Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt näyttää mielipidemittaukset oikeaa suuntaa - seuraava hallitus on SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät, jotka saavat enemmistön eduskuntaan

Vierailija
08.10.2026 |

Alkaa inhimillinen ja kansalaista arvostavan politiikan aikakausi.

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.

Mene töihin niin huomaat että ihan hyvä on ollut.

Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.

Otan osaa, itse olen ollut tyytyväinen nykyhallitukseen.

Menisit vakiulisija edes töihin.

En ole mikään vakiulisija. Olen töissä ja tienaan melkein 5 000€ kuussa. Joten todellakin kannatan Kokoomusta. 

Vierailija
102/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset ja persaukiset ihmiset oikeasti kuvittelevat että taloudelliset ja globaalit realiteetit muuttuvat hallituspuoleita vaihtamalla. Siellä moni syrjäytymispisteessä oleva kotona makaaja oikeasti kuvittelee ja luulee että jatkossa makaamisesta maksetaan enemmän ja työkkäri kiusaa vähemmän jos äänestää vihervasemmistoa. Todellisuus on se että oleskeluyhteiskunnan aika on ohi koska siihen ei ole enää varas, ja vihervasemmistoa äänestämällä ammut itseäsi jalkaan.

Tunge tuollainen kommentti suoraa päätä perseesees

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globaaleihin markkinavoimiin, jotka meitäkin heiluttaa, ei ole tosiaankaan uudellakaan hallituksella mitään osaa eikä arpaa. Lastuna lainehilla olemme tältä osin.

Vierailija
104/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistimaissa oli Neuvostoliiton aikaan vitsi: ”Vessapaperia ei saa. Onneksi ruokaakaan ei ole paljon.”

Vierailija
105/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihreät antaa kaikille köyhille miljoonan. Se lopettaa kertalaakista köyhyyden. Miksemme keksineet tätä aikaisemmin?

Valtionvarainministeri Tytti Tuppurainen siirtää jokaisen suomalaisen tilille miljoona euroa. Suomesta tulee rikas yhdessä yössä.

Vierailija
106/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.

No jospa voisivat poistaa vaikka ne miljardien yritystuet yhtiöille, joiden toimarit nostaa miljoonaliksaa, ja jotka jakaa osinkoja satojen miljoonien edestä.

Tämä hallitus päätti leikata näiden sijaan järjestöiltä...

Moni järjestö on täysin hyödytön ja niiden johdossa suojatyössä istuvat jakkukalkkunat saa posketonta liksaa.

Vierailija
107/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset ja persaukiset ihmiset oikeasti kuvittelevat että taloudelliset ja globaalit realiteetit muuttuvat hallituspuoleita vaihtamalla. Siellä moni syrjäytymispisteessä oleva kotona makaaja oikeasti kuvittelee ja luulee että jatkossa makaamisesta maksetaan enemmän ja työkkäri kiusaa vähemmän jos äänestää vihervasemmistoa. Todellisuus on se että oleskeluyhteiskunnan aika on ohi koska siihen ei ole enää varas, ja vihervasemmistoa äänestämällä ammut itseäsi jalkaan.

Tunge tuollainen kommentti suoraa päätä perseesees

Totuus sattuu

Vierailija
108/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sdp ja co laittavat Suomen taas kuntoon,kun pipipää purra ja munaton ukon rääpäle orpo  ajoivat Suomen tähän jamaan.

Tämä teksti kyllä kertoo hyvin, mikä tasoista porukkaa täällä on. Enimmäkseen vissiin mt-potilaita, juoppoja, narkkeja… niitä jotka om pelkästään saamapuolella.

Oikeistolaisilta puuttu kaikkinainen empatia ja ymmärrys heikommassa asemassa olevia kohtaan. Ulistaan vaan että menkää töihin, kun itse on elelty isin rahoilla koko elämä. Ei ymmärretä, että jos lähtökohdat on alusta asti olleet kamalat, niin se vaatii aika paljon päästä yhteiskuntaan mukaan. Se on silti mahdollista, jos yhteiskunnassa niin halutaan, olen itse siitä elävä esimerkki, ja tunnen monia muitakin. Aikuisiällä en ole ollut päivääkään työttömänä.

Oikeistolaiset haluavat tehdä entistä jakautuneemman yhteiskunnan, onhan sieltä kuulunut jo lause, että ei kaikkien tarvitse pysyä mukana. Eli tänne halutaan kunnon köyhyyttä ja kodittomuutta, koska onhan se pahempi että rikas ei pysty ostamaan toista ulkomaan asuntoa, kuin että köyhä ei pysty enää maksamaan vuokraansa.

Mitä jakautuneemmaksi yhteiskunta käy, sen vaarallisemmaksi se myös käy, mutta tätä ei oikeisto halua sanoa ääneen. Mitä enemmän ihmisiä jätetään heitteille, sen enemmän meillä on ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää. Ja näiden lisääntyminen näkyy jo esim. lisääntyneinä myymälävarkauksina.

Kaiken tämän ennaltaehkäisy tulee aina merkittävästi halvemmaksi, kuin jälkien korjailu jälkeenpäin. Tämä kuitenkaan ei oikeistolaisille käy, koska halutaa pitää kiinni kosto- ja rankaisumentaliteetista, halutaan demonisoida köyhät ja työttömät, ja nähdä heidät mitään ansaitsemattomina ali-ihmisinä.

Aika harvalla ne lähtökohdat ovat onneksi olleet kamalat. Jos mietitään kamalia lähtökohti niin vaikea on panna pahemmaksi kuin mitä monilla pakolaisina tulleilla ihmisillä on ollut. Ainoastaan lähtökohdat eivät ole kamalat vaan lisäksi muutto täysin vieraaseen maahan, kulttuuriin ja uuden kielen opettelu. Silti monet heistäkin ovat onnistuneet.

Hyvin ovat onnistuneet kuppaamaan suomalaisilta veronmaksajilta maksimituet. Mutta onneksi heitä on ollut siinä hommassa opastamassa sossutanttojen armeija. 

Vierailija
109/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä kannatus vasemmistohallituksen muodostamiseen. Tämä on niitä elämän realiteetteja, joita hullut eivät pysty ymmärtämään. 

Suurin osa suomalaisista hyötyisi sdp+vas+vihreät hallituksesta. Oikeistohallitukset ovat vain kupanneet Suomen tyhjiin antamatta mitään. 

Vierailija
110/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskuvassa on ihan sama kuka seuraavaan hallitukseen päätyy. Ongelmat hyvinvoinnin rahoittamiseksi ovat yhä läsnä. Ei me voida joka vuosi ottaa uutta velkaa 12 miljaria ja kuvitella, että kaikki entiset etuudet säilyy loputtomiin. Joskus nimittäin jonkun pitää pystyä maksamaan edellisetkin kulutusjuhlat pois.

Siinä mielessä hämmentävää, että joku kuvittelee vasemmiston tekevän ihmisläheisempiä kokonaisratkaisuja. Ei tule onnistumaan, kun ei ole rahaa tuohon.

Ja vasemmistolta kun kysyy mistä rahat? Aina vastaus on ollut suunnaton änkytys ja yritys luistaa tilanteesta. Se perusratkaisu on mikromanageroida 100 miljoonaa jonnekin ja sen jälkeen työntää pää kanin koloon. Ja lopulta otetaan lisää lainaa. Paitsi että mitäs jos sitä uutta lainaa ei kohta enää saada mistään. Ööh, pitää varmaan upottaa hartiatkin kanin koloon tuolloin.

Vierailija
111/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä unelmien täyttymys, jos tuo hallituspohja syntyisi. Vähävaraisille ja pienituloisille, tämä nykyinen hallituspohja on ollut aivan kauhea.

Minä olen töissä, ja verisuoni katkeaa päästä hallituksen aiheuttaman vitutuksen takia.

Pitäisikö mennä hoitoon, jos on noin hankalaa? Mutta olen kyllä huomannut tällaista oireilua olevan paljonkin. Sitä kutsutaan ns. persupsykoosiksi, josta onneksi voi parantua. Mutta työstämistä se vaatii.

Ei tarvitse, riittää että äänestää persut ja psykoomuksen pois hallituksesta.

Vierailija
112/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet että valtiolle ilmestyy sitä rahaa tyhjästä? Se nyt vaan valitettavasti on näin, että rahaa ei ole oli hallituspohja mikä tahansa.

Ainakaan isotuloisten verotuksen alentaminen ei ole tilannetta korjannut. Siihen oli kuitenkin varaa.

Suurituloiset maksavat tukijärjestelmän ja soten olemassaolon.

Vierailija
113/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa yhdessä yli 50 prosenttia. Ja tämä on fakta.

Vierailija
114/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään vakiulisija. Olen töissä ja tienaan melkein 5 000€ kuussa. Joten todellakin kannatan Kokoomusta. 

Kunnes sinultakin menee työpaikka alta. Sitten havaitset, että ansiosidonnainen riittää juuri ja juuri elämiseesi etkä omistusasujana saa asumistukeakaan. Uutta työpaikkaa et löydä, ja työkkäri pakottaa sinut joutavanpäiväisiin infotilaisuuksiin tukien menettämisen uhalla.

Vierailija
115/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä kannatus vasemmistohallituksen muodostamiseen. Tämä on niitä elämän realiteetteja, joita hullut eivät pysty ymmärtämään. 

Suurin osa suomalaisista hyötyisi sdp+vas+vihreät hallituksesta. Oikeistohallitukset ovat vain kupanneet Suomen tyhjiin antamatta mitään. 

Vuosittain otetaan yli 10 miljardia uutta velkaa. Ja vielä ihmettelet, että pitäisi saada jotain. Onko matematiikan osaamisessa puutteita?

Vierailija
116/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla palkalla ei vielä pääse kokoomuksen kultapossukerhoon.

Vierailija
117/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää että vihervassareiden retoriikassa ei ole halventavaa kommentointia työttömiä kohtaan eikä  huudella että "Menkää töihin!!!" sellaisille jotka muutenkin etsii epätoivoisesti tylöpaikkaa. Tässä on muutama vuosi kuunneltu persujen vittuilua ja moneen kertaan olen kuullut olevani kela elätti ja loinen, mikä lähtee sieltä kansanedustajista ja Purrasta niin kiva jos välillä levy vaihtuisi vaikkei muuta vaikutusta elämääni olisi ja en usko että vasemmistovihreät edes suunnittelee työttömien kiusaksi jotain risujen keräämistä tai muuta typerää ihan vaan sen takia että saavat kyykyttää heikompiosaisia. Persuja olen joskus äänestänyt mutta en kyllä nykypersuja joka on eliitin puolella ja EK:n talutushihnassa.

Vierailija
118/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä ei. Mutta lisää muuttoa tietää lisää veroja ja kilpailua työpaikoista, niistä matalapalkatuista. Ei kai se tulotonta kirpaise. 

Vierailija
119/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiskuvassa on ihan sama kuka seuraavaan hallitukseen päätyy. Ongelmat hyvinvoinnin rahoittamiseksi ovat yhä läsnä. Ei me voida joka vuosi ottaa uutta velkaa 12 miljaria ja kuvitella, että kaikki entiset etuudet säilyy loputtomiin. Joskus nimittäin jonkun pitää pystyä maksamaan edellisetkin kulutusjuhlat pois.

Siinä mielessä hämmentävää, että joku kuvittelee vasemmiston tekevän ihmisläheisempiä kokonaisratkaisuja. Ei tule onnistumaan, kun ei ole rahaa tuohon.

Ja vasemmistolta kun kysyy mistä rahat? Aina vastaus on ollut suunnaton änkytys ja yritys luistaa tilanteesta. Se perusratkaisu on mikromanageroida 100 miljoonaa jonnekin ja sen jälkeen työntää pää kanin koloon. Ja lopulta otetaan lisää lainaa. Paitsi että mitäs jos sitä uutta lainaa ei kohta enää saada mistään. Ööh, pitää varmaan upottaa hartiatkin kanin koloon tuolloin.

Seuraavan hallituksen tilanne tulee olemaan reilusti haastavampi kuin nykyisen. Ihan sama ketkä siellä ovat vaikuttamassa. Rahat ovat loppu, lainahanat rupeavat uhkailemaan hyytymisellä samalla kun työttömyys räjähtää käsiin.

Vierailija
120/238 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää että vihervassareiden retoriikassa ei ole halventavaa kommentointia työttömiä kohtaan eikä  huudella että "Menkää töihin!!!" sellaisille jotka muutenkin etsii epätoivoisesti tylöpaikkaa. Tässä on muutama vuosi kuunneltu persujen vittuilua ja moneen kertaan olen kuullut olevani kela elätti ja loinen, mikä lähtee sieltä kansanedustajista ja Purrasta niin kiva jos välillä levy vaihtuisi vaikkei muuta vaikutusta elämääni olisi ja en usko että vasemmistovihreät edes suunnittelee työttömien kiusaksi jotain risujen keräämistä tai muuta typerää ihan vaan sen takia että saavat kyykyttää heikompiosaisia. Persuja olen joskus äänestänyt mutta en kyllä nykypersuja joka on eliitin puolella ja EK:n talutushihnassa.

Pienet on sinun murheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi