Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille ok, jos kumppaninne nukkuu vapaapäivinä aina puoliin päiviin?

Vierailija
04.10.2026 |

Itse nousen sängystä vapaapäivinä noin klo 8 ja tuo toinen nukkuu ja nukkuu. Heräilee vasta kymmenen maissa ja sitten somettaa puhelimella sängyssä tunnin pari. 

Kun mä jo syön lounasta, hän syö aamupalaa.. 

Hän ei kuulemma keksi syytä miksi pitäisi herätä aikaisin, kun ei tarvitse lähteä töihin. 

Meillä tuore suhde. Voiko tää toimia? 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta tulee olemaan.

Onhan se raskasta jos ei voi heti pakottaa toista siihen samaan muottiin ja toimintamalliin joka on itselle mieluinen. Raskasta kun pitää kontrolloida.

Vierailija
22/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin on hyvä ratkaisu se ettei asu yhdessä ja tapaa vain silloin kun oikeasti tarvitsee ja haluaa. Ja poistaa "kumppanilta" viihdytysvelvollisuuden. Sitten jos haluaa olla kuin paita ja perse niin sinun pitää opetella herättämään se "kumppanisi" niinkuin lapset ja eläimet tekevät eikä vinkua meille.

Ihana alku suhteelle, opetella muuttamaan toista. Voi olla, että "kumppani" lähtee viimeistään, kun ap on oppinut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.i ä nukkuisin mielelläni noin 8-9 mutta mies herää ja herättää samaan aikaan kuin arkena.

Vierailija
24/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten päästään ulos kun kello on jo 3 ja surraan kun kaikki paikat menee just kiinni, samalla nainen miettii miksi MEIDÄN pitää aina olla myöhässä kaikesta.

Mitkä paikat menee nykyisin klo 15?😂

Edelleen, varsinkin monilla pikkupaikkakunnilla, monet tapahtumat loppuvat klo 15 tai 16 lauantaina ja sunnuntaina. 

Jos toinen haluaa mennä näihin aikaisin kiinnimeneviin juttuihin niin menee sitten yksin. Toki voi illalla mainita asiasta että toivoisi toisenkin tulevan mukaan mutta aikuista ihmistä ei voi pakottaa. 

Jos alkaa näyttää siltä että toinen haluaa nukkua kuitenkin myöhään aamulla niin ilmoittaa nyt lähtevänsä ja myös lähtee. Tällä tavoin myös näyttää sille kumppanilleen että hänen pitää itse haluta tulla mukaan joka tarkoittaa aikaisemmin heräämistä jos haluaa yhteistä aikaa tuollaisen tapahtuman merkeissä. 

Vierailija
25/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en edellisen avioliiton jälkeen muuttanut uuden kumppanin kanssa yhteen. Saa elää niin kuin haluaa eikä toisen tarvitse katsella naama norsunvitulla ja valittaa jos minä tykkään nukkua myöhempään. En jaksa manipulointia ja kontrollointia, joku 20-30v nuori sinisilmäinen mies voi sellaista vielä sietääkin mutta minä en.

Vierailija
26/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu, että silloin kun ollaan yhdessä, saan mennä herättää yhdeksältä tai viimeistään kymmeneltä, jos itse olen ollut jo pitkään valveilla. Omina viikonloppuinaan saa nukkua niin pitkälle päivään kuin haluaa. Asumme siis erillisissä asunnoissa työn jne. takia ja osan vapaa-ajasta vietämme erillämme. Vastaavasti arkiaamuisin kumppanini herää minua aikaisemmin, ja olemme sopineet, että kun olemme yhdessä, saa herättää minut viimeistään seitsemältä, jos siis vielä olen unessa.

Näin meillä on enemmän yhteistä aikaa, mitä käyttää yhteiseen tekemiseen, kuten vaikkapa seksiin. 

Eli joo, kyllä ärsyttäisi, jos kumppani valitsisi käyttää meidän yhteisen ajan omaan tekemiseensä. Ei se olisi enää parisuhde. Ja kun hän on ns parempiuninen eli nukahtaa helposti, voi tarvittaessa nukkua vaikka päiväunet, ja pysty heräämään kesken uniensa, niin menemme minun rytmini mukaan. 

Vierailija
27/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa ukko pihalle. Elämäsi on orjallista.

Vierailija
28/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Olen se joka nukkuu myöhään.

Aamuvirkun päivä alkaa usein olla pulkassa noin klo 16, mutta niin ei tarvitsisi olla.

Vierailija
29/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tuollaista pelleielyä katselisi. Jos minä herään 7:00 viikonloppusuin, niin kumppani saa myös opetella heräämään samaan aikaan. Tästä en neuvottele.

Vierailija
30/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi. Sillä on paljon merkitystä, meneekö suhteessa rytmit yksiin. Tuo olisi jatkuva hankauksen aihe. Joku toinen voi olla kärsivällisempi toki.

Minä nautin aamuisesta rauhallisesta kahvihetkestä yksin kun mies vielä nukkuu, mun yöunet 5 - 6 tuntia, miehen 8 - 10 tuntia. Hyvin on toiminut yli 20 vuotta.

Vierailija
31/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada saavi vettä päälle neljältä aamulla. Oppii unikeko heräämään ajoissa

Vierailija
32/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin on hyvä ratkaisu se ettei asu yhdessä ja tapaa vain silloin kun oikeasti tarvitsee ja haluaa. Ja poistaa "kumppanilta" viihdytysvelvollisuuden. Sitten jos haluaa olla kuin paita ja perse niin sinun pitää opetella herättämään se "kumppanisi" niinkuin lapset ja eläimet tekevät eikä vinkua meille.

Ihana alku suhteelle, opetella muuttamaan toista. Voi olla, että "kumppani" lähtee viimeistään, kun ap on oppinut. 

Ihan kuin myöhään nukkuminen olisi jokin epäterveellinen tapa.

Kyllä ihmisen pitää saada nukkua.

Vierailija
33/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu, että silloin kun ollaan yhdessä, saan mennä herättää yhdeksältä tai viimeistään kymmeneltä, jos itse olen ollut jo pitkään valveilla. Omina viikonloppuinaan saa nukkua niin pitkälle päivään kuin haluaa. Asumme siis erillisissä asunnoissa työn jne. takia ja osan vapaa-ajasta vietämme erillämme. Vastaavasti arkiaamuisin kumppanini herää minua aikaisemmin, ja olemme sopineet, että kun olemme yhdessä, saa herättää minut viimeistään seitsemältä, jos siis vielä olen unessa.

Näin meillä on enemmän yhteistä aikaa, mitä käyttää yhteiseen tekemiseen, kuten vaikkapa seksiin. 

Eli joo, kyllä ärsyttäisi, jos kumppani valitsisi käyttää meidän yhteisen ajan omaan tekemiseensä. Ei se olisi enää parisuhde. Ja kun hän on ns parempiuninen eli nukahtaa helposti, voi tarvittaessa nukkua vaikka päiväunet, ja pysty heräämään kesken uniensa, niin menemme minun rytmini mukaan. 

Olette tuon tavan yhdessä sopineet ja se on ok molemmille osapuolille. Ei voi verrata siihen tilanteeseen, että toinen haluaa nukkua myöhään eikä se sovi toiselle vaan menee aina herättämään kesken unien ilman että sovittu näin toimittavan. 

Asiasta pitäisi keskustella pariskunnan kesken jos se hiertää parisuhdetta ja yrittää jotain kompromissia, kuten teillä. Mutta ei se niin mene, että toinen vain yrittää käskyttää ettei saa nukkua myöhään.

Vierailija
34/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tuollaista pelleielyä katselisi. Jos minä herään 7:00 viikonloppusuin, niin kumppani saa myös opetella heräämään samaan aikaan. Tästä en neuvottele.

Eli olet teidän perheen diktaattori.

Vierailija
35/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten päästään ulos kun kello on jo 3 ja surraan kun kaikki paikat menee just kiinni, samalla nainen miettii miksi MEIDÄN pitää aina olla myöhässä kaikesta.

Mitkä paikat menee nykyisin klo 15?😂

Edelleen, varsinkin monilla pikkupaikkakunnilla, monet tapahtumat loppuvat klo 15 tai 16 lauantaina ja sunnuntaina. 

Mitkä tapahtumat? 

Vierailija
36/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihanan ehdottomalta kumppanilta. Kai määräät myös kalsarien värin ja kaiken muunkin arjessa😂

Vierailija
37/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua se nukkuminen sinänsä haittaa (viihdyn ihan hyvin itseksenikin), mutta aika tylsää on istua hiljaa pimeässä, kun sinä aikana en voi tehdä oikein mitään, edes laittaa valoja, kun sitten se herää ja on naama norsunveellä loppupäivän. En tiedä, millaisissa lukaaleissa täällä kommentoineet asuvat, jos voivat pitkin aamua puuhailla omiaan ilman, että äänet kuuluvat makuuhuoneeseen.

Vierailija
38/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua se nukkuminen sinänsä haittaa (viihdyn ihan hyvin itseksenikin), mutta aika tylsää on istua hiljaa pimeässä, kun sinä aikana en voi tehdä oikein mitään, edes laittaa valoja, kun sitten se herää ja on naama norsunveellä loppupäivän. En tiedä, millaisissa lukaaleissa täällä kommentoineet asuvat, jos voivat pitkin aamua puuhailla omiaan ilman, että äänet kuuluvat makuuhuoneeseen.

Ennemminkin ihmettelen missä komerossa te asutte? Ei voi laittaa edes valoja kun toinen herää :D

Vierailija
39/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa makuuhuoneen oven kiinni.

Vierailija
40/121 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuku eikä olisi ok.

Puolille päiville nukkujat on juoppoja ääliöitä ja sellainen ei mun kumppanikseni pääse. Miksi sinä siedät mokomaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän