Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta tuntuu, että meidän perhe " häiriköi" muita taloyhtiössä...

Vierailija
03.06.2007 |

Aina noi muksut painelee takapihaltamme naapureiden pihoihin, isompi puhua papattaa jatkuvasti kaikille ulkona näkyville ihmisille. Olen yrittänyt opettaa, että annetaan naapureiden olla rauhassa eikä muiden pihoille saa mennä jne...mutta annas olla kiellot unohtuvat samantien..:( Meillä kivoja naapureita ja olen sanonutkin, että meiltä valitettavasti välillä kuuluu enempi ja vähempi meteliä. Lapsiperheitä tässä taloyhtiössä tosi vähän, joten meidän muksut ne ovat aina pihalla....

Lapsilla uhmaikä molemmilla joten ulkona välillä " kiukutaan ja meteliä" riittää...Mä en voi sille mitään, mutta mua välillä ärsyttää omien lasteni takia se, että aiheutamme häiriötä....Miten tässä voisi asiaan puuttua niin, etten kokisi perheemme olevan niin kovaäänistä ja aiheuttavan häiriötä? Tiedän, että rivariasuminen on valinta, mutta tämä on nyt meidän tilanne...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tulisi lapsille pieneen mieleenkään.

Vierailija
2/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alkanut polttaa (uusi asukas) ja savun haju tunkee avoimista ovista ja ikkunoista tai putkia myöten kämppään ja saastuttaa kaiken :( itku tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit tosi kivoja ja onneksi löytyy myös samanikäisiä kavereitakin, sekä omasta talosta että lähitaloista, joten sieltä ravataan meidän pihalle ja meiltä sinne ja kiljuminen on kyllä aikamoista välillä... No, se on elämää se.

Vierailija
4/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurit juttelee paljon meille myöskin ja ottavat huomioon lapsetkin. Eli tässä taloyhtiössä hyvä henki kaikinpuolin, ainoa vaan että jostain syystä mua ärsyttää se, että 4 ja 2v lapset sinkoilevat välillä toisten pihoihin tai heti huutelee kun joku naapureista tulee omalle pihalleen..

heh, on mullaki ongelma..:)

Vierailija
5/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan.

Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin, että toisen kotiin/pihaan ei mennä noin vain.

Vierailija
6/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on normaalia että kuuluu meteliä ja että lapset leikkii ja juoksee pihalla mutta rajoita tuota muiden pihoille menemistä.

Meidän pihalle tulee jatkuvasti naapurin lapsi, kivaa seuraa on meidän lapsille mutta liika on liikaa.

Vierailija
7/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luit alkup viestini niin siinä juuri mainitsin, että olen yrittänyt opettaa lapsille, että toisten pihoihin EI mennä jne....

Anna mulle toimiva keino miten olet omasi opettanut?

ap

Vierailija
8/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koskaan.

Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin, että toisen kotiin/pihaan ei mennä noin vain.

Joten vaikka meillä hyvin tiedetään " alkeelliset käytöstavat" ;-), niitä pitää noiden lasten kanssa vielä treenata aika kauan, ennen kuin ne hallitsevat. Joten kärsivällisyyttä, ei se tarkoita sitä että lapsi olisi huonosti kasvatettu, jos ei ihan vielä ole oppi mennyt perille...

Vierailija
9/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten opettaminen on helppoa kun ovat valvovan silmän alla. Kieltoa toisensa perään ja selitys, miksi toisten pihoille ei mennä. Uhkailu toimii tuon ikäisillä jo mainiosti. Entäs aidat tai selkeät merkit alueesta, millä pysytään?

Juttelusta en olisi huolissani. KIva kun ovat reippaita. Jos joku ottaa ongelmaksi sen, että lapsi alkaa juttelemaan, niin ongelma on hänen.

Vierailija
10/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan ole kaksistaan ulkona, olen aina mukana koska ton ikäsiä ei mielestäni saa missään nimessä jättää hetkeksikään kaksin.

Tulee vaan sellainen olo, että jankkaa jatkuvasti pihalla " EI, ÄLÄ, EI SAA" -mantraa enempi ja vähempi päivästä toiseen....

ap

Vierailija
11/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän ne sinne harhateille lasket, jos kerran hortoilevat muiden pihoihin. Sinun vastuullasi on katsoa, että eivät mene sinne minne ei saa mennä. Järjetön puolustus, että ei ne vielä tajua!

t. 2- ja 4-vuotiaan äiti

Vierailija
12/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis sen verran ärtsy naapuri, niin ei se lapsi sinne montaa kertaa menis toisten pihalle.

Mutta jos kerran tulette niin hyvin toimeen niiden naapureittenne kanssa, niin miksi ette sano naapureille että he saavat palauttaa lapset omilta pihoiltaan?

Eli jos lapsenne menee vieraaseen pihaan, niin naapurin täti tai setä sanoo tiukasti mutta asiallisesti että tänne ei ole asiaa nyt. Ja ohjaa pienen " häirikön" ulos.

Vierailija
13/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säännöt saa selviksi jo pienillekin, ei se uhmasta tai iästä voi kiinni olla.

Vierailija
14/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen jatkuvasti niiden perässä piha-alueella elleivät sitten leiki hiekkalaatikolla tai keinu keinussa jne....

Joskus on vaikeaa vaan yrittää kahta ripeää lasta kiinni kun toinen juoksee toiseen suuntaan ja toinen toiseen suuntaan, lähellä menee ajotie...

ap

Vierailija
15/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silti ole naapurien asia ottaa tungettelijoita vastaan.

Laita teidän pihalle pieni matala verkkoaita, joka estää karkailut, muttei näy mihinkään.

Vierailija
16/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotiaitako? Kyllähän monet asuu ihan kaupungissa pienten lasten kanssa, ja nämä osaavat liikkua liikenteen seassakin asiallisesti.

Vierailija
17/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pienet lapset vielä kaikkea osaa tai muista tai tajua, vaikka äiti miten yrittäisi takoa käytöksen kultaisia ohjesääntöjä niihin pieniin päihin. Minkälaisia tiukkapipoja te oikein olette? Relatkaa vähän.

Vierailija
18/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kasvatan/kasvatamme lapsia kuitenkin ihan hyvin, eli jos ajattelet tarkemmin aloitustani...Kuinka moni edes ajattelee " häiritseekö elämämme muita?" oikeasti, kuinka moni miettii sitä, aiheuttaako omalla käytöksellään tai omat lapset häiriötä muille. Moni usein toteaa, että me voimme pihallamme tehdä ihan mitä vain, lapset ovat lapsia jne jne.

Joku heitti hyvän vinkin, että sanoa naapureille että " palauttaa" lapset omalle pihalle mikäli en ehdi juosta hätiin. Koetan kovasti pitää huolta lapsista, opettaa ja neuvoa pelisääntöjä miten toimia oikein jne. Koen tässä asiassa juuri sen vanhemmuuteen kuuluvan " vastuun" , että pyydän neuvoja ja apua muilta kun en itse keinoa keksi....

ap

Vierailija
19/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan palauttavat lapsen omalle pihalleen :-)

Jos taas naapureina on tiukkapipoisia ääliöitä, niin sitten lapsi varmaan itsekin pian oppii, ettei tuhmien naapurien pihaan kannata mennä.

Vierailija
20/27 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lapsia tajuamaan, missä menee meidän pihan ja naapurien pihojen raja. Meidän koiratkin tajuaa sen. Eikä kellään meidän naapureilla ole asiassa ongelmia. Mikä ihmeen vaikeus siinä on???

Meillä on itsellä lapsia, mutta kyllä minua riepoisi, jos joku naapurin lapsi - ja äitinsä sen jälkeen - koko ajan tunkisi meille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän