Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt näyttää mielipidemittaukset oikeaa suuntaa - seuraava hallitus on SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät, jotka saavat enemmistön eduskuntaan

Vierailija
08.10.2026 |

Alkaa inhimillinen ja kansalaista arvostavan politiikan aikakausi.

Kommentit (300)

Vierailija
241/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Olen ollut niin harmissani etten päässyt elämään vasemmistoutopiaa kuten Neuvostoliitossa. Siellä oli kaikki niin hyvin! Kaikilla oli työtä ja kaikki oli hyvin. Mitään ongelmia ei ollut. Tietysti Kuuba tai Pohjois-Koreakin olisi vaihtoehto, koska siellä vielä on hyvä järjestelmä. Mutta pian saamme saman Suomeen!

Miten joku tuutata tällaista pashaa?! Ei jeesus miten sekaisin jotkut on.

No esittele sitten ne onnistuneet valtiot missä on vasemmisto vallassa?

Vierailija
242/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitaan tämä tähän uudestaa kun joku vas.puolueesta vahingossa poisti:

Viiiimeksi naisten äänestysvirhe toteutuii karmealla tavalla kun Halonen valittiin pressaksi. Lähti maamiiinat, varuskunnat  ja muut. Poliittinen nepotismi kukoisti, virkanimitykset mielivaltaisia, Halosen lähipiiriä tukevia. 

Stalinisteilla (kommareilla = vas.liitto ja osa demareista) on stalinin keinot kun jotain epämiellyttävää kerrotaan. 

Niin vasemmalla kuin neukkulassa; kaikista pahinta oli totuuden kertominen, paljastuninen.

Fake news.

Jos sinä liität Stalinin nykyvasemmistolaisuuteen, niin minä liitän Adolf Hitlerin nykyoikeistlaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap unelmoi, miten nettomaksajat antaa aina vaan lisää rahaa mukisematta.

Mulla on unelma että kelan tukia nostava heikko aines työnnetään ulos Suomesta. Eivät kuulu Suomeen tällaiset hyväksikäyttäjät.

Mulla on unelma, että te epäempaattiset persut ja iso osa sivistymättömiä kokkareita muutatte muualle Suomesta. Muuttakaa vaan veropakolaisiksi maailmalle, vaikka kaikkialla ei teidän veropakolaisuuttanne katsottaisi hyvällä. Björn Wahlrooskaan ei ole kovin korkealle arvostettu Ruotsissa, ainakin perinteisesti yhteisöllisesti verovaroin rakennetussa hyvnvointivaltiossa.

Ihan sama, menkää pois vain. En tarvitse verojanne, pitäkää itsellä kaikki. Asun vaikka kuinka vaatimattomassa torpassa härkäpapua viljellen kunhan saan vain olla rauhasta Suomen vihamielisestä älämölömyksestä. Meitä on aika paljon sitä paitsi, ehkä perustamme uusia yhteisöjä, asutamme autioituneen maaseudun, viljelemme, istutamme hakkaamanne metsät uudelleen. Emme tarvitse teitä, menkää.

Voinko pyytää, ei enempää vasemmiston unelmia. Entisetkin on taakkana.

Vierailija
244/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiiimeksi naisten äänestysvirhe toteutuii karmealla tavalla kun Halonen valittiin pressaksi. Lähti maamiiinat, varuskunnat  ja muut. Poliittinen nepotismi kukoisti, virkanimitykset mielivaltaisia, Halosen lähipiiriä tukevia. 

Stalinisteilla (kommareilla = vas.liitto ja osa demareista) on stalinin keinot kun jotain epämiellyttävää kerrotaan. 

Niin vasemmalla kuin neukkulassa; kaikista pahinta oli totuuden kertominen, paljastuninen.

Fake news.

Jos sinä liität Stalinin nykyvasemmistolaisuuteen, niin minä liitän Adolf Hitlerin nykyoikeistlaisuuteen.

Niinhän te teettekin.

Vierailija
245/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeus tuntemattoman ihmisen palkkaan, koska asumme samassa maassa ja hän tienaa minua enemmän. Siksi vasemmisto.

Minulla on oikeus riistää työläistä. Hänellä ei ole ihmisoikeuksia, hän on vain tuotantoväline. Tuotantoväline minun rikastumiselleni. Ai että kun haaveilen orjuuden ajasta! Me oikeistossa teemme orjuudesta totta tänäkin päivänä. Tuskin maltamme odottaa, kun kauppaamme työläisiä toreilla. Tyäläisten lapset myymme huutolaisina myös meille rikkaille piioiksi ja rengeiksi. 

Siksi oikeisto.

Vierailija
246/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä kannatus vasemmistohallituksen muodostamiseen. Tämä on niitä elämän realiteetteja, joita hullut eivät pysty ymmärtämään. 

22,7+12,4+ 11

46% kannatus on vasemmistopuolueilla. PS+Kok on 16 + 16 %, RKP on 4%, KD on 2%. Oikeistopuolueiden kannatus on 38%.

Enemmän on kannatusta vasemmistolla, mutta kumpikaan ei saa 51% enemmistöä muodostettua ilman Keskustaa.

Piraattipuolue, liberaalit, VKK ym. ovat nollan edustajan puolueita eikä niillä ole mitään virkaa. Harkimon yhden edustajan Liike Nyt pudonnee Eduskunnasta.

Keskusta on todennut moneen otteeseen, ettei lähde vasemmistohallitukseen. Joten unelman vasemmistohallituksesta voi haudata samantien.

Putín sanoi myös ettei aio hyökätä Ukrainaan. Kepun sanomiset ovat luotettavuudeltaan ihan Venäjän tasoa. Kepu ja RKP menevät pyydettäessä hallitukseen vaikka pääministerinä olisi itse isä perkéle avoimesti.

Mitäs se kepu tekikään aina? Krp suostuu mihin vain kunhan ruotsinkielen asemaan ei kosketa. Olisi hyvä kun vasemmisto saisi riittävän ison enemmistön. Jälleen kerran nukkuvilla olisi mahdollisuus vaikuttaa. 

Vierailija
247/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän ei ole yhtäkään oikeistopuoluetta. Se mitä kutsutaan oikeistoksi on puolue joka haluaa hiukan lieventää syvää vasemmistolaisuutta, ei poistaa sitä. Jos Kokoomus menisi esittelemään muihin maihin että siellä pitäisi esim. laittaa veroprosentit siihen malliin mitä ne Suomessa ovat (maailmanennätys) niin tuskin heitä kutsuttaisiin oikeistopuolueeksi missään.

Ne muutokset mitä Suomen vasemmistolaisuuteen on tehty tällä ns. oikeistopuoluekaudella on pientä näpertelyä.

Vierailija
248/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solženitsynin Vankileirien Saaristo -kirjassa oli kohta kun uusia vankeja tuli sisään ja vankeuden pituudet luettiin ääneen. Eräällä vangilla oli hyvin pitkä tuomio, kymmeniä vuosia. Joku kysyi ”mitä hän on tehnyt?”. Toinen vastasi ”ei mitään”, johon kysyjä sanoi ”siitä saa vain 10 vuotta”.

Tänä päivänä Solženitsyn kuvaisi äärioikeiston nousua ja demokratian kuolemista länsimaissa. Kuolemanleireistä haaveilevista sinimustista, jotka marssivat hakaristilipuin ja hakkaavat naisia katujen varsilla.

Vierailija
249/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeus tuntemattoman ihmisen palkkaan, koska asumme samassa maassa ja hän tienaa minua enemmän. Siksi vasemmisto.

Minulla on oikeus riistää työläistä. Hänellä ei ole ihmisoikeuksia, hän on vain tuotantoväline. Tuotantoväline minun rikastumiselleni. Ai että kun haaveilen orjuuden ajasta! Me oikeistossa teemme orjuudesta totta tänäkin päivänä. Tuskin maltamme odottaa, kun kauppaamme työläisiä toreilla. Tyäläisten lapset myymme huutolaisina myös meille rikkaille piioiksi ja rengeiksi. 

Siksi oikeisto.

nyt haisee ummehtunut 60-luku, terveisiä sinne vasemmistolaiseen pysähtyneisyyden aikaan :D  

Vierailija
250/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto valtaan ja toisinajattelijat Neukkulan tapaan gulakeille!

Persulla on aina leirit mielessä eri tavalla ajatteleville. Siksi kuvittelee muidenkin tekevän niin. Liika juominen aiheuttaa harhoja ja pelkotiloja. Olen joskus itse juonut niin pahan krapulan että kaikki pelotti. Kannattaa olla ainakin välillä selvinpäin niin pelottaa vähemmän. Vähän liian venäläinen ratkaisu juoda liikaa.

Vierailija
251/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tästä tulee. Vasemmistoliitto perustaa koulutuskeskuksia joissa korjataan vääriä ja haitallisia ajatusmalleja vasemmistolaisuudesta. Kouluttautuminen on tärkeää.

Myös puhuminen vääristä asioista on kiellettyä. Varmasti noissa koulutuskeskuksissa koulutetaan myös oikeaan, mukavaan puheeseen.

Jopas siellä on harhat tulilla.

Totta se on. Toistunut jokaisessa kommunistimaassa. Täälläkin hiljennetty ainakin 15 vuotta tiettyjä puheenaiheita median avulla.

Yritä nyt alkuun tulla sieltä tunkkaisesta menneisyydestä nykyaikaan. Nykyvasemmistolaisuus on kaukana Neukkulasta, yhtä kaukana kuin lahtarit kokkareista. Vasemmisto ei ole kommunismia. Mitä itse olen palstaa muutaman vuoden seurannut, niin persut täällä eniten tukahduttavat keskustelua ja ilmiantavat ketjuja vain, koska eivät siedä kritiikkiä ja eriäviä mielipiteitä. En tunne ainuttakaan vasemmistolaista, joka haluaa tukahduttaa keskustelua missään. Erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta törkyistä ihmisarvoa loukkaavaa ja ras!st!sta puhetta ei tarvitse sietää.

Vierailija
252/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että sinulla on rikas naapuri jota et tunne. Soitat ovikelloa ja astelet sisään kun hän avaa oven. Katselet mitä ottaisit sieltä, koska sinulla on vähemmän.

Kuinka monen mielestä on ok? Tuskin kenenkään. Mutta kun valtio tekee saman asian välikätenä, iso peukku ylös!

Vierailija
253/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimit ryntää Suomeen, jos SDP voittaa vaalit.

N26

Heh, et ole mikään 26-vuotias nainen, vaan Riikka lähes 50v.

Vierailija
254/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap unelmoi, miten nettomaksajat antaa aina vaan lisää rahaa mukisematta.

Mulla on unelma että kelan tukia nostava heikko aines työnnetään ulos Suomesta. Eivät kuulu Suomeen tällaiset hyväksikäyttäjät.

Mulla on unelma, että te epäempaattiset persut ja iso osa sivistymättömiä kokkareita muutatte muualle Suomesta. Muuttakaa vaan veropakolaisiksi maailmalle, vaikka kaikkialla ei teidän veropakolaisuuttanne katsottaisi hyvällä. Björn Wahlrooskaan ei ole kovin korkealle arvostettu Ruotsissa, ainakin perinteisesti yhteisöllisesti verovaroin rakennetussa hyvnvointivaltiossa.

Ihan sama, menkää pois vain. En tarvitse verojanne, pitäkää itsellä kaikki. Asun vaikka kuinka vaatimattomassa torpassa härkäpapua viljellen kunhan saan vain olla rauhasta Suomen vihamielisestä älämölömyksestä. Meitä on aika paljon sitä paitsi, ehkä perustamme uusia yhteisöjä, asutamme autioituneen maaseudun, viljelemme, istutamme hakkaamanne metsät uudelleen. Emme tarvitse teitä, menkää.

Voinko pyytää, ei enempää vasemmiston unelmia. Entisetkin on taakkana.

Onpas sinun maailmasi pieni ja ahdas, jos sitä häiritsee vaatimattomasti ja rauhassa elelevä härkäpapuviljelijä.

Vierailija
255/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fake news.

Niinhän te teettekin.

Mitä muuta voi sanoa mm. itsenäisyyspäivän hakaristi-marsseista? 

Vierailija
256/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fake news.

Niinhän te teettekin.

Mitä muuta voi sanoa mm. itsenäisyyspäivän hakaristi-marsseista? 

Tarkoitatko soihtukulkuetta? Ei ollut hakaristejä. Menivät veteraanien haudoille heidän uhrauksia kunnioittamaan. Demoniksi haukuttu Keskisarja piti puheen lähemmäisenrakkauden tärkeydestä.

Minäkin olen peloissani, n a t s i t ovat täällä!

Vierailija
257/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne talouden realiteetit miksikään muutu, oli hallitusvastuussa mitkä puolueet hyvänsä. Leikkaukset, säästöt ja veronkorotukset tulevat jatkumaan.

Niin, niillä yritetään korjata valtion talous Marinin hallituksen jälkeensä jättämästä tuhosta. (mm. Holtiton valtionvarojen kylväminen EU:n velka- ja tukipaketteihin, "kehitysapuun" ja Tuppuraisen toilailut Uniper-kaupoissa, joista tuli Suomelle miljarditappiot.) "Oma maa ensin - ajattelu on vahingollista", kuten tämä Ajatusten Tonava tokaisi. 

Vierailija
258/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut keino saada Z- ja Alpha-sukupolven tytöt äänestämään oikeistoa lopun elämänsä on altistaa ne muslimeille ja afrikkalaisille. Siksi äänestä demareita. Jos me saataisiin Ceutan kaltainen muslimi-invaasio Itä-Suomeen, niin itäsuomalaiset nuoret naiset äänestäisivät Sinimustaa lopun elämänsä.

Lipsahtiko persujen kampanjatoimiston strateginen Z-Alpha-tytöt suunnitelma juuri julki?

Onhan tuo nähty jo parikymmentä vuotta, että persujen tärkein vaalipropaganda on maahanmuuttajat. Eihän teillä muuta agendaa olekaan.

Vierailija
259/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, satun tuntemaan melko monta yksinyrittäjää. Näiden asiaa ei kokkarit todellakaan aja. Köyhyysrajalla mennään. 

mitenhän se vasemmisto ajaa yksinyrittäjien asiaa? Nostamalla verot tappiin

Vasemmistoliitto on esittänyt ainakin yrittäjien arvonlisäverovelvollisuuden alarajan nostamista nykyisestä 15 000 eurosta 30 000 euroon. Tämä helpottaisi kaikkein pienimpien yrittäjien asemaa.

Vierailija
260/300 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi oikeisto.

Vasemmistolaiset on aivopestyjä retardeja...

N26

Jaaha, sekin vielä orjuuden päälle, nimimerkki Riikka. Et ole mikään N26 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi