Kengät ja laukku samaa sävyä - noudatatteko sääntöä?
Nykyisinhän kengät ovat monesti lenkkitossut tai tennarit, ja usein valkoiset. Harvalla silloin on vaaleaa laukkua.
Monesti näkee myös mustat kengät ja ruskean laukun nykyään, jossain taidettiin kirjoittaa sen olevan muodikastakin.
Itse katselen nyt Vintedistä ruskeaa käsilaukkua talvikenkieni kaveriksi. Mustia laukkuja on loppuiäksi, äidiltä perittyjä ja monen tyylisiä.
Miten te muut teette?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkareiden kanssa mikä vain laukku, mutta mustaa ja ruskeaa en osaisi yhdistää.
Mulla oli just äsken ruskea crossbodylaukku ja jalassa mustat kengät.
Joo, tämähän on se muoti nyt. Toisinpäin ei vissiin kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkareiden kanssa mikä vain laukku, mutta mustaa ja ruskeaa en osaisi yhdistää.
Mä en myöskään ymmärrä mikä jämähtänyt sääntö on, että ruskeaa ja mustaa ei saisi yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä käytä lenkkareita tai tennareita.
Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.
Vauvaan voi aina luottaa, kaikkiin pukeutumisketjuihin tulee ohjeita vähintään viktoriaaniselta ajalta lähtien 🥰
Täytyykin kokeilla tehdä ketju aiheesta ”millä täytät turnyyrisi”. Vastauksia tulee satavarmasti!
Pumpulilla niin on kevyt ja pehmeä.
Kengät ovat käytännön syistä enimmäkseen mustia, mutta laukkuja on vaikka väreissä, joten en noudata. Tosin mustaa ja ruskeaa, varsinkaan nahkaa, en yhdistäisi. Ja jos tulisi ihan iltapukujuhlat, niin sitten pitäisi miettiä, mikä mätsää mihin, esim. asun värin kanssa mätsääviin kenkiin voisin yhdistää ihan erivärisen laukun tai toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.
Vauvaan voi aina luottaa, kaikkiin pukeutumisketjuihin tulee ohjeita vähintään viktoriaaniselta ajalta lähtien 🥰
Täytyykin kokeilla tehdä ketju aiheesta ”millä täytät turnyyrisi”. Vastauksia tulee satavarmasti!Pumpulilla niin on kevyt ja pehmeä.
Itse suosin meriheinää, vaikka toiset sanovat sen oleva etiketin vastaista. Minusta meriheinä on tätä päivää!
Yritän yleensä jollain tapaa väreillä sitoa asun yhteen. Mulla on käytössä punaiset ja ruskeat kengät ja samanväriset laukut. Mutta saattaisin laittaa vaikka punaiset kengät, ruskean laukun ja punaisen pipon, tai takin tai muun.
Vierailija kirjoitti:
Kengät ovat käytännön syistä enimmäkseen mustia, mutta laukkuja on vaikka väreissä, joten en noudata. Tosin mustaa ja ruskeaa, varsinkaan nahkaa, en yhdistäisi. Ja jos tulisi ihan iltapukujuhlat, niin sitten pitäisi miettiä, mikä mätsää mihin, esim. asun värin kanssa mätsääviin kenkiin voisin yhdistää ihan erivärisen laukun tai toisin päin.
Tämä on juuri se, mitä itsekin vaistomaisesti vierastan, mustan ja ruskean nahan yhdistäminen. Omalla kohdallani, muut saavat puolestani tehdä kuten tykkäävät :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin kokeilla tehdä ketju aiheesta ”millä täytät turnyyrisi”. Vastauksia tulee satavarmasti!Pumpulilla niin on kevyt ja pehmeä.
Itse suosin meriheinää, vaikka toiset sanovat sen oleva etiketin vastaista. Minusta meriheinä on tätä päivää!
Sahajauho on hyvä, samoin lasivilla, mutta polyuretaanivaahto on se tämän hetken hittitäyte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on nykyaikaista tyylikästä pukeutumista. Toki jos on jämähtänyt tyylillisesti sinne parinkymmenen vuoden takaiseen, niin tämän päivän kaupunkikuva voi näyttää shokeeraavalta.
Voihan tuo olla nykyajan mukaisesti trendikästä, mutta tyylikkyyden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
Itsekin tulin juuri lenkiltä lenkkareissa, ei tulisi mieleenkään laittaa niitä jalkaani edes maitokauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään ymmärrä mikä jämähtänyt sääntö on, että ruskeaa ja mustaa ei saisi yhdistää.
Ihan kiinnostuksesta, minkä ikäinen olet?
Ei kiinnosta, harvemmin ees käytän mitään laukkuja, näyttää mummomaisilta yleensä itselläni, reppu on tummansininen ja kengät yleensä mustia oli sit lenkkareita tai muita. Kumpparit värikkäitä.
En noudata enää. Lenkkarit nykyään aina jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sahajauho on hyvä, samoin lasivilla, mutta polyuretaanivaahto on se tämän hetken hittitäyte.
Köyhällä ei ole varaa kuin vanhoihin mummun vintiltä löytyneisiin matonkuteisiin 🥺 Vähän ovat ummelle 🤧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on nykyaikaista tyylikästä pukeutumista. Toki jos on jämähtänyt tyylillisesti sinne parinkymmenen vuoden takaiseen, niin tämän päivän kaupunkikuva voi näyttää shokeeraavalta.
Voihan tuo olla nykyajan mukaisesti trendikästä, mutta tyylikkyyden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
Itsekin tulin juuri lenkiltä lenkkareissa, ei tulisi mieleenkään laittaa niitä jalkaani edes maitokauppaan.
Kaupungilla koko päivä tai vaikka reissussa tulee käveltyä huomattavasti pidempään kuin 1-2 tunnin lenkillä. Miksi valita epämukavammat jalkineet kuin lenkille? En ymmärrä.
Minäkin kummeksun nykytrendiä että ihmiset haluavat pukeutua homssuisesti, hoikatkin vartalot verhotaan monta numeroa liian isoihin säkkitakkeihin ja jalkaan laitetaan kulahtaneet lenkkarit. Outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinä tuoksuu hyvältä, hyvä sinä!
Aloitukseeen: onneksi inhoan ruskeaa, en omista ruskeita kenkiä tai laukkua. Mustaan laukkuun sopivat kaikenväriset kengät. Se, mistä olen tarkka on se, että sukat ja toppi/t-paita ovat samanväriset ;) Myös korut ovat aina joko kultaa tai hopeaa, niitä EI yhdistellä!
En noudata , näitä kaavoja vain Hautajaisissa, virallisissa tilaisuuksissa, ja pitkänä perjantaina on koko asu myös käsilaukku ja kengät mustat.
Milloin ei niin väliä minusta onko nyt kaikki samaa sävyä, ja kun tykkään käyttää väriä.
Arkipukeutumisessa on yleensä aina tennarit. Kesällä käytin usein loafereita.
Siksi tuollaiset kengät, sillä kävelyä tulee päivän mittaan jo pelkästään julkisen liikenteen pysäkeille siirtymisistä. Esimerkiksi pysäkiltä työpaikalleni on noin puoli kilometriä. Päivän aikana saattaa tulla lähemmäs pari kilsaa kävelyä pelkästään julkisen liikenteen pysäkeille siirtymisistä. Ja askeleet on ripeitä, jotta ei myöhästy. Ja tuon lisäksi välillä kotiin mennessä jään pari kilsaa aikaisemmin pois ja kävelen loppumatkan kotiin. Arjen hyötyliikuntaankin täytyy olla hyvät käytännölliset kengät.
Sama 🥳