Kengät ja laukku samaa sävyä - noudatatteko sääntöä?
Nykyisinhän kengät ovat monesti lenkkitossut tai tennarit, ja usein valkoiset. Harvalla silloin on vaaleaa laukkua.
Monesti näkee myös mustat kengät ja ruskean laukun nykyään, jossain taidettiin kirjoittaa sen olevan muodikastakin.
Itse katselen nyt Vintedistä ruskeaa käsilaukkua talvikenkieni kaveriksi. Mustia laukkuja on loppuiäksi, äidiltä perittyjä ja monen tyylisiä.
Miten te muut teette?
Kommentit (73)
Kun on isot taskut ei tarvi laukkua ja jos tarvii otan Lidlin muovikassin. Kenkinä lenkkarit jotka on joskus olleet valkoiset
Kiitos kaikille vastauksista! Ostin itselleni Vintedistä konjakinvärisen, punaisen ja oliivinvihreän nahkalaukun. Käytän sekä saman- että eriväristen kenkien kanssa. Ehkä panen ranttaliksi ja yhdistän ruskean laukkuni mustiin kenkiin tai päinvastoin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ostaa eri väreille vielä kengätkin. On n. 10 eri väristä laukkua.
Minun arkilaukkuni on monivärinen. Siinä on mustaa, beigeä, valkoista ja sinistä.
Tämä on hyvä ratkaisu. Monivärinen on kiva yhdistää monenlaisen kanssa.
En ole koskaan kuullut mokomasta säännöstä. Olenko tyylitön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä käytä lenkkareita tai tennareita.
Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.
Tässä sulle tyyliä: Osallistuin Tukholman kuninkaallisen akatemian gaalaillallisille, jossa olivat myös kuninkaalliset läsnä. Jossain välissä juttelin erään ladyn kanssa, jolla oli upea iltapuku (niin oli itsellänikin) ja valittelin 10 cm koroilla seistessäni, että -these shoes are killing me-. No, tämä lady kysyi, että miksi suotta kärsiä ja nosti laajaa helmaansa. Siellä alla olivat lenkkarit! Totta, eihän niitä kukaan näe suuren tyylin tanssiaispuvun alta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut mokomasta säännöstä. Olenko tyylitön?
Et, mutta et myöskään ole lukenut kovin paljoa Vauvan pukeutumisketjuja. Ihan hyvä niin :)
Olen nelikymppinen ja osana glow up- projektiani olen opetellut unohtamaan näitä vanhoja tyylisääntöjä (ei ruskeaa mustan kanssa, ei mustaa sinisen kanssa jne). Ennen minulla oli aina saman väriset kengät ja laukku (yleensä mustat). Raskauden myötä meni vaate- ja kengänkoko uusiksi, niin oli hyvä hetki päivittää tyyliä vähemmän tätimäiseksi.
Ostin kesäksi punotun ruskean kassin ja beigen käsilaukun kultaisilla koristeilla. Olen yhdistellyt näitä vaalean liiloihin mokkatennareihin, valkoisiin lenkkareihin, harmaisiin saappaisiin, keltaisiin kumppareihin ja vaaleanpunaisiin sandaaleihin. Tämä on myös avannut ovea värikkäämmälle, monipuolisemmalle pukeutumiselle. Olen saanut lähes jokaisesta asusta positiivista palautetta, jopa lähipiirin teineiltä! Mustia tennareita ja mustaa Marimekon kassia ei ennen kommentoinut kukaan.
kenkä hope tai kulta- laukku musta tai pink.
sinisen kanssa jopeeta, punaisten kanssa kultaa ihan vaan esimerkkinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on törkeet muualla kuin lenkillä. Jotkut käyttävät niitä ihan kaupungilla ja käsilaukku on jokin merkkilaukku, lisäksi voi olla pitkä takki auki päällä. Tyylitöntä.
Siis tuohan on nykyaikaista tyylikästä pukeutumista. Toki jos on jämähtänyt tyylillisesti sinne parinkymmenen vuoden takaiseen, niin tämän päivän kaupunkikuva voi näyttää shokeeraavalta.
Voihan tuo olla nykyajan mukaisesti trendikästä, mutta tyylikkyyden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
Itsekin tulin juuri lenkiltä lenkkareissa, ei tulisi mieleenkään laittaa niitä jalkaani edes maitokauppaan.
Kaupungilla koko päivä tai vaikka reissussa tulee käveltyä huomattavasti pidempään kuin 1-2 tunnin lenkillä. Miksi valita epämukavammat jalkineet kuin lenkille? En ymmärrä.
Kunnolliset kävelykengät ovat huomattavasti paremmat kävelykengät kuin lenkkarit. Ja jos reissu on jossakin muualla kuin kaupungissa, niin vaellus- tai retkeilykengät vielä paremmat. Nimimerkillä kävelen paljon enkä omista ensimmäistäkään paria lenkkareita.
Näitä on niin paljon erilaisia. Vanhan koulun vaelluskengät eivöt sovi omille jaloilleni ollenkaan, vaan tarvitsen joustavan pohjan.
Kukin käyttää mitä tykkää, ketjun aiheena on kenkien ja laukun yhdistely. Valitsetko sinä laukun kenkien mukaan?
Joo, sekä rinkka että vaelluskengät ovat turkoosit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle tyyliä: Osallistuin Tukholman kuninkaallisen akatemian gaalaillallisille, jossa olivat myös kuninkaalliset läsnä. Jossain välissä juttelin erään ladyn kanssa, jolla oli upea iltapuku (niin oli itsellänikin) ja valittelin 10 cm koroilla seistessäni, että -these shoes are killing me-. No, tämä lady kysyi, että miksi suotta kärsiä ja nosti laajaa helmaansa. Siellä alla olivat lenkkarit! Totta, eihän niitä kukaan näe suuren tyylin tanssiaispuvun alta.
Linnan juhlat kokeneena ymmärrän ladya. Onneksi älysin itsekin ottaa kaikista matalimmat ja mukavimmat korkkarini. Eivät ne helman ja laahuksen alta näy (mutta laukku oli silti samaa sävyä, sillä kertaa).
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja osana glow up- projektiani olen opetellut unohtamaan näitä vanhoja tyylisääntöjä (ei ruskeaa mustan kanssa, ei mustaa sinisen kanssa jne). Ennen minulla oli aina saman väriset kengät ja laukku (yleensä mustat). Raskauden myötä meni vaate- ja kengänkoko uusiksi, niin oli hyvä hetki päivittää tyyliä vähemmän tätimäiseksi.
Ostin kesäksi punotun ruskean kassin ja beigen käsilaukun kultaisilla koristeilla. Olen yhdistellyt näitä vaalean liiloihin mokkatennareihin, valkoisiin lenkkareihin, harmaisiin saappaisiin, keltaisiin kumppareihin ja vaaleanpunaisiin sandaaleihin. Tämä on myös avannut ovea värikkäämmälle, monipuolisemmalle pukeutumiselle. Olen saanut lähes jokaisesta asusta positiivista palautetta, jopa lähipiirin teineiltä! Mustia tennareita ja mustaa Marimekon kassia ei ennen kommentoinut kukaan.
Kuulostaapa kivalta! Itsekin rakastan värejä. Ehkä yksi syy aloittaa ketju onkin se, että niitä äidin vanhoja kiistattoman hyvälaatuisia mustia käsilaukkuja on melkoinen liuta, enkä ole vastaavassa määrin mustien kenkien ystävä.
Kenkiä on punaisia useammat, värikkäitä tennareita, ruskeaa nahkaa, vihreää nahkaa, värikkäitä kumisaappaita jne. On yhdet hyvät mustat maiharit ja tietenkin hautajaisiin siistimmät mustat.
Mutta oli kyllä korkea aika päivittää laukkutilanne! On tuntunut niin turhalta ostaa, kun on jo monta hyvää (ja mustaa!).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Noi on niitä pukeutumissääntöjä jotka on jäänyt ysärille. Silloin vielä korostettiin kuinka kenkien ja laukun tulee mätsätä.
Katsokaa nyt muotiviikoilla käyvien vaikuttajien kenkiä ja laukkuja. Eivät ne ole samanvärisiä tai sävy sävyyn sovitettuja. Ihan hyvin voi yhdistää kahta eri väriä asuun. Eihän ylä- ja alaosankaan tarvi olla samaa väriä.
Katsoin, ja monella tuntuu olevan nimenomaan kaksi eri näyttävää väriä. Musta/ruskea nousee yhdistelmänä esiin myös. Ja sellaisia pieniä kääretortun mallisia laukkuja näkyy paljon.
Minun arkilaukkuni on monivärinen. Siinä on mustaa, beigeä, valkoista ja sinistä.