Nyt näyttää mielipidemittaukset oikeaa suuntaa - seuraava hallitus on SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät, jotka saavat enemmistön eduskuntaan
Alkaa inhimillinen ja kansalaista arvostavan politiikan aikakausi.
Kommentit (238)
Velatkin muuttuvat saataviksi punavihreiden astuessa vähän parantamaan Suomea. Koulut on jo parannettu ja taksijärjestelmä, mutta paljon on vielä työtä tehtävänä. Ei Pohjois-Koreaakaan rakennettu yhdessä yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.
Luulet että valtiolle ilmestyy sitä rahaa tyhjästä? Se nyt vaan valitettavasti on näin, että rahaa ei ole oli hallituspohja mikä tahansa.
Ainakaan isotuloisten verotuksen alentaminen ei ole tilannetta korjannut. Siihen oli kuitenkin varaa.
Minä tienaan 7000 euroa kuukaudessa ja euromäärällisesti 2500 euroa kuussa tienaavan verotusta laskettiin enemmän. Eli pidähän turpa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sdp ja co laittavat Suomen taas kuntoon,kun pipipää purra ja munaton ukon rääpäle orpo ajoivat Suomen tähän jamaan.
Tämä teksti kyllä kertoo hyvin, mikä tasoista porukkaa täällä on. Enimmäkseen vissiin mt-potilaita, juoppoja, narkkeja… niitä jotka om pelkästään saamapuolella.
Oikeistolaisilta puuttu kaikkinainen empatia ja ymmärrys heikommassa asemassa olevia kohtaan. Ulistaan vaan että menkää töihin, kun itse on elelty isin rahoilla koko elämä. Ei ymmärretä, että jos lähtökohdat on alusta asti olleet kamalat, niin se vaatii aika paljon päästä yhteiskuntaan mukaan. Se on silti mahdollista, jos yhteiskunnassa niin halutaan, olen itse siitä elävä esimerkki, ja tunnen monia muitakin. Aikuisiällä en ole ollut päivääkään työttömänä.
Oikeistolaiset haluavat tehdä entistä jakautuneemman yhteiskunnan, onhan sieltä kuulunut jo lause, että ei kaikkien tarvitse pysyä mukana. Eli tänne halutaan kunnon köyhyyttä ja kodittomuutta, koska onhan se pahempi että rikas ei pysty ostamaan toista ulkomaan asuntoa, kuin että köyhä ei pysty enää maksamaan vuokraansa.
Mitä jakautuneemmaksi yhteiskunta käy, sen vaarallisemmaksi se myös käy, mutta tätä ei oikeisto halua sanoa ääneen. Mitä enemmän ihmisiä jätetään heitteille, sen enemmän meillä on ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää. Ja näiden lisääntyminen näkyy jo esim. lisääntyneinä myymälävarkauksina.
Kaiken tämän ennaltaehkäisy tulee aina merkittävästi halvemmaksi, kuin jälkien korjailu jälkeenpäin. Tämä kuitenkaan ei oikeistolaisille käy, koska halutaa pitää kiinni kosto- ja rankaisumentaliteetista, halutaan demonisoida köyhät ja työttömät, ja nähdä heidät mitään ansaitsemattomina ali-ihmisinä.
"Oikeistolaisilta puuttu kaikkinainen empatia ja ymmärrys heikommassa asemassa olevia kohtaan"
Noinhan se vasemmisto haluaa antaa ymmärtää. Se on nimenomaan empatiaa suomalaisia kohtaan, että valtiontalous saataisiin kuntoon. Myös ihmisten mielenterveys, fyysinen terveys ja yleinen elämän mielekkyys voisi parantua työtä tekemällä, eikä vain makoilemalla.
"Ulistaan vaan että menkää töihin, kun itse on elelty isin rahoilla koko elämä."
Tässä toinen naurettava väite. Minä en ole elänyt isin rahoilla päivääkään, kun ei ole isillä ollut rahoja. Olen myös ollut köytä opiskelija ja työtön melkein vuosikymmenen, että ymmärrystä siitäkin puolesta löytyy ihan reilusti. Kaikesta huolimatta ymmärrän, että julkinen talous ei tule kestämään ilman työntekoa ja kaikenlaisen paapomisen huomattavaa vähentämistä. Vaikka se joku päivä osuisi omaan nilkkaan, niin se ei mielipidettäni muuta.
Olen oikeutettu tuntemattomien ihmisten palkkaan, koska asun samassa maassa. Siksi vasemmisto.
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko että kokoomuksen kannatus on realistinen. Minullekin kerran tässä soitettiin gallupista ja kysyttiin kannatuksesta niin oli niin nyrpeän oloinen täti toisessa päässä niin en viitsinyt sanoa että äänestän kokoomusta vaan sanoin että en vielä tiedä. Mediassa on niin paljon haukuttu kokoomusta ettei kaikki viitsi sanoa äänestävänsä sitä. Ylen viimeisessä gallupissa kantansa ilmoittaneita oli vain 74,4%. Eiköhän aika moni niistä jotka eivät ilmoita kantaansa äänestä hallituspuolueita.
Ei nykyhallituksen puolueita kukaan enää äänestä eikä kukaan niistä tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.
Mene töihin niin huomaat että ihan hyvä on ollut.
Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.
Otan osaa, itse olen ollut tyytyväinen nykyhallitukseen.
Menisit vakiulisija edes töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyisen hallituksen päätös on sinusta tehnyt hallituksesta kauhean vähävaraisille tai pienituloisille? Miten tuo päätös on vaikuttanut kansalaisten arkeen?
No kun ei ole maksettu enempää makaamisesta ja passivoitu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että valtiolle ilmestyy sitä rahaa tyhjästä? Se nyt vaan valitettavasti on näin, että rahaa ei ole oli hallituspohja mikä tahansa.
Ainakaan isotuloisten verotuksen alentaminen ei ole tilannetta korjannut. Siihen oli kuitenkin varaa.
Minä tienaan 7000 euroa kuukaudessa ja euromäärällisesti 2500 euroa kuussa tienaavan verotusta laskettiin enemmän. Eli pidähän turpa kiinni.
Ja tämä on mielestäsi väärin? Pidä itse turpasi kiinni ja mene laskemaan killinkejäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin niin huomaat että ihan hyvä on ollut.
Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.
Pitäisikö mennä hoitoon, jos on noin hankalaa? Mutta olen kyllä huomannut tällaista oireilua olevan paljonkin. Sitä kutsutaan ns. persupsykoosiksi, josta onneksi voi parantua. Mutta työstämistä se vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sdp ja co laittavat Suomen taas kuntoon,kun pipipää purra ja munaton ukon rääpäle orpo ajoivat Suomen tähän jamaan.
Tämä teksti kyllä kertoo hyvin, mikä tasoista porukkaa täällä on. Enimmäkseen vissiin mt-potilaita, juoppoja, narkkeja… niitä jotka om pelkästään saamapuolella.
Oikeistolaisilta puuttu kaikkinainen empatia ja ymmärrys heikommassa asemassa olevia kohtaan. Ulistaan vaan että menkää töihin, kun itse on elelty isin rahoilla koko elämä. Ei ymmärretä, että jos lähtökohdat on alusta asti olleet kamalat, niin se vaatii aika paljon päästä yhteiskuntaan mukaan. Se on silti mahdollista, jos yhteiskunnassa niin halutaan, olen itse siitä elävä esimerkki, ja tunnen monia muitakin. Aikuisiällä en ole ollut päivääkään työttömänä.
Oikeistolaiset haluavat tehdä entistä jakautuneemman yhteiskunnan, onhan sieltä kuulunut jo lause, että ei kaikkien tarvitse pysyä mukana. Eli tänne halutaan kunnon köyhyyttä ja kodittomuutta, koska onhan se pahempi että rikas ei pysty ostamaan toista ulkomaan asuntoa, kuin että köyhä ei pysty enää maksamaan vuokraansa.
Mitä jakautuneemmaksi yhteiskunta käy, sen vaarallisemmaksi se myös käy, mutta tätä ei oikeisto halua sanoa ääneen. Mitä enemmän ihmisiä jätetään heitteille, sen enemmän meillä on ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää. Ja näiden lisääntyminen näkyy jo esim. lisääntyneinä myymälävarkauksina.
Kaiken tämän ennaltaehkäisy tulee aina merkittävästi halvemmaksi, kuin jälkien korjailu jälkeenpäin. Tämä kuitenkaan ei oikeistolaisille käy, koska halutaa pitää kiinni kosto- ja rankaisumentaliteetista, halutaan demonisoida köyhät ja työttömät, ja nähdä heidät mitään ansaitsemattomina ali-ihmisinä.
Aika harvalla ne lähtökohdat ovat onneksi olleet kamalat. Jos mietitään kamalia lähtökohti niin vaikea on panna pahemmaksi kuin mitä monilla pakolaisina tulleilla ihmisillä on ollut. Ainoastaan lähtökohdat eivät ole kamalat vaan lisäksi muutto täysin vieraaseen maahan, kulttuuriin ja uuden kielen opettelu. Silti monet heistäkin ovat onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdoton noiden kolmen saavan yksin enemmistöhallitusta, koska jokainen otsikon puolue kilpailee lähes pelkästään toistensa äänestäjistä. Toisin sanoen SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kaikki syövät vuorollaan toistensa kannatusta.
Viime kallubissa vas +0.7 sdp +0.1 vih +0.1
että revi siitä
Vierailija kirjoitti:
Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.
No pari miljardia voidaan helposti säästää yritystuista ja muista, yhteisöveroa ylös.
Eihän tämäkään hallitus säästänyt kuin korkeintaan kolmanneksen tavoitteestaan.
Yksinkertaiset ja persaukiset ihmiset oikeasti kuvittelevat että taloudelliset ja globaalit realiteetit muuttuvat hallituspuoleita vaihtamalla. Siellä moni syrjäytymispisteessä oleva kotona makaaja oikeasti kuvittelee ja luulee että jatkossa makaamisesta maksetaan enemmän ja työkkäri kiusaa vähemmän jos äänestää vihervasemmistoa. Todellisuus on se että oleskeluyhteiskunnan aika on ohi koska siihen ei ole enää varas, ja vihervasemmistoa äänestämällä ammut itseäsi jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on mielestäsi väärin? Pidä itse turpasi kiinni ja mene laskemaan killinkejäsi.
Tuohon helveti ruikutukseen että rikkaiden verotusta laskettiin. Paskat. Oikeasti kevennykset menivät pääsääntöisesti pienituloisille. Mutta eihän vassarimammat sitä tajua, kuten eivät omasta taloudestakaan. Aina on muiden vika kun ei rahaa ole.
Punavihreät antaa kaikille köyhille miljoonan. Se lopettaa kertalaakista köyhyyden. Miksemme keksineet tätä aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdoton noiden kolmen saavan yksin enemmistöhallitusta, koska jokainen otsikon puolue kilpailee lähes pelkästään toistensa äänestäjistä. Toisin sanoen SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät kaikki syövät vuorollaan toistensa kannatusta.
Yritä vaan nyt niellä pettymyksesi. Sdp Vas ja Vih täysin erilaisia puolueita ja muodostavat tulevan hallituksen.
Joko vaalit oli vai mistä TIEDÄT?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.
No pari miljardia voidaan helposti säästää yritystuista ja muista, yhteisöveroa ylös.
Eihän tämäkään hallitus säästänyt kuin korkeintaan kolmanneksen tavoitteestaan.
Miksi Sanna Marinin hallitus nosti yritystukia aivan helvetisti, vaikka oppositiossa kertoi yritystukien leikkaamisen auttavan kaikkiin talouden ongelmiin. Enkä siis puhut tässä korona-tuista.
Vihreät joutaa tunkiolle kokoomuksen ja persujen seuraksi. Haitallisia seinähulluja kaikki kolme puoluetta.
Sinulla on pimeä mielikuva oikeistolaisista. Suomessa ovat tuloerot maailman pienimpiä. Rahan loppuminen on syy, miksi köyhät kärsii, ei se että halutaan olla ilkeitä. Varmaankin osalle ihmisistä tuo on vaikea hahmottaa ja sen takia omakin elämä on päin helvettiä.