Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 7 vuotta, mies ei vieläkään "tiedä" haluaako naimisiin vai ei

Vierailija
04.10.2026 |

Onko tässä enää järkeä? Mitä mieltä? 

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulee silti oli naimisissa tai ei. 

Sinulle?

Älä yleistä.

Vierailija
142/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanat tekee noin ja koska koska olet noinkin kauan huoruudessa suostunut elämään, et ole enää vaimomateriaalia..hänellekään. Miksi et kunnioittanut kehoasi? Jos nyt aidosti kadut tuota Jumalan edessä, voit ehkä vielä saada vielä anteeksi, mutta tuskin löydät hyvää miestä huoruuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen pikkupojan unelma, monen tonnin prinsessahäät

Vierailija
144/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mene naimisiin, koska se on taloudellinen itsemurha. Tosin tämän kerron aina alussa kaikille, että näin ei tule mun kanssa tapahtumaan koskaan.

Avioehto on keksitty. Aviopuolisolla on velvollisuus elättää toista, se on turva eikä "taloudellinen itsemurha".

Elämässä voi tulla tilanteita, jolloin tarvitsee toisen apua, sinullekin.

Avioliitto on yhteinen juttu. 

Vierailija
145/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne haluakkaan, mutta akat vaatii. Sitten vaativat lapsia, talon, paremman auton. Kaikkea vaaditaan, mutta mitään ei anneta takaisin. Siinäpä se miehen elo sitten meneekin, kunnes on vanha kärttyisä käntty joka katuu katkerasti miksei ajatellut koskaan sitä mitä itse haluaa. Ai niin, akkojen kanssa ei jutella.

Älä ikinä mene kenenkään naisen kanssa yhteen. Säästä naiset katkeruudeltasi.

Vierailija
146/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakanat tekee noin ja koska koska olet noinkin kauan huoruudessa suostunut elämään, et ole enää vaimomateriaalia..hänellekään. Miksi et kunnioittanut kehoasi? Jos nyt aidosti kadut tuota Jumalan edessä, voit ehkä vielä saada vielä anteeksi, mutta tuskin löydät hyvää miestä huoruuden vuoksi.

Mikäs inkkuli siellä ulisee? Ennemmin h u o r a kuin yhdenkään palstamiehen mällialusta

Vierailija
147/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun tuttavapiirissä ja omassa elämässä on ollut nimenomaan se mies joka haluaa naimisiin. 

Vierailija
148/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en mene naimisiin, koska se on taloudellinen itsemurha. Tosin tämän kerron aina alussa kaikille, että näin ei tule mun kanssa tapahtumaan koskaan.

Niin sinun mielestäsi naisen pitäisi antaa tuusata kehonsa ilmaiseksi sinun spermaasi, steroidikemikaaleihin ja synnytyksiin sekä imetyksiin vai. Check

No ei missään nimessä synnytyksiin ja imetyksiin! Nehän on naisten kotkotuksia, sisäsyntyisiä mielihaluja tyydyttämään, kuten kotileikit pääosin muutenkin.

Vierailija
149/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne haluakkaan, mutta akat vaatii. Sitten vaativat lapsia, talon, paremman auton. Kaikkea vaaditaan, mutta mitään ei anneta takaisin. Siinäpä se miehen elo sitten meneekin, kunnes on vanha kärttyisä käntty joka katuu katkerasti miksei ajatellut koskaan sitä mitä itse haluaa. Ai niin, akkojen kanssa ei jutella.

Tossu.

Vierailija
150/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo antanut miehelle kaiken, mitä se mies avioliitosta hyötyisi?

Toisaalta, avioliitossa ei ole kyse hyötymisestä, vaan ennen kaikkea toisen palvelemisesta. Siis kummankin tulee rakastaa ja palvella toista, ei tietenkään vain toinen.

Niin mitä palveluksia konkreettisesti mies saisi avioliitossa, mitä ei avoliitossa saa?

Vierailija
151/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarat kiinni molemmilla kunnes kosinta kuuluu, toimi meillä ;) 

24v naimissa eikä seksistä ikinä puutetta, koska seksi kuuluu avioliittoon

Pillun tehtävä on synnyttää. Peräreikä on seksiä varten ja todellista nautintoa.

Vierailija
152/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs inkkuli siellä ulisee? Ennemmin h u o r a kuin yhdenkään palstamiehen mällialusta

Oli niin sakeaa settiä tuo edellinen viesti että luulin ettei siitä voi pistää pahemmaksi. Erehdyin.

