Nyt näyttää mielipidemittaukset oikeaa suuntaa - seuraava hallitus on SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät, jotka saavat enemmistön eduskuntaan
Alkaa inhimillinen ja kansalaista arvostavan politiikan aikakausi.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdoton noiden kolmen saavan yksin enemmistöhallitusta, koska jokainen otsikon puolue kilpailee lähes pelkästään toistensa äänestäjistä. Toisin sanoen SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kaikki syövät vuorollaan toistensa kannatusta.
Yritä vaan nyt niellä pettymyksesi. Sdp Vas ja Vih täysin erilaisia puolueita ja muodostavat tulevan hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei äänestä näitä kolmea puoluetta joten enemmistö pitäisi saada kokoon naisäänestäjistä. Tämä on vaikea temppu koska täyspäisiä naisia löytyy aina. Ainoa realistinen konsti olisi mennä liehittelemään imaameita ja luvata heille moskeijoita ja isiskouluja ääniä vastaan. Tämä voisi onnistua.
Olet toki väärässä. Löytyy myös täyspäisiä miehiä, joilla on muitakin arvoja kuin omat rahat ja valkoinen ihonväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei äänestä näitä kolmea puoluetta joten enemmistö pitäisi saada kokoon naisäänestäjistä. Tämä on vaikea temppu koska täyspäisiä naisia löytyy aina. Ainoa realistinen konsti olisi mennä liehittelemään imaameita ja luvata heille moskeijoita ja isiskouluja ääniä vastaan. Tämä voisi onnistua.
Olet toki väärässä. Löytyy myös täyspäisiä miehiä, joilla on muitakin arvoja kuin omat rahat ja valkoinen ihonväri.
arvot = muut maksakoot minun elämäni ja muiden elämät.
En väittäisi kauhean jaloksi arvoksi. Enemmänkin lokkeilun multihuipentumaksi.
Ainahan sitä voi haaveilla, mutta ei tule tapahtumaan. Vähän luulen ettei demaritkaan oikeasti halua vasemmistoa hallitukseen. Demareissa valta on tällä hetkellä oikeistosiivellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.
No jospa voisivat poistaa vaikka ne miljardien yritystuet yhtiöille, joiden toimarit nostaa miljoonaliksaa, ja jotka jakaa osinkoja satojen miljoonien edestä.
Tämä hallitus päätti leikata näiden sijaan järjestöiltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.
Mikä nykyisen hallituksen päätös on sinusta tehnyt hallituksesta kauhean vähävaraisille tai pienituloisille? Miten tuo päätös on vaikuttanut kansalaisten arkeen?
NO ihan vaikka se työmarkkintuen ja asumistuen suojaosan poistaminen. Ei ole tehnyt mitään muuta kuin köyhistä köyhempiä, kun vähäinen työnteko ei enää kannata.
Lapsikorotusten poistaminen, tukien leikkaaminen, aikuiskoulutustuen leikkaaminen, järjestöiltä leikkaaminen, ihan kaikki tämä osuu heikoimmassa asemassa oleviin.
Ja ei, en kuulu itse heihin. Mutta en myöskään ole oikeistolainen itsekeskeinen idiootti, jolle riittää että itsellä on kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvot = muut maksakoot minun elämäni ja muiden elämät.
En väittäisi kauhean jaloksi arvoksi. Enemmänkin lokkeilun multihuipentumaksi.
Ajattelet vain rahaa. Miten olisi esim. ympäristö, tämä planeetta jota asutamme, ihmisten ja muiden lajien hyvinvointi?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.
Mene töihin niin huomaat että ihan hyvä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.
Hallitus hankki 100 000 uutta työtöntä, että voisi sitten sanoa, että pakko leikata.
Konkurssit eivät johtuneet maahan muuttajista, vaikka persut niitä syyllistääkin kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että valtiolle ilmestyy sitä rahaa tyhjästä? Se nyt vaan valitettavasti on näin, että rahaa ei ole oli hallituspohja mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyisen hallituksen päätös on sinusta tehnyt hallituksesta kauhean vähävaraisille tai pienituloisille? Miten tuo päätös on vaikuttanut kansalaisten arkeen?
Tätä mietin itsekin. Olen työtön ja masentunut, eikä mikään ole muuttunut. Saman rahan saan ja samat lääkkeet saan kuin ennenkin.
Itse en usko että kokoomuksen kannatus on realistinen. Minullekin kerran tässä soitettiin gallupista ja kysyttiin kannatuksesta niin oli niin nyrpeän oloinen täti toisessa päässä niin en viitsinyt sanoa että äänestän kokoomusta vaan sanoin että en vielä tiedä. Mediassa on niin paljon haukuttu kokoomusta ettei kaikki viitsi sanoa äänestävänsä sitä. Ylen viimeisessä gallupissa kantansa ilmoittaneita oli vain 74,4%. Eiköhän aika moni niistä jotka eivät ilmoita kantaansa äänestä hallituspuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sdp ja co laittavat Suomen taas kuntoon,kun pipipää purra ja munaton ukon rääpäle orpo ajoivat Suomen tähän jamaan.
Tämä teksti kyllä kertoo hyvin, mikä tasoista porukkaa täällä on. Enimmäkseen vissiin mt-potilaita, juoppoja, narkkeja… niitä jotka om pelkästään saamapuolella.
Oikeistolaisilta puuttu kaikkinainen empatia ja ymmärrys heikommassa asemassa olevia kohtaan. Ulistaan vaan että menkää töihin, kun itse on elelty isin rahoilla koko elämä. Ei ymmärretä, että jos lähtökohdat on alusta asti olleet kamalat, niin se vaatii aika paljon päästä yhteiskuntaan mukaan. Se on silti mahdollista, jos yhteiskunnassa niin halutaan, olen itse siitä elävä esimerkki, ja tunnen monia muitakin. Aikuisiällä en ole ollut päivääkään työttömänä.
Oikeistolaiset haluavat tehdä entistä jakautuneemman yhteiskunnan, onhan sieltä kuulunut jo lause, että ei kaikkien tarvitse pysyä mukana. Eli tänne halutaan kunnon köyhyyttä ja kodittomuutta, koska onhan se pahempi että rikas ei pysty ostamaan toista ulkomaan asuntoa, kuin että köyhä ei pysty enää maksamaan vuokraansa.
Mitä jakautuneemmaksi yhteiskunta käy, sen vaarallisemmaksi se myös käy, mutta tätä ei oikeisto halua sanoa ääneen. Mitä enemmän ihmisiä jätetään heitteille, sen enemmän meillä on ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää. Ja näiden lisääntyminen näkyy jo esim. lisääntyneinä myymälävarkauksina.
Kaiken tämän ennaltaehkäisy tulee aina merkittävästi halvemmaksi, kuin jälkien korjailu jälkeenpäin. Tämä kuitenkaan ei oikeistolaisille käy, koska halutaa pitää kiinni kosto- ja rankaisumentaliteetista, halutaan demonisoida köyhät ja työttömät, ja nähdä heidät mitään ansaitsemattomina ali-ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus hankki 100 000 uutta työtöntä, että voisi sitten sanoa, että pakko leikata.
Konkurssit eivät johtuneet maahan muuttajista, vaikka persut niitä syyllistääkin kaikesta.
Vientiteollisuudessa työpaikat ovat lisääntyneet, uusia firmoja on tullut huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin, joten konkurssitkaan eivät sinällään ravistela. Julkisesta hallinnosta pitää pistää seuraavankin kauden aikana todella paljon ihmisiä kilometritehtaalle, ihan sama mikä puolue valitaan valtaan.
PS. vain kokoomus oli niin urpo että lupaili lisää työpaikkoja samalla kun EKP käytti kaikki keinonsa jarruttaakseen taloutta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdoton noiden kolmen saavan yksin enemmistöhallitusta, koska jokainen otsikon puolue kilpailee lähes pelkästään toistensa äänestäjistä. Toisin sanoen SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kaikki syövät vuorollaan toistensa kannatusta.
Yritä vaan nyt niellä pettymyksesi. Sdp Vas ja Vih täysin erilaisia puolueita ja muodostavat tulevan hallituksen.
Täysin erilaisia? Hah hah. Kaikki enemmän tai vähemmän feministisiä vihervasemmistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.
Otan osaa, itse olen ollut tyytyväinen nykyhallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että valtiolle ilmestyy sitä rahaa tyhjästä? Se nyt vaan valitettavasti on näin, että rahaa ei ole oli hallituspohja mikä tahansa.
Ainakaan isotuloisten verotuksen alentaminen ei ole tilannetta korjannut. Siihen oli kuitenkin varaa.
Voivathan sotimisesta kiinnostuneet jo nyt mennä esimerkiksi Ukrainaan sotimaan