Onko teille ok, jos kumppaninne nukkuu vapaapäivinä aina puoliin päiviin?
Itse nousen sängystä vapaapäivinä noin klo 8 ja tuo toinen nukkuu ja nukkuu. Heräilee vasta kymmenen maissa ja sitten somettaa puhelimella sängyssä tunnin pari.
Kun mä jo syön lounasta, hän syö aamupalaa..
Hän ei kuulemma keksi syytä miksi pitäisi herätä aikaisin, kun ei tarvitse lähteä töihin.
Meillä tuore suhde. Voiko tää toimia?
Kommentit (121)
En tykkäisi. Sillä on paljon merkitystä, meneekö suhteessa rytmit yksiin. Tuo olisi jatkuva hankauksen aihe. Joku toinen voi olla kärsivällisempi toki.
Joo, näkyy tuo nukkuvan vieläkin, mä heräsin jo viideltä. Ihan ok on 😃
ei haittaisi. Miksei saa levätä jos on väsynyt tai kaipaa rentoutumista?
Miksi kyselet muilta asiaa, joka selkeästi sinulle itsellesi ei ole oikein. Koet itse tekeväsi "oikein" ja kumppani "väärin".
Nuorena tuollaista kesti, nykyään en ihan suoraan sanottuna jaksaisi.
Olen itsekin ollut iltavirkku, mutta kun ikää on tullut ja työelämä on toki erilaista kuin opiskeluajat niin kyllä mä olen kiitollinen, että olen ajoissa kymmenen aikaan nukkumassa ja herään jo vapaapäivinäkin siinä kahdeksaan mennessä.
Mulla myös vähän subjektiivinen kuva tuosta, kun silloin nuorempana kumppaneina oli tyyppejä, jotka esimerkiksi pelasi pitkälle yöhön ja sen vuoksi sitten nukkuivat koko päivän.
Tähänkin on hyvä ratkaisu se ettei asu yhdessä ja tapaa vain silloin kun oikeasti tarvitsee ja haluaa. Ja poistaa "kumppanilta" viihdytysvelvollisuuden. Sitten jos haluaa olla kuin paita ja perse niin sinun pitää opetella herättämään se "kumppanisi" niinkuin lapset ja eläimet tekevät eikä vinkua meille.
Olisi unelma. Voi kun saisi joskus aamuisin puuhailla omia juttuja kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
ei haittaisi. Miksei saa levätä jos on väsynyt tai kaipaa rentoutumista?
On ihmisiä, jotka suorittavat ja aikatauluttavat vapaa-aikansa, myös muiden vapaa-ajan.
-ohis
Suhteessa saa olla jotain omaa ja minulla ne on aamut, kun puolisoni on iltavirkkuna nukkuu aamuisin pidempään. Super ahdistava ajatuskin jos toinen olisi läheisriippa, joka eläisi vain minun kautta ja notkuisi passiivisena odottamassa, että toinen herää.
Ei toimi jos haluatte yhteistä aikaa. Jos taas haluatte asua käppiksinä, joilla on omat rytminsä menettelee tiettyyn rajaan asti.
Meillä mies nukkuu aina pitkään ja itse herään aikaisin. Jos haluan tehdä jotain niin menen ja teen, enkä jää odottelemaan milloin mahdollisesti herää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään ulos kun kello on jo 3 ja surraan kun kaikki paikat menee just kiinni, samalla nainen miettii miksi MEIDÄN pitää aina olla myöhässä kaikesta.
Mitkä paikat menee nykyisin klo 15?😂
No jos molemmat on ma-pe töissä/opiskelijoita, niin on kyllä kiva, jos on yhteiset rytmit. Mulla itselläni on paha tapa nukkua välillä pitkään ja välillä se on vaimo, joka nukkuu pitkään. Näin syksyllä on jo illalla sen verran nopeasti pimeää, ettei ehdi mihinkään ulkoilemaan, jos vasta 16 aikoihin on lähdössä. On kuitenkin meillä totuttu siihen, että välillä toinen nukkuu pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi jos haluatte yhteistä aikaa. Jos taas haluatte asua käppiksinä, joilla on omat rytminsä menettelee tiettyyn rajaan asti.
Pitääkö toisen toimia jonkinlaisena aikuisen ihmisen kerhotätinä, viihdyttämässä 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään ulos kun kello on jo 3 ja surraan kun kaikki paikat menee just kiinni, samalla nainen miettii miksi MEIDÄN pitää aina olla myöhässä kaikesta.
Mitkä paikat menee nykyisin klo 15?😂
Edelleen, varsinkin monilla pikkupaikkakunnilla, monet tapahtumat loppuvat klo 15 tai 16 lauantaina ja sunnuntaina.
Nyt yrität puuttua ja rajoittaa kaikkein henkilökohtaisinta asiaa eli nukkumista. Jos toinen haluaa vapaapäivinä nukkua pitkään niin mikä sinä olet sitä estämään?
Toinen voi olla luontaisesti niin iltavirkku että normaali arki aikaisine heräämisineen on tuskaa ja selviää siitä vain tietämällä että vapaalla saa nukkua myöhään ja lojua muutenkin sängyssä ilman kiirettä.
Jos ei sovi sinulle niin sun pitää punnita haluatko jatkaa suhdetta. Ja jos haluat niin sun pitää itse viihdyttää itseäsi eli jos haluat aamulla lähteä jonnekin niin lähde yksin oman aikataulusi mukaan, älä yritä pakottaa toista siihen jos hän ei kerran halua..
Ihan kumppanin oma asia. En ole edes parisuhteessa riippuvainen siitä, mitä toinen tekee. Seuraavan päivän yhteiset asiat sovitaan edellisenä iltana, joten jos on sovittu, että lähdetään klo 10 huonekaluostoksille, niin sitten lähdetään ja jos toinen toteaa, että nukun vielä hetken, niin menen yksin.