Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Telia ei toimita lupaamiaan lahjakortteja!

Vierailija
03.10.2026 |

Minulle luvattiin Telialta 28.5.2026 kahteen liittymääni lahjakortit kun palasin liittymänsiirron jälkeen takaisin Telin asiakkaaksi. Toimitusajaksi luvattiin kaksi kuukautta. Ei ole kuulunut, ei näkynyt!

Aikaa kulunut siis neljä kuukautta.

Teliaan otin yhteyden ja aspa katsoi tietoja ja kertoi, että kyllä heilläkin näkyy, että lahjakortit on luvattu, mutta ei näy mitkä lahjakortit ja minkä arvoiset. Siis neljään kuukauteen ei lahjakortteja ollut Telialta lähtenyt minulla ja miten olisi voinutkaan lähteä kun Telialla ei ollut tiedoissani edes kirjausta mitkä lahjakortit ja mihin liikkeeseen! Asiakaspalvelu kertoi, että hän laittaa asiani heidän lahjakorttireklamaationsa selvittelyyn ja siellä on pitkä jono. Kysyin kuinka pitkä ja siihen aspa ei osannut sanoa aikaa. 

Telia tekee tätä aivan tarkoituksellisesti ja tietoisesti: Saavat asiakkaita lupaamalla lahjakortteja ja luottavat siihen, että asiakas parissa kuukaudessa kyllä unohtaa luvatut lahjakortit. 

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän aikaa Telia voi olla toimittamatta lupaamaansa tilaajalahjaa kunnes asiaa voi pitää sopimusrikkomuksensa ja sanoa määräaikaisen sopparin irti.

Vierailija
42/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi pystyssä täällä, en oo saanut lahjakorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkän aikaa Telia voi olla toimittamatta lupaamaansa tilaajalahjaa kunnes asiaa voi pitää sopimusrikkomuksensa ja sanoa määräaikaisen sopparin irti.

Hyvä kysymys! Osaako kukaan vastata tähän?
Jos mä jätän vastaavasti puhelinmaksuni maksamatta Telialle kun ei lahjakorttia ole tullut sopimuksen mukaan, niin onko se Telialle ok?

Vierailija
44/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos JOKU on sattumalta saanut sen Telian lupaaman lahjakortin, olisi kivaa tietää kuinka kauan sen toimituksessa meni? Ja montako kertaa joudutte sitä Telialta kyselemään?

Liittymä tilattu joulukuussa 2025 ja lahjakortti lähetettiin toukokuun puolivälissä. Kerran kysyin ja siitä meni vajaa viikko, kun lahjakortti lähti postiin.

Vierailija
45/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen aasi olet jos lahjakorttien takia vaihdoit toiselle markkinoiden kalleimmista operaattoreista. Elisa on se toinen.

Minä vaihdoin teliaan halvemman liittymän takia. Sain valita haluanko 30 euron lahjakortin s vai k kauppaan. Valitsin s kaupan ja sitä lahjakorttia ei ole tullut. 

Vierailija
46/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Just chattasin Teliaan ihan samasta ongelmasta! Chatissa asiakaspalvelija kertoi, että heillä Telialla on ihan "oma kanavansa" näille lahjakorttireklamaatioille. Onpas se oikeeasti aika ikävää tietää, että NIIN paljon on ongelmia näissä lahjakorttien lähetyksessä Telialla, että tarvitaan niille ihan oma kanavansa :o

Pienestä ongelmasta ei siis ole kyse.

Vierailija
47/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Just chattasin Teliaan ihan samasta ongelmasta! Chatissa asiakaspalvelija kertoi, että heillä Telialla on ihan "oma kanavansa" näille lahjakorttireklamaatioille. Onpas se oikeeasti aika ikävää tietää, että NIIN paljon on ongelmia näissä lahjakorttien lähetyksessä Telialla, että tarvitaan niille ihan oma kanavansa :o

Ne tekee ihan tahallaan tätä vetkuttamista. Mitä pidempään vetkuttelee sitä useampi asiakas unohtaa asian.

Vierailija
48/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Sain oman lahjakorttini vasta kun sitkeästi chattasin Telialle kuusi (6) kertaa! Aina parin viikon välein. Eli ainoa tapa saada Telialta se Telian lupaama lahjakortti on olla itse sinne chattiin useita kertoja yhteydessä lukuisia kertoja. Vaatii kyllä pitkää pinnaa ja sinnikkyyttä.

Vierailija
49/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä edes tarjolla muuta kuin Woltin paskaetuja. Mistä saa lahjakortteja?

Vierailija
50/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee ihan tahallaan tätä vetkuttamista. Mitä pidempään vetkuttelee sitä useampi asiakas unohtaa asian.

Todellakin tekee tahallaan! Ihan tuo on Telian toimintatapa näissä. Yrittävät vetkuttaa ja venyttää niin kauan, että joko a) asiakas unohtaa luvatun lahjakortin tai b) ei enää jaksa reklamoida asiasta ns. sadannetta kertaa...

Vierailija
51/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun oli uutisissa asti. Laitoin juuri Telian chattiin huutista asiasta. 

Vierailija
52/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tarjosivat vaihtoehtona K-ryhmän lahjakorttia (50 euroa) tai Lidlin lahjakorttia (50 euroa) Telialta. Ongelma vain on enää se, että kohta viisi kuukautta olen odottanut ja ei lahjakorttia tule (kahdesti jo olen sen perään kysellytkin.)

Vierailija
53/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos JOKU on sattumalta saanut sen Telian lupaaman lahjakortin, olisi kivaa tietää kuinka kauan sen toimituksessa meni? Ja montako kertaa joudutte sitä Telialta kyselemään?

Liittymä tilattu joulukuussa 2025 ja lahjakortti lähetettiin toukokuun puolivälissä. Kerran kysyin ja siitä meni vajaa viikko, kun lahjakortti lähti postiin.

Viisi kuukautta siis meni ja sittenkin se tuli vain kun ITSE kysyit sitä. Vaikka onneksi jouduit kysymään vain kerran.... Oikeastihan se ei olisi asiakkaan tehtävä joutua kysyä luvatun edun perään kertaakaan!

Vierailija
54/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun oli uutisissa asti. Laitoin juuri Telian chattiin huutista asiasta. 

Tässä jutussa
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/444eb227-5a88-4c5a-ab90-b9a2b6b0…

toimittaja pyysi kokemuksia. Laitoin omat kokemukseni.

Vierailija
55/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä että tästä jutellaan myös lehdissä

Vierailija
56/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: Sain oman lahjakorttini vasta kun sitkeästi chattasin Telialle kuusi (6) kertaa! Aina parin viikon välein. Eli ainoa tapa saada Telialta se Telian lupaama lahjakortti on olla itse sinne chattiin useita kertoja yhteydessä lukuisia kertoja. Vaatii kyllä pitkää pinnaa ja sinnikkyyttä.

U S K O M A T O N T A !!!! Miten voi olla, että KUUSI kertaa jouduit olemaan asiasta yhteydessä Teliaan!? Ennen kuin se hoitui kuntoon. Sen varaanhan Telia lasketaankin, että todella harva jaksaa sinnikkäästi kysyä luvatun lahjakortit perään.

Vierailija
57/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin tarjosivat vaihtoehtona K-ryhmän lahjakorttia (50 euroa) tai Lidlin lahjakorttia (50 euroa) Telialta. Ongelma vain on enää se, että kohta viisi kuukautta olen odottanut ja ei lahjakorttia tule (kahdesti jo olen sen perään kysellytkin.)

Minulle tarjosivat 80€ lahjakorttia Telian omaan laitekauppaan.

Vierailija
58/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoitteko tämän?
https://yhteiso.telia.fi/puhelinliittymaet-7/miksi-lidl-lahjakortti-on-…

Ongelma tai siis Telialla valittu toimintatapa olla lähettämättä lahjakortteja on ollut käytössä jo vuosia!!!

NYT vaan kaikki Telian huijaamiksi tässä tulleet, palautetta Telialle ja toimittajille ja myös Kuluttaja- ja kilpailuvirastolle. Onhan tälläinen vedätys nyt saatava loppumaan. Kertakaikkiaan on.

Vierailija
59/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tarjosivat 80€ lahjakorttia Telian omaan laitekauppaan.

Niin minullekin aluksi. Mutta kun sanoin, että se etu ei kiinnosta (ei ole millekään laitteelle nyt tarvetta ja Telialla laitteet on todella kalliita), tarjosivat seuraavaksi 50 e lahjakorttia K-ryhmään. 

Vierailija
60/131 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää Telialta ihan pelleilyä! Jos meinaavat tällä säästää lahjakorteissa rahaa, niin miten paljon häviävät mainehaitassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme