Telia ei toimita lupaamiaan lahjakortteja!
Minulle luvattiin Telialta 28.5.2026 kahteen liittymääni lahjakortit kun palasin liittymänsiirron jälkeen takaisin Telin asiakkaaksi. Toimitusajaksi luvattiin kaksi kuukautta. Ei ole kuulunut, ei näkynyt!
Aikaa kulunut siis neljä kuukautta.
Teliaan otin yhteyden ja aspa katsoi tietoja ja kertoi, että kyllä heilläkin näkyy, että lahjakortit on luvattu, mutta ei näy mitkä lahjakortit ja minkä arvoiset. Siis neljään kuukauteen ei lahjakortteja ollut Telialta lähtenyt minulla ja miten olisi voinutkaan lähteä kun Telialla ei ollut tiedoissani edes kirjausta mitkä lahjakortit ja mihin liikkeeseen! Asiakaspalvelu kertoi, että hän laittaa asiani heidän lahjakorttireklamaationsa selvittelyyn ja siellä on pitkä jono. Kysyin kuinka pitkä ja siihen aspa ei osannut sanoa aikaa.
Telia tekee tätä aivan tarkoituksellisesti ja tietoisesti: Saavat asiakkaita lupaamalla lahjakortteja ja luottavat siihen, että asiakas parissa kuukaudessa kyllä unohtaa luvatut lahjakortit.
Kommentit (131)
Mulla myös 2 liittymään. Itse soitin 3 kertaa, 2 ekaan vastattiin tulee tässä kuussa, 3 soittoon otti tietoni ja kohta kortit tulivat. Ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen aasi olet jos lahjakorttien takia vaihdoit toiselle markkinoiden kalleimmista operaattoreista. Elisa on se toinen.
Kaikki kai ovat vanhalle asiakkaalle kalliita, melkeinpä kannattaa vaihdella vuosittain.
Jep vuoden välein vaihtoon. Mullakin joku Elisan 1000 5g liittymä 21.90e/kk ja vuoden jälkeen hinta onkin yli 50e. Jos jonkun 50e/100e lahjakortin vielä saa kalastettua niin pääseehän siinä tuntipalkoille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen aasi olet jos lahjakorttien takia vaihdoit toiselle markkinoiden kalleimmista operaattoreista. Elisa on se toinen.
Kaikki kai ovat vanhalle asiakkaalle kalliita, melkeinpä kannattaa vaihdella vuosittain.
Jep vuoden välein vaihtoon. Mullakin joku Elisan 1000 5g liittymä 21.90e/kk ja vuoden jälkeen hinta onkin yli 50e. Jos jonkun 50e/100e lahjakortin vielä saa kalastettua niin pääseehän siinä tuntipalkoille
Mä toimin samoin, aikoinaan entinen operaattori päivitti jatkon samaan hintaan, sitten johinkin aikaa maksoin 2 liittymästä liikaa js soittelin kilpailijoilleen, siitä lähtien joka vuosi sama rundi, tykkään kyllä lahjakorteista , viimeeksi annoin ne pojilleni kun käyvät Lidlissä , jossa en itse käy kun on kauempana. Jos lahjakortteja ei kuulu niin soitan. Elisalta tuli ilman soittamatts, Telialle piti pari kertaa soittaa. Kerran eräs mies sanoi että hänelle tuli älypuhelimeen Telian liikkeen lahjakortti, ei kaupan.
Mulla sama kokemus. Oon nyt kolmeen kertaan kysyny lahjakortin perään, aina se luvataan ja koskaan se ei tuu. Menee kyllä operaattori vaihtoon.
Kilpailu- ja kuluttajavirastolla tämä Telian tietoisesti tekemä asiakkaiden vedättäminen onkin jo tiedossa. Olisi varmasti hyväksi jos jokainen tällaisen huijauksen kohteeksi joutunut on asiasta yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Näin KKV saa kokonaiskäsityksen Telian tekemisistä (eli lahjakorttien lähettämättä jättämisissä) ja voi oikeasti puuttuakin asiaan.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/f2e1521c-be64-428a-af65-d0860c20…
Voi kuule! Tämä ongelma on Telialla jatkunut jo vuosikausia!!! Todella vuosikaudet.
Ihan on Telian tietoinen linjaus, että luvattuja lahjakortteja ei lähetetä kuin vasta jos asiakas sitä vakaasti kysyy uudelleen ja uudelleen.
https://yhteiso.telia.fi/puhelinliittymaet-7/miksi-lidl-lahjakortti-on-…
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule! Tämä ongelma on Telialla jatkunut jo vuosikausia!!! Todella vuosikaudet.
Ihan on Telian tietoinen linjaus, että luvattuja lahjakortteja ei lähetetä kuin vasta jos asiakas sitä vakaasti kysyy uudelleen ja uudelleen.
https://yhteiso.telia.fi/puhelinliittymaet-7/miksi-lidl-lahjakortti-on-…
Ei oo todellista!!! Tosiaan Telia tekee tätä vuosi toisensa perään. Ei ne unohdukset oo vahinkoja ”unohtu” postittaa vaan ihan toimintatapa 😳
Vierailija kirjoitti:
Onneks mulla on varaa Elisaan, se sentään toimii joka paikassa ja on suomalainen.
Vielä kun se lopettaisi sen omiin muroihinsa kusemisen. Varmasti löytyisi lisää asiakkaitakin
Tää pitäis nostaa laajemminkin keskusteluun. Eihän kuluttajia tällain saa kai huijata?
Millä firmalla on nykyaikana varaa tällaiseen mainehaittaan? Onko Telia ylimielinen?
Vierailija kirjoitti:
Millä firmalla on nykyaikana varaa tällaiseen mainehaittaan? Onko Telia ylimielinen?
Ei kait millään firmalla 🤔
Mie sain lopulta sen luvatun lahjakortin 6kuukauddn päästä kun soitin Teliaan viisi kertaa asiasta!!! Miten noin omasta mielestä Telialla meni tää?
Olin just tulossa alottamaan keskustelun samasta aiheesta! Sama kokemus siis täälläkin
Meillä Telian talonetti eikä toimi. Yritin nyt päivittää muutaman lantin kuussa maksavaan niin ei onnistu mitenkään päin. Pakko siis vaihtaa sekin Elisalle.
Hep, käsi pystyssä täälläkin. Mennyt viitisen kuukautta ja ei ole luvattua (kahden kuukauden toimitusajalla luvattua) lahjakorttia tullut. Jo kaksi soittoa Telialle asiasta, mutta ei mitään tietoa tuleeko lahjakortti koskaan (lupaavat kyllä "lähiaikoina tulee", mutta kun ei tule.)
Täälläkin on jo lukuisia kokemuksia, että ei lahjakortti lupauksista huolimatta Telialta tule. Ja noissa Iltalehden jutuissa oli asia myös nostettu esiin. Kyllähän tämä on laaja ja Telialla tunnistettu ongelma, jota eivät toki halua hoitaa kuntoon. Jos 50 euroan lahjakortti on luvattu esim. 500 asiakkaalle ja niistä yhtäkään ei lähetetä, se on silkkaa säästöä Telialle. Jos niistä 500 asiakkaasta esim. vain 10 muistaa enää kahden kuukauden jälkeen asian ja jaksaa reklamoida esim. 5-6 kertaa asiasta, se on silti silkkaa säästöä Telialle.
Mukana joukossa. Luvattiin iso lahjakortti Telia-kauppaan, puoli vuotta sitten.
Täällä myös yksi Telian lahjakortti"huijauksen" uhri!
Jos JOKU on sattumalta saanut sen Telian lupaaman lahjakortin, olisi kivaa tietää kuinka kauan sen toimituksessa meni? Ja montako kertaa joudutte sitä Telialta kyselemään?
Tosta iltalehden jutusta tulee kyllä käsitys, että tää ongelma luvattujen kylkiäisten toimituksessa on laaja ja Telialla tiedossa (mutta ei Telialla oo tahtoa korjata tilannetta)
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/444eb227-5a88-4c5a-ab90-b9a2b6b0…