Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käyt hammastarkastuksessa?

Vierailija
07.10.2026 |

Julkiselle en ole päässyt 14 vuoteen. Kai se pitää pistää yksityiseen rahaa. Kuinka usein olisi hyvä käydä? Puhdistetaanko hampaat tarkastuksessa?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa ja hammaskivi poistetaan x2 vuodessa. Käyn yksityisellä.

Vierailija
2/82 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa ja hammaskivi poistetaan x2 vuodessa. Käyn yksityisellä.

Meillä samat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, sillä olen KÖYHÄ!

Vierailija
4/82 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko semmonen maksaa jos poistetaan hammaskivikin?

Vierailija
5/82 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin. 1975, 1995 ja 2004. Loppuikä taitaa mennä käymättä, kun ei ole enää kuin muutama hammas, mitä tarkastaa. M67

Vierailija
6/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa, mutta korona-aikaan oli pidempi väli.

Vierailija
7/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Suomessa, täällä on hoitotakuu hammashoitoon "Suun terveydenhuollossa alle 23-vuotiaiden on päästävä hoitoon viimeistään kolmessa kuukaudessa ja tätä vanhempien viimeistään kuudessa kuukaudessa" https://stm.fi/hoitotakuu

Itse asun Helsingissä ja noin kolmen vuoden välein pääsee hammastarkastukseen ja suuhygienistille sain kahden vuoden päästä jo ajan. Valitettavasti mulla ei paikat kestä suussa niin kauan ja pitää välissä sitten käydä jollain lohkeama-ajalla, nyt tunnen että taas on murentunut jokin paikka :(. Tuon aika-arvion tekee hammaslääkäri, ei sitä itse tarvitse miettiä.

Vierailija
8/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden välein

Vierailija
9/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa nykyään, kun sain hammaslääkärikammoni selätettyä. Sitä ennen tulikin ihan liian pitkä väli, samaa luokkaa vähintään kuin ap:lla. Käyn yksityisellä.

Vierailija
10/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä taitaa tulla kohta 20 vuotta täyteen kun olen käynyt. Ei ole ollut rahaa, ja oli pitkään myös päihde- ja mielenterveysongelmia, ei kiinnostanut, ajattelin että ihan sama vaikka tippuisi koko hampaat. Nyt sitten este mennä on häpeä siitä, etten ole käynyt niin pitkään aikaan.

Vierailija
11/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen vuosi

Vierailija
12/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Asioin hammaslääkärissä, jos on sinne jotain oikeaa asiaa. 

Hammastarkastuksessa ei tehdä toimenpiteitä, vaan kirjaimellisesti tarkistetaan tilanne ja varataan jatkoaikoja tarvittaessa.

Vierailija
13/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa. Helsingissä saa palvelusetelin.

Vierailija
14/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa yksityisellä, sieltä tulee kutsu. Hammaskivi poistetaan tarvittaessa, pienet alkavat reiät ja pikkulohkeamat hoidetaan yhdellä kertaa.

Vierailija
15/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä, hinnat on netissä näkyvillä. Kela korvaukset tulee ja saattaa saada myös muita alennuksia. Kannattaa ihan tutustua yksityisten hintoihin. 

Vierailija
16/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tarkastus julkisella plus kerran vuodessa hammaskiven poisto julkisella. Vantaalla.

Vierailija
17/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hammaslääkärin tarkastuksessa (julkisella) 5 vuoden välein, tämä on hammaslääkärin määrittämä käyntiväli. Ei ole tehty hampaille siellä mitään 20 vuoteen (muuta kuin tarkastettu, ei ole ollut hoidettavaa). Suuhygienistillä käyn 1,5 vuoden välein (julkisella) poistattamassa sen vähäisen hammaskiven, mitä minulle tulee. 

Ikää 55 vuotta, hampaiden kotihoito kunnossa.

Vierailija
18/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin aiemmin pahasta hammaslääkäripelosta, ja tarkastusvälit tuppasivat venymään. Onnekseni löysin erittäin empaattisen pelkopotilaisiin erikoistuneen hammaslääkärin ja pääsin eroon pelostani. Olemme tehneet yksilöllisen suunnitelman tarkastuksiin ja hammaskiven poistoon. Nyt alkuun käyn molemmissa vuosittain. 

Vierailija
19/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä taitaa tulla kohta 20 vuotta täyteen kun olen käynyt. Ei ole ollut rahaa, ja oli pitkään myös päihde- ja mielenterveysongelmia, ei kiinnostanut, ajattelin että ihan sama vaikka tippuisi koko hampaat. Nyt sitten este mennä on häpeä siitä, etten ole käynyt niin pitkään aikaan.

Päihteisiin kuitenkin riittää rahaa? Älä missään tapauksessa hakeudu ikinä lääkäriin edes silloin kun saat hoitamattomista hampaistasi levinneiden bakteerien aiheuttaman verenmyrkytyksen.

Vierailija
20/82 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Suomessa, täällä on hoitotakuu hammashoitoon "Suun terveydenhuollossa alle 23-vuotiaiden on päästävä hoitoon viimeistään kolmessa kuukaudessa ja tätä vanhempien viimeistään kuudessa kuukaudessa" https://stm.fi/hoitotakuu

Itse asun Helsingissä ja noin kolmen vuoden välein pääsee hammastarkastukseen ja suuhygienistille sain kahden vuoden päästä jo ajan. Valitettavasti mulla ei paikat kestä suussa niin kauan ja pitää välissä sitten käydä jollain lohkeama-ajalla, nyt tunnen että taas on murentunut jokin paikka :(. Tuon aika-arvion tekee hammaslääkäri, ei sitä itse tarvitse miettiä.

Miten ei paikat kestä suussa? Minun ensimmäinen paikkani ala-asteelta on vieläkin pysynyt suussa. En tiennytkään niiden olevan kertakäyttöisiä nykyään 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän