*Heinämammat-06 KESÄKUUN TARINOITA*
Aurinkoista huomenta!
Ja ensinnäkin oli ihana lukea C_V:n viimeisin kirjoitus, oikein rupesi naurattamaan, onpa nämä lapset ihania!!!
Niin se on nyt kesäkuun ensimmäinen päivä,voi että aika menee nopsaan :-) Meillä on herralla ollut jo kengät jonkin aikaa, se onkin rattaissa mielipuuhaa että saa ne pois jalasta kenkien koko on 21/22, onhan noissa isommissa pieni kasvuvara, mutta pienemmät ei mene jalkaan.
Meillä herra on nyt keksinyt että joka paikkaan pääsee nousemaan ja kiipeämään :) ja meillä ollaan nukuttu jo jonkin aikaa tavallisessa sängyssä kun pinnasängyssä nukkumisesta ei tullut yhtään mitään, nyt on sitten nukuttu paljon paremmin vaikka liikkuukin ym...
Mutta nyt täällä " tuoksuu" aika kauhialta...pitänee mennä vessaan pojan kanssa ei tässä tuoksussa oikein kahvia voi nauttia :-))
Tupuhupuna
Kommentit (66)
ihana viikonloppu takana :) koko viikonloppu oltu ulkona lasten kanssa ja vaihtuvan seuran kanssa. lapset on nauttineet ja mukavaa rentoa oloa on itselläkin vielä jäljellä. siivota pitäisi oikein kunnolla kun juhannuksena tulee vieraita meille ihan kunnolla. tarkkaa lukumäärää en vielä edes tiedä mutta paljon on tulossa. toivottavasti on hyvä ilma ettei tarvitse sisällä vaan olla. muuten käy tilat pieneksi samantien.
ja nyt lehtien pariin hetkeksi kun Meakin nukkuu päiväunia :)
mökiltä kotiuduttu eilen illalla ja tuomisina sitten räkätauti ja kuume meidän tytölle.:( Mökillä oli siskoni lapsineen myös ja heillä, yllätys yllätys: flunssa. Tiesin, että meidän pikkuneiti sen pöpön sieltä nappaa ja niin kävikin;( Kurjuus. Ja kun mä olen vielä lähdössä reissuun perjantaina. Paras olis neidin siihen mennessä parantua!! Viime yö oli kamala, kun tyttö vaan yski ja nenä oli tukossa ja kuumekin kauhean korkea. Ei nukuttu juuri kukaan kun vartin pätkissä.
Ellu otti ensimmäiset askeleensä mökillä! Noin 5 kappaletta ilman tukea:) Siitä se lähtee. Vaikka tuo sairastuminen nyt varman taas tuo kehitykseen vähän takapakkia. Tytöstä on muutenkin kuoriutunut oikein aurinkoinen tapaus, oikein hakemalla haki huomiota ja röhötti sellaista tekonaurua koko ajan. Aika hassu.
Nyt sitten passin hakuun ja illalla naapurin synttäreille, pojan kanssa kahden.
Nyt kuuluu taas itkua...pitää mennä
ja pikaista paranemista elinanan väelle!!
Minä jo tein viikonloppuna juhannussiivoukset :-) vaikkakaan ei olla kotona juhannuksena vaan minun vanhempien luona kun meitin pienimmäinen on siellä nyt lomalla, " pikkasen" on ikävä, isoveli ikävöi kaikista eniten pikku veljeä...no ei ole enää kuin pari yötä.
Huomenna menen kaunistautumaan eli kampaamoon...sain etukäteen synttärilahjaa mieheltä, tosin synttärit vasta 29.6. mutta oli kyllä mukava yllätyslahja.
mutta nyt pitää mennä, Miika huutaa että hammas lähti (ikää kohta 6v) ja että verta tulee....kuoleman kielissä taitaa olla jo :-)))
tupuhupuna
tytöt nukkuu ja isäntäkin kohta, ottaa pienet tirsat enne kuin lähtee taas yöksi töihin :/ huoh
meillä on ollut tänään vähän surullinen päivä kun on tasan vuosi appiukon kuolemasta. Milla on itkeskellyt jo viikon ikäväänsä vaaria kohtaan. itsekkin tippa linssissä kun yritän tuota pientä lohduttaa :(
käytiin haudalla ja Milla siellä supatteli kiven vieressä jotain juttuja. näytti vähän piristävän neitiä.
meilläkin odotellaan Millan toisen hampaan irtoamista. vähän väliä tulee ikenestä verta kun hammas vinksahtaa leikin lomassa milloin mihinkin suuntaan. ja meillä todella tehdään kuolemaa pienestäkin tipasta verta... ;) reilu viikko sitten Milla kaatui asfaltilla ja polveen tietysti jumalaton haava josta oikein pulppusi verta. arvatkaa vaan huusiko neiti täysillä? sen huudon kuuli varmasti puoli Helsinkiä... onneksi saatiin kuitenkin veren tulo loppumaan ihan kotikonstein ettei tarvinnut tikkejä.
laskin tänään Mean hampaat. niitä on jo kahdeksan valmiina ja 4 poskihammasta melkein valmiina :-o muistelisin että Millalla oli tuossa iässä ehkä 4 hammasta yhteensä. voisikohan tuo hampaiden tulo aiheuttaa puheen " viivästymistä" ? meidän Mea kun ei puhu vielä oikeastaan yhtään kunnon sanoja. toisaalta onhan tuo vielä kovin pieni etten kyllä huolestunut ole :) Milla puhua pälpätti jo vuoden vanhana pieniä lauseita... eikä vieläkään ole juurikaan koskaan hiljaa ;)
mutta nyt elokuvan pariin :) mukavaa alkanutta viikkoa ja jussin odotusta
Täällä podetaan ensimmäistä kertaa korvatulehdusta, toivottavasti myös viimeistä.
Pari päivää sitten Mona alkoi illasta kitistä oikein kunnolla ja ihmettelin, että mikähän tässä nyt, kun tyttö on niin iloinen ja leikkisä veijari yleensä. Illasta mittasin kuumeen, kun tyttö tuntui niin lämpimältä käteen ja mittari kohosi parissa minuutissa 38,5 lukemiin. Pari takana ollutta yötä ovat olleet todella rikkonaisia: ensimmäinen yö taudin kourissa ja neiti nukkui ainoastaan 24-04 välisen pätkän ja siitä eteen päin heräili taas ihan jatkuvasti. Kurjuuksien kurjuus sentään! Tänään kävimme lääkärissä, kun viime yö oli lähes samanlainen, hirmuinen nuha ja todella itkuisa tyttö. Diagnoosi oli, että molemmissa korvissa korvatulehdus. Isompi on onneksi välttynyt vielä taudilta.
Tämä päivä ensimmäisen antibiootin annon jälkeen Monalla on mennyt nukkuessa, onneksi mies on ollut todella kiltti ja auttanut paljon kotitöissä sekä isomman hoitamisessa. Nukuin itsekin Monan kanssa pienet päiväunet itsekin tänään. Harmittaa, kun tyttö ei syö kertakaikkiaan mitään! Velliä/ nesteitä sain onneksi juotetuksi. Rinnasta vieroituskin meni hieman plörinäksi, kun nyt tissiä haluaisi imeä, enkä raaski kieltää, kun ei paljon mitään muutenkaan juo/ota. No, toivottavasti tämä pian paranee.
Tupuhupuna: Ehdottomasti kyllä, tykkäsimme Savonlinnasta. :) Kaunis ja kiva kotikaupunki teillä, ei voi muuta sanoa. Koko kaupunki on mielestäni hieman erilainen, mitä pikkuiset kaupungit yleensä. Ympäristössä on myös paljon kauniita maisemia. Voin suositella lämpimästi kaikille kotimaassa matkusteleville! ;D
Elinanalle voimia ja paranemista myös teidän perheellenne! Ja Milla-mealle voimia juhannuksen siivousta ja pitojen emännöintiä varten! ;)
t.Saraida
Olimme siis mökillä viikonloppuna. Poika hyppäsi laiturilta veteen, kynti pohjasegmenttiä niin että oli puoli päätä savessa. Itse olin vieressä ja pidin kiinni koko aika. Laskin otteeni sekunniksi kun yritin pyyhäistä sandaalit jalasta. Samalla tuo pomppasi. Vettä n. 15cm. Silti säikähdin niin että meinasin pissiä housuihini. Onneksi sevittiin säikähdyksellä. Samaisen reissun saldona oli luikuisa määrä ruhjeita ja naarmuja, hiiret valvoyyi yöt, yms. kivaa. Kun pääsimme pois, oli 38 kuumetta, ja poika haroi korvaansa: siis meille tuli myös ensimmäinen korvatuledus.
Tänään oli 1v nla. 10,2kg ja 77cm. Lisäksi ompelin verhot, hoidin kotityöt sekä olin illan töissä. Esikoinen ihmetteli mitä äidin silmissä olevat oranssit langanpätkät ovat. Niimpä.
" Isoon Lomaan" on vielä kolme viikkoa, silloin lähdetään kuukaudeksi Suomeen. Ensi viikoksi mennään treenaamaan lomailua kesämökille anopin seuraksi.
C_V:n pojalle onnittelut pitkän synttäriputken korkkaamisesta!
SYNTYMÄPÄIVISTÄ: Tyttöjen 1-vuotissynttäreihin on aikaa tasan kuukausi ja mielessä pyörii usein viime kesä. Ekat synttärit taitaakin olla kovin juttu juuri äidille ;o). Yksveet vietetään vanhempieni luona, kun nyt siellä satutaan olemaan. Isoja juhlia ei ole tarkoitus pitää eikä vieraita kutsua, mutta perinteiseen tapaan varmaan silti juhlitaan. Synttäreitä vietellään varmaan pitkin lomaa, kyseessä on tyttöjen " ensimmäinen virallinen Suomen kiertue" (kiertuepaikkakuntia on vähän, mutta keikkoja tiheästi ;oP) ja tarkoitus on tavata pitkästä aikaa kaikkia kavereitani (ei niitä kyllä enää kovin monta ole jäljellä ulkomaanvuosien jälkeen - onneksi parhaat sentään säilyi ;o)). Ja sukulaisiakin on toki tavattava.
IMETYKSESTÄ: olen pikku hiljaa lopetellut imetystä tyttöjen vastustelujen vuoksi, nyt rintamaitoa menee enää varhaisaamun hämärässä, puoliunessa. Se tuntuu sopivan meille kaikille loistavasti ja aionkin jatkaa sitä mahdollisimman pitkään. Kysymys taitaa silti olla enää vain viikoista, ei kuukausista. Välillä tuntuu haikealta, välillä ei. Onhan noita saanut imettää :o).
TÖIHINPALUUSTA: Kuvittelin palaavani työelämään ensi vuoden alussa, mutta kun en ole saanut jätettyä tyttöjen päivähoitohakemusta, kysäisin mieheltä varovasti, voisinko olla kotona vielä vuoden, johon hän totesi, että hänen puolestaan voin olla kotona siihen asti, kun tytöt menevät (esi)kouluun 3-vuotiaina. Alunperin olin näin ilmoittanutkin tekeväni, mutta syyllisyydentunto vähistä tuloista ja siitä, että mies joutuu " minun takiani" sietämään tylsää duunia sai minut vakuuttelemaan kaikille, että töihinhän tässä pian palaillaan. Ja mies oli tietenkin kuvitellut, että ehdottomasti haluan töihin, kun siitä kaikille puhun. Näköjään kannattaisi välillä ottaa sitä kuuluisaa kahdenkeskistä aikaa ja keskustella ;o). Suunnitelmissani onkin nyt ilmoittaa tytöt SEKÄ päivähoitoon ETTÄ kouluun, päivähoitopaikanhan voi aina perua ja olisin ainakin hyvissä ajoin hoitanut koulujutut. Näillä näkyminhän en koskaan kyllästy olemaan tyttöjen kanssa kotosalla, mutta naisen mieli on ailahtelevainen ja siksi on hyvä olla joku takaportti - hoitopaikan saaminen ei (onneksi ) kuulosta mitenkään varmalta; n. 25% hakijoista saa kunnallisen paikan, ja meidän tilannettamme vaikeuttaa se, että paikkoja pitäisi saada kerralla kaksi samaan päiväkotiin. Toisaalta päiväkotivuosi ennen koulun alkamista voisi tehdä tytöille hyvää, sillä minua mietityttää se, oppivatko he kotihoidossa tarpeeksi ranskaa pärjätäkseen koulussa. Sekin varmaan valottuisi siinä vaiheessa, kun huulilta irtoaisi edes se ensimmäinen sana... Molemmat ovat kovin kiinnostuneita esineiden nimistä, mutta eivät niitä osaa itse sanoa. Tai kuulostaa kyllä siltä, että kuvittelevat osaavansa... A-tyttö osoittelee kaikkea näkemäänsä, ja odottaa, että kerromme, mitä hän osoittaa; nimen saatuaan hän nyökkää ja sanoo " hmph" ja osoittaa seuraavaa esinettä. Ehkä hän testaa osaammeko me :o). B-tyttö yrittää kovasti toistella perässä, ja on pari kertaa onnistunutkin. Nyt hän on oppinut matkimaan eläinten ääniä; hänen mukaansa kaikki eläimet sanovat vaikertavalla ja kimeällä äänellä " ii-aa" (=miau). Lauleskelu on kuitenkin suosikkiharrastus, repertoaari tosin on edelleen hyvin rajoittunut. Lauleskelu kuulostaa erittäin suloiselta, jopa aamuyön tunteina, kun unenpöpperöinen tyttönen istuu sängyssään eikä tiedä mitä muutakaan voisi tehdä :o).
B-tyttö oppi nousemaan seisomaan tukea vasten toissapäivänä. Se onnistuu tosin vain sängyssä. Jalat ovat edelleen joko veltot tai tikkusuorat eikä hän osaa laskeutua istualleen, vaan itkee apua. Aluksi nilkat olivat miten sattuu, mutta tänään huomasin, että tyttö on nyt oppinut korjaamaan jalkaterän asentoa niin, että seisoo jalkapohjan päällä - ei nilkkaluun... Ja sivuaskeleitakin hän osaa jo ottaa!
A-tyttö otti lauantaina ensimmäisiä tuettuja askeleita eteenpäin työntäessään taaperokärryä. Kärry tosin vei ja hämmentyneen tytön tehtäväksi jäi vikistä :o). Olin jo päättänyt, etten hanki koko kärryä, mutta kun tyttö alkoi työnnellä syöttötuolia, hellyin ja kipaisin lelukauppaan juuri ennen sulkemisaikaa... B-tytölle ostimme lauantaina ison lelutiikerin, johon hän on nyt ihan villinä :o). Mies ei ensin ollut kovin innostunut tiikerin ostosta, mutta kun tyttö alkoi itkeä kaupassa, kun laitoimme lelun takaisin hyllyyn, heltyi mies... Hemmottelemme heidät varmaan ihan pilalle vielä :o).
Jotakin piti vielä, mutta ajatus katkesi... Jatkoa siis seuraa jossain vaiheessa :o).
Oi-kukka & tytöt TASAN 11kk
no niin, nyt ollaan sitten käyty kaunistautumassa :-)
voimia kaikille äiteille ja lapsukaisille ketkä sairastelevat, onneksi meille ei ole vielä tullut suurempia korvatulehduksia yms...harmeja.
tämä pino onkin kasvanut isoksi, kohta sitä voidaankin varmaan siirtyä tuonne taapero-puolelle vai kuinka?
mutta nyt marjapuuro kiehuu...pitää mennä ennenkuin tulee sotkua :-)
tupuhupuna
ainakin minun puolestani :)
huikkailkaa kun siirtyminen tapahtuu :D
elikkäs aloitin tuonne taapero-puolelle meille uuden pinon ja liitin sinne tämän viimeisimmän pinon, joten taapero-puolelle siis :-))
Terkuin; tupuhupuna
Molemmat tipahtivat heti sänkyyn/vaunuun päästyään klo 12...kohta varmaankin ensimmäinen heräileekin jo...Itse lueskelin tuossa Vauva-lehteä...Tuleeko se kellekään muulle? Siinä oli kolmen pariskunnan seksipäiväkirjat. Kaikki parit olivat harrastaneet seksiä 3xviikko, vaikka kaikilla oli pieniä lapsia! Huh. Milloinkohan meillä päästään tohon tahtiin:)?
G: Mites teillä petipuuhat? Onko aktiivista vai vähemmän aktiivista? meillä se on valitettavasti sitä kerta viikkoon meininkiä..vielä aikakin;)
KenkäG: meidän neiti sai ekat popot 2kk sitten- sellaiset kunnon nahkaiset nilkkurit. Koko taitaa olla 19. Mutta kauhukseni huomasin tänään, että ne olivatkin hiertäneet pikkuiselle rakkulan kehräsluun päälle:( liekö mennyt hiekkaa väliin tai sitten ovat jotenkin muuten huonot. Voi toista, varmaan on sattunut kävely, kun tänäänkin hurjasteli kärryllä pitkin puistoa kauheeta vauhtia!
Meidän typy ei konttaa! Eikä tule konttaamaankaan. Ryömii kauheeta vauhtia paikasta toiseen, nousee istumaan ja seisomaan, kävelee tukia myöten ja taaperokärryllä. Kävelytettäessä tarvitsee enää pikkurilistä pitää yhdellä kädellä kiinni. Eli luultavasti konttausvaihe jää kokonaan pois ja tyttö alkaa kävellä pian. Hiekkalaatikolla/puistossa se ryömiminen on vaan tosi huvittavaa, kun neiti vetää itteään pitkin hiekkaa ja napsii suuhunsa kaiken tiellä olevan....;) Muutamaan otteeseen on haalari käynyt jo pesukoneessa...
Kesäkuuta mennään! Mua on alkanut ahdistaa töihinpaluu ihan kamalasti. Aloin jo eilen puhua miehelle, jos en meniskään vielä elokuussa. Että siirtäisin tammikuulle. Kun tuo tyttö on niin pieni ja herkkäluontoinen...on tosi ujo ja arka. En usko, että sopeutuisi hoitoon vielä niin pienenä. Ja hyväähän se tekisi vielä sen ikäisen olla kotihoidossa...velikin on saanut nauttia äidin seurasta jo 3v..
Tälläisiä turinoita tänään... kolme viikkoa meikäläisen OMAAN lomaa...en malttaisi odottaa!!
vastahan sitä ihmeteltiin ja ihasteltiin kevään tuloa ja nyt on jo kesäkuu :)
tänään on ulkoiltu, ulkoiltu ja ulkoiltu. käytiin sentään kaupassakin ja pestiin pyykkiä. siivottukkin on vähän ettei ihan hukuta roinaan. ;)
kenkägallup: Mealle juuri ostettiin uudet kevyet kesäkengät ja ne on kokoa 19. aiemmin käyttänyt Millan vanhoja adidaksen lenkkareita jotka olivat kokoa 18,5 ja menevät vielä hyvin jalkaan.
" petitouhu" gallup: meillä ehditään " niihin puuhiin" noin kaksi kertaa viikossa. harvemmin useampaa kertaa viikossa tulee aloitettua peuhaamiset. ensinnäkin harvoin jaksaa ( huono syy) ja toisekseen nuo ipanat monesti keskeyttävät... tai siis lähinnä Mea keskeyttää. tässä kuussa ei varmasti paljon puuhailla kun mies on joka yö töissä ja päivällä kun tulee kotiin niin menee nukkumaan, luonnollisesti. eli jonkin sorttisena " leskenä" menee tämä kuukausi :/
huomenna on siis minulla vapaailta ja suunniteltiin terassille menoa ja siitä sitten itse synttärisankarin kotiin siirtymistä. laitetaan sitten tyttöporukalla jotain iltapalaa yhdessä. innolla odotan huomista :)
nyt elokuvan pariin ja siiderinkin tuossa avasin :)
hyvää kesäkuuta kaikille :)
Pitipä tulla vielä täälläkin käymään, tässä samalla katselen telkkaria ja kuuntelen kesän ihania ääniä ulkoa, kun ovi on auki ja on niin hiljaista joka puolella :-)
Niin oli jonkinlaista " petitouhugalluppia" ....meillä " hyvinä" viikkoina noin 3-4 kertaa...joskus sitten viikkoja että hyvä jos yhden kerran tms.riippuen miehen töistä ja mies kun menee aina tuon pienimmäisen nukuttamaan niin saattaa mennä itsekin untenmaille ja ei hevillä herää kesken unen, mutta kaiken kaikkiaan ihan tyytyväisenä tässä saa olla :-) ja joskus on kausia että itsellä olisi intoa vaikka mihin ja taas toisinpäin, mutta hyvin ollaan yhteisymmärrykseen näissäkin hommissa päästy.
Milla-mealle mukavaa vapaa-iltaa huomiselle, koitahan nauttia illasta!!!
mutta nyt jatkan telkkarin katselua, palataan taas :-)
Tupuhupuna
ps. ai niin, meilläkin on erilaista huomenna kun isot lapset eli tyttö 3,5v ja poika 6v menevät miehen siskon(pojan kummi) luokse yökylään, mikko jää kotiin meidän kanssa. saas nähdä mitä pikkunen tuumaa kun ei isot sisarukset ole kotosalla, mutta toisaalta ihan mukavaa vaihtelua muille lapsille kun niille on järjestetty vaikka mitä ohjelmaa kyläilyn ajaksi, neiti jo pakkasi omat tavarat, kuulema pitäisi olla jo heti aamusta menossa, mutta varmaan puolilta päivin vien lapset.
loistavalta näyttää ilma näin heti aamusta. nyt on hetki aikaa kirjoittaa kun tytöt mylläävät sängyssä isin kimpussa. niin harvoin pääsevät siihen touhuun että antaa nyt myllätä. kova kikatus ainakin kuuluu makuuhuoneesta :)
puistoilua serkkujen kanssa suunniteltiin aamupäivälle. sitten alkavatkin ruokashow ja Mean unille laitto ja sitten karkaan itse omille teilleni :)
mukavaa päivää kaikille! :)
Ostettiin eilen ipanalle sandaalit kun niin on hikiset jalat hänellä. Taitaa olla liian löysät nilkkojen kohdalta kun kävely vaikutti jotenki hontelolta.Eivät olleet ensiaskel sandaalit,kävellä kun on jo hyvän ajan jo osannu siis tuen kanssa niin aattelin ettei tarvii olla,sisälläkään kun ei kenkiä pidellä.Oliskohan sittenki pitäny ostaa paremmin tuetut?
Ootte onnellisisa jotka " puuhaa" petijuttuja ees kerran viikos.Meillä kun menee usita kk enne kun kinuaminen tuottaa tuloksen.Siis minä kinuan...... Mikä lie syy kun ei ukko oikein osaa lapsen tulon jälkeen käyttää mahdollisia ajankohtia oikeen hyväkseen jollon ipana ei ole konteissa.... onko kukaan muu vastaavas tilantees?(on jääny pikkusen lukematta joten jos joku siksi on kyselly tätä ni en oo huomannu)
NO,aurinkoista päivän jatkoa kaikille,
SurinaS
Jospa kirjoittelisi muutaman rivin ennenkuin lähdetään hakemaan isoja lapsia kotiin yökylästä, on kuulema ollut hauskaa kun tänä aamuna soiteltiin :-) pienimmäinen on kyllä ollut ikävissään hiukan kun sisarukset ei ole ollut kotosalla, on mennyt ympäri taloa ja ettinyt selvästi muita...
Eilen siivottiin rauhassa lasten huone, sitten grillailtiin ja oltiin vain isännän kanssa ja sitten kun pikku-ukko oli untenmailla nautiskeltiin viiniä terassilla ja nautittiin kauniista kesäillasta.
mutta nyt pitää mennä pelastamaan pikku-ukko keittiöstä :-)
Aurinkoista päivää kaikille!
Tupuhupuna
kyllä se vaan on kun ikää tulee niin rilluttelusta toipuminen vie aikaa enemmän ja enemmän ;) mutta mukavaa oli ja nyt taas jaksaa lasten kanssa touhuilla. on se nauruterapia vaan ihmeellistä :D ja kovasti on naurettu kun on vatsalihaksetkin kipeinä. ihmeissäni olen siitä että jotkut lihakset vielä on olemassa :-o
eilen oltiin ulkona koko päivä ja Mealla punoittaa nyt iho käsivarsista ja naamasta :/ nyt ostinkin sitten kunnon aurinkorasvaa ettei pääse tyttö palamaan. Millalla ei ole koskaan oikeastaan käytetty rasvaa kun tuo vaan ruskettuu enemmän ja enemmän. ei koskaan pala. tullut selvästi minun äitiini. Mea taas on punertava tukkainen ja vaalea ihoinen niin pitää olla tarkkana.
Mea meni juuri päiväunille. ei ryökäle suostunut nukahtamaan ulos. isänsä kanssa kyllä nukahtaa ihan mihin vaan. neiti oli syönytkin kuin hevonen ja nukkunut koko yön omassa sängyssä kun minä olin poissa. taidan siis turhaan palvella neitiä öisin kantamalla sen meidän sänkyyn... mokoma pompottaja tuo Mea ;)
nyt hetkeksi isonsiskon kanssa touhuamaan ettei jää ihan ilman seuraa koko tyttö :) IHANAA AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!
Onpas kuuma! Meidän pihalla mittari näyttää +47 auringossa!
Meillä oli oikein toimelias viikonloppu: perjantaina kävi vieraita, lauantaina puistoiltiin ja käytiin Korkeasaaressa, sunnuntaina sitten pyöräretki ja picnik joen rantaan. Hyvin jaksoi poikakin pyöräillä itse koko matkan, noin 4km. Eikä yhtään edes valittanut! pikkuneiti istui ensi kertaa meikäläisen takapenkillä ja oli oikein tyytyväinen uuteen matkustustapaan:) Korkeasaari oli tosin pieni pettymys, kun kaikki elukat olivat joko sisällä, untenmailla tai muuten ihan fleguja. yhden yhtä kissaeläintä ei bongattu ja sekös poikaa harmitti:( Käveltyä tuli varmaan 10km ja kaikki oltiinkin ihan poikki illalla.
Tänään puistossa oli porukkaa! Hiekkalaatikolla oli vaan ihan liian kuuma ja aurinko porotti ihan suoraan pikkusiin leikkijöihin. Monella tosiaan kasvot punoittivat jo pahan näköisesti. Me rasvattiin kunnolla kotona 50-suojakertoimella, oli aurinkolasit ja lierihatut. Silti tytön nenu vähän punoittaa:( En haluaisi päästää pikkusia palamaan, sillä sehän nelinkertaistaa ihosyöpäriskin sitten aikuisiällä...
kannattaa muuten rasvata myös ' ei-palavia' ihoja, sillä vaikkei iho herkästi palakaan, uv-säteen aiheuttavat silti soluvaurioita lapsen iholla. Ihosyövän voi siis saada, vaikkei koskaan palaisikaan!
Ostettiin lauantaina sellaset Baby bantz-aurinkolasit molemmille- ekaa kertaa tyttö suostuu pitämään laseja päässä! Kannatti siis satsata uusiin laseihin! Ovatkin muuten tosi hyvät, kun niissä ei ole niitä sankoja. Eivät ainakaan paina tai purista mistään ja pysyvät hyvin tommosen 11-kuisenkin silmillä:)
Illalla pitäisi jaksaa vielä jumppaan mennä. viime maanantaina samaisessa jumpassa yks jos toinenkin näki jo tähtiä ja silmissä musteni, kun oli niin kuuma ja huono ilma. Toivottavasti olisivat saaneet nyt ilmastoinnin kuntoon! Muutenhan sinne kuolee tällä säällä!
hauskaa alkuviikkoa ja nauttikaa auringosta varovaisesti!
Ja ensinnäkin CV:lle ja 1-vuotiaalle oikein paljon onnea!!! :-)) niin se aika vain kuluu...
Oli mukava Saraida kuulla että piditte Savonlinnasta ja linnasta :-) (itse asun meinaan Sln:ssa)) ja joka vuosi ollaan käyty linnassa ja joka kerta se on yhtä kiehtova.
Meillä oli eilen Särkänniemen reissu ja se meni tosi hyvin. Sää suosi meitä ja muutenkin kaikki meni suunnitelmien mukaan. Lapset jaksoi hyvin 7 tuntia kävellä ja käydä laitteissa yms...neiti tykkäsi delfinaariosta tosi paljon ja kävinpä itsekin laitteissa jopa hurjassa tornadossa :-) kotimatka sujuikin kaikilla nukkumisen merkeissä ja uni jatkui kaikille puoli yhden jälkeen yöllä kun kotona oltiin.
tänään herättiin koko poppoo yhdeksän jälkeen...nyt sitten reippaana kävin pesemässä mattoja ja mies pesi sillä aikaa ikkunat :-) nyt kun on siivottu niin ajateltiin grillata ja nauttia kauniista kesäpäivästä.
tupuhupuna