*Heinämammat-06 KESÄKUUN TARINOITA*
Aurinkoista huomenta!
Ja ensinnäkin oli ihana lukea C_V:n viimeisin kirjoitus, oikein rupesi naurattamaan, onpa nämä lapset ihania!!!
Niin se on nyt kesäkuun ensimmäinen päivä,voi että aika menee nopsaan :-) Meillä on herralla ollut jo kengät jonkin aikaa, se onkin rattaissa mielipuuhaa että saa ne pois jalasta kenkien koko on 21/22, onhan noissa isommissa pieni kasvuvara, mutta pienemmät ei mene jalkaan.
Meillä herra on nyt keksinyt että joka paikkaan pääsee nousemaan ja kiipeämään :) ja meillä ollaan nukuttu jo jonkin aikaa tavallisessa sängyssä kun pinnasängyssä nukkumisesta ei tullut yhtään mitään, nyt on sitten nukuttu paljon paremmin vaikka liikkuukin ym...
Mutta nyt täällä " tuoksuu" aika kauhialta...pitänee mennä vessaan pojan kanssa ei tässä tuoksussa oikein kahvia voi nauttia :-))
Tupuhupuna
Kommentit (66)
nauti vaan oi-kukka ihan rauhassa ja kyllähän tätäkin pinoa voipi täällä ylläpitää ja lukea kuulumisia :-)
tupuhupuna
Piiiiitkästä aikaa koetan saada vähän jotain rustailtua tännekin..
Ollaan oltu nettipimennossa 2 kuukautta ja toissailtana sain vihdoinkin tän koneen uudelleen toimintaan :)
Meillä Kai tulee ensiviikon perjantaina 1 v. Aika on kulunut ihan sikanopeaan!!! Kai ei vielä kävele, mutta ei mene kauaa kun aloittelee. Konttaa ja lujaa, nousee tukea vasten, kävelee tukea vasten ja toisesta kädestä kiinni pitämällä. Seisoo paikallaan ilman tukea jne. En ole vielä kokeillut mahtuuko tytön ensimmäiset kengät sille, kun ne on kokoa 21. Tytöllä oli tuon kokoinen jalka 9 kk:n ikäisenä ;) Nyt sillä on jo 33, vaikka ikääkin tuli vasta tuossa toukokuun lopulla 6 v. Ei meillä isojalkaisia olla ;)
Kai on muuten iso poika. 10 kk ikäisenä käytiin viimeksi neuvolassa, seuraavan kerran mennään synttäripäivänä 6.7. Silloin sillä oli pituutta 79,5 cm ja painoa 11,950 kg. Vaatteet on melkein kaikki jo kokoa 86, jotkut jo 90. Tässä verraten tytön mitat 6 v-neuvolassa oli 127,5 cm ja 31,9 kg. Ostettiin sille kesämekko keväällä ja sopiva löytyi koosta 164 :O!
Kaitsu sanoo jo äiti, tyttö, pääpä =kärpänen, pappa, mummo, poppo = tuli..Tosin yleensä se komentaa mua: äittä ;)
Kovin on nopeasti aika mennyt, " loma" lähenee kohta loppuaan ja syyskuun 3. pitäisi taas jaksaa lähteä jatkamaan koulua. Toivottavasti saan edes kurssit kasaan ensi kevääseen mennessä :) Päättötyön saan tehtyä sit loppuun sen jälkeen, kun ei tartte niin monesti kulkea koululla. Ihannehan olisi, että aika riittäisi saada myös sekin kevääseen mennessä valmiiksi ja valmistuisi! Tytön eskari alkaa muistaakseni 12.8. ja Kain hoito viikon myöhemmin, että saadaan sellainen " pehmeä lasku" ..Pääsen sitten rauhassa itse valmistautumaan kouluun, kun saan nuo ensin hoidettua kunnialla kuntoon :)
Toissaviikonloppuna Kai oli ensimmäistä kertaa yhdessä siskon kanssa yökylässä ja minä pääsin hiukan viihteelle. Oli kaverin polttarit ja 7.7. olisi sitten häät. Taitaa silloinkin poika mennä mun kotiin hoitoon, kun ne on tanssihäät ja 200 vierasta..Muutenkin tanssit alkaa vasta, kun olisi jo Kain yöuniaika. Onneksi sinne tulee kyllä muitakin pikkuisia, hääparilla itselläänkin on marraskuussa syntynyt poika.
Meillä satelee tällä hetkellä vettä, ei ole paljoa viitsinyt ulkona olla. Päiväunien aikaan kävin pakolliset tekemässä eli ruokkimassa lampaat, kanit ja ponin.
Joku kyseli petipuuhista..Meillä on yleensä 2 krt/vko, välillä tosin saattaa olla 4-5 krt/vko, sitten taas toisinaan on 0 krt/vko ;) Miten milloinkin huvittaa..Ukko jo eilen illalla kyseli vieläkö joskus haluan vauvan :) Vastasin, että katsotaan sitten myöhemmin miltä tuntuu, kun eka saan tuon koulun käytyä ja jotain töitä. Sopi sillekin ihan hyvin..Eli ei ainakaan pariin vuoteen. Mutta vielähän minä kerkeän niitä 20 v. pyöräytellä, jos niikseen tulee ;)
En jaksanut lukea kaikkia sivuja, kun lapset nahistelee tuossa tv:n ääressä. Poika haluaisi leikkiä ja tyttö katsoa lastenohjelmia.
Väki on vähentynyt olevinaan entisestään siitä, kun olen täällä viimeksi vieraillut..
Nyt lähden valmistautumaan kauppaan lähtöön, jahka tuo ukko tuo mulle auton..Aamuksikin pitäisi laittaa kaikki valmiiksi..Lähdetään kummitytön (pian 4kk) ja sen äidin kanssa (+ Kai) shoppailemaan..Josko sitä alennusmyynnistä löytyisi jotain päälle pantavaa niihin häihin :/
Hyviä kesän jatkoja kaikille!!!
~suviande ja lapset: tyttö 05/01 ja poika 07/06~
Ja olipa mukava lukea suvianden kuulumisia :-)
Tupuhupuna
Meillä tyttö tulee torstaina 11kk ja innostui nyt viikko sitten toden teolla kävelemään. Aivan ihanan näköistä töpöttelyä jalat levällään, tyttö menee tosi hitaasti ja rauhallisesti, ja jos tuntuu että tasapaino alkaa mennä niin laskeutuu tosi hyvin alas. Ja nyt vaan kävellään, joka paikassa ja joka paikkaan.
Meillä nukutaan nykyään enää tosi vähän päivisin, joskus vaan enää yhdet puolen tunnin nokoset, joskus toiset samanlaiset. Yöllä sitten kyllä vastaavasti nukutaan hyvin, vetelee 11-12h yöunta ja joskus saattaa aamuyöstä vähän herätä ja kun antaa vähän maitoa pullosta niin jatkaa unta ysiin asti.
Petipuuhista kun oli puhetta, meillä se on vakio 1-2krt/vko, samanlainen tahti on ollut meillä itse asiassa ennen muksujakin, nyt vaan täytyy käyttää vähän kekseliäisyyttä että löytää sen sopivan ajan ja paikan ;-)
Reilun kuukauden päästä muksut menee päiväkotiin, kääk... En usko että isosiskolla on mitään ongelmaa, voi olla että hän viihtyy siellä paremmin kuin kotona mutta varmasti tulee olemaan kova paikka alkuun tälle pienemmälle... Tämä pienempi on onneksi niin kovin touhukas ja isosisko on samassa ryhmässä joten voihan se olla että menee hyvinkin, täytyy vaan ottaa positiivinen asenne ja päivä kerrallaan :-)
Tiistaikesäpäivää kaikille!
niin meillähän on jo tuolla taapero-puolellakin oma pino :-)
mukavaa viikon jatkoa!
Tupuhupuna
nautiskellen ihanan vauvavuoden loppuun asti :o). Kun tytöt tulivat maailmaan kuukauden etuajassa, kompensoin vähän ja siirryn taaperopuolelle vasta elokuussa, loman jälkeen ;o). Aika vauvoilta tytöt vielä tuntuvatkin, kun A-tytön tuetutkin askeleet ovat vielä hyvin vaivalloisia ja horjuvia ja B osaa hädintuskin nousta tukea vasten seisomaan. Kaikki aikanaan :o).
Mitään ihmeempiä ei kuulu, maanantaina A-tytöllä oli vähän lämpoä ja nuhaa, nyt on B:n vuoro. A-tytöllä on kasvoissa kolme itikanpistoa ja jaloissa kaksi, ja vainoharhaisena olen niitä kytännyt ja pelännyt vesirokkoa... Viime viikolla piti jo ottaa selville miten rokotteen kanssa menetellään, kun miehen työkaverilla todettiin vesirokko. Meidän perheestä kukaan ei ole sitä sairastanut ja pelkään tietenkin, että se tulee juuri nyt, kun loma lähestyy. Rokotetta ei kuitenkaan ainakaan vielä haettu, toivotaan, ettei olisi tarvinnutkaan...
Aurinkoisia kesäpäiviä toivotellen,
Oi-kukka & typykät