Onko teille ok, jos kumppaninne nukkuu vapaapäivinä aina puoliin päiviin?
Itse nousen sängystä vapaapäivinä noin klo 8 ja tuo toinen nukkuu ja nukkuu. Heräilee vasta kymmenen maissa ja sitten somettaa puhelimella sängyssä tunnin pari.
Kun mä jo syön lounasta, hän syö aamupalaa..
Hän ei kuulemma keksi syytä miksi pitäisi herätä aikaisin, kun ei tarvitse lähteä töihin.
Meillä tuore suhde. Voiko tää toimia?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en edellisen avioliiton jälkeen muuttanut uuden kumppanin kanssa yhteen. Saa elää niin kuin haluaa eikä toisen tarvitse katsella naama norsunvitulla ja valittaa jos minä tykkään nukkua myöhempään. En jaksa manipulointia ja kontrollointia, joku 20-30v nuori sinisilmäinen mies voi sellaista vielä sietääkin mutta minä en.
Se myöhään nukkuja voi olla nainenkin, kuten ap:n tapauksessa.
-ohis
Ettekö te aamuvirkut voi lähteä aamulla vaikka ulkoilemaan kun toinen nukkuu? Minua kyllä suututtaa, jos joku herättäisi huvikseen minut kesken unien.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuku eikä olisi ok.
Puolille päiville nukkujat on juoppoja ääliöitä ja sellainen ei mun kumppanikseni pääse. Miksi sinä siedät mokomaa?
Mihin vältteesi perustuu?
Tuntemani puolille päiville vapaapäivinään nukkuja oli yrittäjä, jolla oli oma firma, ja sillä firmalla hän elätti perheensä. Hän sai nukkua.
Asioista voi sopia. Meillä mies on se aamuvirkumpi. Kun hän menee illalla nukkumaan, jään usein lukemaan kirjaa tai tekemään jotain muuta rauhoittavaa hiljaa itsekseni. Miksei joku aamuvirkku voisi tehdä samoin aamuisin? Aiemmin esitetty aamulenkki-idea kuulostaa hyvältä myös.
Onhan tämä tympeetä. Sama juttu illalla. Olis kiva edes joskus mennä suht yhtä aikaa nukkumaan mutta vaikka kuinka yritän itse pysytellä hereillä niin toinen ei voi yhtään tulla vastaan ja tulla sänkyyn samaan aikaan. Ja nytkin mä makasin hereillä puoli kahdeksasta asti ja mietin että voisiko tuo toinenkin edes joskus tehdä kompromissia ja nousta puoli kymmeneltä, hereillä on siinä kuitenkin aina välillä selvästi oli, mutta kun ei niin ei. Nyt mä sitten päätin nousta. Meillä vielä lisäjuttuna se että meillä ei ole seksiä ollut pitkään aikaan kun ikinä ei ole tuolle toiselle hyvä aika. Kuinka vaikeeta se olis herätä kerran kuukaudessa puoli kymmeneltä yhdentoista sijaan ja harrastaa seksiä vaimonsa kanssa. Aivan liian vaikeeta selvästi.
Aamuvirkun ja iltavirkun yhteiselo on helvettiä. Vahinkolapsi sai minut sitoutumaan iltavirkkuun. Lapsen aamutoimet ovat aina vastuullani, "kun enhän minä kuitenkaan halua aamulla nukkua pitkään niin miksi hänen pitäisi nousta hoitamaan lasta". Mihinkään ei ikinä päästä lähtemään perheenä ennen lapsen päiväunia. Sitten mies käy liikkumassa tms iltapäivällä kun on vielä valoisaa. Sitten minä ja lapsi mennään nukkumaan.
Älkää sitoutuko erirytmiseen ihmiseen!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä tympeetä. Sama juttu illalla. Olis kiva edes joskus mennä suht yhtä aikaa nukkumaan mutta vaikka kuinka yritän itse pysytellä hereillä niin toinen ei voi yhtään tulla vastaan ja tulla sänkyyn samaan aikaan. Ja nytkin mä makasin hereillä puoli kahdeksasta asti ja mietin että voisiko tuo toinenkin edes joskus tehdä kompromissia ja nousta puoli kymmeneltä, hereillä on siinä kuitenkin aina välillä selvästi oli, mutta kun ei niin ei. Nyt mä sitten päätin nousta. Meillä vielä lisäjuttuna se että meillä ei ole seksiä ollut pitkään aikaan kun ikinä ei ole tuolle toiselle hyvä aika. Kuinka vaikeeta se olis herätä kerran kuukaudessa puoli kymmeneltä yhdentoista sijaan ja harrastaa seksiä vaimonsa kanssa. Aivan liian vaikeeta selvästi.
Ja jotta ei nyt jää väärä käsitys niin lisään että minä voin kyllä harrastaa seksiä vuorokauden ajasta riippumatta mutta tuolla miehellä ei seiso kuin aamuisin.
Ei voi toimia, koska on raskasta aamu-unisena kuunnella aamuvirkun puolison motkotusta. Opettele viihdyttämään itse itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuku eikä olisi ok.
Puolille päiville nukkujat on juoppoja ääliöitä ja sellainen ei mun kumppanikseni pääse. Miksi sinä siedät mokomaa?
Mun mieheni on absolutisti ja silti nukkuu joskus puoleen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en edellisen avioliiton jälkeen muuttanut uuden kumppanin kanssa yhteen. Saa elää niin kuin haluaa eikä toisen tarvitse katsella naama norsunvitulla ja valittaa jos minä tykkään nukkua myöhempään. En jaksa manipulointia ja kontrollointia, joku 20-30v nuori sinisilmäinen mies voi sellaista vielä sietääkin mutta minä en.
-ohis
Missä kohtaa aloitusta niin sanottiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua se nukkuminen sinänsä haittaa (viihdyn ihan hyvin itseksenikin), mutta aika tylsää on istua hiljaa pimeässä, kun sinä aikana en voi tehdä oikein mitään, edes laittaa valoja, kun sitten se herää ja on naama norsunveellä loppupäivän. En tiedä, millaisissa lukaaleissa täällä kommentoineet asuvat, jos voivat pitkin aamua puuhailla omiaan ilman, että äänet kuuluvat makuuhuoneeseen.
Meillä saa makuuhuoneen oven kiinni.
Niin meilläkin, mutta ei se äänieristetty ole.
Se pitää nukkua silloin kun kerkeää.
Olis kyllä perseestä jos oma kumppani alkais vinkumaan liian pitkään nukkumisesta. Ymmärrän kyllä jos on jotain sovittua menoa.
T. Jatkuva univelka
Vierailija kirjoitti:
Oletteko keskustelleet asiasta? Mikä oli yhteinen päätös? Turha vinkua nettipalstalla jos ei voi kotona avata suutaan ja puhua asiasta mikä selvästi häiritsee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua se nukkuminen sinänsä haittaa (viihdyn ihan hyvin itseksenikin), mutta aika tylsää on istua hiljaa pimeässä, kun sinä aikana en voi tehdä oikein mitään, edes laittaa valoja, kun sitten se herää ja on naama norsunveellä loppupäivän. En tiedä, millaisissa lukaaleissa täällä kommentoineet asuvat, jos voivat pitkin aamua puuhailla omiaan ilman, että äänet kuuluvat makuuhuoneeseen.
Ennemminkin ihmettelen missä komerossa te asutte? Ei voi laittaa edes valoja kun toinen herää :D
En luonnehtisi 80 neliön rivitaloasuntoa komeroksi, mutta silti keittiöstä kuuluu äänet makuuhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valo tuskin oven läpi näkyy ja aamutoimia voi tehdä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten? Ei sitä tartte huopatossutehtaalla kuitenkaan olla. Toinen laittaa korvatulpat jos äänet häiritsee. Kattiloita en paukuttaisi yhteen mutta muuten kyllä olen ihan normaalisti vaikka toinen vielä nukkumassa. Toki en mikään äänekäs ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Missä kohtaa aloitusta niin sanottiin?
Kts. heti aloituksen jälkeen oleva viesti n:o 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin ihmettelen missä komerossa te asutte? Ei voi laittaa edes valoja kun toinen herää :D
En luonnehtisi 80 neliön rivitaloasuntoa komeroksi, mutta silti keittiöstä kuuluu äänet makuuhuoneeseen.
Etkö osaa toimia hiljaa? Valo ei tuollaisessa lukaalissa nukkujaa häiritse.
Asutte ilmeisesti yksiössä jos ei voi edes valoja laittaa päälle. Ihan normaali rivitalokolmio. Makkarin oven saa kiinni niin ei valot häiritse. En nyt toki imuroimaan ala mutta muuten puuhailen ihan normijuttuja, keitän kahvia, katson telkkaria, siivoan keittiötä, laitan pyykit pyörimään tms.
Teidän isoin ongelma lienee liian pieni kämppä.