Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengät ja laukku samaa sävyä - noudatatteko sääntöä?

Vierailija
04.10.2026 |

Nykyisinhän kengät ovat monesti lenkkitossut tai tennarit, ja usein valkoiset. Harvalla silloin on vaaleaa laukkua. 

Monesti näkee myös mustat kengät ja ruskean laukun nykyään, jossain taidettiin kirjoittaa sen olevan muodikastakin. 

Itse katselen nyt Vintedistä ruskeaa käsilaukkua talvikenkieni kaveriksi. Mustia laukkuja on loppuiäksi, äidiltä perittyjä ja monen tyylisiä. 

Miten te muut teette?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkareiden kanssa mikä vain laukku, mutta mustaa ja ruskeaa en osaisi yhdistää. 

Mulla oli just äsken ruskea crossbodylaukku ja  jalassa mustat kengät.

Mä en myöskään ymmärrä mikä jämähtänyt sääntö on, että ruskeaa ja mustaa ei saisi yhdistää. 

Ihan kiinnostuksesta, minkä ikäinen olet?

Ap:takin kiinnostaa. Itse olen 47, eikä missään ole varsinaisesti opetettu välttämään mustan ja ruskean nahan yhdistelmää, mutta silti teen niin. Äitini samoin. Ei ole tarkoitus kritisoida, vaan mahdollinen sukupolviero kiinnostaa. 

Ap

Vierailija
42/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain kaksi laukkua, iso musta nahkalaukku ja pieni tomaatinpunainen nahkalaukku. Eniten käytän kuitenkin mustaa mininahkareppua. Nää on mun tavaramerkit ja sopivat vaatteideni värimaailman kanssa. En käytä tuota tomaatinpunaista lämpimämpiä sävyjä, nahkakengät ostan mustina ilman poikkeuksia, koska huolto on silloin helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja laukku yks yhteen, lasken kenkäni, se on sula mahdottomuus!

Vierailija
44/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata tuota sääntöä. Kengät valitsen housujen ja sään mukaan. Laukkuja on ruskea, musta ja punainen sekä ruskea nahkareppu. Laukku valikoituu joko käyttötarkoituksen tai fiiliksen mukaan. Joskus koko asu lähtee laukusta eli tuosta punaisesta. Silloin kaikki muu saa olla hillittyä ja laukku pääsee loistamaan.

Vierailija
45/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä käytä lenkkareita tai tennareita.

Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.

Siis tuohan on nykyaikaista tyylikästä pukeutumista. Toki jos on jämähtänyt tyylillisesti sinne parinkymmenen vuoden takaiseen, niin tämän päivän kaupunkikuva voi näyttää shokeeraavalta. 

Voihan tuo olla nykyajan mukaisesti trendikästä, mutta tyylikkyyden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. 

Itsekin tulin juuri lenkiltä lenkkareissa, ei tulisi mieleenkään laittaa niitä jalkaani edes maitokauppaan.

Juuri näin. Aito tyylikkyys lähtee varhain aloitetusta korsetin kiristämisestä! Eikä mitään joustavia loikkia, vaan silkkikengillä sipsutusta!

Vierailija
46/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkipukeutumisessa on yleensä aina tennarit. Kesällä käytin usein loafereita.

Siksi tuollaiset kengät, sillä kävelyä tulee päivän mittaan jo pelkästään julkisen liikenteen pysäkeille siirtymisistä. Esimerkiksi pysäkiltä työpaikalleni on noin puoli kilometriä. Päivän aikana saattaa tulla lähemmäs pari kilsaa kävelyä pelkästään julkisen liikenteen pysäkeille siirtymisistä. Ja askeleet on ripeitä, jotta ei myöhästy. Ja tuon lisäksi välillä kotiin mennessä jään pari kilsaa aikaisemmin pois ja kävelen loppumatkan kotiin. Arjen hyötyliikuntaankin täytyy olla hyvät käytännölliset kengät.

Ja millainen laukku, vai käytätkö ollenkaan?

Vierailija
47/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.

Siis tuohan on nykyaikaista tyylikästä pukeutumista. Toki jos on jämähtänyt tyylillisesti sinne parinkymmenen vuoden takaiseen, niin tämän päivän kaupunkikuva voi näyttää shokeeraavalta. 

Voihan tuo olla nykyajan mukaisesti trendikästä, mutta tyylikkyyden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. 

Itsekin tulin juuri lenkiltä lenkkareissa, ei tulisi mieleenkään laittaa niitä jalkaani edes maitokauppaan.

Kaupungilla koko päivä tai vaikka reissussa tulee käveltyä huomattavasti pidempään kuin 1-2 tunnin lenkillä. Miksi valita epämukavammat jalkineet kuin lenkille? En ymmärrä.

Kunnolliset kävelykengät ovat huomattavasti paremmat kävelykengät kuin lenkkarit. Ja jos reissu on jossakin muualla kuin kaupungissa, niin vaellus- tai retkeilykengät vielä paremmat. Nimimerkillä kävelen paljon enkä omista ensimmäistäkään paria lenkkareita.

Vierailija
48/48 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla koko päivä tai vaikka reissussa tulee käveltyä huomattavasti pidempään kuin 1-2 tunnin lenkillä. Miksi valita epämukavammat jalkineet kuin lenkille? En ymmärrä.

Kunnolliset kävelykengät ovat huomattavasti paremmat kävelykengät kuin lenkkarit. Ja jos reissu on jossakin muualla kuin kaupungissa, niin vaellus- tai retkeilykengät vielä paremmat. Nimimerkillä kävelen paljon enkä omista ensimmäistäkään paria lenkkareita.

Näitä on niin paljon erilaisia. Vanhan koulun vaelluskengät eivöt sovi omille jaloilleni ollenkaan, vaan tarvitsen joustavan pohjan. 

Kukin käyttää mitä tykkää, ketjun aiheena on kenkien ja laukun yhdistely. Valitsetko sinä laukun kenkien mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi