Oletko jäänyt töistä pois lopullisesti koska et kestä ihmisiä ja sitä ihmissuhdeteatteria?
Minä olen 14 vuotta sitten.
En ole katunut päivääkään.
Misantrooppina ja äärimmäisenä introverttina vaatisin työn jossa saa yksin tehdä rauhassa hommaansa mutta sellaista on vaikea löytää.
Kommentit (125)
Viimekin viikolla paljastui töissä uusi selkäänpuukottaja. Hyvä tietää. Pidetään mielessä. Aion muuttaa käytökseni siihen kuvaan sopivaksi.
En vielä, mutta tulen jäämään heti kun säästössä tarpeeksi rahaa.
Hiljaisen tiedon siirtäjät ovat kultaisia tapauksia versus sitten tyypit, jotka panttaavat kaiken, koska ajattelevat yhä, että tieto on valtaa vaikka koko firma sakkaisi sen vuoksi. he eivät pelaa yhteiseen hyvään.
Lähtisin, jos Suomessa olisi perustulo. Perustaisin oman yrityksen jotta saisin työskennellä rauhassa ja itse määräämilläni työajoilla. Työelämää takana 10 v ja jo nyt täysin kypsä. Ei se työ, vaan työkaverit ja surkeat pomot. Jotka myös itse saattavat pyörittää niitä pelejä ja teattereita.
En koskaan suostuisi noin mitättömän asian takia alentamaan itseni sossupummiksi ja kelarotaksi. Mutta olenkin -80 luvulla syntynyt mies ja minun on kasvatettu sietämään epämukavuuksia
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisen tiedon siirtäjät ovat kultaisia tapauksia versus sitten tyypit, jotka panttaavat kaiken, koska ajattelevat yhä, että tieto on valtaa vaikka koko firma sakkaisi sen vuoksi. he eivät pelaa yhteiseen hyvään.
Hiljaisen tiedon siirtäjät eivät ole kultaisia tapauksia, koska valikoivat, kenelle siirtävät, ja tekevät sen vielä mm. kahvitauoilla, joiden pitäisi olla työntekijöiden vapaa-aikaa. Hyvät perehdyttäjät ja hyvän tiedotuskäytännön omaksuneet kollegat ja esihenkilöt niitä kultaisia tapauksia ovat.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan suostuisi noin mitättömän asian takia alentamaan itseni sossupummiksi ja kelarotaksi. Mutta olenkin -80 luvulla syntynyt mies ja minun on kasvatettu sietämään epämukavuuksia
Oikeaa menoa! -70-80-lukulaisella on vielä suomalainen sisu!
Ei oikein palkka anna vastinetta sille kaikelle kärsimykselle että olisi vörttiä käydä kärsimässä. Olen sitten ostamatta mitään. Yhteiskunta ei kiinnosta kuin siinä mmielessä että saa vähän tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisen tiedon siirtäjät eivät ole kultaisia tapauksia, koska valikoivat, kenelle siirtävät, ja tekevät sen vielä mm. kahvitauoilla, joiden pitäisi olla työntekijöiden vapaa-aikaa. Hyvät perehdyttäjät ja hyvän tiedotuskäytännön omaksuneet kollegat ja esihenkilöt niitä kultaisia tapauksia ovat.
No se on taas heidän omaa aikaansa. Muita juttuja pyydä sitten esihenkilöltäsi miten sinä tavoittaisit sen tiedon? Kyllä itse saan työaikanakin vanhemmilta tekijöiltä työnlomassa hiljaista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä renki mutta huono isäntä. Teet hulvattomia juttuja hyvin edullisesti ja hymyilet kaiken sen henkisen persepanon jälkeen sievää hammashymyä kuin olisit jossain hiton hammastarkastusmainoksen julisteessa. Mikäs sinä, hyvä poika!
Niin sitä pitää. Enemmän leikkeleitä minun leivälle ja uusi auto parkkipaikalle sateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelen työkavereiden kanssa vaan töistä. En käy kahvilla enkä lounaalla heidän kanssaan. Hyvin toimii näin.
Minusta tuo kuulostaa hyvin erakkomaiselta elämältä. Etenkin jos yksityiselämässäkään ei ole ketään, jonka kanssa puhuisi mistään.
Olen lukenut, että keskiajalla oli erakkomunkkeja ja -nunnia, jotka elivät yksin jossain pikku majassa.
Niin? Onko sinulta jotenkin pois että jotkut keskittyvät vain työasioihin töissä?
Nimeomaan TYÖSTÄ maksetaan. Ei muusta.
Mamba täällä, en kestä nähdä ihmisiä .
Ehdottaisin, että lakiin määrättäisiin alle viiden henkilön tiimipääluku. Isot tiimit ovat h.lvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syntynyt 70-luvulla ja siedän oikein hyvin.
Kiinnostaa kuin kilo pskaa, mitä joku ajattelee siitä, että työnantajani meni omien typerien valintojensa takia konkkaan ja jäätiin kaikki yli 40 työntekijää työttömiksi, jonka jälkeen en 58-vuotiaana ole työllistynyt. Just hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on taas heidän omaa aikaansa. Muita juttuja pyydä sitten esihenkilöltäsi miten sinä tavoittaisit sen tiedon? Kyllä itse saan työaikanakin vanhemmilta tekijöiltä työnlomassa hiljaista tietoa.
Mutta kun minkään tiedon ei pitäisi olla hiljaista vaan kaikille kuuluvaa. Jos se vanhempi työntekijä perehdyttää kaikkia tasapuolisesti, niin sitten hän onkin kultainen tapaus, mutta kun usein se menee niin, että se vanhempi työntyekijä kertoo asioita kollegalle A vain siksi, että sattuu tykkäämään tämän pärstästä, mutta ei kerro kollegalle B, koska ei satu. Ja tämä ei sitten missään kahviautomaateilla notkumalla korjaudu, vaikka erinäisten firmojen johto niin haluaakin väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelen työkavereiden kanssa vaan töistä. En käy kahvilla enkä lounaalla heidän kanssaan. Hyvin toimii näin.
Minusta tuo kuulostaa hyvin erakkomaiselta elämältä. Etenkin jos yksityiselämässäkään ei ole ketään, jonka kanssa puhuisi mistään.
Olen lukenut, että keskiajalla oli erakkomunkkeja ja -nunnia, jotka elivät yksin jossain pikku majassa.
Kyllä on niitä kenelle puhuu ja paljonkin, mutta vaan jossain aivan muualla kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisen tiedon siirtäminen vaan on usein sellaista että Anneli sanoo että näki kerran Irmelin menevän Alkoon tai että Irmelillä on jo kolmas mies menossa.
Vierailija kirjoitti:
Viimekin viikolla paljastui töissä uusi selkäänpuukottaja. Hyvä tietää. Pidetään mielessä. Aion muuttaa käytökseni siihen kuvaan sopivaksi.
Oli käynyt haukkumassa ylempään johtoon minun työnjälkeni. Suuri pomo tulee sitten varta vasten asiaa tarkastamaan. Ja kuinkas ollakaan: Työ todettiin ERINOMAISEKSI, missä ei ollut moitteen sanaa! Päinvastoin tuli kiitoksia. Mutta nytpä minä tämän rollijan tiedän. Mietityttää vaan mikä hänellä on agendalla? Homma kuitenkin k.si tyypin omille varpaille.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle mitalli-- >🥇
Tämän jälkeen voitkin joka ikinen aamu, kun väsyneenä vääntäydyt töihin, miten kiitollinen yhteiskunta on sun panoksesta samalla, kun mä kiitän sua, käännän kylkäni ja jatkan uniani. Työpaikan aamukahvitauolla voi miettiä, että mä olen nippa nappa noussut sängystä samaan aikaan ja keittelen kahvia, jota nautin rauhaksiin seuraavan tunnin ajan. Sen jälkeen lähdenkin ulos lenkille.
Kiitos, että jaksat 🤗
Ja nämä ovat sitten niitä työpaikkoja, joissa johto jeesustelee hiljaisen tiedon siirtämisestä, vaikka kyse on puhtaasti siitä, että työhön liittyvän informaation siirtäminen on huonosti tai ei ollenkaan järjestetty.