Vierailija
153/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet onnellisesti yhdessä yli 20 vuotta enkä oikein osaa päättää haluanko naimisiin vai en. Ei ainakaan häitä. Mutta jos mies sanoisi haluavansa naimisiin niin suostuisin kyllä ihan jo senkin vuoksi että se on hänelle tärkeää. Yhdessä aiomme joka tapauksessa olla aina. Onko ap kertonut miehelle miten tärkeä asia on hänelle?

Vierailija
154/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olennaista olisi tietää, miksi mies ei halua naimisiin. Ja ihan yhtä olennaista olisi tietää, miksi ap haluaa.

Molempiin on hyviä syitä ja huonoja syitä. Mutta ilman parempaa taustatietoa aloitus on hiukan kummallinen.

Joku sanoi täällä, että kiristää seksillä. Kiristämällä avioliittoon? En ole kauheampaa ajatusta kuullut. 

Käsitit väärin. Ei me kiristetty, vaan vuoron perään puhuttiin toisillemme järkeä, kun rupes liikaa himottamaan ja lipsumaan. Uskovaisina ajatellaan että seksi kuuluu vasta avioliittoon. 

Pointti on se, että jos toinen sopii itselle, niin miksi ihmeessä ei mennä naimisiin? Monet on niin pelokkaita sitoutumisen suhteen, mutta elävät muuten kuin olisivat jo naimisissa. Pelkurimaista mielestäni.  Jos taas toinen ei sovi luonteen, arvojen, toiveiden ym puolesta, niin sitten erotaan ennen hässimistä.

ps. Sanoin "haara kiinni molemmilla".  Sairasta olisikin, jos jompi kumpi kiristäisi. Meillä molemmat antaa ja molemmat saa.

Vaikka siksi ei mennä naimisiin että se konsepti ei ole omien arvojen mukainen? Minä en vastusta ajatusta loppuelämän liitosta itsessään ja voin tehdä töitäkin sen eteen kovasti, mutta elämää nähneenä ymmärtää että sitä ei voi ennustaa ja kelle tahansa voi tulla kertakaikkisesti tulla tilanteita missä ei vain enää jaksa eikä kannata jatkaa. Joten sellaista ei kannata mennä lupaamaan. Minä en oikeasti pysty ihannoimaan yhden ihmisen nostamista sellaiselle jalustalle että hänen kanssaan ollaan vaikka hän tekisi mitä. Jos mieheni pettää, pitää sivusuhteita tai alkaa tehdä muita ikäviä asioita, en minä parisuhdetta jatkaisi ja silloin pettäisin lupaukseni olla hänen kanssaan myötä- ja vastamäessä. Mikä olisi minulle aika iso juttu, pettää noin iso lupaus. Mielestäni avioliitto on siinä mielessä umpikuja, että siinä ihannoidaan yhteistä loppuelämää huolimatta siitä millainen yhteinen elämä on ja olen nähnyt liian monien elämien menneen pilalle idean ja ihanteen takia koska siinä roikutaan. Mielestäni on luontevampaa, kun valinnanvapaus elämäni ja elämämme suhteen elää meidän kanssamme ja voin muuttaa elämääni uuteen suuntaan jos niin täytyy. 

Vierailija
155/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vähän pelottaa. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä ja mies ei ole kosinut. Olemme köyhiä, joten voi johtua siitä, mutta tuli pieni pelko, että tämäkö on se lopullinen kuvio. Mies sanoo, että kosisi jos olisi rahaa. Olenkohan vain varalla, kunnes tulee täydellinen nainen vastaan. Alan olla viimeisilläni saada lapsia, jos mies häipyy tulen olemaan todennäköisesti lapseton aina.

Vierailija
156/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi vähän pelottaa. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä ja mies ei ole kosinut. Olemme köyhiä, joten voi johtua siitä, mutta tuli pieni pelko, että tämäkö on se lopullinen kuvio. Mies sanoo, että kosisi jos olisi rahaa. Olenkohan vain varalla, kunnes tulee täydellinen nainen vastaan. Alan olla viimeisilläni saada lapsia, jos mies häipyy tulen olemaan todennäköisesti lapseton aina.

Ei naimisiin menon tarvitse maksaa juuri mitään, eli tuo jos mikä on tekosyy. Tai jos haluatte kalliit häät niin sitten asia on eri, mutta naimisiin voi mennä melkein ilmaiseksi.

Vierailija
157/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestin 3 vuotta tota jahkailua. Ei edes kihloihin suostunut. Sitten kun jätin hänet, seuraavan naisen kanssa ymmärsi mennä nopeasti kihloihin ja siitä sitten naimisiin, mutta se nainen oli myös paljon kovempi kuin minä. Mun olisi pitänyt osata vaatia, mutta mä vain esitin toiveita kiltisti.

Uutta miestä en ole huolinut, koska todennäköisesti sama jahkailu tulisi taas eteen, kun en osaa vaatia. Ei mies rakasta sua jos ei edes halua sitoutua ja sehän saa sulta jo kaiken tarvitsemansa ilmankin sitä. Miehille ei pidä antaa yhtään MITÄÄN ennen kuin ne osoittaa rakkauttaan kunnolla. Ei niin että ovat vain saamapuolella.

Vierailija
158/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin, että kun mies saa itselleen naisen, josta ajattelee, että tämä on paras, mitä hän voi saada, hän haluaa lyödä homman lukkoon pian. Hän haluaa siirtyä tapailusta seurusteluun ja julkistaa suhteen. Hän kosii ja haluaa naimisiin. Miehen vaisto hokee, että tämä saalis on otettava omaksi niin, että se on mahdollisimman hyvin muilta turvassa. Jos nainen on upea (en nyt meinaa vain ulkonäköä), mies ajattelee, että muutkin ovat kiinnostuneita, ja pyrkii minimoimaan uhan, että joku muu ehtii ensin.

Jos mies ei toimi näin, hän joko tietoisesti tai tiedostamatta ajattelee, että voisi saada paremmankin tai toivoo löytävänsä vielä sen todellisen elämänsä naisen.

Naiset eivät ole samanlaisia. Nainen ei yleensä ryhdy vakavaan suhteeseen, ellei hän koe miehen olevan oikea. Näin on siksi, että suhde sinänsä ei paranna naisen elämänlaatua.

Mies taas saa melkein kenen tahansa naisen kanssa elämisestä niin paljon lisäarvoa, että jää suhteeseen. Nätti siisti koti, ruokaa, pyykinpesua, seksiä, statusta. 

Mies voi kyllä mennä kakkosvaihtoehdon kanssa naimisiin ja tehdä lapsiakin. Mutta lähteä sitten ja jopa ilmoittaa, ettei koskaan rakastanut.

Jos miehen joutuu suostuttelemaan naimisiin tai hän menee naimisiin, koska on tietyn ikäinen ja esimerkiksi haluaa isäksi, niin juu, "hyvällä" tuurilla hän jää, koska ei tule se parempi vastaan. Mutta mielessään hänellä on aina ovi raollaan. 

Vierailija
159/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä itse, milloin sanot, ettet tiedä. Jos kaveri kysyy maanantaina, lähdetkö viikonloppuna leffaan ja vastaat, ettet tiedä haluatko, se meinaa ettet koe halua. Mutta et voi tietää, koetko sitten perjantaina halua. Tai onnistuuko kaveri löytämään semmoisen leffan, jonka ehdottomasti haluatkin nähdä. Mutta totuus on, että silloin maanantaina halua ei ole. 

Eli silloin kun mies vastaa, ettei tiedä, haluaako kanssasi naimisiin, hän tarkoittaa, että ei koe moiseen halua. Jos olette olleet noin kauan yhdessä, niin mistä se halu enää tulisi? 

Voi olla, että sinä päätyisit sinne leffaan kaverin mieliksi tai koska ei ole muutakaan, parempaa tekemistä. Samoin voi käydä miehellesi.

Vierailija
160/166 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kestin 3 vuotta tota jahkailua. Ei edes kihloihin suostunut. Sitten kun jätin hänet, seuraavan naisen kanssa ymmärsi mennä nopeasti kihloihin ja siitä sitten naimisiin, mutta se nainen oli myös paljon kovempi kuin minä. Mun olisi pitänyt osata vaatia, mutta mä vain esitin toiveita kiltisti.

Uutta miestä en ole huolinut, koska todennäköisesti sama jahkailu tulisi taas eteen, kun en osaa vaatia. Ei mies rakasta sua jos ei edes halua sitoutua ja sehän saa sulta jo kaiken tarvitsemansa ilmankin sitä. Miehille ei pidä antaa yhtään MITÄÄN ennen kuin ne osoittaa rakkauttaan kunnolla. Ei niin että ovat vain saamapuolella.

Ei sitoutumiseen vaadita avioliittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme